Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

KRON XC1000 Super U6 Sorun sorun üstüne ALMAYIN...

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında ekremilvan tarafından paylaşıldı.

  1. ekremilvan

    ekremilvan Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Arkadaşlar merhaba,
    Geçen sene bu zamanlar Eminönündeki Efor bisikletten kron xc1000 süper u6 bisiklet aldım, almaz olaydım... aldığım günden beri yüzüm hiç gülmedi bisikletimden yana kimseye önermiyorum hem almayın hemde efor bisikletten de bişi almayın...
    ben ne zorluklarla biriktirdiğim paramla gidip çok sevdiğim bisiklet sporunu yapmak için araştırma yaparken aldım hatta bil hassa garantisinin olması beni daha çok etkiledi ve neticede aldım ve ben aldıklan sonra bisiklet le ilgili detaylı bilgiler almak için internette gezinirken, o ne zorluklarla ödediğim 800 tl'nin nekadar da kazıklandığımı anladım.

    1-) cantlardan yana yüzüm gülmedi... arkadaş benim anlayamadığım bir cant zırt bırt akord atarmı? aldığımdan beri 15 kere binmedim bisikletime 10 kere akord ettirdim hem efor bisiklette adamların kendisine hemde altunizade'deki atilla bisiklet kliniğinde ama olmuyor. Aldığım günün ertesi haftasından beri efor bisiklette Celal diye birisi var ona söyledim, bana diyo sök cantları getir, bende tamam dedim ama adamın nezaman orda olduğunu bilmiyorum ki tam hadi getireyim diye arıyorum efor bisikleti celal'i soruyorum bana habire fabrikada diyolar, orada dükkanın başında bulunan adamın teki var sorunumu kendisine söylediğimde beni paramla rezil ediyor, kızıyor saydırıyor da saydırıyor.... en son ona bile artık sinirlendim dedim bakın ben bisikletimi daha geçen sene yazın aldım, toplasan 10 kere binmedim ama zırt bırt akord ettirdim.. (ki dipnot geçeyim arkadaşlar bırakın atlayıp zırlamayı ben bugüne kadar hiçbir bisikletimde ön tekerleği dahil kaldırmayı beceremediğim için hiçbir şekilde onu da yapmadım..) neyse daha sonra bana resmen nalet olsun götür atilla bisiklete bisikletini onlara söyle cantı tekrar dizsinler parasını biz hallederiz... aynen bu cümleyi kurdu bende gittim, adamlara derdimi anlattım, efor bisikletin böyle dediğini söyledim vs. orda uzun boylu bir adam var işte ok dedi yapacaklardı, sonra atilla bisikletin sahibi çok meşur ama bence bi halttan anlamayan atilla denen adam geldi ve yaptığı muameleyi aynen söylüyor ve yazıyorum... "öyle şey olurmu bu güne kadar böyle birşey görülmemiştir bunda da yok zevkine cant değiştirilmez, hadi değiştirdiniz madem böyle bir sorun var gene devam edecektir ki böyle birşey ne bugüne kadar görüm ne de duydum, bisiklet bence gayet sapasağlam..." ve beni resmen hem suçlu hem yalancı durumuna düşürdü üzerine arkadaş anlamıyorum bir cant yüzünden resmen paramla elin üç kuruşluk adamlarına rezil oluyorum... ki burdan şunuda söyliyim tam 6 hafta önce oraya gidip bisikletimi akord ettirmiştim, ogün bu gündür evde duvarımda paralel askılıkda duruyor bisikletim (cant'tan asmalı DEĞİL..) bugün bindim gerçekten de 0 akord vardı hiç 8 yoktu istikametim idealtepe'den sahil yolu kadıköy istikametinde cadde bostan sahilin sonuna kadar gittim geldim ne çakır ne çukur hiçbirşey yok yolu bilenler bilir, dönüş yolumun tamamı efor bisiklettekilere ve atilla bisiklettekilere ve bilhassa atilla'nın kendisine hem küfürleri saydırdım hemde bukadar ızdırap yaşadığım ve yaşatıldığım için hakkımı helal etmedim, inanın eve geldim ve şuan arka tekerleğim fren papuçlarına sağlam sürtecek kadar S çiziyor...

