Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kron xc150 kadrosuna deger mi?

Konu, 'Kadrolar' kısmında Anıl OğuZ tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
?

Xc150 kadrosuna değer mi?

  1. Değer

    8,3%
  2. Değmez

    70,8%
  3. İdare edebilir

    20,8%
  1. Anıl OğuZ

    Anıl OğuZ Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Herkese iyi forumlar. Arazide ve yolda kullanmakta oldugum kron xc150 bisikletim dogal olarak (1000+km) artik yeterli gelmemeye basladi lakin yeni bir bisiklet almayada gucum yok ogrencilik hali bende xc150 min kadrosu sabit kalmak kaydiyla uzerindeki mekanik aksamlari yukseltmeye karar verdim. Suan 700 tl kadar param var ve sirasiyla maşa, hidrolik fren ve vites takimlarini yukseltmeyi dusunuyorum( orta karar masa, deore fren ve vites). Zamanla diger parcalarida elime para gectikce degistirmeyi dusunuyorum. Sizce butun bu planlar xc150 kadrosuna uygulamaya degermi ? Elimden geldiğince iyi parcalar almayi dusunuyorum ve daha cok arazide kullanmayi amacliyorum. Sizce yeterli bir miktar biriktirip yeni bir modelmi almaliyim( bu epey zaman alicak ama sabrim beklemeye yetermi bilmiyorum) yoksa parcalari alip xc150 kadrosuyla araziye cikip son olarak iyi bir kadro alip parcalari bu yeni kadroyami aktarmaliyim ?. Birde parca-kadro uyum sorunu yasarmiyim?

    Dh aşkı bitirdi beni, fakirligin gozu kör olsun :))
     
    İsmail Özcan bunu beğendi.
  2. Yuppata

    Yuppata Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Mart 2014
    Mesajlar:
    760
    Beğeniler:
    986
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
     
  3. ocnby

    ocnby Dağ Bisikletçisi

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    15 Eylül 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Denizli-Merkezefendi
    Adı:
    Oğuz Can Abay
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bisikletinizi dikkatli kullanin lutfen xc 150 ile ilgili yasadigim sikintilari Kron XC 150 [Kalitesizliği]
    'da paylastim bence bisikleti satin ustune olan parayada baska bisiklet alin
     
    Anıl OğuZ bunu beğendi.
  4. ziyainal

    ziyainal Forum Demirbaşı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    7 Haziran 2012
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    Trabzon
    Adı:
    Ziya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    hocam hiç girme sen bence bu işe hazır bisikletin sağlamken sat gitsin elinde de bir miktar para varmış taksit falan al bi orta yollu makina eziyeti değmez gibi me geliyor.
    bende kron (xc750) kullanıyorum
     
  5. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @Anıl OğuZ Biraz saçma gelecek ancak o dediğini biraz abartarak ben yaptım. En son ENDURO sınıfına giren Full Süspansiyon bir alete çevirecektim, ehliyetsiz kazamı yapınca maffoldu hayaller. Nereden baksan tamamına yakın parça sıfır alındı, ikinci el olanlar ise kutusundan çıkmamış, aynakol falan 1 hafta kullanılmış dendi o kadar. Vites - çekiş sistemi falan halen daha sorunsuz çalışıyor.

    Cihazda X9 arka göbek, X9 zincir, X9 ruble var. XO arka aktarıcı XO kollar ve XTR orta aktarıcı var. SLX aynakol ve SLX 675 HD frenlerin yanı sıra RT86 yani yanılmıyorsam XT rotorlar var 160mm.
    Cihazın maşası gerçekten berbat ötesi, işlevi yok desem yeridir. Jantlar onca araziye sert yola girmeme rağmen hala daha sorunsuz, lastiği patlatacak derecede engellere çarptığımı biliyorum çünkü.
    Ancak jant seti biraz ağır, lastiklerim kütük gibi. Haliyle sadece ön tekerim 2,89 gram tutuyor, eski lastiğim bu kadar ağır değildi, çok fark yaratıyor lastik hemde çok.

