Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kışın bisiklet kullanımı

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Tolga Can Sabah tarafından paylaşıldı.

  1. Tolga Can Sabah

    Tolga Can Sabah Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2006
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Görüş uzaklığı
    Aslında bu konu bisikletçiden çok motorlu araç sürücülerini ilgilendirir. Yağışlı havalarda, sürücülerin görüş uzaklığı iyice azaldığından, bisikletçinin bunu gözönünde bulundurarak hareket etmesi gerekir. Görüş uzaklığının azalması bisikletçi için de bir sorun olur. Gözlüğünüz yoksa sağanak bir yağmurda yol alırken gözleri açmak zor olur. Gözlüğünüz varsa da oluşan damlalardan ya da gözlüğün iç yüzeyinde oluşan buhardan önünüzü görmeniz oldukça zordur. Buharı engellemek için pratik bir öneri gözlük camının iç kısmına az bir miktar jel tipi diş macunu sürün ve yayın. Sonra fazla ovalamadan, üzerinde macun kalmayacak şekilde durulayın. Artık buğu oluşmayacaktır. Yağmurlu havalarda yollarda oluşan su birikintilerinden geçmemeye özen gösterin çünkü çinde derin bir çukur ya da mazgal delikleri bulunabilir.

    Frenleme
    Islak havalarda frenlerin etkisi azalır. Böylece durma mesafesi artar. Bunun nedeni ıslak jant üzerinde fren pabucunun bir süre kaymasıdır. Bu süre alüminyum jantlarda çok daha kısadır. Bu tip jantlarda fren sıkıldığı andan itibaren fren yüzeyinin kurumasına kadar bisiklet 5-10 metre yol alır ve ancak bu andan sonra normal işlevini yerine getirir. Krom demir veya boyalı demir jantlarda bu mesafe süratli giderken 25-30 metreyi bulabilir. Bu tip jantlarla ıslak yollarda trafiğe çıkmak pek güvenli değildir. Ya da çok süratli gitmeden, arada bir frenleri hafifçe sıkarak yol alınabilir, böylece jantaları kurutmuş olursunuz. Hollanda'da demir jantlı bisikletlerin trafiğe çıkışı yasaklanmıştı diye duymuştum bir ara.

    Kayganlık
    Yağışlı havalarda farklı yüzeyler farklı kayganlıklara neden olur. Islakken, düzgün pürüzsüz asfalt, parke taşlı yollar, mermer yüzeyler, mazgalllar, yaya geçidi veya yol çizgileri, metal kapaklar, tramvay ya da tren rayları son derece kaygan olur. Otobüs duraklarının önü de biriken yağlarla birlikte ıslak havalarda daha da kayganlaşır. Tramvay ya da tren raylarını dik açıda geçmek düşmenizi engeller. Hızlı dönüşlerde ve her koşulda, bisikleti fazla yartırmamak kayıp düşme riskini azaltır. Dönülen tarafın aksi yönündeki pedalı en aşağı konuma getirip vücudun tüm ağırlığını bu pedala vermek ve bisiklet yerine vücudu dönülen yöne (içe) doğru eğmek görece hızlı ve güvenli bir dönüş sağlar. Ayrıca tüm kaygan (kuru veya ıslak) yüzeylerde yapıldığı gibi lastiklerin havasını biraz indirmek, değme yüzeyini arttırdığı için kayma riskini azaltır. Islak havalarda pütürlü asfalt yollar en güvenli sürüşü sağlar. Kayganlığa neden olan faktörlerin birisi de, dış lastiklerin yüzey profilidir. İri dişili lastikler ıslak asfaltta çok kaygandır. Şehirde, bu tip koşullarda sık dişli, diş derinliği az lastikler da iyi sonuç verir. Çamurlu koşullarda seyrek fakat yüksek dişli lastikler tercih edilmelidir.


    Karlı havada
    Yollar karla kaplandığı zaman da önlemlerinizi aldıysanız karda bisiklet kullanmanını zevkine doyum olmaz. Yol üzerinde 1-2 cm'lik kar tabakası sizi pek etkilemez. Fakat kayganlık, ıslak bir yola göre biraz daha fazladır. Bu, lastiklerle yol arasında ince bir kar tabakasının kaymaya yol açmasından meydana gelir. Fakat kar tabakası tekerin yol zeminine değmesini engelleyecek kadar kalınsa kayma riski azalır. Sıkışık, toz karda bisikleti dengede tutmak kolaydır. Arka tekerin çekişi iyidir, fazla patinaj yapmaz. Kar derin, ıslak veya yumuşak
    ise ilerlemek gerçekten zorlaşır. Yumuşak ve yapışkan karda tekerlek saplanır. Lastiklerin diş aralarına kar dolar, patinaj yapar. Kalın lastikler (2.20) daha az gömüldükleri için bu şartlara uygun olabilir. Buzlu zemin her türlü bisiklet içni tehlike kaynağıdır. Cam gibi buzlu yüzeylerde çok dikkatli olmak gerekir. Ancak buz tutmuş yüzey pütürlüyse, sanıldığı kadar kaygan değildir. Eğer lastikleriniz de dişliyse kayma zorlaşır. Bunlar gibi kaygan yollarda dikkat edilmesi gereken en önemli iki nokta bisikleti her zaman dik tutmaya çalışmak ve dönüş sırasında ön freni çok dikkatli sıkmak ya da bazı durumlarda hiç sıkmamak gerekebilir.

