Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Köy yolları için dağ mı tur bisikleti mi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında ali şirin tarafından paylaşıldı.

  1. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Merhabalar, ben asfaltta ve köy yollarında kullanmak(uzun yolda) için hangi tür bisiklet almam gerektiğini bilemedim. Mesela şu linkteki gibi bir tur yapmak istiyorum:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=82794
    Böyle bir tur için ne tür bir bisiklet almak lazım.Ben tur bisikleti daha iyi olur diye düşündüm linkdeki gibi bi tur için ama Kadir bey(kendisine ) dağ bisikletini tercih etmiş . ne yapacağımı bilemedim.Kafam karıştı.
     
  2. tamer gunay

    tamer gunay Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2010
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Dağ bisikletleri engebeli yollar içindir tur bisikleti ise turlarda asfalt kullanılır ben dağ bisikletini tavsiye ederim :)
     
  3. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Dağ bisikletinde orta amortisörlü isteyip istememeniz de önemli.

    Ben olsam köy yolu yani toprak yolları da dikkate alarak orta ve ön amortisörlü dağ bisikleti alırım fakat en az 2 inch taban kalınlığı olan lastikleri söker 1.5 inch'lik yol lastiği takarım.

    Ve böylece hibrid bir bisikletiniz olur. Kalın ve dişli lastiklerin çok sürtünmesinden kaynaklanan aşırı yorucu sürüş ortadan kalkar.

    Amortisörler toprak köy yollarında üzmez; daha ince lastikler de asfaltta üzmez.
     
    ali şirin bunu beğendi.
  4. Onur Kırdal

    Onur Kırdal Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Dayanıklı turda diyen olabilir. Dağ bisikleti çoğunlukta olur büyük ihtimal. Ama alırken birçok şeye diikkat etmen gerekiyor. Amatisör mm olayı, çift amasör olursa yorar, ayakkabının kilitlenebilir ve pedalın kilitlenebilir, amartisörün kilitlenebilir olması, boya göre kadro ve daha birçok şey. Bunlar okuduklarımından performans için. Güvenlik içnde bir çok şey gerekiyor.
    Alma olayına girecek olursan araştırdın. Birçok şeyi öğrendin. Görmeden alma. Diyelim 200 km uzaklıktasın alabileceğin yere hem biraz gezersin hem de karar verirsin. Ama kesinlikle yanına kalem kağıt al yaz özellikleri GÖREREK AL. GÖZÜNLE GÖREREK. :) Bunu yaşadım. Nette bazı bisikletleri görürsün. Tam aradığım gibi. Yazdığım özellikler bunlardı. Bir de gelir Türkiye için ayrı ürettikleri içn güm.
     
  5. Onur Kırdal

    Onur Kırdal Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
  6. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Hocam bozuk yollu yerlere gidene kadar asfaltta baya bi yol gitmek zorundayız :) Asfaltta dağ bisikleti tekerleri ile daha mı fazla enerji harcıyoruz tur bisikletlerine göre ? Bariz bir fark var mıdır ?
     
  7. fatihcankaymak

    fatihcankaymak Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Bende dağ bisikleti tercih ederim..
     
  8. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Hocam kilitli maşa yoksa bisiklette , yol lastiği ile asfaltta sürünce o amörtisör enejiyi emmez mi ? Ben öyle diye biliyorum ?

     
  9. Onur Kırdal

    Onur Kırdal Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Dağ bisikleti ağırdır. Benim verdiğim hibrit ama tek amöserli.

    Amortisör gücü emiyor. Çift olursa daha da emer. Bi de 2. amortisörün sebebi dağlık arazi, öyle böyle dağlık arazide, için. 2. Amörtisör artı ağırlık ama.

    Yukarıda verdiğim hibrit tek amirtösür. Ama bütçeye uygun olanı özellikleri farklı aynı tip birçok vardır. Hibritte lastik farklı. Kadroyu filan bilemem. Şimdi işaret parmağını duvara sürt. Bi de iki parmağını duvara sürt. Kalınlığın etkisi ortada. Ama denemedim. Parmak örneği saçmada olabilir. Sürtünme artıyor ilerleme yavaşlıyor. Belki farklı açıklaması vardır.
     
    ali şirin bunu beğendi.
  10. Onur Kırdal

    Onur Kırdal Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Muğla
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
  11. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Ön amortisörlü bir dağ bisikleti derim ben , tur bisikletleri ince lastik olduğundan mıcırlı ve çukurlu yolda pek güven vermiyor.
     
  12. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Şöyle bilimsel açıklayayım:

    Fnet = Fuygulanan – F sürtünme

    Yani bisikleti iten toplam kuvvet; sizin uyguladığınız kuvvetlerden tüm sürtünmeleri çıkardığınızda elde ettiğiniz net kuvvettir.

    Sürtünmenin içine lastik yol sürtünmesi, göbeklerin sürtünmesi, zincir sürtünmesi, amortisör sürtünmesinden kaynaklanan kayıp vs. bir çok etken var. Ama bunlar kendi içinde önem sırası gösterir. Örneğin göbek sürtünmesi çok azdır.

