Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kron XC150 ve birkaç soru

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Ferhad Fidan tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Ferhad Fidan

    Ferhad Fidan Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2012
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muratlı, Tekirdağ, Türkiye
    Normalde koşmayı daha çok severim ama gidişi koşarak çok yorucu ve zor olacak bazı yerlere ulaşmak için de bir bisiklete ihtiyacım vardı. İki bisikletim var ama birbirinden eski ama orası burası atılmış donanımlarını saymazsak sağlam. Birini ayağa kaldırmaya niyetliydim. Ama birkaç yıl önce bir Kron XC250'ye binince vazgeçtim. Donanımsız halde bile benimkiler acaip ağır geliyordu. Resimdeki arkadaşı da bol miktarda tereddüt ile 2. el olarak 550 TL'ye aldım bugün. İnternet'te bir araştırınca olumlu yorumlar, sonraki sayfada olumsuz yorumlar; kafam karışmıştı. XC250 ve diğer markalar da 700 TL civarı vs. de vardı ama o kadar da para vermek istemedim. Dediğim gibi ana merakım koşmak. Bunu da arazi yollarında, ormanlarda gezmek için aldım daha çok. Asfalta çok önem vermiyorum hani.

    20161003_164612.jpg

    Bisikleti Tekirdağ'dan aldıktan sonra 21 KM kadar Muratlı'ya kadar sürdüm. Aslına bakarsak tekerlekleri asfalta uygun bir tekerlek olmasa da beklediğimden daha rahat bir şekilde bir saatte vardım. İlride daha fazla asfalt deneyimim olacaksa ince lastiğe geçebilirim. Tekirdağ'dan çıkış tırmana tırmana biraz zor idi ama düze ulaşınca çok kasmadı, eğimli yerlerde 50 civarı hıza ulaştım. Ana merakım koşmak dedimya, 21KM yolculuğum bittiğinde acaip bir zevk vardı içimde. :D Açıkçası arada 50 ile gidiyorum daha ilk kez kullandığım bisikletle, orası burası kırılsa da bir düşsem halim ne olur diye de düşünmeden edemedim. :) Yarın sabah da hava iyi olursa 50 KM bir yola çıkacaktım ama sanırım yağacak ve trenle gideceğim. :(

    Doarama

    Zinciri bir güzel gres yağı ile yağladım. Vites ve fren kablolarının hortum girişlerini yağladım ki sürtünme azalsın ama komple içlerini de yağlamak lazım asıl. Çamurluk tekere biraz yakın ve plastik, bundan lastik telleri çok sarsılınca değiyor ve ses yapabiliyor, biraz kurcalamam gerekli.Bisikletin ön aktarıcısı vitesi birden ikinci dişliye aktaramıyordu düzgün; arka aktarıcı da zinciri dışa doğru açıp biraz ses çıkartıyordu. Yıllardır vitesleri atılmış bisiklet kullandığım için biraz unutmuş olsam da ayar vidaları ile biraz uğraşınca arka aktarıcıyı ayarladım gibi. Ön aktarıcıyla da uğraştım ama başta pek bir şey olmasa da vites kolundaki kablo girişini biraz kurcalayınca o da düzeldi. Tekerleklerde hafif bir dengesizlik var gibi ama belki bana öyle geliyor. Eski bisikletlerimde de olan bir şey, bir kez ayarlamaya kalktım janta yazık olmuştu. :D Bunlarla ilgili bilmem gereken bir şey var mı? İpucu vs.?

    Şimdi bu maşa biraz hatır hatır çalışıyor, yağlamak istiyorum ama contası biraz sert, çıkacak gibi değil; nasıl yağlayabilirim? 20 yıllık Bisan Eldorado bisikletimin Jsf 696 mı ne idi, amortisörü bile yağ gibi kayıyor; çünkü çok kolay yağlanabiliyor. :)

    Anayola çıkınca bir kask alma ihtiyacı hissettim. Carrefour'dan Hattrick diye bir marka kaska 50 TL bayıldım ama bu bisiklete verdiğim paradan daha fazla koydu açıkçası. :) Nasıl bir markadır, işe yarar bir kask mıdır?