    2-) vites'e gelelim, alivio ön arka takımlarım ama sıkıntım ön aktarıcıya zincirim ciddi derecede sürtüyor diye 3 kere gittim efor bisiklete aldığım bilgiye göre ön 1. dişlideyse 4-9 arası viteslerin hiçbirini kullanmamak gerekiyormuş, ön 2. dişlideysede 4-5-6. dişliler haricinde kullanılmaması gerekiyormuş, ön 3. dişlideyse de 1-7 arasındaki dişlileri kullanmamam lazımmış ki zaten gereksizmiş o viteslerde... şimdi siz profesyönel arkadaşlarımızdan bende yardım istiyorum, eğer benim bisikletim 27 vitesse ve bunlar haricindekiler gereksizse okadar vitese ne gerek var? ha birde şöyle bir sorun var ön aktarıcı da zaten doğru düzgün çalışmıyor, bir konumda uzun süre gidince vites değiştirmede sapıtıyor...
    hoş ben artık buna nalet olsun dedim adamların dediği gibi kullanıyorum bunun yüzünden de gitmek istemiyorum tekrardan..

    3-) bugün itibariyle (daha 1 yılı dolmadan) bisikletimden çıt çıt sesler geliyor ki beni resmen deli etti bugün 10-20 metrede bir çıt çıt...

    4-) benim boyum 1.75 ve bana satılan bisiklet 20"... e hadi doğru bisiklet ölçüsünü ben bilmiyordum, bu adamlar ne halt etmeye uzman takılıyorlar orda? resmen benim binbir zorluklarla ödediğim para resmen burnumdan fitil fitil geliyor ve adamlar yüzünden..

    5-) gidonu çok sevdim de arkadaş far bağlıyorum e farda gidonun ince bölümüne anca oturuyor, bunda ne sorun var canım diyebilirsiniz ben hemen bunada cevap vereyim benim önüm hariç sol taraftaki heryer aydınlanıyor, ki farımda gayet kalitelidir.

    NOT: resmen kafayı sıyırmış durumdayım, ciddi ciddi ne hakkımı nede paramı adamlara helal etmiyorum. kimseye de tavsiye etmiyorum almayın onlardan hiçbir şey... kendi yüzlerinede gidecem cantımı kafalarına atıp ağzıma ne gelirse sayıcam... Paramla ve garanti belgemle rezil oluyorum varmı böyle birşey?

    Arkadaşlar maddi sıkıntıyı çok kullandım evet anladık diyebilirsiniz ama ne umutlarla ne heyecanlarla en zor zamanınızda yemeğinizden kısıp heyecanla aldığınız bisikletin bu kadar sorun çıkarması hem keşke almasaydım dedirtiyor hemde resmen kazık yemenin ızdırabını yaşıyorum..

    Profesyönel arkadaşlar özellikle 1 konu hakkında bana akıl verebilirlerse sevinirim...
     
    garet jax bunu beğendi.
  2. garet jax

    garet jax Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    izmir
    Öncelikle bisikleti alırken kadro boyu gibi büyük önem arz eden birşeyi es geçmiş olmak çok üzücü..
    - Normal sana uyan kadro boyu 17.5"-18" olmalıydı.
    - Vites aralığı olarak genelde yazdığın gibi kullanılır fakat sürüş zevkini arttıracak seri geçişler önemli.Bir zincirden gelen hışırtı sesi sinir bozucu ve yavaşlatıcı etkendir.Vites tel akorlarına,aktarıcı vidalarının sıkılık ayarlarına bakılabilir.başka farklı sebeplerden dolayı da bu sorun yaşanabilir.

    İzlenimlerini paylaştığın için teşekkürler.
     
    gok bunu beğendi.
  3. Nail Acun

    Nail Acun Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    1 Haziran 2012
    Mesajlar:
    540
    Beğeniler:
    308
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bu tekerin S çizmesi olayı bende de var.. Bisikletimi yaklaşık 2 hafta önce aldım. İlk aldığımda ön tekerde bariz bi S çizme olayı vardı..Durumu anlattım.Daha sonra tekerin havasını indirdi,kenarlarına ilaç gibi birşey sürdü.Sonra tekeri şişirdi,ve eskisine nazaran biraz daha düzeldi.Ama çok çok az da olsa Halen S çizme olayı devam ediyor.Gittiğim de ise (bende continental 26x2.20 lastik var) Bu lastiklerde hafif S çizmesi normal diyorlar..Bir de Disk frenlerde sorun var sanırım. Bazı zamanlarda fren sürtüyor diske.Bunu da söyledim.Disk frenlerde arasıra sürtmesi normaldir dediler.Ben de biraz sıkıntılıyım sen gibi dostum anlayacağın..
     
