Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kron XC 250 Vites Dağıldı!!!!

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında inan yıldırım tarafından paylaşıldı.

  1. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba bisiklet sever dostlarım..
    Üç hafta önce aldığım KRONXC250 2012 model bisikletim, dün akşam düz yolda vites attırma esnasında, arka vites dağıldı. Parçalardan çok iyi anlamam, ama o zinciri tutan parçanın oradan kırılıp, gövdeye de zarar vermesi beni bir hayli sinir etmiş durumda. Bisikleti aldığım yetkili bayi, garanti dışı kalacağını, bunun kullanıcı hatası olduğunu söyledi. Kron'un üreticisi bu konuda bana nasıl yardımcı olabilir? Veya sizin önerileriniz nedir? Bu tür sıkıntılar normal mi?
     
  2. Fatih Toraman

    Fatih Toraman YalağuzSeyyah

    Kayıt:
    25 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    368
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Fatih
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Durumu daha iyi anlayabilmemiz için fotoğraf yüklermisiniz?
     
  3. aliburak

    aliburak Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Ali Burak ÜNAL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    sorun sanırım arka attırıcınızda, garanti dahilinde yapılsa bile yine tourney arka attırıcı takacaklardır ve çoğu tourney'nin sonu sizinki gibi olur, sizinki biraz erken olmuş sadece :) ben en azından bir alivio arka attırıcı alın derim :)
     
  4. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Adamlar açıksa, gidip fotoğraf çekerim.
     
  5. Kadir Altuntaş

    Kadir Altuntaş Forum Bağımlısı

    Yaş:
    55
    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    756
    Beğeniler:
    710
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    :( İnan Kardeşim geçmiş olsun!.Fabrika Garanti kapsamında olsa bile,bilmiyorum;?.Ben bu vites geçişlerini pedal yumuşak durumlarda,(çevirirken) yapıyorum.Tabi bu bi hatırlatma..

    Bu ara Forum'a Hoş Geldiniz...
     
  6. brk

    brk Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    geçmiş olsun. benim anlamadığım vites değiştirirken olmuş bir olay nasıl kullanıcı hatası sayılıyor? bu nası mantık o zaman bozulur diye hiç vites değiştirmesin kimse. yanlış yaptığın bir şey var mı bilmiyorum ama yoksa bence garanti dışı kalması saçmalık.
     
  7. Mahmut kalender

    Mahmut kalender Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Manisa
    Seviye:
    Bir malı kaliteli yapan ürün değil satış sonrası verdiği hizmetlerdir.Geçmiş olsun.
     
  8. Atilla.C

    Atilla.C Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2012
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Pendik/İST
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Geçmiş olsun. Arka attırıcı sorunu Kronlarda çok yaşanıyor ben bir bisikletçinin oraya gelmiş mağdur durumdaki çocuktan dinledim. Bisikletiyle düz yolda giderken başına gelmiş olay bisikleti yürümez haldeydi. Satıcı da yan çizmeye çalışıyordu. Geçmiş olsun umarım garantiyle hallederler.
     
    inan yıldırım bunu beğendi.
  9. BerkcanBergin

    BerkcanBergin Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2012
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Daha dün akşam xc250 si olan bir arkadaşım söyledi arka sistem komple parçalanmış düz yolda giderken.. Aynı model dişliden bi bianchi si olan arkadaşımda var baya oldu bisiklet hala tık yok acaba o dişli kronla uyumlu değilmi?
     
  10. Mesut C.

    Mesut C. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Aman ! Vites değişirken mümkün olduğunca, pedala baskı uygulamayın hatta pedal çevirmiyorken, vites attırın sonra yumuşak pedal baskısıyla vites atsın.

    Yokuş çıkarken mutlaka vites yumuşakta olsun. Vites değiştirmeyin. Bugün ben de bu hataya düştüm. Ağır vitesle yokuşa girdim yarıda kaldım. Değiştireyim derken, az daha arka dişliyi kırıyordum. Hemen, yokuş aşağıya inip vitesi yumuşağa alıp öyle çıktım. :)

    Bunlar haricinden arka attırıcı dağılıyorsa, o attırıcıda iş yok demektir. :)
     
    Mehmet Egemen, gok ve inan yıldırım bunu beğendi.
  11. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    şöyle şikayette bulabilirsin.aradan ne kadar süre gecti?1 ay icinde sorun cıkarsa bisiklet degisimi oluyor.Salcan bayisi söylemişti.servis hizmetleri bazen adam akıllı vidaları sıkmıyorlar gelisiguzel yapiyorlar.servis hatası olarak konya ana bayisiyle konuş istersen aldigin bayinin gerekli gibi ilgilenmedigini teknik bilgi vermedigini servis hizmeti sunmadıgını gelisiguzel sattigini gibi acıklarla kapat.vites aktarıcısı aslinda sorun degil yenilige acık bisiklet en iyi kompenantlar ilede takilir.kadro garantisi uzun ömürlü diye biliyorum.kadroya zarar vermesi gercekden pek hos degil.bende olsam sinirlenirdim:D.arka aktarıcıyı en azından alivio alirsin sorun degil ama kadro ne olcak haklisin.
     
