Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kredi kartı aidatları ve hesap işletim ücretleri

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında stratus tarafından paylaşıldı.

  1. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    Bankaların kredi kartlarından"yıllık aidat ücreti" adı altında bizlerden para koparması yetmezmiş gibi vadesiz hesaplardan alınan "hesap işletim ücreti" kesintilerinin yasal ve hukuki olmadığı bilgisini internetten rahatlıkla edinebilirsiniz.
    Bizler zaten her iki kartı kullandığımızda bankaları kazandırıyoruz ama belli ki onlar doymak bilmiyorlar ve bazı mazeretler arkasına sığınarak birşeyler ileri sürerek hala ve hala bu kesintileri talep etmekteler ve böyle bizler de "yolunacak kaz" duruman düşmekteyiz. Uyanık olmalı ve hakkımızı aramalıyız; iadesini talep etmeli,kaymakamlıklardaki tüketici hakem heyetlerine gitmeli, k.kartı sözleşmesinde böyle bir hüküm varsa imzalamamalıyız. Gerekirse sözleşmenin aslını istemeliyiz. Araştırdım, bankalar böyle k.kartı müşterilerini kaybetmek istemiyorlar ve bazen iade ediyorlar;en çok da iptal kozunun kullanılmasından korkuyorlar. Halbuki bu kesintileri yapmayan bankalar da var onları araştırmalıyız. Böyle garip bir uygulama sadece bizde varmış. Artık millet uyandığı ve bazı şeylerin farkına vardığı için bankalar artık tedirgin. Gid
    in hakkınızı arayın;ben hemen işlemlerime başladım. Gerekirse anında iptal ettirip başka bankaya geçerim.
     
    selfpower ve Alpay ipekgil bunu beğendi.
  2. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    hesap açılışında imza edilen sözleşmede bunlar yer alıyor çoğu bankada ve aranacak hak zaten en başta kendi imzamız ile egale ediliyor.

    eğer varsa elinizde bu tahsilatların yasal olmadığın gösterir bir belge, paylaşırsanız sevinirim.
     
  3. hulyaars

    hulyaars Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Şubat 2007
    Mesajlar:
    464
    Beğeniler:
    233
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    evet sayfalarca uzun sözleşmelerde pek çoğumuz okumadan onaylıyoruz bende dahil.Böyl ebir evrak varsa Murat beye katılıyorum paylaşırmısınız çünkü sürekli bankalara hesap işletim ücreti ödüyorum ve almayan bankayada rastlamadım.
     
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    maalesef almayan banka yok..ancak kimisi yıllık 30, kimisi yıllık 15 alıyor. bu da bir garip uygulama, bir başka banka müşterisi benim ödediğimin yarısı kadar ödüyor...

    bazı bankalarda ise 3'er aylık dönemler halinde hesaptan kesilebiliyor, örneğin 30ytl yıllık ise 3 ayda bir 7,50ytl olabiliyor ve eğer hesap hareketleriniz fazla miktarda ise bu rakamlar dikkatini çekmeyebiliyor.
     
  5. yedek

    yedek Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2007
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Feza
    Seviye:
    Hesap işletim masrafı benden de kesildi ve bankayla şuan davalık durumdayız.

    Size bu paranın haksız yere alındığını belirten kanuni maddeleri vereyim.

    5411 sayılı Bankacılık kanunun 144. maddesi
    5464 sayılı Kanunun 24. maddesi
    4077 sayılı tüketiler kanununun 6.maddesi
    4077 sayılı tüketiler kanununun 10-A maddesi

    Eğer bunları okursanız ve imzaladığınız sözleşmeyi elinizin altına alırsanız emin olun bu alınan paraları geri alabilirsiniz. Daha fazla bilgi için http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87

    Benden 20.00 YTL kesildi. Bir çok görüştüğüm kişi 20 YTL için değermi dedi.
    Size soruyorum Banka 5 000 000 müşterisinden 20.00 YTL alırsa ne olur?
    5 000 000 * 20.00=100.000.000 YTL Bu para kesinlikle haksız kazançtır.
     
