Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kron maşayı sökmek

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Erdi ÜNAL tarafından paylaşıldı.

  1. Erdi ÜNAL

    Erdi ÜNAL Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Kron XC500 üstünde kron marka bir maşa geldi.Bende şimdi değiştirmek istiyorum,maşayı filan aldım,ancak bir türlü kron maşayı sökemedik.
    Furş takımını ve spacerları çıkardıktan sonra boru üstünde sanki yapışık durumdaymış gibi ''İnside cartridge system'' yazılı spacer benzeri bir parça kalıyor.Bu parça boruyla birlikte hareket ediyor.Diğer maşaların sökümünde normalde üstten çekiçle vurduğunuzda maşa aşağı atar,ancak bizimkinde hiçbir hareket yok.Bizde bu parçanın maşa borusuna bir şekilde sabitlendiğinden şüpheleniyoruz.Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
     
  2. Onur Şenel

    Onur Şenel Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2008
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    o yazılı kısımın resmini koyabilir misiniz sanırım plastik keçe gibi bir parça var orada belli belirsiz bi çizik gibi bir yeri var oraya çok ince uçlu bir bıçak türü bişiyi sokup hafifçe kanırtınca cıkacaktır yerinden
     
  3. Erdi ÜNAL

    Erdi ÜNAL Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    [​IMG]
     
  4. İslam Gölge

    İslam Gölge Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.305
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Adı:
    İslam GÖLGE
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    İşaretlediğiniz parça maşanın şaft borusunu ve aynı zamanda furçun üst kısmını oturtmak için oraya sıkıca girmiştir.Onur Şenel kardeşimin dediği gibi sert bir cisimle tornavida gibi altından hafifçe çekerek çıkartabilirsiniz.
     
  5. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bence yeni maşanızda şaft borusunu kesmelisiniz :)
     
  6. Erdi ÜNAL

    Erdi ÜNAL Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Aynen,yeni maşam 3 cm daha kısa:) Şuan itibariyle çıkardım,ancak fena kaynamış baya güç oldu çıkarması.Sadece contalı bi sistem tutuyor,hayret ettik bizde) Teşekkürler ilgilendiğiniz için arkadaşlar.
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  7. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Çıkan maşa ne durumda, hiç sökmeyi denedin mi?Satsan kimse almayacağı için söküp fotoğraflayabilir misin?

    Şu yüzden merak ediyorum:
    Geçen gün fark ettim xc 250 maşasında boşluk var.Ön freni sıkıp hafif ileri geri yaptığımda boşluk rahatlıkla fark ediliyor.Böyle şeylere kafayı takmam ama aklıma başka bir şey geldi.

    Amortisörün sertlik ayarı sadece soldan yapılıyor.Nasıl oluyor bu? Sağ tarafta yay yok mu? Sökülmüş halini çok merak ediyorum.Biraz araştırdım yayların söküldüğü bir fotoğraf bulamadım.Kimse yapmazsa ben yapacam zaten.Maşa değiştirme niyetim de yok ama sırf merakım yüzünden söküp bakıcam o maşaya.
     
  8. goktugX

    goktugX Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende yeni değiştirdim maşayı, biraz sağlam yapmışlar zor çıkıyor bizde baya uğraşmıştık
     
  9. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Maşayı söktüm, fotoğrafları aşağıya ekliyorum.


    Kron xc 250'nin zoom maşası.


    Kadro bağlantı borusu uzunluğu 24 cm.
    [​IMG]


    Sol taraftaki sertlik ayar tapasını 25 açık ağız anahtarla söküyorum.
    [​IMG]

    [​IMG]


    Tapa ile yay arasında plastik bir silindir takoz var.
    [​IMG]


    Yay tamamen gres yağıyla kaplanmış.Ayrıca üzerinde naylon bir kılıf var.Gres yağının bolluğu ilk dikkatimi çeken şey oldu.
    [​IMG]


    Maşa açıkken toz contasından sonra 7,5 cm mesafe var.
    [​IMG]


    Tamamen kapatıldığında arada 1,5 cm boşluk kalıyor.Yani çalışma aralığı 6 cm-60 mm.
    [​IMG]


    Sertlik ayar tapası artı ( + ) yönde sonuna kadar çevrildiğinde, içindeki vidalı plastik silindir aşağıya doğru uzuyor ve yayı sıkıştırıyor.
    [​IMG]


    Ayar tapası eksi ( - ) yönde sonuna kadar çevrildiğinde ise plastik silindir tapanın içine giriyor ve yay serbest kalıyor.
    [​IMG]



    Maşanın sağ taraftaki kısmı tamamen boş ve sol taraftaki yay olan kısımla aynı.Yani yayı soldan söküp sağ tarafa da takabilirsiniz.