    İnsanların yaptığı en büyük hata tüm suçu amortisöre atmaları; bu bir efsaneden ibaret. Hele ki amortisör sertlik ayarı varsa hiç üzülmenize gerek yok. Ayar olmasa bile çok korkmayın.

    1 numaralı kayıp ve sürtünme, kalın ve dişli lastik sürtünmesi.

    Ben çift amortisörlüde 2 inch dişli tabanlıdan 1.5 tabanlı yol lastiğine geçtim. Sonuç, eşekten inip ata binmek gibi oldu.

    Benim önerim çift amortisör, alüminyum kadro dağ alın; lastiklerini değiştirip 1.5 yol yapın; alın size muhteşem hibrid. Hem köyde hem asfaltta.

    1.5'luk lastiklerin çiftinin sıfırı yaklaşık 30 tl'den başlar. Yüksek maliyeti de yok. Mevcut iç lastik 1.5'a uyar mı ona da bakmak lazım.
     
  13. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    MTB'den melez/hibrit falan olmaz arkadaşlar. Köy yolu için de MTB'ye falan gerek yok. Bir adet tur bisikleti çok daha iyi iş görür, çok daha rahat ettirir. Şehir/tur bisikletlerini narin varlıklar olarak görmekten vazgeçin artık. Hatta yol bisikletlerini de.

    Bana kalsa cyclocross önereceğim ama bütçeyi aşabilir. Cyclocross gibisi yok bu tip yolculuklar için. :)

    Bütçeniz ne kadar? Öner göre tur bisikleti önerebilirim.
     
  14. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Hocam hibrit bisikletin tek farkı lastiği mi ? Bir de hibrit bisiklet fiyatları biraz daha fazla galiba benim bütçeme göre.
     
  15. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Hocam bütçemi çok çok zorlarsam max. 1000 lira yapar ama ilk bisikletim olacağı için en baştan çok para dökmeden alsam daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Eğer seversem ileride daha iyisini alırım diye düşünüyorum. Ben 91 kilo 182 boyunda bi vatandaşım. Bisiklet ne kadar hafif de olsa ben üzerine binince yeterince ağır olacaktır zaten :)) O yüzden benim sizden isteğim , verdiğim enerjinin hakkını verebilecek en uygun fiyata bisiklet, şuyu olsun buyu olsun istemiyorum sadece sürtünmeden , amörtisörlerden dolayı olan enerji kaybı minimum olan bir bisiklet olsun yeter. Yani boşa kürek sallamış olmayayım.

     
  16. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Pazarlıkla önerebileceğim bisikletlerin başında Merida Crossway 20V geliyor.

    http://www.meridaturkiye.com/bikes/crossway20v.html

    12-13 kilogram ağırlığında olur bu tip bisikletler. Bagajdı, heybeydi derken 14-15 eder haliyle. Normal diyebiliriz. Düz yolda maşayı kilitlersiniz, rahatça gidersiniz. Engebeli yollarda da maşayı serbest bırakıp, keyif yaparsınız. Melez bisikletin tanımı biraz geniş. Birçok bisiklete melez deniyor. Bu önerdiğim ise şehir/tur bisikleti denebilir.
     
  17. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Hocam detaylı anlatımınız için gerçekten çok teşekkür ederim.
    Benim aslında hali hazırda bir bisikletim var 7 8 sene önce toplama almıştım 150 liraya . Ön ve orta amörtisör var . Dağ bisikleti. Uzun yola bu bisikletle çıkılmaz diye düşündüm , amörtisörler enerjiyi emer diye. Sırf o yüzden alacağım bisikletteki tek kriterim amörtisörü açıp kapatabilme özelliği oldu(önden kilitli maşalı idi bunun adı yanılmıyorsam) .
    Şu halde en büyük problem tekerler ise ben bu bisikletime bi yol lastiği taktırırsam yeni bisiklet almama gerek kalmaz (70 km mesafe gitmeyi planlıyorum günde) ? Bisikletin ağırlığını hesaba katmıyorum çünkü ben yeterince ağırım zaten bisiklet hafif olsa nolcak :)

     
  18. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Minimum enerji kaybım olsun diyorsan alüminyum kadro, hiç amortisörsüz, ön/arka V-fren yol/tur bisikleti uygun olur. Sadece seleyi jelli sele veya daha konforlu yumuşak seleyle değiştirirseniz köy yolunda da rahat edersin. Bu tip seleler profesyonel olmayanları 20-50 tl arası.
     
  19. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Maddi durum yani bütçeni bilmemekle birlikte; bence en azından 1.5 inch taban kalınlıklı lastik al mevcut bisikletin üzerinde en azından dene. Memnun kalırsan belki hiç yeni bisiklet almayacaksın bile. 1.5'luk lastiklerin çifti yaklaşık 30 tl'den(CST marka gibileri) başlar.
     
  20. ali şirin

    ali şirin Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    Hocam dağ bisikletine yol lastiği taktığımı düşünelim. Yanıma da dağ lastiği alsam , bozuk yola gelince yol lastiğini çıkartıp dağ lastiğini taksam olur mu ? Bu tarz şeyleri yapıyor mu bisikletçiler , yani yolun durumuna göre inip lastik değiştirip yeni lastikle yola devam etmek gibi şeyler ?