Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kızaklama sorunu

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında compaqismail tarafından paylaşıldı.

  1. compaqismail

    compaqismail Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    istanbul-marmara
    Seviye:
    Öncelikle herkese selamlar, forumu bir süredir takip ediyorum ve kendime çok şey kattığını hissediyorum :)
    Yaklaşık 5 yıldır bisiklet sürmüyordum geçen ay eski bianchimi getirdim ankaradan ve kullanmaya başladım. Bugünde ilk küçük kazamı yaptım, zincirlikuyuda sıkışık trafikte arabaların arasından gidiyordum ki önümde ki ani fren yapınca bende frene asıldım ve arka tekerim kayarak gidonun etrafında döndük ve yan bi şekilde arabaya yapıştık :mad: iyice yavaşlamıştım ama gidonun etrafında dönmesem bir şey olmayacaktı. Bunu engellemenin bir yolu var mı acaba? Freni bırakıp kaymayı engellemenin dışında??? Şimdiden teşekkürederim.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    2 freni beraber dengeli bir şekilde kullanmanın pratiklerini yapın. Arka fren zaten durdurma fonksiyonundan yoksun bir frendir. Ayrıca arka tekerleği kilitlediğiniz anda artık iyi bir sürücü değilseniz o tekerlek sizin kontrolünüzde değildir.
     
  3. compaqismail

    compaqismail Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    istanbul-marmara
    Seviye:
    teşekkürederimi biraz pratikle halloluyorsa çalışırım :)
     
  4. jimi1984

    jimi1984 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2007
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    istanbul - çekmeköy
    Seviye:
    Valla çalışınca oluyor..Ben geçen sene öğrendim bisiklet kullanmayı.Yeni yeni Trafiğe çıkmaya başladım.Geçen hafta benimde başıma bir taksi olayı geldi..Taksi çok hızlı gidiyordu bende peşinden hızlanmışdım.Ama ne olduysa ani fren sıkdı ve aramızda nerdeyse 3 metre mesafe vardı refleks olarak arka frene asıldım tabi ki hızım kesilmedi..Halil arkadaşımın da dediği gibi durmaya bir ekkisi olmadı.1 metre kala ön frenede aynı anda asıldım.2 tekerde kilitlendi ve arabaya nerdeyse 0,5 cm kala durdum :) Tabi arka tekerde azcık havaya kalktı..Ama tehlike arz etmedi.

    Bu olaydan sonra arka ve ön freni aynı anda kontrol etmeye çalıştım...1 saatlik denemeler sonunda çok daha iyi duruma geldim.Artık eskine göre nerdeyse 3 kat daha hızlı duruyorum.

    Yüzde olarak açıklarsam eğer %100 arka fren % 45-50 ön fren sıkıyorum.

    Ama en önemlisi ne olursa olsun takip mesafesini uzun bırakmak.En azından 5-6 metre...Yada hızınıza göre ayarlamanız olası tehlikelere en önemli çözümdür...
     
  5. Spec

    Spec Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    697
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arka fren zaten bisikleti durdurmaz. Bir ara arka teker akordu bozuktu bende janta sürtüp yavaşlatmasın diye arka frenin kablosunu çıkarmıştım sadece ön freni kullanıyordum. Yani arka fren durmak için o kadar da gerekli değil. Ama ön frene de iyice alışmak lazım alışmadan kullanmaya kalkarsanız takla atabilirsiniz. Mesela ben kendi bisikletimin frenine alışmışım , adada bisiklet kiralamıştım ve kiraladığım bisikletin ön frenine aynı kendi bisikletimde yaptıgım gibi asılmaya kalktım , az daha takla atıyordum. Ayrıca virajlarda da ön fren kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Özellikle yer ıslak olduğunda veya toprak yolda virajda ön frene basarsanız ön tekerlek kayabilir ve bir anda kendinizi yerde yan yatmış bir şekilde bulursunuz.
     
  6. compaqismail

    compaqismail Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    istanbul-marmara
    Seviye:
    Yıllar sonra tekrar seleye oturunca alışması biraz zaman alıyor :p Genelde bende ön freni kullanıyorum ama bugün panikle arakaya öylece asıldım ve kontrol gitti. neyse yavaş yavaş oturuyor herşey en baştan :in: Bi de bisikleti yeniledim mi daha hızlı öğrenirim gibime geliyor. Tekrar teşekkürederim cevaplardan dolayı. görüşmek üzere.
     
  7. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    %80 ön %20 arka... Kullanmayı biliyorsan
     
  8. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Bir de eğer Bianchi'niz eski ve bakımları yapılmamışsa bundan dolayı da iş zorlaşır. Tahminen lastiklerden ve fren kartuşlarından dolayı da duramamış olabilirsiniz.
     
