Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kron xc 250 vites sayısını yükseltmek için yardım ve öneri

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında hasan akgül tarafından paylaşıldı.

  1. hasan akgül

    hasan akgül Yeni Üye

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    24 Mart 2014
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    HASAN
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    arkadaşlar yeni aldığım kron xc250 21 vites ve 21 de nerdeyse boşa döneçek hafif kalıyor... arka dişlide veya öndişlide neler yapılabilir, 24-27 vitese çıkartılabilirmi , çıkarsa model parça önerisi alabilirim..
     
  2. Ömer İlker

    Ömer İlker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    vites sistemini komple değiştirmen gerek.
     
  3. avanak_abdi

    avanak_abdi Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.083
    Beğeniler:
    450
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Cemali Avcı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bende de salcano astro 210v var. Ben de deore 27 vitese güncellemeye niyetlendim. Ama baktım maliyetinden ziyade çok vakit kaybı. Vazgeçtim. Yeni bisikleti bekliyorum şimdi. Sat yüksek vitesli bişey al. Hiç bulaşma yükseltmeye.
     
  4. Gültekin R. Demirkaya

    Gültekin R. Demirkaya Forum Demirbaşı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Haziran 2013
    Mesajlar:
    407
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Masrafı canını sıkacaktır. Aynakol dişli sayısı yüksek olanıyla değiştirebilirsin tabi bu alışma süresinden sonra yeterli gelmeyebilir. Ben de kron aynakolu değiştirmiştim 22-32-42 iken 22-32-44 yaptım daha da yükseltilebilir ama bu sefer yükseltildiğinde zincir kasabilir. En temizi bisiklet değişimi. Ama bisikleti yeni almışsan bence yazık günah kullan gitsin. Hız denemesi yapmayacaksak gerek yok derim. Şimdiki bisikletimin aynakol dişlisi ve vites sayısı yüksek ama yüksek viteste gitmeye gerek bile kalmıyor.
     
  5. Ayhan Şahan

    Ayhan Şahan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    314
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    Kırşehir
    Adı:
    Ayhan Şahan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bütçeniz çok fazla değilse daha küçük bir ruble ve büyük bir aynakolla halledebilirsiniz
     
  6. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Aynakol ve rubledeki dişli sayılarını biliyor musunuz?
     
  7. vahapaydin

    vahapaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2013
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    42'li aynakol 11 - 32 ruble olması lazım bisikletinizde. En azından Xc 500'ümde öyle idi. 11-34 rubleye ve 48'li aynakola geçerseniz büyük ölçüde istediğinizi almış olursunuz. Bir daha 24 veya 27 li sistemlere geçmeniz gerekmez. Ha illa ki değiştireceğim, 24 vitese geçeceğim diyorsanız size şöyle bir teklifim olabilir, düşünürseniz;

    Altus arka artırıcı (XC 500'ün orijinal artırıcısı, 1 ay kullanıldı sonra Deore'ye geçildi, sorunsuz)
    11-32 Shimano 8'li Ruble (1 aydır kullanılmakta, herhangi bir sorunu yok)
    Shimano 3x8 Vites & Fren kolları (bisikletin üzerinde gelenler, herhangi bir sorunları yok)

    Size bu üç ürünü anlaştığımız bir bedel veya takas ile gönderebilirim. Bu teklifimin sebebi ise performans odaklı sürüşlerime artık 24 vites ve 48'li aynakolun da yetersiz gelmesidir.
     
  8. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Aynakol dişli sayısı sanırım size yetersiz geliyor. Galiba düz yerlerde kullanıyorsunuz. 28-38-48 aynakolu takarsanız iyi olur. Bunun için fazla dişliden dolayı zincir baklalarını arttırmak gerekebilir. Hesaplı yöntemlerden birisidir. Diğer taraftan vites yükseltilirse yine mtb donanımı olarak sorun teşkil edebilir. Hız genelde aynakol dişlilerinden kaynaklanır. Bisiklet seçimi olarak hız seviyorsanız yanlış tercihte bulunmuş olabilirsiniz. Çünkü şehir bisikleti,cyclo cross,mtb,hybrit bisiklet olsun hiç bir zaman yol yarış bisikletinin verdiği performans,hız da yetersiz kalır. Yol bisikleti donanımdan oluşan bazı biziklet modelleri de var. Yine de orjinal yapıdaki yol bisikleti her zaman hız için tasarlanmış modeldir. 18 vitesli bisikletime 28-38-48 aynakolu taktım. Uyumluluk sorunu zincirle düzeltilir. Kron xc 250 bisikletime bazı ufak modifiyeler yaptım. Sade renkleri sevdiğim için ana renkleri tercih ediyorum. Fazla yazılardan hoşlanmıyorum. 21 vitesliler genelde klasik ruble olduğu için kaset ruble alınması için göbek setinin de değişmesi gerekir. [video][​IMG][/video] [​IMG][/url][/IMG]
     
  9. Osman Selman

    Osman Selman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2012
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bisikleti satıp yenisini alabilirsin bence masraf farkı ile :)
     
    Furkan Çınar bunu beğendi.