km saati montaj yardım

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında çağrı kolçak tarafından paylaşıldı.

  1. çağrı kolçak

    çağrı kolçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2009
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    171
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    Seviye:
    selam arkadaşlar
    mıknatısı telin herhangi biyerine takabiliyo muyuz. sonuçta 28 olarak ayarlıyorum ama telin en üstüne de taksam en altına da taksam farklılık olmaz mı sonuçta. sensorun önünden geçişine göre hızı belirliyosa daha aşağıya takarsam daha fazla geçer matematiksel olarak. bu da yanlış bilgi olmaz mı
     
  2. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Maşa ile mıknatıs yakın olsun..Aşağı doğru yani..Yakın olması ,Yanlış veri alma olasılığını azaltır..En doğru veriyi alırsın..Önemli, olan lastik çapını doğru ayarlaman..Bildiğim kadarı ile..
     
  3. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.159
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Merhaba

    Tel üzerinde mıknatısı nereye takarsanız takın, o jant teline taktığınız mıknatıs teker dönüşüne göre, telin her yerinde aynı anda dönüş yapar. Yani mıknatısı göbeğe yakın da taksanız, canta yakın da taksanız, her tur aynı anda sinyal gönderir.

    Mıknatısın en iyi takılma yeri, maşadaki okuyucuya en yakın mesafede olan yer, takılış şeklidir.

    Kolay gelsin.

     
    sadana ve çağrı kolçak bunu beğendi.
  4. serisonu

    serisonu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Haziran 2008
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    209
    Seviye:
    tam tellerin üst üste geldiği yere takarak sensörüde ona göre ayarlayabilirsin.. böylece telde aşağı yukarı kayma durumunu önlemiş olabilirsin. ;)
     
    Cihan ÜRÜT bunu beğendi.
  5. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Merhaba,

    Mıknatısın tel boyunca takılı olduğu yerin önemi yoktur. Çünkü tekerlek "katı cisim" gibi döner. Yani tel boyunca her noktada dönüş hızı aynı kalır. Diğer arkadaşlarımızın dediği gibi tel üzerindeki mıknatıs ile maşadaki sensörün birbirine yakınlığı iyi ayarlanmalıdır.
     
  6. Semican Baydur

    Semican Baydur Bisikletkolik

    Kayıt:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Antalya Merkez Uğraş: Xc
    Seviye:
    İstediğiniz yere takın fark etmez benim önerim ortaya göre biraz daha yukarda olması.
     
  7. Yasin Kukur

    Yasin Kukur Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    401
    Şehir:
    Samsun-Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bu konuyu bende sorucaktım. yaralı oldu teşekkürler. fakat benim aklım şuna hala uymuyo, bence mıknatıs ve algılayıcısı göbeğe ne kadar yaklaştırılırsa km o kadar yüksek gösterir yani göbeğe yakın taraf daha hızlı döner. çmber bölgesi içinde tam tersidir bence.
     
  8. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    :) Vallahi üşenmiyorsan dene, fizik deneyle olur, işte deney:

    Mıknatıs ve sensörü tekerleğin dışına doğru tak, aynı hizada göbeğe doğru in ve oradaki bir tele de bir bant yapıştır, bir tel bağla yani bir işaret koy. Şimdi tekerleği çevir ve bak bakalım mıknatıs sensör üzerine geldiği zaman göbeğe yakın koyduğun işaret te sensör hizasına gelmiş mi? Gelmediyse :eek:

    Selamlar...
     
    Nedim Kavak ve Yasin Kukur bunu beğendi.
  9. Yasin Kukur

    Yasin Kukur Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    401
    Şehir:
    Samsun-Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Gerçi fiziğim biraz zayıftır da. :D ama denememe gerek yok sanırım
     
  10. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Bence üşenme, dene ve gör, deneyerek görmek ve öğrenmek zevkli birşeydir :)
     
    Cihan ÜRÜT ve Yasin Kukur bunu beğendi.
  11. Cihan ÜRÜT

    Cihan ÜRÜT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2009
    Mesajlar:
    280
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Buna fizikte çizgisel hız denir. Aynı doğru üzerindeki her noktanın çizgisel hızı aynıdır. Yani mıknatısı nereye takarsanız takın, tekerleği 360 derece döndürdüğünüzde jantınızdaki bir tel de aynı konumuna gelir.
    Ancak açısal hız bir doğru üzerinde her yerde farklıdır. Janta yakın yerden alınan bir nokta eşit sürede daha fazla yol katedeceğinden hızı göbeğe yakın bir noktaya göre daha fazla olur. Birimi radyan /saniyedir genelde.

    Yani bu konunun cevabı : Çizgisel hıza göre istediğiniz yere takabilirsiniz...