Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

KM Saatinin mıknatısını tam olarak jantın neresine takacağız?

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında muhammet tüfekçi tarafından paylaşıldı.

  1. muhammet tüfekçi

    muhammet tüfekçi Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    KM saatinin mıknatısını jantın neresine takacağız arkadaşlar?Jant telinin ortasına mı yoksa en ucuna mı?:)
     
  2. N. Burak Önder

    N. Burak Önder Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara - İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    alıcısıyla aynı hizada olacak şekilde takın.
    [​IMG]
     
  3. muhammet tüfekçi

    muhammet tüfekçi Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Hocam orası tamamda mıknatısı ve alıcıyı en aşağı ya da en yukarı bağlarsam sonuç farklı çıkar.Tam ortayamı takacağım ikisinide? :)
     
  4. özel

    özel Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    BALIKESİR
    Seviye:
    nereye istersen bağla. km saatine (özelliklerinde varsa) lastik ölçüsünü kaydettikten sonra mıknatısı nereye takarsan tak her tarafta doğru ölçer.
     
  5. N. Burak Önder

    N. Burak Önder Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara - İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bu oldukca tartışılan bir konu ama fark edeceğini sanmıyorum zira gpsle yaptığım ölcümlerde hep aynı sonuçları aldım.
     
  6. Bülent Akdağ

    Bülent Akdağ Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Km saatinde alıcı tur sayısını ölçer. Bu nedenle taktığın yerin hiçbir önemi yoktur. Nereye takarsan tak lastiğin tur sayısı değişmeyecektir. Yani; lastiğin alt kısmı bir tur dönerken, doğal olarak üst kısmı da bir tur dönecektir. Bu konunun niye tartışıldığını da anlayabilmiş değilim.
     
    Uçkun Barış CANDAN bunu beğendi.
  7. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    km saatini takarken ben de aynı konuya takılmıştım :)

    jant telinin merkeze yakın yeri ile merkeze uzak yerinin dönüş sayısı aynı. aynı açıyı katettikleri için açısal hızları da aynı. ama dışa yakın nokta, aynı zamanda aynı açıyla gidebilmek ama daha fazla yol katedebilmek zorunda olduğundan, bu noktanın çizgisel hızı daha yüksektir.

    eğer km saatleri; bisikletin hızını, jant teline takılan aparatın hızını kullanarak ölçseydi, jantın telinin farklı noktalarında farklı sonuçlar elde edilirdi... çok farkeder miydi bilmiyorum, hesaplamadım =)

    ama sonuçta, tekerin kaç kere döndüğünü temel alıyolar. dolayısıyla, aparatın jant teli üstünde hangi noktada olduğu önemli olmuyo...

    en azından benim bilgim ve mantığımın bulduğu cevap bu şekildeydi =)
     
  8. N. Burak Önder

    N. Burak Önder Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    Ankara - İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Cizgisel dönüş hızından kaynaklanmaktadır efendim Dünyayı örnek alırsak kutuplarda dönüş hızı ekvatora göre daha azdır. Tartışma burdan çıkıyor.
     
    muhammet tüfekçi ve CandanC bunu beğendi.
  9. muhammet tüfekçi

    muhammet tüfekçi Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Hızı farklı oluyor fakat tur sayısı aynı oluyor anladığım kadarıyla.Mıknatısta tur sayısını ölçtüğü için bir fark oluşmuyor.Tur sayısını hesapladığını biliyordum fakat aklıma gelmemişti.Teşekkürler :D
     
  10. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Yukarı aşağı oynattıkça, mıknatıs ile alıcı arasındaki mesafe değişir, az da olsa. Bu aşamada km sayacının kullanma kılavuzlarında belirtilmiş olan alıcı-mıknatıs arası optimum mesafe devreye girer. Atıyorum, mesafe 3 mm olacak demiş ise; hem mıknatısı hem alıcıyı yukarı aşağı kaydırırsınız. Neredeyken aralarındaki mesafe 3 mm oluyorsa, o noktada hem mıknatısı hem de alıcıyı sabitlersiniz. Bunun dışında bir anlamı yoktur yukarda ve aşağıda olmasının.

    Elle girdiğiniz lastik çevresi (mm) / 1 tur için geçen süre (saniye) = size mm/saniye olarak hızınızı verir. Bunu km/Saat olacak şekilde hesaplarsanız 1 saatte kat ettiğiniz yolu bulursunuz. Km sayacının size ana ekranda verdiği de bu değerdir. Dikkat ettiyseniz, 1 tur için geçen süre; mıknatısın alıcıdan 2 kere geçmesinin arasında geçen süredir. Yani atılan tur sayısı önemlidir. Çizgisel hız aklınızı karıştırmasın. (;

    Edit: Ha bu arada ek bilgi gibisinden: tur sayısı x elle girdiğiniz teker çapı = katettiğiniz mesafeyi vermektedir mm olarak. Km saati bunu sizin yerinize kendisi km birimine çevirir. Olay basit yani.