  4. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
    MErhaba,
    1. madde hakkında bir şey söyleyemeyeceğim.
    2. Tüm vites modellerinde geçerli bir durumdur. Shimano teknik dökümanlarında da yazar. Ön vitesi 1:rampa modu, 2:normal mod 3: hız modu olarak düşünün :) Arkada da en küçük ve en büyük dişliyi sadece uygun modda kullanılacak extra dişliler varsayın. Birde zincirinizi temiz ve yağlı tutarsanız pek sorun yaşamazsınız.
    3. Zamanla olabilir. Tüm somunları, özellikle göbek ve pedalları sıkın ya da sıktırın, sele borusunu çıkarıp temizleyin, çok az gres sürerek geri takın. Ön ve arka teker ve orta göbekler de temizlik ve bakım isteyebilir.
    4. Bana da M diye L kadro vermişlerdi , biraz geç anlamıştım. Bir daha o satıcıya hiç uğramadım. Üzerine başka mağazalardan 3000 lira civarı bisikletle ilgili harcama yaptım, arkadaşlarımı başka yerlere yönlendirdim. Sonuçta gerçekten kendisi kaybetti.
    5. Gidon - far uyumsuzluğu diyelim. Böyle şeyler olabilir. Başka far modelleri deneyin.
     
  5. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Merhaba,

    1)jant setinizin ne olduğunu bilmiyorum ama düşük seviye jant sentlerinde problem çıkabilir. Bu konuda size değişim öneririm. Shimano Mt 15 ya da en azından Paralax göbekli Alexrıms dc 19 gibi ( çok seçeneğiniz var ) jant seti alırsanız işinizi görür. - Uçuk örnek olacak ama ben xtr jant seti kullanıyorum; jantları değiştirince bisikletin akıcılığı uçtu resmen; jantların ne kadar önemli olduğunu anladım -

    Lastiklerin S çizmesi, tekerlerin janta tam oturmamasından kaynaklanıyor. Lastikleri söküp kenarlarına yağ sürerek ( ayçiçeği yağı bile olur ), sibobu da düzgün yerleştirerek tekrar oturtursanız; zaman içinde kullandıkça lastikler janta tam oturacaktır.

    2) Vites ayarlarınızda ya da bakımında sorun olabilir. Alvio fena bir seri değil. Çapraza düşmeden kullanırsanız sorun çıkarmaması gerekir. Ama sonuçta çok iyi verim istiyorsanız zaman içinde onları da değiştirebilirsiniz mesela slx set gibi.

    3) Çıt çıt pedaldan, seleden, orta göbekten, viteslerden ( aktarıcılardan ki ses buradansa ayar bozukluğunu gösterir) geliyor olabilir. İyice dinleyip, sesin nereden geldiğini tesbit etmelisiniz.

    4) Satıcıların kadro boyu hakkında bilgi vermesi gerekir. Ama vermeyebiliyorlar da işte; alırken dikkat etmek lazım. Belki kadroyu takas edebilirsiniz.

    5) Gidonun yapısı öyle, ne suçu var:)

    Sözün özü, bisiklet zaman, emek, bilgi, özveri ve tecrübe istiyor. Yaşanan sıkıntılar değerli tecrübe hazinesine dönüşüyor.

    Tavsiyem; hiçbir talihsiz olay ya da durumun sizi spor ve bisikletten soğutmasına izin vermeyin

    Ben olsam... Bisikleti satar, 2. el bile olsa daha iyi donanımlı bir bisiklet alırdım.

    Selamlar
     
  6. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    İyi sallamış kim salladıysa. Bir kere, iyi marka lastikler belirli otomatik üretim süreçlerinde üretilir ve satışa sunulmadan önce kalite kontrolünden geçer. Dolayısıyla, Conti gibi bir lastikte çok küçük bir gözden kaçma ihtimali haricinde, S çizme falan olmaz! Ayrıca her ne kadar anlamıyor olsam da, fren disklerinin de tasarım, imalat veya montaj sorunu yoksa hiçbir yere sürtmemesi gerekir. Bence kendinize bu konuda ehil, işini ciddiye alan bir bisikletçi bulun ve garanti falan konusunu da çok fazla kafaya takmayın.
     
