Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kondisyon hakkinda

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında observer tarafından paylaşıldı.

  1. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ekside kondisypn bisikleti basliginda siyle bir yazi gordum.kirmizi yer dikkatimi cekti siz ne dusunuyorsumuz acaba?
    sürekli pedal çevirilmesine rağmen mekansal olarak mesafe alınamayan,
    -adı üstünde- kondisyon aleti...

    tüm kondisyon çalışmaları gibi, vücudun uzun süreli çalıştırılarak glikojenlerin tüketilmesinden sonra, vücutta trigliserid formunda depolanmış yağların beta oksidasyonu ile yakılmasını sağlar...

    bunun için 15 ilâ 45 dakika arasında belirli bir tempo ile debelenmek gerekmektedir.

    15 dakikadan az çalışma durumunda kilo vermeye yaramaz çünkü bu sürede ancak glikojenler tüketilir.

    45 dakikadan fazla çalışma durumunda ise yağların yakılması için gerekli oksijen stokları tüketilmiş olur ve vücut yakmak için diğer bir materyali kullanmaya başlar (bkz: protein)
    Mobul oldugum icib kirmizi yapamafim 45 dakka ile baslayan kisimdan bahsetmisttim
     
  2. kemal.bahadır

    kemal.bahadır Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2012
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Konu açılalı olmuş bayağı ama yinede yardımcı olayım. Kardio antrenmanlarında genel olarak 15-20dakıka sonrasında yağ yakımı başlıyor. Bu genel bir tanım her ınsanda farklılık göstermekte kımısı 15 kımısı 25dk da yağ yakım başlıyor.bu süre öncesinde vücütta bulunan enerji kaynaklarını atpleri yakar bu süreden sonra yağ yakımı için gerekli oluşumlar başlar.Belirli bir tempoda aynı nabız aralıgında 15-20dakika üzerine çıkmak gerekiyor.Tempoyu arttırıp azaltmak antrenman şeklını amacını değiştirmekte