  6. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    K.kartı aidat almayan bildiğim tek bir banka var ki o da yeni bir uygulama..
    Hesap işltim ücretini almayan banka sanırım yok.
    İstediğiniz belgeler de yok bende zaten sanırım kesintiler yasal olsa bazı bankalar ödemeleri iade etmezlerdi ki kimi banka telefon görüşmesiyle kimisi ise hakem heyeti kararı ile bunları iade ediyorlar.. Aslında nette bu konuyla ilgili çok bilgi var, örnekleri var;bankalrın arkasına sığındığı mazeretlerin karşılıkları verilmiş. Link vermek isterdim ama kurallara uygun mu bilmiyorum,bu konuyla ilgili arama yapın sözkonusu linklere zaten o zaman girersiniz. Benim de kaynağım zatem buradaki bilgilerdir...
     
  7. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    "Yedek" linki vermiş, mesela tükoder olsun,tüketiciler birliği olsun buralarda tatmin edici bilgiler mevcut, yani iş bize düşüyor. Yoksa bankalar o kadar kar ve ciroları nasıl yapıyorlar?
     
  8. yedek

    yedek Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2007
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Feza
    Seviye:
    Bu konuda bir kaç şey yazam üşenenler için.
    1- Yapılan sözleşme en az 12 punto olmalı
    2- Yapılan söleşme karşılıklı olarak anlaşılarak yapılmalı. Hazır olan sözleşmeye atılan imzanın geçerliliği yoktur.
    3- Sözleşmenin bütün sayfalarına imza atılmalıdır. İmza atılmayan sayfaların geçerliliği yoktur.
    4- Sözleşmelerde HESAP İŞLETİM MASRAFI adı altında bir ücretin alınacağı ibaresi vardır. Fakat bu ücretin ne kadar olduğu belirtilmemiştir. Belirtilmediği içinde geçerliliği yoktur.

    Arkadaşlar Kredi kartları için Çok önemli bir madde var.
    4077 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

    Kredi Kartları MADDE 10/A. Son pragraf:

    Mal veya hizmetin kredi kartı ile satın alındığı durumlarda, satıcı veya sağlayıcı, tüketiciden komisyon veya benzeri bir isim altında ilave ödemede bulunmasını isteyemez.

    Ahanda size kapı gibi kanun maddesi.
     
    extremunction bunu beğendi.
  9. yedek

    yedek Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2007
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Feza
    Seviye:
    Arkadaş ne güzel konu açmış kimse ilgilenmiyor. Demek ki millet hesaplardan kesilen parayı umursamıyor.

    Vurucan Türk milletin sırtına semeri dehletçen..

    Oyun oynamaya devam edin kafe bölümünde.
     
    oktay tiryakioğlu ve Ahmet Mumcu bunu beğendi.
  10. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    kendine ve milletine olan saygını yitirme...sen de o milletin bir ferdisin..kimsenin dava yada talep dilekçesi hazırlayıp hazırlamadığını, verilen yasal düzenlemeleri inleyip incelemediğini bilemezsin..
     
    fangornents ve Murat EVGİN bunu beğendi.
  11. yedek

    yedek Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2007
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Feza
    Seviye:
    Biliyorum emin olun biliyorum. Çok uğraştım insanları bu konuda bilinçlendirmek için kimse ilgilenmedi. Bu yıl bir banka 50.00 ytl ücret alacak dedim herkesi uyardım benden alamazlar deyip işin içinden sıyrılmaya çalıştılar. Sonuç ne oldu ilk dönem 20.00 Ytl kesildi.İkinci dönemde de 30.00 Ytl kesilecek.