    Vites - çekiş - fren - göbek sistemleri inanılmaz önem arz ediyor benim için. Aynakol ve özellikle ön aktarıcı - kolları kötü bir bisiklete binince zincir kopacakmış gibi hissediyorum. Şuan kendi bisikletimde vites geçişleri inanılmaz iyi ve çok net. Acera seviyesinde vites çekiş sistemlerinde vücudum aynakola abanmamı engelliyor, bir çelimsizlik hissi veriyor. X9 - XO seviyesinde abanıp uzuyorsunuz yol boyunca, vites geçişleri çok seri ve net olduğu için hızlanma esnasındaki vites geçişlerinde süre kaybetmiyorsunuz. Çat çut bağırtarak vites attırmanıza gerek kalmıyor yani. Yinede aynakola abanırken vites attırırsanız özellikle yokuş yukarı yollarda vites yükseltiyorsanız çat çut edebilir, doğaldır, tekniği bilip bilmemekle alakalıdır. Düzgün kullanamayana her set Acera'dan farksızdır zaten.


    20150129_140630.jpg 20150129_141211.jpg 20150322_131225.jpg 20150407_193904.jpg 11414902_800974433314147_1785545673_o.jpg 20150403_192756.jpg c.jpg 20150711_133654.jpg 20150702_184612.jpg 20150605_083340.jpg keX01vr.jpg uZaaQGW.jpg
     
  6. ocnby

    ocnby Dağ Bisikletçisi

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    15 Eylül 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Denizli-Merkezefendi
    Adı:
    Oğuz Can Abay
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Anıl OğuZ ve Gökhan Akkaya bunu beğendi.
  7. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Aktarıcı maşaya geniş geldiği dönemlerde çekilmiş bir fotoğraf :) Bir abimiz ücretsiz yollamıştı. Sürat kargo sağolsun 16TL ücrete getirmişti 16gramlık aparatı :D
    Sonraki fotoğraflarda doğru yere yerleştirdiğim görülebilir :)
     
    Anıl OğuZ ve ocnby bunu beğendi.
  8. 1dost

    1dost Yazıyor...

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    930
    Şehir:
    40
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Ailenizin maddi gelirini bilemem kısıtlı ise ve öğrenci olduğundan dolayı xc150 seni idare edeceğini düşünüyorum.
     
    Anıl OğuZ bunu beğendi.
  9. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @Anıl OğuZ Sen yükselt bisikleti, arka göbek dahil 9 veya 10'lu bir sistem çık. Alabildiğin en iyi parçaları al. Kadro - maşa için sağlam para ayırmıştım ancak kısmet olmadı.
    Ne zaman bisikletçiye gitsem milletin DH'sine binerim, tümsekten geçerken bile zevk veriyor insana :)

    20151203_134218.jpg
     
  10. Anıl OğuZ

    Anıl OğuZ Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @ocnby Başınıza gelen olaylar gerçekten çok büyük şanssızlık vallahi anlam veremedim, ben hali hazırda xc150mi kullanıyorum, 2-3 güne bir araziye çıkıp zorluyorum ama daha başıma hiç bir olay gelmedi. Sadece dün yokuş inerken kontrolü kaybedecek gibi oldum arka frene allah ne verdiyse yüklendim sonrasında arka fren takılma yapmaya başladı, şimdi yağladım biraz düzeldi gibi oldu. Bisikletin üstündeki komponentlar gerçekten çok berbat özellikle frenler ve maşa ama şaşırtıcı şekildede jant takımı ve kadro iyi gibi geliyor bana.

    @ziyainal Ziya Abi çok haklısın bende öyle yapmayı planlıyorum zaten fakat ben DH almak istiyorum şimdi DH olmayan başka bir bisiklet alsam ordan zarar geçmiş olucam, yeni alcağım bisikleti aldığım fiyata satamıcam ileride vs. Amerika da okuyan bir arkadaşım Nukeproof Scalp kadro buldu 800 dolara eğer sıkıntısı yoksa kadroyu alıp zamanlada diğer parçaları toplamayı düşünüyorum. Ben Istanbul, Şile'de yaşıyorum yani burdakı potansiyeli görseniz sahildeki kum tepeler, ormanlar, patikalar falan çok cezbediyor.

