Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Konya'dan 20 yıllık dağ bisikletim

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında emirhan.dongel tarafından paylaşıldı.

  1. emirhan.dongel

    emirhan.dongel Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Foruma kendimi tanıttığım iletimde bisikletimden bahsetmiştim ve dostlarımız fotoğraf istemişti.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=99213&p=1304340#post1304340

    Kırmak olmaz; ama o sırada şehir dışına çıkmam gerekmişti ve çekememiştim, kusura bakmayınız. Bugün garajda bakım yaparken bir ara yağmur kesildi ve güneş yüzünü gösterdi, fırsattan istifade hemen yukarı alıp cep telefonuyla birkaç poz çektim. :)

    [​IMG]
    06052012429 by emirhan.dongel, on Flickr

    Bisiklet bu. 1992 yılında almıştık galiba. Niyeyse, o zamanlar çok popüler olan Bianchi'lere hiç gözüm kaymamıştı. Geriye baktığımda renk tercihimin epeyce değiştiğini görebiliyorum ama trafikte dikkat çekmek iyidir. :) Boyama konusunda arada kaldım: Şu anda eski görünüyor, dolayısıyla hırsızların dikkatini çekme ihtimali daha zayıf. Öte yandan, sadece bana özel bir tasarım var aklımda (gri üzerine NX - 01 ve Enterprise yazıları, bilimkurgu severler bilir ;) ). Şu anda sadece bisikletimi kullanmak istediğimden ertelendi boya işi, boyasam en az 10 gün kullanamayacağım.

    Kadrosu, alındığı dönemin Bianchi'lerinden daha hafifti. Bir arkadaşımın Bianchi Shark'ından belirgin şekilde hafif, bir diğer arkadaşımın Bianchi Meta Pro'sundan da az-çok hafif olduğunu hatırlıyorum. Kadronun ne olduğunu bilmiyorum, alüminyum değildir kuşkusuz ama demir mi, çelik mi, şöyle bir bakıp söyleyebilecek olan çıkar mı? :) Malzeme neyse, çok sağlam bisikletmiş orası kesin gibi. Jantlar da sac hem. :)

    [​IMG]
    06052012428 by emirhan.dongel, on Flickr

    Pedal kolları (aynakol?) diğer arkadaşlarımın yeni model dağ bisikletlerinde gördüklerimden büyük gibi, sizce?

    [​IMG]
    06052012427 by emirhan.dongel, on Flickr

    Kadronun arka tarafında böyle bir kaynak var. :( Ne zaman oldu bilmiyorum, 2000 yılında Eskişehir'e öğrenciliğim için gittiğimden geçen aya kadar bisikletimi babam ve kuzenim kullandı. Keşke daha düzgün bir kaynak olsaymış. Güvenlik sorunu yaratmayacağını umuyorum ama bilemiyorum.

    Arka aktarıcı iyi (ve doğada çözünebilen) bir yağ sökücüyle, üstüne de WD-40 ile temizlendi. Güzel oldu bence. :) Yerine forumdan Emre Çavuş kardeşimizin satılığa çıkardığı 7'li Shimano Tourney gelecek. Ne dersiniz?

    [​IMG]
    06052012426 by emirhan.dongel, on Flickr

    Gidon. Paslanan yerler için pas dönüştürücü (Vactan diye bir "rust converter") aldım eBay'den. Onu sürüp fırsat bulursam boyayacağım -ama önce sökmeyi öğrenmem gerekiyor.

    Vites değiştirme zımbırtıları çok kötü. Orijinal kollar ya çalındı ya da babam/kuzenim bisikletçinin aklına uyup değiştirdi. Her halükarda, eldivensiz kullanımda özellikle ön aktarıcının kumandası elimi acıtıyor; sistem çok sert ve "muğlak". Yine forumdan Emre Çavuş kardeşimizin tetik tipi vites kollarını alıyorum, bunlar değişecek.

    Elcikler de tam bir felaket, onların da yenisi gelecek. "Boynuz"lar (bar end?) tahmin edeceğiniz üzere ilk günümde elim acıyınca can havliyle aldığım 5 TL'lik şeyler. Zaten sanırım bisikletçilerde büyük küçük her şey 5 TL. :p

    [​IMG]
    06052012425 by emirhan.dongel, on Flickr

    Ruble 20 yılda iki kere temizlendi: Geçen ay ve bugün. Elbette kapkaraydı ama yağ çözücü ve WD-40 tedavisiyle epeyce "aydınlandı". :) Periyodik temizliğe devam ettikçe daha da iyi olabilir mi bilmiyorum ama mühim değil, 7'li Shimano Megarange gelecek onun yerine de Tourney ile beraber.

    [​IMG]
    06052012424 by emirhan.dongel, on Flickr

    Jantla rublenin en büyük dişlisi arasındaki plastik parça 20 yılda yamulmuş, çıkardım. Bisikletçiden yenisini istedim ama "abi gerek yok" dedi, muhtemelen elinde yoktu. :) Kendisi sağolsun ayrıca arka aktarıcının limitörlerini de ayarlamamış, birkaç kere zincir oraya girdi; Allah'tan düşük hızdaydım. Bugün limitörü güzelce ayarladım artık zincir oraya sıkışmıyor. Bir de tabii zincirden gelen yağı temizledim. Göbek muhtemelen 7'li Megarange'i takınca değişecek ama olsun, temizlik imandandır. :)

    [​IMG]
    06052012423 by emirhan.dongel, on Flickr

    Hay kaynağınıza, değil mi? :) Bir ara bir de matara kafesi almam gerek, kaptanın seyir defterine ek olsun.

