Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kron xc 1000 vites

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Erol Kethüda tarafından paylaşıldı.

  1. Erol Kethüda

    Erol Kethüda Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2011
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Selam.Bugün kron xc 1000 2011 model bir bisiklet aldım fakat vites olayını tam kavrayamadım.Kullananlar iyi bilir. XC 1000 de vites sisteminin nasıl çalıştığını kısaca ama anlaşılır şekilde anlatabilir misiniz? Mesela giderken sağ ve sol viteslerin hangisini hangi sırayla nasıl attıracağız? Ayrıca satıcı çarpraz kullanma dedi vitesi.Bu tam olarak ne anlama geliyor? Yani bazı vitesleri kullanmayacak mıyım ( atıyorum 14 ü,17 yi) ?
     
  2. ali bayrak

    ali bayrak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2011
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    160
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    sanırım aynakolda ki küçük dişli ile rublede ki son dişliyi kullanma demiş.
    mantıken de öyle hızlanmak istiyorsan aynakoldaki dişli üstünden oynarsın.
     
  3. Erol Kethüda

    Erol Kethüda Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2011
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Bugün bisikleti alırken satıcı bana vitesleri çarpraz kullanmamamı söyledi.yani ön dişliler ile arka dişliler arasındaki zincirin çarpraz şekilde olmamasını söyledi.Bu tam olarak ne demek? yani hangi vitesleri kullanmayacağım? Çünkü zincirler zarar görürmüş o şekilde...
     
  4. Bora Borahan

    Bora Borahan Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    Erol Kethüda bunu beğendi.
  5. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.586
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ön: 1 - Arka: 1,2,3--4
    Ön: 2 - Arka: 3--4,5,6--7
    Ön: 3 - Arka: 6--7,8,9

    Arasına -- koyduklarımı çok kullanmamakta fayda var. Bu şekilde kullanılırsa, zinciriniz çapraz durumda kalmaz ve aşınma minimuma iner.
     
    Erol Kethüda bunu beğendi.
  6. Şafak Başlar

    Şafak Başlar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Düz yolda öndeki dişli ortada olmalı, arkadaki dişliler de öndeki dişliyle aynı hizada veya yolun eğimine göre ona yakın olan büyük veya küçük dişlilerde olabilir.
    Eğer dik bir bayır varsa ,öndeki dişli küçük konuma getirilir, arkadaki dişliler de öndekinin hizasında veya ona yakın dişlilerde olabilir.
    İnişe veya hızlı kullanımda da öndeki en büyük dişli kullanılır. Gene arkadaki dişliler çok capraz olmayacak şekilde bir pozisyonda tutulur.
    Aslında eskiden bunun farkında değildim ben. Ve şöyle bir mantık vardı; öndeki her zaman en küçük dişlide kalsın, düz yolda arka dişliyi en küçüğe alırım(bu durumda tam çapraz oluyor) yokuşun eğimine göre arkadaki dişli gerekirse büyük pozisyona alınır gibi. Yeni aldığım bisikletin kullanma kılavuzunu okuyunca bu büyük hatayı düzelttim.
     
    Erol Kethüda bunu beğendi.
  7. Erol Kethüda

    Erol Kethüda Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2011
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Arkadaşlar,konunun devamı olarak anlamadığım bir şeyi daha sormak istiyorum.Kron xc 1000 de ya da herhangi bir bisiklette(mesela benim solda 3 1 sağda 9 1 yazıyor) vites attırırken hangisi önce attırılıyor? Yani önce ön mü mesela 2 ye getiriliyor,sonra arka 2 ye getiriliyor,yoksa tam tersi mi oluyor? Mesela 1. vitesi 13 14 15 e atmak istiyorum,nasıl yapacağım.Sırasıyla açıklar mısınız..
     
  8. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Gidonun sağında arka vitesi kontrol eden kol var. Kollar tuşlu çevirmeli değil. Sağdaki vitesi büyütmek için vites geçene kadar küçük tuşa basılı tut. Soldaki kol için ise alttaki büyük kolu ittirdikçe ortadaki vitesi büyütür(Onun üstündeki küçük kol ise vitesi küçültür.

    13'e atamazsın. 14 yapmak için ortayı 2 ye arkayı da 7 ye getirmen gerek.
    15 için önü 3 e arkayı da 5 e getirmen gerek.

    Tabi bunlara gerek yok kendine göre ayarla yani vites sayısını kafana takma.

    Ön 1 de iken arkayı 1,2,3 (şimdi ön dişliyi büyült)
    Ön 2 de iken arkayı 4,5,6 (Tekrar önü büyüt)
    Ön taraf 3 olduğu zaman da kalan 3 dişliyi kullan 7 8 9 u.
     
    Erol Kethüda bunu beğendi.