Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Koçtaş Densizliği

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında Edip Dinçer tarafından paylaşıldı.

  1. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Evet biliyorum bisikletle alakası yok ama yazmak istiyorum, herkes bilsin de Koçtaş denilen çalışma ahlakı ve sistemine sahip olmayan bir yerden alışveriş yapmasın.

    Olayımız 19 Ekim'de başlıyor.
    Yeni ev kuracak olan ben ve nişanlım Koçtaş'ta beğendiğimiz ürünleri almak adına Koçtaş'ın Şişli (Cevahir) mağazasına gittik. Yüklü de bir alışveriş yaptık; karyola, gardırop, tv ünitesi, zigonlar, sandalyeler, masa, şifonyer ve sair... Ödeme bölümünde bize "28 Ekim'de nakliyesi gerçekleşecek" dediler biz de "Haftaiçi olmasın 1 Kasım'da mümkünse o zaman gelsin" diye ricada bulunduk. Bankodaki arkadaş "Tamam" diyerek bize kağıtları verdi ve oradan ayrıldık..

    Zurnanın zırt dediği yer bundan sonra başlıyor :).
    Olay 1: Beni 27 Ekim'de arayarak 1 Kasım için tamam denilen ürünlerin 28'inde geleceği ve siparişini verdiğim sandalyelerin depoda olmadığı bu nedenle başka bir yerden temin edilip geleceği söylendi, "tamam" dedim "ama gelmeden bir saat önce arayın". 28'i günü saat 11 sularında bir telefon aldım, telefondaki arkadaş "Abi biz ürünleri getirdik ama evde değilsiniz galiba" diyerek bütün olaylara ilk adımı atmış oldu. "E hani 1 saat önce arayacaktınız? Hemen geliyorum, siz ürünleri indirmeye başlayın 30 dakika içinde oradayım" dedim ve işten çıkıp koşa koşa, gerçekten de yarım saat içinde eve vardım. Ortada ne Koçtaş var ne kamyon, "ilginç" diyerek apartman kapısını açtım. Apartmanın içinde yığılmış ürünler dışında bir şey göremedim (ürünlerin büyük olanları için montaj hizmet almıştım, yani ev içine kadar taşınması gerekiyor), bırakıp gitmişler. Ürünlerin çoğunu içeri taşıdım. Ağır olması nedeniyle taşıyamadığım bir üründe sigortam attı ve Koçtaş'ı aradım. Kavga dövüş 20 dakika sonra nakliyeciler geldi ve kalan 3-5 parça şeyi içeri taşıdılar. Yani nakliyenin büyük bir kısmını ben yapmış oldum.

    Olay 2: Nakliyeden sonra montajcı arkadaşlar geldi yaklaşık 1 saat sonra. TV ünitesinin montajı bitirildi. Sıra yatak odasına, gardırobu yapmaya çalıştılar, fakat olmadı olmadı, bayağı bir uğraştılar. Sonra baktılar ki gardırobun arka suntaları başka bir ürüne ait, "Abi sen Koçtaş'ı ara, üretici firma gelsin değiştirsin". "Peki, o zaman bari karyolayı kurun". Karyolaya başladılar fakat o da nesi? Montaj kiti yok, gelen kutulardan biri başka bir ürüne ait. Çok şaşırdım! "Abi bu bizimle alakalı bunu da biz getireceğiz, sen yine ara Koçtaş'ı" dediler ve yarım yamalak terkettiler orayı. O akşam yoğun bir telefon trafiğinden sonra sorunun hemen yarın halledileceği sözünü aldım. Bir sonraki gün üretici firma gelip gardırobu halletti gerçekten. Fakat aldığım bir telefon üzerine; "Abi biz bugün halledemeyeceğiz, 4 Kasım'a gün veriyoruz size. Bakın daha ileriye de verebilirdik ama sıkıştırdık araya ha" gibi bir cümle kuruldu. Lütfettin cicim...

    Mini Olay: 31 Ekim'de Koçtaş'tan telefon geldi, "Abi sandalyeleri 6 Kasım'da getiriyoruz" diye. "Acaba sisteminiz yok mu? 4 Kasım'da zaten gelecekler, onlarla yollayın" dedim, "Aaaa hakikaten. Tamam, hemen oraya eklettiriyorum" diyerek telefonu kapattı.