    @Gökhan Akkaya Kardeşim çok güzel olmuş bence emeğine sağlık birde maşa aldınmı yeterli olur bence. Birde şuan bisikletin toplam ağırlığı ne kadar oldu onu merak ettim ben. Buarada gerçekten DH çok farklı, hafif, sağlam yani anlatılmaz yaşanır, birde araziyi girsen, kum tepelerden aşağı insen neyse :(

    @1dost Ailemin maddi geliri idare eder ama kalkıpta bana 2.5 tl üstü alet almazlar hayatta, ben kendim yaparsam zamanla bişiler yapıcam artık. Bende xc ile idare edicem artık :)
     
  11. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @Anıl OğuZ Bisikletin ağırlığını bugün ölçtüm, tamı tamına 14,5KG farkındayım ağır. Ancak son aldığım lastikler net 1KG ağırlaştırdı bisikletimi.
    Jant seti ve maşanın da çok net ağırlığa etkisi var. Sadece her şey dahil ön jant 2,8KG ağırlık tuttu.

    Tubles jant seti ve Maxxis lastik + düzgün bir havalı maşa alınırsa bisiklet 11KG ağırlığa iner çok çok rahat. Sonradan alınan kadronun ağırlığına göre 11,5 falan olabilir. DH toplarım denilirse 13,5 KG'den aşağı olacağını sanmam zaten.
     
  12. Halilibrahim

    Halilibrahim Enduro /Freerider - Fully Lover

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.271
    Beğeniler:
    2.216
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil ibrahim
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kron, carraro, salcano, mosso, ümit, bisan, bianchi, sedonanın (giriş ve orta seviye) modellerine yükseltme yapmak demek parayı gömmek demek.

    Satarken marka imajından dolayı, kullanıcılar 2.el alırken az evvel yukarıda saydığım markalarının full xt'si yerine, giant, trek, specialized, ghost, merida, mondraker, kona, norco, gt, santa cruz, bmc, lapierre, cube, canyon, ktm, scott, cannondale gibi markaların deore setlisini almayı tercih ediyorlar.

    Sürekli alan parça alan, satan, yükselten, takas eden, değiştiren, toplayan birisi olarak, biraz tecrübe ile acizane tavsiyem, pedalı hariç yukarda ilk saydığım markaların vidasına bile para harcamayın.

    Özellikle facebook bisiklet sayfalarında ve forumda kron ile ilgili yüzlerce kırılan , çatlayan kadro görebilirsiniz. Özellikle hiç bir modifiye yapılmamış stock frenle bile direct mountun koptuğu fotoğraflar zibil gibi.

    DH derken hiç ilgisi olmayan bir coğrafyaya geçiyorsunuz.


    Bir çoğunun ortalama ağırlığı 17,5-18,5 KG'ın altına inmez

    14-16 Kg karbon modeller ise 5-6 bin euronun altında olmaz.

    Hardtail için topladığınız bir çok parçaya Dh'de ya ihtiyacınız olmaz ya da kullanamazsınız.

    DH'nin maşası, freni, arka aktarıcısı, jant çemberi (muhtemelen göbeği de) gidon boğazı ve gidonu, kask ve gözlüğü hardtailden farklı ve bambaşka.

    ön aktarıcı ve shifteri, aynakola ise ihtiyacınız olmayacak.


    32 yaşında biri ve bir çoğunuzun ağabeyi olarak sizlere söylediğim sözü dinleyin.

    Paranızı saklayın / altın alın (çeyrek bile olur) / dolar alın / euro alın.

    Sonra bisikletinizi satabilirseniz satar ve DH ya da ne istiyorsanız onu alırsınız.
     