  9. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ön fren frenajda yüzde 80 oranında etkiliyken arka fren yüzde 20 oranında etkilidir. Arka fren doğru kullanımlarda dengenizi kaybettiyseniz düzelmenizi de sağlar, motosikletlerde de bu böyledir. Virajlarda pedallamayıp ön freni de kullanmazsanız yanak üstünde kayma sorunu yaşamazsınız. Bir de yağmurlu günlerde ani hareketlerden kaçının hele ki asfaltta dişli lastik kullanıyorsanız.
     
  10. Bulunmaz

    Bulunmaz Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.053
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Ankara-Isparta
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:

    bide genel bi kanı vardır ya, ön fren sıkılırsa 'uçulur' , 'takla atılır' filan! ne demekse..
    iki fren birden gerçek ve kontrollu duruş saglar:p :)


    geçmiş olsun bu arada :)
     
  11. KAMİKAZE

    KAMİKAZE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    287
    Beğeniler:
    184
    Seviye:
    bisikletin arkası yüklüyse arka fren daha etkin kullanılabilir. normal kullanımda ön frene basıldığında arka teker tekerdeki yük hafiflediğinden zaten bisikleti durdurmak için bir etkisi kalmaz. ancak bisikletin kontrolü sağlanabilir.... hem düz yolda arka teker havada durmak çok daha keyifli:D ...
     
  12. compaqismail

    compaqismail Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    istanbul-marmara
    Seviye:
    Yardımcı olan herkese tekrar ve tekrar teşekkürederim, frenlerim düzgün çalışıyorlar gerçi ön taraf arkaya göre biraz daha gevşek ama onu ayarlarım en kısa zamanda. virajda ön fren sıkılmayacağını biliyorum fakat pedal çevirmemenin nedenini çok iyi anlayamadım her pedala basışta basınç değiştiğinden dolayı kayma mı yapıyor? nedir bunun cevabı?
     
  13. jerry_f

    jerry_f Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2007
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    72
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    öyle diyosun ama ben de dün bizzat test etmek durumunda kaldım:( minibüs yolunda kaptırmış giderken...2 minibüsün arasından çıkan kız,nedense soluna hiç bakmadı....2 freni birden kulandım,ön freni kitlemedim..ama duramıycagmı düşününce,ön freni kökledim...panik halinde seleden de da kalkınca,güzel bi takla attım...yani sanırm popoyu selde sabitlemek gerekiyo böyle durmlarda????? bu arada kız özür diliycek diye beklerken,"manyaga bak!" diyip yoluna dewam etti....bi süre yerde olayın şokunu yaşadıktan sonra,kalktım(çokşükür kalkıcak kadar iyiydim),100 metre ilerde durdurdum kızı...tam azarlıycaktım....ama sesinden we suratından anladııgm kadarıyla o da fazlasıyla korkmuş....suyumu paylaşmak duurmunda kaldım;) ....ama açıklaması çok komikti.. "ordan bisiklet gelcegni hiç düşünmemiştim.." dedi.bahsettgi "orası", minibüs yolu..yani degil bisiklet,araba gelmesi çok muhtemel bi yer....50 metre ötesinde ışık olan bi yer üstelik...
    neyse,yani ön tekeri kitliycek kadar sıkarken,eger hız birascık fazlaysa we sogukkanlılıgımızı koruyamamışsak takla kaçınılmaz sankim:(
     
    Özgür! bunu beğendi.
  14. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Geçmiş olsun. Ön freni dozajlarken çok dikkatli olmalıyız. Zemin değişimlerine de dikkat etmeliyiz. Yolun kumlu ve ıslak yerine geldiğimizde fren gücünü uygun şekilde düşürmeliyiz. Bunun için kendimizi eğitmeli ve ön freni daha çok kullanarak dozajlama yeteneğimizi geliştirmeliyiz.

    Bisikleti durduran ön fren olduğu için, ve de dozajlaması önemli olduğu için sağ kola bağlanmasını öneren bir konu açmıştım bir kaç hafta önce.
    Aslında bunun iyi bir fikir olduğuna eminim ama sol tarafta bırakıyorum şimdilik... Beynimin sağ yarısı daha çok çalışsın diye. (Bana bakmayın, salağım ben...)
     
  15. M.Haktan Derin

    M.Haktan Derin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    693
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Malatya
    Seviye:
    ben size kendi yontemimi soyleyeyim walla bu yontemle butun hızlarda kontrollu durus yapabiliyorum Allaha Şükür hic takla vs atmadım
    yontem
    1-Hızla giderken ön fren hafif hafif sıkılmaya baslanır giderek sertlestirilir tam ortalardayken arka frende aynı sekilde yapılır cok dengeli bi sekilde durulur.
    2-Eger çok ani durmak gerekiyorsa on frene pompalamak(Kökle bırak kökle bırak) bu islem cok hızlı yapılmalıdır 1. veya 2. koklemeden sonra arka frende aynı sekilde yapılır ve cok hızlı bir sekilde durursunuz bu 2. yontemle bi toyota corolla ve ben agır hasar almaktan kurtulduk :D