    Olay 3: 4 Kasım'da yine işten izin alarak eve gittim. Saat 3 sularında telefonumda bir mesaj; "Ürün talepleriniz 05/11/2014 tarihinde 09:00-14:00 arası gerçekleştirilecektir". Tabi ki de aradım, gelen cevap şu oldu, "Aaa kusura bakmayın, burada bir iletişimsizlik oldu, bizim hatamız, yarın gelip halledilecek". "Eee" dedim "bu çözüm değil ki", "Eh n'apalım artık" denildi...

    Olay 4: 5 Kasım'da eksik montaj kiti, eksik kutu ve eksik sandalyeler getirildi. "Oh" dedim "bu akşam bitiyor bu iş". Neredeee. Karyolanın kurulumuna başlayıp "Aaa abi bu karyolanın bilmem ne parçası ikisi de sağ gelmiş, olmaz ki böyle, kurulumu yapamayız". E -afedersiniz ama- ulan, önceki gelenler hiç mi kontrol etmediler? O kadar eksik varken hiç mi bakmadılar diğerlerine? Yine bir telefon trafiği ve kavgalar, Vardiya Amirinden yine inciler; "Tamam, yarın özel montajcımızı yollayıp işi hallettireceğim Edip Bey".

    Olay 5: 6 Kasım sabahı yeni bir telefon, yine Koçtaş'tan, "Eaa Edip Bey şimdi montajcımız yok, yarın halletsek nasıl olur?", sabır taşı un ufak olmuş zaten, "Lanet olsun size, getirin ürünleri, montajını ben kendim yapacağım". "Peki madem siz bilirsiniz". Bunu yazarken bir telefon daha geldi, "Edip Bey montajcı buldum, akşama yolluyorum sizi mağdur etmemek adına". Böyle, o küfür dilimin ucuna kadar geldi ama sustum.

    Sonuç olarak Koçtaş'tan aldığım ürünler 1 günde hallolabilecekken yaklaşık 6 gündür uğraşıyorum. Hayatımda ilk defa sinirden elim ayağım titredi.
    Açıkça dalga geçildiğimi hissettim. Hele "şikayet var" sitesine yazdığım mesaja, hiçbir çözüm üretilmeden ve hiçbir şey sonuçlanmadan "Müşterimiz ile görüşülerek şikayetleri çözümlenmiştir" yazılmadı mı, gözümde şöyle bir görüntü canlandı;
    Ellerde buzlu içecek, bilgisayar başında -veya telefonu kapattıktan sonra- konuşmaları hatırlayıp mesajları okuyup "Harika iş çıkardık, çok güzel uğraşıyoruz insanlarla, pislikler!" diye kahkahalarla birbirlerine "çak" yapan insanlar...
    Demem odur ki, yapmayın! Almayın Koçtaş'tan...

    (çok uzun oldu ama yazınca rahatladım gerçekten)
     
  2. volkan Öz

    volkan Öz Forever Young

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Allah herkesi Koçtaş tan korusun.Zeten teşhir ettikleri ürünlerin %50 sini bulamassınız.Neden teşhir ediyorsunuz o zaman denincede çıt çıkmaz.
    Aman siz siz olun koçtaş tan sadece kasadan geçirilip torbaya konan ürünlerden alın.

    Çok geçmiş olsun.
     
  3. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Atasözü olabilecek bir söz bu :).
     
  4. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    öncelikle kaleminize hayran oldum. okurken ben de daraldım. yaşattınız, tebessüm ettirdiniz, Koçtaş tan nefret ettirdiniz. Koçtaş adından koç geçiyor diye yerli malı sanmayın. öncelikle geçmiş olsun. ben de, bir 1 Mayıs'ta işçileri kapı dışarı eden MADO dan, bir arkadaşımı da sinir eden koçtaştan, yunan üretimi johnson and johnson un oda spreylerinden, yunan sahipli intersporttan, finansbanktan, starbuckstan uzak durmaya çalışıyorum. çoooook ucuza menfatim icabı bu markalardan içinde yunan geçince yine uzak durmakla beraber, diğerlerine uğramışlığım oluyor.