    Yazıyorsak boş yazmıyoruz. Çevremizdeki gözlemleyerek konuşarak yazıyoruz.
    Biz Türk halkı olarak korkağız dilekçe vermeye bile korkuyoruz. Kendimizin saygılığını kaybetmişiz zaten.

    Herhalde sizde çok uğraştınız bu iş için üstünüze alındınız. Lütfen böle düşünmeyin. Hakkını arayan herkese saygı duyuyoruz ama 20.00 Ytl den bişi olmaz diyenlere sözümüz.
     
    Ahmet Mumcu ve selfpower bunu beğendi.
  12. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    güncel konu hakkında güncel bir haber:


    Kredi kartında yıllık aidata iptal



    Başvuru üzerine Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin, haksız olduğuna ve bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verdi.

    06 Eylül 2007 04:02 Yazı boyutunu büyütmek için [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    [FONT=Geneva, Arial, Sans-serif]Kastamonu Asliye Hukuk Mahkemesi, kredi kartı aidatının iadesini isteyen müşterinin itirazını haklı bulan Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin kararına banka tarafından yapılan itirazı reddetti.
    [FONT=Geneva, Arial, Sans-serif]Kastamonu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir banka tarafından tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin, haksız olduğuna ve bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verdi. Kastamonu İsfendiyarbey İlköğretim Okulu sınıf öğretmeni Necati Kayıkçı, bir bankadan aldığı kredi kartının ekstresine, yıllık üyelik aidatı adı altında 30 YTL borç eklendiğini belirterek Kastamonu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu.
    [FONT=Geneva, Arial, Sans-serif]Kayıkçı, bu uygulamanın haksız olduğunu belirterek paranın kendisine iade edilmesini talep etti. Başvuruyu inceleyen Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bankanın uygulamasının Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun, “Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez” hükmü ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükmüne aykırı olduğunu bildirdi.
    [FONT=Geneva, Arial, Sans-serif]Heyet, tüketicinin talebinin kabulüne, “Haksız şart mahiyetinde tüketiciden tahsil edilen 30 YTL yıllık kart aidat bedelinin şikayetliden tahsil edilerek tüketiciye verilmesine” oy birliğiyle karar verdi.

    kaynak:
    www.haber7.com
     
    Murat EVGİN, nuriaktürk ve nyx bunu beğendi.
  13. naz34

    naz34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    844
    Beğeniler:
    1.297
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Arkadaşlar
    Yapılan kanuni düzenlemelere rağmen biz tüketicilerin vurdumduymazlığından ya da birçoğumuzun konuyu bilmemesinden mi bilmiyorum Kredi Kartı aidat uygulaması devam etmektedir.. Birlikten kuvvet doğar diyerek tüm kredi kartı kullanıcısı arkadaşları bu bilnçli davranışa katılmaya ve bankalara itiraz dilekçeleri vermeye davet ediyorum.....

    Aşağda yazdıklarım umarım sizlere yol gösterici olur..

    Her ne kadar kredi kart kullanıcısı ile banka arasında imzalanmış sözleşmelerde bu ücretin istenebileceğine dair düzenleme mevcut ise de, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasanın 6. maddesi gereğince, talep edilen bu ücretlerin alınmaması gerekmektedir..

    Talep edilen bu ücretin iadesi için aşağıda yazılanları yapmalısınız..!
    1- Öncelikle;
    Yapacağınız bu itiraz hesap ekstresini ödeme mükellefiyetinizi ortadan kaldırmayacaktır. Bu nedenle hesap ekstresinde ödeyeceğiniz tutarı Banka’ya ödeyiniz.

    2- Gelen hesap ekstresine karşı 30 gün içinde bu mektubu iadeli taahhütlü olarak Banka’ya göndermelisiniz.
    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=11&pID=67

    3- Banka tarafından tahsil edilen kart ücreti size iade edilmez veya bir sonraki hesap ekstresinde mahsup edilmez ise, bu takdirde ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine dilekçe başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız.
    Not: Kaymakamlığa gönderilecek dilekçe örneği yukarıda belirtilen adreste var..

