Konuyu hortlatalım.
Bu benim 2013 yılında aldığım Mosso MTB'nin 10'lu sistem olmasına rağmen inanılmaz şekilde üzerinde 9'lu sistem shimano zincir ile geldiğini fark edince alıp taktığım KMC X10SL'nin emeklilik fotosu.
Bugün temizleyip ölçüm yaptım. Ölçüm aracının %0.75 uzamayı gösteren tarafı çoğu yerinde kendiliğinden düşmüyor bile. Elimle ittirirsem giriyor. Bu zincirle 15bin km'si kayıtlı olmak üzere kabaca 19bin km yol yaptım. Bütün ömrü boyunca sadece "Finish Line Wet" yağ ile kullandım. 120ml olan yağın neredeyse tamamı tükendi.
KMC'nin Ti-N kaplamalı bu zincirinin şu an DLC (Diamond Like Coated, yersen) kaplamalı ve daha üstün olduğu iddia edilen bir modelini yol bisikletimde 5500 km'dir kullanıyorum. Tahminimce en fazla 2000km sonra aynı kıvama gelecek.
Merak ettiğim şu; acaba KMC bir dönem piyasada tutunmak için muazzam kalitede bir ürün çıkartıp sonradan kaliteyi biraz aşağı mı çekti? Yoksa ben yeni DLC zinciri "Mucoff Dry" gibi wax tabanlı bir yağ ile kullanarak hatamı yapıyorum?
Bir sonraki DLC zinciri farklı bir yağ ile kullanıp nasıl bir etkisi olacak görmek istiyorum.
Bu arada MTB kullandığım dönem strava hesabına göre 120-200W arası sürüşler yapmışım. Yol bisikleti ile 100-120W civarındayım.
X10 SL Ti-N zincirin daha kötü koşullar, daha uzun bakım aralığı, daha yüksek güç ile kullanılmasına rağmen 19bin km dayanması Finish Line Wet yağın marifeti mi? Yoksa KMC'nin 15 sene önce ürettiği X10SL Ti-N zincirler yeni ve daha dayanıklı olduğunu iddia ettiği X11SL DLC zincirlerden en az iki kat daha mı dayanıklıydı?
DLC zincir yolun sonuna gelince bir daha hortlatırım.
310372 dosyayı görüntüle