    bakın bu yazı bana neyi anlattı. bisiklet, bisikletçiden, mobilya mobilyacıdan, sebze meyve manavdan, et kasaptan alınır. hepsi bir araya geldi mi pratik gibi oluyor ama bizler zarar ediyoruz. benim bakış açımdan bir örnekleme yapayım. gizli şeker hastasıyım. şekeli ürünlere zaafım var. sadece manav olsa oraya gidip ihtiyacımı alıp çıkacağım ama süpermarkete girince illa ki çikolata reyonu gözüme gözüme giriyor ve ben o zararlı şeyleri bazen alıyorum.

    neyse yaşlandım uzattım. geçmiş olsun. paylaştığınız için teşekkürler. koçtaşa benden en fazla 5 lira çalışır bundan sonra.
     
  5. Cem Berk Taşbaş

    Cem Berk Taşbaş Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2014
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    İnsanlar sadece aldıkları paraya bakıyor ya, hiçbir memnuniyet söz konusu değil. Bir de afra tafralara maruz kalıyoruz sanki bizim hatamızmış gibi..
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  6. taskin

    taskin Forum Demirbaşı

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    12 Nisan 2008
    Mesajlar:
    559
    Beğeniler:
    899
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Taşkın
    Seviye:
    Bir iş en beceriksiz şekilde nasıl yapılır, müşteri en iyi nasıl zıvanadan çıkarılır örneği olmuş :)
    Şimdiye kadar hiç koçtaş'a gitmemiştim, ben evimi koçtaş'sız çok sevmeye devam edeyim en iyisi :)
     
    Edip Dinçer ve Uğur S. bunu beğendi.
  7. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Şikayet var sitesine yazıyoruz, tüm firmalar aynı standart cevabı yazıyor. Sorun halloldu mu olmadı mı, çözüldüyse nasıl çözüldü hiçbir açıklama yok. Firma: -Aboneye gerekli bilgiler verilmiştir. vs yazınca olmuyor işte. Firmalar her türlü paçayı sıyırıyor. Hakkımızı aramak için daha da uzun süre bekleyeceğimiz, sabrımızın daha uzun süre sınanacağı bir tüketici mahkeme süreci başlıyor ki sormayın!

    Uzun lafın kısası ülkemizde müşteri memnuniyeti, birkaç televizyon reklamından öteye gitmiyor.
     
  8. volkan a

    volkan a Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    543
    Beğeniler:
    1.310
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    eskiden mobilyacılara gidilip model beğenilir, çay içip muhabbet edilir, sipariş verilirdi. adamlar kamyonete yükler getirir, kurar giderdi.

    artık esnaflık yok oluyor ve onların yerini devasa avm'ler alıyor.
    hepimiz güzel havalarda bile haftasonumuzu oralarda geçiriyoruz, deli gibi alış veriş yapmaya zorlanıyoruz.

    aldığımız iki tane mobilyayı kurmak için 10 kişiye telefon ediyor, 20 kişiyle muhatap oluyoruz ve sonuçta herşey yine yarım yamalak.

    bu arada şikayetvar.com'un da bunlardan bir farkı yok. muhtemelen büyük kurumlarla al takke ver külah yapıyorlar veya baskı altındalar, sorunları büyük bir hızla çözülmüş gibi gösteriyorlar.
     
  9. Arda_7

    Arda_7 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yazdıklarınıza aynen katılıyorum .Ama bende garanti bankasıyla bir sorun yaşamıştım .2hafta mağdur bırakıldım.Süreç baya uzadı.Sonrasında şikayetvar.com sitesine şikayet ettim. Ertesi gün dönüş oldu ve problemim çözüldü.Gerçekten koçtaş gibi bazı şirketler kurumsallıkdan çok uzaklar.
     
    volkan a ve Edip Dinçer bunu beğendi.
  10. ArdaE

    ArdaE Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Son taşındığımda bütün evimi IKEA'dan topladım, gardrop ve banyo dolabı hariç hemen herşeyi de kendim kurdum (zaten kurulum klavuzları ilkokul çocuğunun bile rahat kurabileceği şekilde anlatıyor ) Daha mağzaya girmeden taşıma dahil tüm masrafları hesaplamıştım, kuruşu kuruşuna aynı tuttu. Mağzada da kargoya kendi ellerimle verdim, söz verdikleri saatte aynı sayıda parçayı evime teslim ettiler. Tek sıkıntı aldığım çalışma masasının bir kenarında taşıma kaynaklı bir çizik vardı, götürdüm sorgusuz sualsiz değiştirdiler.