  12. Çağatay Çağlar

    Çağatay Çağlar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    496
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Göztepe, İzmir
    Seviye:
    Bir de ek olarak şunu belirtmek isterim. Ben şahsen zinciri bir defa attırdım o hatadan. Büyük dişliler gidonun solunda 1-3 arası, küçük dişliler de gidonun sağında 1-8 arası rakamlarla gösteriliyor. (24 vites bisikletlerde)

    Büyük dişli 1'deyken küçük dişli 1-2-3
    Büyük dişli 2'deyken küçük dişli 4-5-6
    Büyük dişli 3'teyken küçük dişli 7-8 (6 da olur)

    Uzmanı değilim.. Mantıken de anlarsınız gerçi ama bisiklete daha yeni olanlar (ben gibi) o heyecanla falan gözardı edebiliyor. Zincir çapraz durmamalı, aksi halde vites attırıcılara zarar verebilir, zincir kopabilir vs.
     
  13. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Cevaplarınızı tek tek inceledim. Gördüm ki, aynı durumu yaşıyanlarımız da var. Tecrübeli bir kulanıcının, bu gibi durumlarda tepkisi emin olun ki daha fazla olacaktır. Bugün çektiğim fotoğrafları sizlere gösteriyim ben..
     
  14. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben çok değer verirdim bisikletime. Kaldırımlardan inmeye, çıkmaya cesaret edemedim. Öyle ki; elimle çıkartıp,indirirdim. Bu bisikleti arazi ve dağlarda kullanmak sanırım mümkün değil.
    Ayrıca ''gok'' arkadaşım:
    Bisikleti geçen ayın 12'sinde aldık. Yarın çok acele bir şekilde, vaziyeti en yetkili yere ulaştırmam gerekiyor. Öz Ef*r Ticaret garanti belgesinde bulunuyor. Buraya mı ulaşacağım ?
     
  15. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet arkadaşlar vaziyet bu!

    [​IMG][/URL]
    [​IMG][/URL]
    [​IMG][/URL]
    [​IMG][/URL]
    [​IMG][/URL]
     
  16. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Kırılma şekline bakılırsa, imalat (döküm parçaya benzettim, döküm esnasında oluşan bir hata olabilir) hatasına da benziyor. Esasen, bu tür bir parça, böyle bir MTB'ye takılırken karşılaşacağı zorlu şartlar öngörülmüş olmalıydı. Dolayısıyla, eğer imalat hatası değilse, bisikleti üreten firmanın tasarım hatası yüzünden oluşmuş bir kırık olduğunu düşündürdü bana. Tabii, eğer siz kullanırken bir yerler çarpıp kırılmasına sebep olmadı veya tepesine çekiç-balyoz vs. ile vurmadı iseniz :) Geçmiş olsun.
     
  17. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kırılan arka arttırıcı sonuçta 10-15 tl.'lik bir parça,xtr performansı ve ömürlük birşey olmasını beklemek yanlış olur kanaatindeyim.Ucuz parçalarda bu tip sorunlar ve ardından satıcı veya servislerle karşılıklı bu tip dialoglar kaçınılmaz.Üzüldüğüm sadece senin keyfinin kaçması.
     
  18. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Pişmanlık seviyesine getirdi beni. Kaldı ki bisikletimin değeri de düştü, çizikler yüzünden.. Allah aşkına Kron alırken, bir defa daha düşünün derim. Birazdan firmayı arayıp neler yapabileceklerini öğreneceğim.
     
  19. inan yıldırım

    inan yıldırım Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    30 Liraya yeni arka vites aldım. Devam eden bir ton sıkıntı var..
     
  20. orcunkaralar

    orcunkaralar Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul/şehremini
    Seviye:
    düz yolda attırıcı nasıl kırılır anlamış değilim.
    ya önceden şiddetli bir düşme/çarpma sonucu hasar görmüş daha sonradan kırılmıştır yada imalat hatası olma olasılığı vardır. sonuçta en alt model attırıcı da olsa aldığınız ürün dağ bisikleti...
    en ufak sarsıntıda veya zorlamada kırılmaması gerekiyor. işiniz zor. kullanıcı hatası olup olmamasını da ispatlayamazsınız.
    aynı renk kadro xc250 kullanıcısıyım, sersem ve gürültülü arka/ön vites geçişleri ve ayar kaçmaları dışında sıkıntım olmadı. umarım da olmaz.....