    [​IMG]
    06052012422 by emirhan.dongel, on Flickr

    Bir de bu taraftan foto. :)

    Velhasıl-ı kelam, benim bisiklet de budur. Ben yokken nasıl bakıldığını boyadaki zedelenmelerden görüyorsunuz. Yeni bir bisiklet bakmıştım kendime gerçi ama birkaç yüz TL'lik bisikletleri eski sevgilimin yerine koymaya değer görmedim. Değer görebileceklerim de 1000 TL'ye yakınsıyordu, işin detaylarını öğrenene ve maddi durumu düzeltene kadar erteledim.

    Geçen ayki kullanımım, BisikletForum'dan ve İnternetteki diğer kaynaklardan öğrendiklerim ve incelediklerime göre "Bir aceminin seyir defteri" notlarımı da buna uygun bir konuda açayım, hem fikir vereniniz çıkar belki. :)

    İyi pedallamalar herkese.
     
  2. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    keyifli bi konu olmuş. kazasız sürüşler dilerim. bu tarz, bu zamana ait bisikletler benim içinde özeldir. o zamanlar bi vitesli bisikletim olmamıştı, çok imrenmiştim belki ondandır :)
     
    emirhan.dongel bunu beğendi.
  3. emirhan.dongel

    emirhan.dongel Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Teşekkürler. :) Sırf söylediğiniz sebepten, boyama konusunda kafam karışıyor bazen. Boyaya, yükseltmeye ihtiyacı var ama 1992'nin bu bisikleti o zaman yok olacak, yerine başka bir şey gelecek. Diğer taraftan da yerinde yatan bisiklet bisiklet değildir; kullanılmayı hakediyor.

    Bu işin de duygusallığı var ve bu konuda yalnız değilim demek... :)
     
  4. Atıl Güven

    Atıl Güven Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Atıl Güven
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bu tür eski bisikletleri yenilemeyi hep istemişimdir.Farklı bir zevk bir de o bisikletle olan yaşanmışlıklar.Hiç bir yeni bisiklet o anıları sağlayamaz yüksek performansıyla.Ama hiç bir zaman eski bisikletimi yenileyemedim ve şu anda çürümüş durumda seni saygıyla anıyorum 2 yıl önce ki yol arkadaşım ''LİBERO''... Neyse bu kadar duygusallık yeter bence boyasını ellemeyin orjinal kalsın bırakın eski görünsün siz sadece parçalarını elinizden geldiğince yenileyin..KOLAY GELSİN
     
    emirhan.dongel bunu beğendi.
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Çok doğru bir iş yapıyorsunuz. Hem bire emektarı yeniden kazanıyor, hem de gerçekten sürüş karakterinizi öğrenene kadar paranızı riske atmıyorsunuz. Tebrik ederim.

    Seyir defterinizi ilgi ile takip edeceğim, bu arada çevrenizde değişik tipte bisikletleri bulup deneyin. Böylece ihtiyacınızı daha kolay ve doğru tespit edebilirsiniz.

    Şimdiden kolay gelsin :)
     
  6. emirhan.dongel

    emirhan.dongel Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar; "Libero"ya selam. :)

    Forum çok yardımcı oluyor aslında. Her gün yeni konularda bir geziniyorum. Bir gün olmasa diğer gün mutlaka birisi farklı tiplerin avantajlarını dezavantajlarını en azından örnekliyor, tavsiyeler veriliyor. Aslında seyir defterini de o yüzden tutuyorum. Benim durumumda başka kullanıcı mutlaka çıkar, forumda okur, diğer okuduklarına ekler. Bana da faydası olur birileri tavsiye verir.
     
    Atıl Güven bunu beğendi.
  7. TalhaSahbaz

    TalhaSahbaz Üye

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    50
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    S.a.Vites kollarının sertleştiğinden bahsetmişiniz.iç halatı değiştirin,yenisini takarken beyaz grese bulayın halatı;mekanizmayı hafif makina yağı ile yağlayın yumuşamazsa yeni vites kolları takın.vites kolunuz yanlış pozisyonda;doğru pozisyon sarı noktalar seleye bakmalı.Boya konusunda kadroyu ince rotujla ve gidon ve boğazınıda sprayla boyamanızı tavsiye ederim.bendede bu tip bir klasik var resmini koymuştum bakmak istersen.İyi pedallar
     
  8. emirhan.dongel

    emirhan.dongel Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Aleykümselam Talha Bey. Öneri için teşekkürler, yeni vites kollarıyla zaten halat değişeceğinden bu önerinizi yeni halatla uygulayacağım. Vites kollarının yanlış pozisyonda olduğunun farkında değildim ama bir tuhaflık sezmiştim. :)

    Boya konusunda, üstündeki boyayı tutturmam imkansız. Yamalı olmasındansa soyup sıfırdan, bu sefer istediğim renk ve yazılarla boyamak daha yakın geliyor bana. Sizin klasiğe de bakmak isterim.
     
  9. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    tebrik ederim. benimde bir mineralle bisikletim var aynısının mor renkli olanından. Üzerindekiler her ne kadar eskimişse de gideri yerindedir.:D.

    size bisiklet hakkındaki tek tavsiyem, ikinci bir tur bisikleti elde ediniz onunla turlara keyifle çıkarken bu bisikleti de pazar,çarşı işlerine koşunuz. Malum bizim konya merkezde bisiklet hastası çok hırsız var..:D
     
  10. TalhaSahbaz

    TalhaSahbaz Üye

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    50
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Emirhan bey rica ederim 1998 model xc aspid sf başlıklı bisiklet benim.Saygılar
     
  11. ayhan96

    ayhan96 Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    slx vites kolları tak kaliteli olsun bari :p