Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kısa mesafede MTB mi tur bisikleti mi daha seridir...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Salih YILMAZ tarafından paylaşıldı.

  1. Salih YILMAZ

    Salih YILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Kalkışlarda ve kısa mesafelerde tur bisikletleri 28 jant olması nedeniyle mtb'lerden daha az seridir önermesi doğru mudur acaba...
     
  2. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Güzel soru. Cevabını bende merak ediyorum.
     
  3. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Akselerasyonda tek parametre tekerlek çapı değil muhakkak.
    Bir kere MTB'de 26" jant kullanılıyor olması sizi yanıltmasın, kalın profilli lastikleri eklediğiniz zaman aradaki fark çok azdır.

    Öncelikle akselerasyonda hafiflik en önemli faktörlerden biri. Bugün F1 araçlarında 2500 cc motor kullanılmaktadır. Aslında tork olarak çok güçlü makinalar değildir, ancak 19000-20000 bin devir çevirebildikleri için beygir güçleri çok yüksektir. 600 kg olmaları düşük torka rağmen çabuk hızlanmalarına olanak sağlar. Genel olarak bir yol bisikletinin MTB'ye göre ortalama 2 kg'lik bir avantajı var...

    Diğer önemli bir faktör sürtünme ve atalet momenti. Tekerlekte merkezden dışa doğru ağırlığın önem kazandığı bir durumda, yerle temas eden yüzeyin daha az olduğu düşünülürse, yol bisikleti tekerlekleri akselerasyonda çok daha avantajlı.

    Çekiş sistemini iki bisiklette de aynı kombinasyon kullanıldığını varsayıyorum. Yoksa MTB'nin daha düşük vites (daha küçük ön dişli, daha büyük arka dişli) sayesinde daha yüksek tork değerine sahip olacağı kesin. Ancak ben yapısal olarak karşılaştırırken, adil bir çekiş kombinasyonu olması gerektiğini varsayıyorum.

    Özetle aerodinamik direnci de katarsak, yol bisiklerinin MTB'ye göre (aynı vites kombinasyonu ile) daha avantajlı bir yapıya sahip olduğunu düşünüyorum.
     
  4. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Çok güzel bir açıklama olmuş; ancak kısa mesafedeki ataklık sorusu da hoş :) Ne yapacağız, ışıktan ışığa mı kalkacağız :)
     
  5. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    ben tur bisikletini sedan araçlara, dağ bisikletlerini ise 4x4 araçlara benzetirim. Soru tur bisikletleri ile kıyaslıyor ama yapılan açıklama yol bisikleti için olmuş.
     
    nightdriver bunu beğendi.
  6. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Haklısınız... 28" jantı görünce algıda seçicilik oldu sanırım. :)
    Açıklamam sorulan sorunun cevabı değil maalesef, özür dilerim.
    Tur bisikletinin hafiflik açısından avantajı olduğunu söyleyemeyiz.

    Tur bisikletinin aynakol uzunluğu hangi aralıktadır?
    Uzun yol yapıldığı için 170-175mm aralığının üstünde midir?
    Bu da önemli çünkü aynakol uzadıkça da tork artar, son hız azalır (aynı bacak boyu-farklı aynakol uzunluğu test edildiğinde). Yoksa uzun bacaklı bir bisikletçi/uzun aynakol kombinasyonu kısa bacaklı bisikletçi/kısa aynakol kombinasyonuna göre hem yokuşlarda hem son süratte daha avantajlıdır (Schleck kardeşler).
     
  7. Salih YILMAZ

    Salih YILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    :)) Valla onun gibi bişey. Ben asfaltta kulannıyorum bisikleti ama tur bisikletleri biraz pahalı geldi. Bir MTB'ye yol lastiği takıp tur bisikletlerine yakın bir performans alabilir miyim diye düşünüyorum. Akselarasyonda çok fark olacağını sanmıyorum aslında ama akıcılık olayı daha önemli. Ben soruyu yanlış sordum galiba :)
     
  8. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Evet akselarasyon yarış dışı ortamlarda çok önemli değil ama akıcılık direk pedal çeviriş tekniğini etkileyen birşey.

