Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

...Km saati girdilerinizi kendiniz bulun...

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında Hakim Arslan tarafından paylaşıldı.

  1. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaşlar KM saati girdilerimizi yaparken yardımcı olacak ölçümleri vermek istiyorum.

    1. Numaralı şekilde (ön tekerdeki kırmızı çizgi) ölçüm yapıyorsak lastiğin tam yere temas edecek olan kısmından başlayarak çemberin tam çapını ölçüyoruz ve çıkan değeri Pİ sayısı (3.14) ile çarpıyoruz.

    Yani yaklaşık 65 cm çıkarsa 65x3.14=204.1 eder yani km saatine gireceğimiz 4 haneli kısım 2041 eder.(Bu, örnek bir rakamdır sizin ölçümleriniz farkı olabilir)

    2. Numaralı şekilde (arka tekerdeki kırmızı çember) ise lastiğin çapını ölçerek hesaplıyoruz, burda ise lastiğimizi tam bir tur attırarak uzunluğunun kaç olduğunu öğreniyoruz ve bunu da 10 ile çarpıyoruz.

    Yani yaklaşık 2.10 CM çıkarsa 210x10=2100 çıkıyor km saatimizin ölçüm kısmına 2100 rakamını giriyoruz bu şekilde doğru ölçümleri yapmış oluyoruz. (Bu, örnek bir rakamdır sizin ölçümleriniz farkı olabilir)
    Bazı KM saatlerinde bu ölçümler orijinal olarak verilmiştir bu saatlerde sizin girmenize gerek yoktur sizin lastiğinizin numarasını hafızadan bulup onu seçmeniz yeterli olacaktır.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  2. Mesut C.

    Mesut C. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    2 şekilde de ölçtüm 2050 mm çıkıyor. :) Ferhat abi sağolsun yönlendirdi. Teker havası, yanılma payı, bir iki sebep daha saymıştı. Söylediği 2101mm değerini kullanıyorum. :)
     
    Hakim Arslan bunu beğendi.
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Ben teşekkür ederim Mesut ama yanlış anlaşılma olmasın düzelteyim :) Hakim de belirtmiş km saatinizin içerisinde liste şeklinde lastik ölçüleri ve girilmesi gereken değerler varsa özellikle bu piyasada bilinen markaların listeleri ölçülen değerden biraz fazla oluyor. nedeni de muhtemelen ortalama insan ağırlığı ile lastik hava basıncını ve lastiğin üzerinde yük bindiğinde oluşan yere temas noktasındaki genleşmeyi hesaplayıp ekliyorlar diye düşünüyorum.Örnek vermek gerekirse bünyesinde yüzlerce mühendis çalıştıran Sigma sport çevresi ölçüldüğü zaman 2050 çıkan bir lastik ebadına 2100 yazmazdı.Çok mu önemli dersen altı üstü aradaki fark 5 milimetre oluyor oda ortalama 2000 milimetrelik lastik çevresine orantılandığında kayda değer bir fark oluşturmuyor,hissedilmeyecek bir fark :) kısaca istediğiniz değeri girebilirsiniz. Hakimin de söylediği gibi elinizde liste varsa oradan yazarsınız yoksa kendiniz ölçüp yazarsınız.Birinci metod değil de 2 nci metod ile ölçerseniz bisikletin üstüne oturmanızda fayda var daha hassas olur :)
     
    Hakim Arslan, Cengiz Gökalp ve Mesut C. bunu beğendi.
  4. Mesut C.

    Mesut C. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Ferhat abi, yazın için teşekkür ederim. Kitapçıkta 53-559 yoktu. :) Yukarıda yazdığım gibi ölçü olarak 2050mm çıkmıştı. Sizin söylediğin etkenler kesinlikle fark edecektir. :)

    Tekrar teşekkür ederim.
     
    Hakim Arslan bunu beğendi.