Klasik Bisiklet ya da Kadro Ararken Neler Önemlidir?

Alperen ERTEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2010
Mesaj
845
Tepki
255
Şehir
Fethiye
Bisiklet
Geotech
Iyi akşamlar. Klasik bir yol bisikleti kadrosu alıp gereksiz tüm ayrıntıları atarak sadeliğe erişmeyi ya da vitesli olarak toplayıp turlarımda da kullanmayı düşünüyorum. Henüz tam karar veremedim. Bundan 2 sene önce bir klasik bisikleti burada paylaşmıştım, Colnago sanmıştım bir de :) o zaman o bisikleti alırken çok heyecanlanmıştım ancak çocukluk aklı ışte 150 TL gibi bir komik rakama sattım ve şu an pişman oldum :( tekrar o bisiklete veya onun kadrosuna benzeyen safkan bir yarış bisikleti veya kadrosu aramaya karar verdim. Sokaklarda geziyorum fethiyede gözüm hep kapı önlerinde zincirli duran aletlerde. Önümüzdeki günlerde sanayiyi gezip hurdaciları dolaşacağım. Kadronun durumu önemli benim için boya vb. gibi şeyler yapılır zamanla. Maksimum 100TL Gibi kapatabileceğim bir şey arıyorum çünkü 3. Bisikletim olacak bunu da bulursam ve 3'üne para vakit yetiştirmek zorlanacak. Vitessiz olursa okula dersaneye şehir içine kullanacağım. Vitesli olursa turlara vs. de katilabilirim.
Kadro haliyle klasik olacağı için eski olacak. Kırık çatlak olup olmadığını kaza geçirip geçirmediğini, vitesli vitessiz olarak kullanıma uygun olup olamayacağı, hangi rubleler takılıp takılamayacağını, aynakol uyum şartlarını merak ediyorum. Benim istediğim biraz daha kolay bulunan parçalarla uyum sağlayabilen bir kadro.
Ekstra bir bilgi vermem gerekirse söylememiz yeterli. Bu arada forumda klasikler anlamında mükemmel eserler var inşallah bende de başladı bu sevda bir gün bende paylaşırim burada. Tüm yardımlarınız için teşekkürler.
 
Scudo

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Merhaba.Öncelikle 100 tl gibi bir fiyata iyi bir kadro bulabileceğini sanmıyorum,tabi belli de olmaz insanlar çoğu zaman demir parçası sanıp hurda fiyatına satabiliyorlar.İyi bir kadroyu nasıl anlarsın konusuna gelirsek;

1-Öncelikle açılar çok önemli bisiklete baktığında direk görebileceğin şey tekerlerin down tube(alt boru) ve seat tube(sele borusunun geçtiği boru) olan uzaklıkları.Kabaca eğer yakınlarsa daha iyi.
2-Daha sonra maşada ve drop-out (teker göbeğinin geçtiği yer) larda herhangi bir dinamo yada bagaj bağlantısının olmaması gerekir.Başlı başına bir kıstas olmamakla beraber dinamo bağlantıları kadronun yarış değil citybike tarzı olduğunu gösterir buda kötü kadro açısı ve kötü borular demek.
3-Kadronun bb(aynakolun girdiği yer) bölgesinin altında herhangi bir yazı varmı ?
4-Drop-out larda herhangi bir yazı varmı ?
5-Kadronun lug (rekor) ları nasıl ? Eğer çok fazla bir fikrin yoksa mecbur google den bulana kadar araştırman lazım.
6-Bir diğer önemli konuda kadroda kullanılan borular.Tabi boruları bakarak anlayamassın kadro üzerindeki,kullanılan boruyu belirten stickerlarda büyük ihtimalle kayboldğundan,boruları belirlemenin tek yolu diğer 5 adımı izleyerek kadronun tam modelini çıkartmak.

Umarım yararlı olmuştur.Aklına takılan başka konular olursa forumda çok değerli ve bu konularda söz sahibi olan arkadaşlar var.Eminim hertürlü konuda yardımcı olmaya çalışırlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volkan Aykul

Alperen ERTEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2010
Mesaj
845
Tepki
255
Şehir
Fethiye
Bisiklet
Geotech
Taner abicim teşekkürler. Ben iyi bir kadro aramıyorum, şehir içinde beni idare edebilecek bir şey arıyorum. 2 tane MTB var 1'sini şehir içinde kullanıyorum ancak onu elden çıkarıp böyle güzel bir klasik toplamak istiyorum. Şehir içinde beni 100 TL lik bir kadro idare eder diye düşünüyorum. Ilginiz için teşekkür ederim çok sağolun.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Taner Rona

Taner temel bilgileri vermiş buna ek olaraktan yapman gereken iyi bir kadro olması dışında marafsız da olmasına yönelikse standartları belli bir kadro üzerinden çalışman olacaktır ki bunun içinde İngiliz standartlarında bir kadro sorunsuz ve olduğu şekilde en masrafsız şekilde halolacaktır. Sonradan işlem görmemiş, çatlaksız ve tabii ki bb bölgesi daha öncesinde aşınmamış, gönye ile arka droplarında sorun olmayan bir kadro ve maşa şaftında bozukluk olmasın yeter.
 

Alperen ERTEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2010
Mesaj
845
Tepki
255
Şehir
Fethiye
Bisiklet
Geotech
Çok teşekkür ederim. Bazı faal klasikler var onların sahipleriyle karşılaşıyorum ve pazarlık yapıyorum ancak daha ikna edemedim :) sonucu bildireceğim çok teşekkürler