    M.Burak KARADAĞ ve gok bunu beğendi.
  7. ekremilvan

    ekremilvan Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    arkadaşlar teşekkür ederim ilgi alakanız, tavsiyeleriniz ve yorumlarınız için.
    cantımın uzerinde "krom wheels xc racing" yazıyor lastiğim "rubena scylla" göbek "shimano parallax (hb-rm60 malasiya via-m)" çok mu vasat sizce? birde ön arka ikisinide değiştirmek istesem ne önerirsiniz ve ortalama bana nekadar gelir?
     
  8. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.120
    Beğeniler:
    3.894
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Merhaba, geçen yıl ben de performans bisiklet aracılığı ile kron xc 1000 20" kadroya sahip aynı bisikletten satın aldım. Aldığımın ertesi günüydü sanırım arka jantın sol tarafa daha yakın olduğunu fark edip yetkili servisine teslim ederek gerekli düzeltmeleri yaptırdım. O günden sonra ta ki şu ana kadar bisiklet'den tek şikayetim o da ayakta pedal çevirirken sizin tarifiniz ile çıt çıt diye sesler geliyor olmasıydı. Bu seslerin nedeni de zamanla kullanım sonucu bazı vida, somun artık her neyse bunların gevşiyor olması ve sıkılması gerektiğiydi.

    1 yıldır çok şükür başka bir sıkıntı yaşamadım. Bu yaşamayacağım anlamına gelmez ancak sizin asıl sorununuz bisikletten ziyade sizinle ilgilenip sıkıntılarınızı çözebilecek bilgi ve ilgiye sahip yetkili bir servis ile görüşmemiş olmanız diye düşünüyorum.

    Efor'un sirkeci mağazasına bir kez oradan geçerken uğradım o kadar, kendilerini tanımam etmem. Bisikleti aldığımdan beri de evime çok yakın bir yerde istanbul atalar tren istasyonu alt tarafında bulunan şirin bisiklet ile muhattap olmuşumdur. Bu yıl kron yetkili servisi olarak hizmet vermektedirler. Her bisikletçi kendisine göre iyidir ancak ben bu güne kadar böylesi müşteri dostu olan bir esnaf görmediğimi söyleyebilirim. Size tavsiyem yakınsanız eğer mutlaka uğrayın, sirkeci'ye o kadar yola boşuna gidip gelmeyin.

    Son olarak geçen yıl ödediğiniz paraya karşılık o donanımlara sahip bisiklet bulmak hiç de kolay değildi. O fiyatlardaki bir çok bisiklet'in üzerinde acera set varken alivio setli bir bisiklet almak bence daha mantıklıydı.
     
  9. ümitt

    ümitt Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bencede arkadaslar bende seyrantepede oturuyorum bundan 1 yıl once amator bısıkletım vardı parca falan lazım oldugunda uygun dıye oraya gıdıp oradan alıyoduk ama adam müsterı memnunıyetı dıye hıcbırsey kesınlikle uzaktan yakından alakası yok bende memnun degılım oradan
     
  10. Sait Hislioğlu

    Sait Hislioğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mart 2012
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Kocaeli-istanbul
    Seviye:
    kronun kadrosu hariç bisikletleri tırt(düşük modellerde). İlla ki türk markası alınacaksa sıralama bence böyle olmalı Sedona>Salcano>Kron
     
  11. emre öztürk

    emre öztürk Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2012
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    artvin
    Seviye:
    1 nci olarak 2.20 bayagi büyük lastık sana en fazla 2.10 öneridim cok güzel olurdu halilyel jant taşyomyu lastgı 2 diskin sürtemsi normalimi bilemm ama cogu arkdşiminki sürtüyo
     
  12. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    kron xc 1000 kadrosu hatalı uretim diyorlar.farkettysen eforbisiklet kron xc 1000 modelini geri yollamıs satmiyor.hatalı uretim diyerek hak talebinde bulıunablirsin.garantisi suresi zaman asımına ugramadıysa ve kron kadroları uzun omurlu garantisi var diyorlar.bence ugras.
     
  13. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    efor bisiklette kron xc 1000 model yok.xc 1000ler forumda hatalı uretim yazmislar.kron kadrosu madem sınırsız kadro garantisi var.degistirsinler.
     