    Daha önce epey masko macerası yaşamış biri olarak IKEA'yı şiddetle tavsiye ederim.
     
  11. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Evime iki adet koltuğu Beşiktaş'ta gördüğüm bir koltukçudan (sadece koltuk üretip satıyorlar) aldım.
    Hem fiyat olarak çok iyiydi hem de kalite olarak.
    Dedikleri gün, dedikleri saatte, sorunsuz bir şekilde ulaştırdılar..
    Bir kere bile telefon etmedim :).
     
    volkan a bunu beğendi.
  12. Admin

    Admin Yönetim Kurulu

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.035
    Beğeniler:
    3.680
    Seviye:
    Çevremde "Koçtaş'tan uzak dur" diyen insanlar olurdu, boşuna değilmiş demek ki. İyi oldu bunu da öğrenmemiz teşekkürler Edip Dinçer :in:
     
    dort ve Edip Dinçer bunu beğendi.
  13. Rehavet

    Rehavet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    341
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sinir bozucu
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  14. Şafak Başlar

    Şafak Başlar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Paylaştığın iyi oldu aklımızın bir köşesinde kalsın :in:
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  15. S.Paker

    S.Paker Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2014
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben de gittigidiyor.com firması ile ilgili bir sorunumu sikayetvar.com da paylaşmıştım. %100 haklı olduğum bir konuda yaptığım yorumları sildiler, tekrar yazdım ve benim şikayet girmemi engellediler :) Artık haklı olduğum konuyu yazamıyorum. Unutmadan paramı iade edip gittigidiyor üyeliğimi ve orada satıcı ile ilgili yazdığım yorumları da sildiler. Ekran görüntülerini almıştım onları bir başka forumda yayınladım, tüketici hakları ile ilgili yasaların ilgili maddelerini de göstererek. Tekrar tekrar telefon edip "paranı aldın ya daha ne kaşınıyorsun" tarzında uyarılarda (!) bulundular. Son kullanıcı olarak sürekli mağdur ediliyoruz ve hakkımızı arayamıyoruz.

    Geçmiş olsun. KOÇTAŞ tepetaklak gidiyor uzak durmak lazım.
     
    suat akman ve Edip Dinçer bunu beğendi.
  16. volkan a

    volkan a Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    543
    Beğeniler:
    1.310
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evde 10 sene boyunca, aynı böyle kendi üretip satan bir koltukçudan aldığımız koltukları ve yemek odası takımını kullandık. eskimek nedir bilmedi. başlarından 3 taşınma geçti. (bir çin atasözü der ki; 3 taşınma bir yangına bedeldir)
    sadece çizikler, ufak tefek yırtıklar falan oluştu. baktık eskiyecekleri yok artık illallah ettik, ucuz bir fiyata sattık ve ikea'dan yenisini aldık.
    tabii montajını vesairesini kendimiz yaptık. kargoyla ilgili falan bir sorun yaşamadık. gelgelelim 1 sene geçti ve yemek takımının sandalyeleri beşik gibi sallanıyor. kütük gibi sağlam görünen masanın bir tarafına biraz yüklenince yamuluyor. montaj klavuzunda şöyle bir şey yazıyor sıkı durun;
    "paketten çıkan alyanları sakın atmayın, arada bir mobilyalarınızın vidalarını sıkın." durduk yerde vidaları gevşeyen mobilyalar...

    konunun dışına çıkmak istemiyorum şöyle bağlayayım; eskiden her marangoz her mobilyayı üretmezdi. kotukçusu ayrı, bazacısı, yatakcısı, dolapçısı ayrı olurdu. masif ahşap kullanılırdı, ağır ama kaliteli, uzun ömürlü mobilyalar vardı. şimdi herşey 1-2 sene içinde eskiyecek şekilde yapılıyor ki tekrar kucaklarına düşelim. babam mobilya cilacısıydı, ben de senelerce onunla çalıştım. bir kapının sırf boyasıyla 1 gün uğraşırdık. defalarca zımpara, astar, tekrar zımpara, ilk kat boya, ikinci kat boya... artık en ufak mobilyaya kadar, hatta köftesine, tatlısına kadar ikea'da bulmak mümkün. hatta ikea'ya kahvaltıya giden insanlar tanıyorum :)
    tabii bugünkü tüketim yoğunluğunda bu el emeğine dayalı üretimi sürdürmek mümkün mü değil mi bilemem ama evime aldığım ve bir dünya para verdiğim mobilyanın 1 senede dağılması da asabımı bozuyor tabii.