    Gökhan Akkaya, Anıl OğuZ ve Deniz bunu beğendi.
  13. xxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxx Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    796
    Beğeniler:
    1.186
    Seviye:
    Kron XC 500'ün şuana kadar değiştirmediğim parçası olarak bir kadrosu bir de sele kelepçesi kaldı. Diğer her yeri civatası dahil değiştirdim. Vites ve fren zaten Shimano. Onlarda XT olacak. En son kadroyu değiştirip Kron'dan tamamen kurulacağım inşallah. :D

    En iyisi toplama bisiklettir. Bunu çok iyi anladım. ;)
     
  14. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Sıra sıra tüm parçaları değiştirecek biri için de aynı tavsiyeler geçerli midir? Ben mesela kadro - maşa - jant seti 3'lüsünü değiştirecektim. Kaza yüzünden maşa - jant setini alamadım. Onları alsam geriye kadro kalacaktı.
    Zira tek seferde 5-6 bin TL para çıkmıyor insanın cebinden kolay kolay. 3 - 3,5 çıkıyor, o da kazaya belaya gidiyor.

    Ayrıca X9 zincir aldık, X9 ruble aldık, iyisinden olsun dedik. Ancak gel gör ki geçen yaz döneminin sonunda aldığım X9 zincir uzamış, güzel kullandığım halde neden zincir uzuyor onu da anlamış değilim :)
    X9 ruble alıyoruz ucuz etin yahnisini yemeyelim diye, zincirle beraber aktarıcıyı da değiştir diyorlar, 300TL kim verecek bir daha zincir ve rubleye?

    Üst seviye bir bisiklete binmek kesinlikle maliyetsiz bir iş değil. Tamam, hissiyat kesinlikle şahane. Yaptığınız işten tam anlamıyla zevk almanızı sağlıyor, her şey tıkır tıkır yolunda ilerliyor. Ancak balatasıydı, jant akorduydu, hidrolikte hava olmasıydı, lastiği zincir ve rublesi derken çalınan ön arka aydınlatmaları da katınca harbiden masraflı bir iş haline geliyor.

    Eski 150TL'lik bisikletimin aynakolu bile yamuktu, o zamanlar ne zincir yağlardık ne başka bir şey, tek kuruş harcamadan kullanırdık senelerce :)
     
  15. Halilibrahim

    Halilibrahim Enduro /Freerider - Fully Lover

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.271
    Beğeniler:
    2.216
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil ibrahim
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Cehalet mutluluktur, diye bir söz var bu duruma uygun :) Zincir ve rubleyle beraber aktarıcı değişmez 20.000 km den fazla kullandığım xt arka aktarıcım oldu, ne rubleler zincirler gömdü :) 5-6 bine full xtr karbon makineler satıyorlar sahibindende, 3-4 bine full 2014-2015 xt bilindik bir marka makine çok rahat alınır, yok ben cosmic slr jant seti, avid code fren, karbon xx1 set istiyorum derseniz 10.000i de görürüz bisiklette:) bir de sebze yemeği yapar gibi bisiklet toplanmaz, grupset mantığı nerede? Ya sram ya shimano olur. Uyumluluk yakalanır. Oturduğunuz ilin ikliminde kışları genelde -15 civarıysa kışlık avid, yazları için shimano fren seti kullanabilirsiniz. Çok yokuş varsa 1x11 10-44 ruble kullanabilirsiniz vs.
     
  16. TheOneUser

    TheOneUser Road Bike <3

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    28 Aralık 2015
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Barış Akyüz
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    1. Bisikleti satın
    2. Biraz daha para biriktirin
    3. Eğer zaman ve imkan varsa;
    4. Biraz daha para biriktirin
    5. Bir yol bisikleti alın
    6. Aksesuar alın
    7. Keyfini sürün
     
  17. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Arkadaşlar para biriktirmek için bekleyeceği sürede ne diye boş yere bisikletsiz kalsın?
    Arka göbek - ruble - zincir - aynakol - arka ve ön aktarıcı - vites kolları - fren sistemi parçalarını KRON XC150 kadro - maşa - jant seti üzerine dizsin benim gibi. İmkanı olunca en kral kadro maşa - jant setini alır, bu sırada da bisikletsiz kalmaz.

    Kron kadroyu sadece geçiş sürecinde kullanacak zaten. Kron kadro üzerine XO set çıkıp sat demiyoruz, kullan ve imkan bulunca yükselt diyoruz. Benim yaptığım işte bir mantıksızlık yok.
    Gücünüz 8.000TL'lik DH sisteme tek seferde yetmiyorsa mecburen yükselte yükselte ilerleyeceksiniz.