  14. Kazım Güler

    Kazım Güler Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Sorunlarımız tamamen aynı. İnan bisiklet sürmekten soğudum diyebilirim. Bugün nasipse verecem xc 250 yi. Hollanda malı bir raleigh alacam.
     
  15. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Haftalardır bağırıyoruz Kron ALMAYIN! diye!!!!!!
    Hatalı üretim yapan bir markanın nasıl olur da ürünleri piyasada satılır. Görün kalitesini..
    Pişmanlıktan yerden yere vuruyorum kendimi.. İlk fırsatta satıp, Avrupa markalarına yönelicem!
     
  16. ergin111

    ergin111 Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2012
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    2011 xc 1000 kullanıcısıyım.700 km yol yaptım vites ayarı bile yapmadım bisiklette.bana güven veriyor.neden yaşadıgınız problemderi genelleyerek markayı zan altında bırakıyorsunuz.
     
  17. Fırat Karamanoğulları

    Fırat Karamanoğulları Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Levent
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ben de Kron'un maşasından şikayetçiyim. Adamlar Lock-Out diyor, ilk gittiğimde resmen maşa gram kitlenmiyordu. Tamir edildi, içime sinmedi. Aldığım bayi'ye götürdüm, yeni maşa sipariş etmişler. Biraz baktım inceledim, benim eski maşayı cilalayıp geri bana kakaladılar mı diye.. Sorun hâlâ devam ediyor, yahu madem kitlenmiyor, kron maşa biraz dandik deme hakkını buluyorlar kendilerinde, kardeşim o zaman neden sattın bana bunu? Kesinlikle mahkemeye vereceğim bu sefer de çözülmezse bu sorun. Hatta bir arkadaşım da XC 500 aldı, onda da bu sorun var. İkimiz mahkeme açacağız, sokakta bulmuyoruz parayı sonuçta!
     
  18. enginunal

    enginunal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bende de XC 1000 var ve bu konuyu okuyup Kron'a email attım gelen cevap aşağıda. Lütfen yazmadan önce firmadan da bir bilgi alın zan altında bırakmayın.
    Cevap:

    2012 Kron xc 1000 bisikleti biz V frenli olarak tasarlamıştık.Kadro üretici firma yanlışlık yaparak disk frene uygun olarak üretmiş.Kullanılacak parçalarıda v frene göre getirdiğimizden 2012 yılında XC 1000 üretimi yapamadık. O yüzden xc 1000 kadrolar 2013 yılında aynı gövdelerle disk frenli olarak üretilecek.Bu yüzden sıkıntı yapmanıza gerek yok.Siz şimdiden 2013 bir bisiklete sahipsiniz.
     
  19. ekremilvan

    ekremilvan Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    kron'un mail adresini bulamadım banada verebilirmisiniz hocam bende mail atayım bakalım bana ne konuda yardım edecekler... hoş inanın ne garantisine güvenim kaldı nede bisikletine ama inşallah yardımcı olurlar, Kazım guler'in de dediği gibi resmen bisikletten soğudum canım bisiklete binmek istiyor sonra tam binecem oturup ya gene ne hata verecek diye düşünmekten binmekten vaz geçiyorum.. satmayıda düşünmüyorum sonuçta sattığım adamın ne günahı var, o vebalinde altına giremem. hani derler ya " iki ucu ... değnek" diye benimkisi o misal resmen...
     
  20. ekremilvan

    ekremilvan Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2012
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    hocam, kusura bakma ama 1 tane içinde gerçekleri gözardı edemeyiz. inan bu konuyu açtığımdan beri kronda sorun yaşamadığını söyleyen tek kişi sensin, demekki nekadar şanslı biriymişsin ki sorunsuz bir bisiklete sahip olmuşsun, inşallah kazasız belasız, nazarsız uzun bir süre hiç sorun yaşamadan bırak vitesinin ayarını cantını bile akord ettirmeden kullanmanı dilerim. lakin sende 1 tane bisiklet için onlarca hatalı bisikleti de görmezden gelip markayıda savunma, çünkü markanın müşterisini 1. sorumluluğu tüm müşterilerine seninki gibi bir bisiklet sunmaktır, bunu sunamıyorsa markada sorun vardır, bundada genellemek gayet doğru olur, nitekim sadece xc1000de de değil xc250 xc500 vs. bunlardada sorunlar yaşanmıs bu sencede bir kanıt değilmidir?