    ikea'dan özdeyişler:
    "sarı arabayı çok mu beğendiniz? mavisini alın!" (ama ben sarı arabayı beğenmiştim neden mavisini alayım?)

    "ikea müşterileri yemek yedikten sonra tepsilerini neden kendileri kaldırırlar?
    çünkü siz tepsilerinizi kaldırırken biz de sizin mutluluğunuz için çalışırız." (restoranda bir tabelada yazıyordu bu.)

    neyse ikea'ya çok doluyum burada kesiyorum.

    elimizden geldiğince eski usul mobilya üreten yerleri tercih etmek lazım. ufak bir soruşturmayla işini iyi yapan, ürettiği malın arkasında duran ustalar bulmak mümkündür. hem esnaflığın var olması için, hem de daha sağlam ve kaliteli mobilyalar için.
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  17. Onur YCL

    Onur YCL “A bicycle ride is a flight from sadness.”

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.278
    Beğeniler:
    2.586
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Derdinizi, içine mizah da katarak o kadar güzel anlatmışsınız ki...Maalesef bu sadece koçtaşa özgü bir durum değil. Hemen hemen bütün alanlarda isim yapmış olan firmaların bazen o kadar amatör çalıştıklarına şahit oluyoruz ki artık bunları yadırgamamaya başlıyoruz. Geçmiş bir zamanda istikbal mobilyadan aldığımız oturma grubunun tekli koltuklarından birinin deseninin grubun deseninden bariz biçimde farklı olmasına rağmen, exper adıyla gönderilen bir "canlı türü", "aaabi bundan hiiiç bişey olmaz. Böyle şeylere takılmayacaksın, işlevini görsün yeter" şeklinde bir konuşma yapıp olaya nasıl bir bakış açısıyla yaklaştıklarını göstermiş oldu. İşin özü, maalesef profesyonellik kavramının sıfıra yakın olduğu, piyasada hiçbir misyon ve vizyonu bulunmayan firmaların cirit attığı bir ülke burası.
     
    Türka¥, Edip Dinçer ve volkan a bunu beğendi.
  18. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Gittigidiyor ebay'in bir yan kuruluşu. Ebay'de de eğer para iade edilmişse yorum girilmesine izin verilemez.

    Edip arkadaşa da yeni evinde yeni eşyalarıyla mutlu bir evlilik diliyorum. Ev döşeme sürecinde bu tip tatsızlıklar yaşanır. Unutulur gider. :)
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  19. Mustafa Y.

    Mustafa Y. Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Aralık 2013
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İstanbul Anadolu
    Seviye:
    Bunun sadece bir firma ile ilgili olduğunu düşünmüyorum. Ülkenin her geçen gün her alanda daha çok çivisi çıkıyor.

    Senelerce kaliteli bir eğitim sisteminin kasıtlı bir şekilde oluşturulmaması, adam akıllı bir adalet sisteminin olmaması bunun en büyük iki sebebi.

    İşini ciddiyetle ve severek yapan insan sayısı her geçen gün azalıyor. Para en önemli değer olup almış başını gitmiş durumda.

    Toplumun büyük bir çoğunluğu bu durumdayken bazı şeylerin daha iyi olmasını beklemek zor açıkçası.
     
    Türka¥, Edip Dinçer ve Bahri Kaplan bunu beğendi.
  20. MertAG

    MertAG TamBirTroll

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    850
    Beğeniler:
    581
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Viyanada okurken hep ikeaya giderdim hem ucuz hem kaliteli birde montaj klavuzu veriyor kendi başına kuruyorsun sikayetvar.com bir kaç kere cidden işime yaramıştı size çok geçmiş olsun.
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.