    Dişli lastikli bir mtb'de asfaltta akıcılık az olduğu için ve aynakol boyu uzun olduğu için yol için yapılmış bisikletlere oranla daha düşük devirli ve daha torklu bir pedal çeviriş tekniğine ihtiyaç vardır.

    28 inch, daha ince lastikli ve yüksek lastik basınçlı bisikletlerde asfalt akıcılığı daha yüksek olduğundan ve aynakol boyu daha kısa tutulduğundan daha yüksek devirli(kadans) ve daha yumuşak pedallama tekniği ile ilerlemek mümkündür. Zaten yol kullanımı açısından enerjiyi daha ekonomik kullanmak adına ve fizyolojik yapımız üzerinde daha az yıpratıcı olan pedallama tekniği bu ikincisidir.

    Sorununuza odaklanacak olursak; mtb'de yapacağınız modifikasyonlar asfalt sürüşünüze elbette katkıda bulunacaktır ( düz lastik, daha kısa aynakol, düz maşa vb...) ama siz genelde yolda kullanıyorsanız en iyisimi yol için yapılmış bir bisiklet alın derim ben. Bisiklet zevkiniz katlanarak artacaktır.

    Ülkemizde malesef mtb ağırlıklı bir bisiklet kültürü var. yüzde 80-90 hatta yüzde 100 asfaltta binen biniciler bile mtb kullanabiliyorlar ve yol bisikletlerinin (yol derken sadece yarış bisikletlerini kastetmiyorum) o muhteşem sürüş zevkinden ve avantajlarından faydalanamıyorlar. Bence bu ülkemiz bisiklet kültürünün gelişmesi ve yaygınlaşması açısından sağlıksız bir durum.

    Anlatımımdan yol-yarış bisikletlerini savunduğum düşüncesi oluşmasın. yol-yarış bisikletleri adı üstünde yarışmak için dizayn edilmişlerdir ve günlük-amatör kullanımda hele ülkemiz yol şartlarını da hesaba katarsak hiç kullanışlı değiller , parmak kadar lastikle diğer şehirleri bilmem ama izmirde mazgalların vs. durumunu düşüncek olursak mtb'den de daha büyük kabuslar .

    Önerim kısa aynakollu (170-172,5 mm ortalama - bacak uzunluğunuza göre ortalamadan sapma olabilir) ve 700x32 civarlarında lastik takabileceğiniz, mümkünse cromoly olsun :), düz maşa, drop bar (yarış bisikleti gidonlu) bir bisiklet. Yurtdışında alternatif çok ama ülkemizde böyle bisikletleri bulmak zor olabilir. Yurdumuz şartlarında ulaşılabilinecek, bu tanıma en çok uyan bisikletler, eski model çelik yarış veya tur bisikletleri, bence mtb'den 10 kat daha keyifliler asfaltta. hem de ucuzlar;)
     
  9. fletcher

    fletcher Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    ingilizce ivmelenme...yani birim zamanda hızındaki artış miktarı....

    örnek:4 saniyede 0'dan 100'e çıkan bir aracın ivmesi 100/4=25 tir gibi....
     
  10. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Konuyla alakasi olmayan bir konuya girmissiniz.
    "Akselerasyon" Turk Dil Kurumu`nun buyuk sozlugunde yer alan ingilizce kokenli bir kelimedir, "kelimemsi" bir uydurma degildir.

    Tipki deklarasyon, organizasyon, kanalizasyon gibi...

    Neyse konuya donsek daha iyi olacak sanirim...
    "Turk Dili nereye gidiyor" tartismasini baska bir bolumde yapariz...
     