    Kış bakımı
    Kış aylarında bisikletiniz biraz daha özen ister. Yağışlı günlerde yatakların içine çamurlu sular girer, zincirinizdeki yağ çabucak yok olur. Kadronun içine de sular dolar ve fren pabuçlarını daha çabuk aşınır. Eğer bisikletinizin çeşitli yatakları contalı tip değilse buraların daha sık açılıp yağlanması gerekir. Bu tip yatakları olmayanlara pratik bir öneri: millerin üzerine, yatağa girdikleri yere gres yağına batırılmış sicimi birkaç tur dolayın ve düğüm atın. İşte size ucuz bir conta. Gidon yataklarınız için de, özellikle alt yatak için basit bir koruma yöntemi önerebilirim eski bir lastikten 3-4 cm'lik bir boru kesin. Eğer çatalınızı sökebiliyorsanız lastik parçasını alt yatağın üstüne geçirin. Çatalınızı sökmeden de şerit şeklinde kesilmiş lastiği yatak üzerinde yapıştırabilirsiniz. Bu lastik alt yatağı sudan, çamurdan oldukça korur.

    Vites mekanizmaları, ruble, zincir çok çamurlu koşullarda tam çalışmayabilir. Özellikle rublenin/kasetin dişleri arsına çamur dolarsa pedallarınız kaydırabilir, boşa dönebilir. Bu çamuru, durup sık sık temizlemek gerekir. Çamur bisikletinizin en uzak köşelerine yerleşir. Kurumadan temizlenmesinde fayda vardır. Yataklar contalı tip değilse, basınçlı suyla yıkamak sakıncalıdır. Yatakların yakınındaki çamur, basınçla içeriye itilebilir. Contalı bile olsa suyu
    yataklara yandan tutmak doğru olur.

    En iyisi bisikleti çok su harcamadan hortumdan akan su ve bulaşık fırçasıyla yıkamaktır. Bulaşık deterjanı her türlü kiri - yağı çok iyi çıkartır. Kadro üzerindeki kirler için sünger, diğer yerler için bulaşık fırçası kullanmak iyi sonuç verir. Bisikleti iyice duruladıktan sonra birkaç kez lastikler üzerinde zıplatın, tekerlerini hızla çevirin, çeşitli yönlere eğin ki sular iyice süzülsün. Sonra bebeğinizi iyice kurulayıın. Zinciri kesinlikle yağlayın. Vites mekanizmalarının pivotlarında ince yağ kullanın. Kadronuz demir ya da Cromoly ise, kadronun çeşitli yerlerindeki deliklerden paslanmayı önlemek için WD-40 sprey sıkın.
     
  2. Alihan

    Alihan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mart 2015
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Alihan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar Merhaba ;
    Malum kış geldi bende dikkat edilmesi gerekenleri yazayım dedim

    1. sağlam giyinin.
    2. lastiklerin havalarını kontrol edin (soğukta inerler, gerekiyosa biraz şişirin..)
    3. fren pabuçlarını kontrol edin.. soğukta katılaşırlar, üstleri buz tutabilir.. yola çıkmadan önce deneyin..
    4. fren ve vites tellerini kontrol edin. donmuş olabilirler açık oldukları yerlerde..
    5. vitesleri kontrol edin, gerekiyosa buzları kırın..
    6. tekerlerin kabak olmamasına dikkat edin..
    7. sürüş esnasında su birikintisi gibi görülen yerlerden uzak durun.. buz olabilirler.. buz olmasalar bile bisikleti ıslatırlar bir süre sonra vites tellerinde, vitesin kendinde ve dişlilerde buzlanmaya sebep olurlar..
    8. çok uzun süre sürmeyin.. gündüzleri 3 - 4 saat, geceleri 2 saati geçmemeye dikkat edin..
    9. reflektörlerinizin karını buzunu temizleyin, önce güvenlik.
    10. Gizli buza dikkat edin.
     
    Tuguj, Asilzade ve Mümtaz Öztürk bunu beğendi.
  3. Asilzade

    Asilzade Rüzgarı Hisset

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Berkant
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
    Önemli bilgiler tesekkur ederim