    Benim aklımda bu yayın yarı yarıya yumuşağından bulup her iki tarafa da takmak gibi bir düşünce var.Ayarlı tapayı da iptal edip birer somun takarım.Bütün mesele yay bulmakta.Çift taraflı yay olduğunda daha dengeli bir yaylanma olur.

    Şimdilik iyileştirme olarak ne yapılabilir diye biraz düşündüm.İçinde yay yokken dahi krom boruların maşa yatağında zor gidip geldiğini, akıcı bir hareketi olmadığını gördüm.Gaz yağı ile maşa içini yıkadım.Hareket rahatlar gibi oldu ama yine de tamamen akıcı bir hareket elde edemedim.

    Yay üzerindeki naylonu söktüm ve yayı tamamen gres yağından arındırdım.90 numara dişli yağı ile yağlayarak taktım.Henüz deneme fırsatım olmadı.Dışarıda kullanıp geldikten sonraki fikrimi de buraya eklerim.
     
    AliÇimen, 2265124, atta ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  10. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @Volkert: bilgilendirici bir çalışma olmuş, teşekkürler. peki bu amortisörlerin havalı olanı yok mu? yoksa hepsinin içinde yay mı var?
     
    ersen t. bunu beğendi.
  11. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Havalısı da var, hidroliği de.Bu en alt seviyede bir maşa. Havalı maşalarda sertlik ayarı hava basıncıyla yapılıyor.

    Ağırlıklar da önemli.Yazmayı unutmuşum, bu maşanın ağırlığı 2,7 kg.Elimdeki tartı ondalık hanesindeki 2. basamağı ölçemiyor.O yüzden tam rakam 2,68 yada 2,71 de olabilir.
     
    2265124 bunu beğendi.
  12. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yaptığım işlemin neticesini aktarıyorum.

    Maşa orjinal halinden çok daha iyi oldu, Daha rahat çalışıyor, takılma yapmıyor.

    Yay çok sert. Maşa ayarını en yumuşakta yani eksi ( - ) işaretinin sonunda kullanmanızı öneriyorum.Hatta 80 kilonun altındakiler yay ile tapa arasındaki plastik takozu 1 cm kadar kesip kısaltabilirler.Ben öyle yaptım anca kurtarıyor (82 kg).
     
    2265124 ve Mustafaaa Yılmaz bunu beğendi.
  13. Mustafaaa Yılmaz

    Mustafaaa Yılmaz Üye

    Kayıt:
    6 Ocak 2013
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    bu bilgiye çok ihtiyacım vardı yabancı sitelerde dahil böyle bir bilgiye rastlayamadım bende bir kron kullanıcısı olarka minnetarım sevgili volkert


    fakat şu yağlama işini nereden yaptın onu da yazabilirsen tadından yenmez :)
     
    2265124 ve ersen t. bunu beğendi.
  14. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bir faydası olduysa ne mutlu :)

    Sanıyorum fotoğrafları göremedin yada bir kısmı açılmamış olabilir.Maşanın üzerinde yayın sertlik ayarını yaptığımız sağa sola dönen yeri açık ağız anahtarla açmak gerekiyor.Yay o tapanın altında.Son derece basit bir işlem.Hatta o kadar basit ki musluk contası değiştirmek daha zor.
     
    Mustafaaa Yılmaz bunu beğendi.
  15. mustafa adak

    mustafa adak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Kron
    Volkert abicim bende xc 500 var xc 250 ile maşası aynı mıdır bende söküp temizlik yapmayı düşünüyorum bilgi verirseniz sevinirim.
     
  16. formosa

    formosa Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Kadirli
    Bisiklet:
    Cube
    Volker'in anlattığı gibi ben de bugün maşanın icabına baktım. Sol taraftaki ayar yerininin dışındaki büyük vidayı açık anahtarla(ben kurbağcık ile tuttum) sökünce mal meydana çıkıyor. Yayın dışındaki plastik malzemeyi çıkardım, epey zor çıktı. Düşündüm de o yay onun içinde nasıl rahat oynasın, amortisör bu. Plastiği attım, şimdilik yaydan sürtünme sesi gelmiyor çünkü gres yağa gömülü yay. Sağ tarafta kilitleme mekanizması var, siyah bir karış kadar bir malzeme gelir elinize. Onun sağını solunu da bir güzel yağlarsınız. Singer makine yağı kullandım, o bazen tıkanıyor, tıkırtı yapıyordu, gresin gözünü seveyim.
    Şimdi parke yolda tıkır tıkır, hele kavşaklara yakın rampa aşağı freni pompalayınca o altı santim boru girip girip çıkıyo, millet ağzı ayrık bakıyo.
    Teşekkürler Volker.