    4- Başvurunuzun hukuki sonuçlarını lütfen
    sikayet@tuketiciler.org
    veya
    212.567 97 44 nolu telefona bildirerek Tüketiciler Birliğini bilgilendiriniz. :)
     
    stratus bunu beğendi.
  14. Ahmet Mumcu

    Ahmet Mumcu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2005
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    1.114
    Şehir:
    Bostanci
    Seviye:
    Yeni bir haber daha

    Kredi kartı aidatlarını nasıl geri alırsınız?


    DHA

    NEVŞEHİR’de 450 tüketicinin, bankalar tarafından ‘kart aidatı’ adı altında kesilen parasını geri aldığı bildirildi.
    Türk Eğitim-Sen Nevşehir Şube Başkanı Mustafa Uğur, bankaların tüketicilerden ‘Kredi Kartı Aidatı’ olarak 5 ile 45 YTL arasında ücret aldığını ve bu durumdaki tüketicilerin ilgili Tüketici Hakem heyetlerine dilekçe ile başvurduğunu söyledi. Şube Başkanı Uğur şunları kaydetti:
    "Nevşehir Tüketici Hakem Heyeti, kredi kartı aidatı ile ilgili bütün başvuruları tüketici lehine karara bağladı. Bunun üzerine bankalar, Tüketici mahkemelerinde dava açmaya başladı.
    Şube olarak yaptığımız bir çalışma ile bankaların açtığı davanın haksız olduğunu ortaya koyan ve 15 sayfayı bulan dava dosyası hazırladık. Dosyayı isteyen mağdurlara ücretsiz olarak veriyoruz. Hazırladığımız dosyalarla mahkemeye giren bütün tüketicilere, hakimler lehte karar verdi. 500 dosyadan davası sonuçlanan 450 kişinin ödedikleri kart aidatı parası hesaplarına yatırıldı."
    TÜM TÜKETİCİLERE ÇAĞRI
    Dava dosyasını, mağdur olan herkese ulaştırmak için, Türkiye’nin çeşitli kentlerinde televizyon ve radyolarda canlı yayın konuğu olup halka bilgi verdiğini belirten Şube Başkanı Mustafa Uğur, halen kredi kartı aidatı problemi olan kişilerin şubelerine başvurmaları halinde her türlü çözüm yolları hakkında bilgi verileceğini ve ilgili dava dosyasının sunulacağını söyledi.
    Konu ile ilgili olarak hurriyet.com.tr'ye bilgi veren sendika yetkilileri, kart aidatları konusunda mağdur olan herkese yardım etmeye hazır olduklarını bildirdi. Türkiye'nin her yerinden kendilerine başvuranlara önce Tüketici Hakem Heyeti Başvuru Formu gönderdiklerini belirten yetkililer, bankaların tüksetici hakem heyetinden çıkan karara itiraz etmeleri durumunda bu kez de tüketicilere 15 sayfalık teknik donanımlı bir rapor gönderdiklerini belirtti. Şimdiye kadar Nevşehir'de 450 kişi aidat paralarını bu şekilde geri almayı başardı.
    Yetkililer, isteyen herkesin info@nevtes.org adresine mail atabileceklerini veya msn üzerinden ilgili dosyaları göndereceklerini kaydetti.
     
    stratus bunu beğendi.
  15. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    Görüldüğü gibi herşey önümüze hazır olarak konmuş durumda,bize ise bi zahmet kalkıp biraz uğraşmak düşüyor. E o kadar da olacak tabi.
    Geçenlerde e mail ile bir bankayı başka kredi kartı kullanmakla ve kartımı iptal etmekle tehdit ettim. Hemen sessiz sedasız aidatı iade ettiler. Bunda sonra sıra önceki yıllara ait olanını koparmaya geldi.