  11. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar konudan sapmayalım; Türkçe'mizi o kadar kötü hale getirdik ki, onu düzgün kullanamıyoruz. Önce o seviyeye tekrar gelip sonra içindeki akselarasyon gibi ödünç alınmış kelimeleri çıkarıp biraz daha özüne yaklaşmak lazım.

    Lütfen kabûl görmüş yabancı kökenli sözcükler için bu kadar tepki vermeyelim; yapıcı yönde tavsiyede bulunalım. :in:
     
  12. herbil

    herbil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2009
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Akselerasyon kelimesine bende takıldım, bu kelimenin kabul görmesi gibi bir şey söz konusu olamaz. Burada akselerasyon kelimesini kullanmakta inat etmektense, ivmelenme, yada hızlanma kelimelerini kullanmak Türkçe konuşan, yazışan bir forum için daha doğrudur. Aksi taktirde öyle kelimeler kullanılır ki burada yazılan mesajlardan kimse bişey anlamaz.
     
    Efrahim ÖZCAN bunu beğendi.
  13. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Sayin herbil, gun gelir biri karsiniza cikip "Forum nedir? Neden latince kelimeler kullanmakta inat ediyorsunuz?" derse utanirsiniz. Diller her zaman birbirinden etkilenir. Eger farsca, fransizca, latince`den dilimize yerlesen kelimeleri kullanmazsak esas o zaman kimse birbirini anlamaz. Turk Dil Kurumu bile kabul ettigine gore, bilmeyen arkadaslar ogrenecek...

    Bu arada konuyu acan arkadas icin de bir bilgi edindim. 26" jantta 26x2.00 ebadinda lastik kullanilan bir tekerlegin cevresi 205.5 cm iken, 28" jantta 700x23c ebadinda lastik kullanilan tekerlegin cevresi 209.6 cm. Yani 4.1 cm ya da yaklasik %2`lik bir fark soz konusu. Bu farkin "akselerasyon"a cok fazla bir etkisi olacagini sanmiyorum.
     
  14. herbil

    herbil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2009
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    Adana
    Seviye:

    Hocam bu akselerasyon kelimesini kullanmaktaki inadınız nedendir anlamadım, bir kelimenin Türkçe karşılığı varken neden hala Turkche karşılığını kullanıyorsunuz?
    Akselerasyon kelimesini ingilizce bilmeyen birisi anlamayacaktır, emin olun bu forum üyelerinden birçok kişi, ingilizcesi olmadığı için bu kelimeyi anlamayabilir. Oysaki akselerasyon kelimesi yerine "hızlanma", "ivmelenme" kelimeleri kullanılırsa daha anlaşılır olacaktır.

    "Forum" kelimesine gelince; bu kelimeyi tam anlamıyla karşılayacak bir Türkçe kelime yoktur, emin olun olsaydı onu kullanırdım.
     
    Efrahim ÖZCAN bunu beğendi.
  15. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    nightdriver nickli arkadaşın verdiği güzel bilgileri es geçip başka şeylere takılmayalım , konuyla ilgili ufuk açıcı ayrıntılara değinmiş.

    dilimize tabiki sahip çıkmalıyız ama dil meselesi öncelikli konumuz değil
    , öncelikli konumuz bisiklet
     
  16. nightdriver

    nightdriver Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Herkes "kanalizasyon"un ne oldugunu nasil ogrendiyse bunu da ogrenecek. Ben "acceleration" demiyorum dikkat edin, "akselerasyon" diyorum ve bu kelime siz kabul etmeseniz de artik resmi olarak dilimize kabul edilmistir.

    "Forum" yerine "meydan" deyiniz lutfen. Tam karsiligi budur. Ancak kimse sizi anlamayabilir, tedbirli olun...

    Bu konuyu tartisiyorum cunku dusunce boyutumuz muvazi (Osmanli Turkcesi) degil. Yani paralel (Fransizca) degil. Yeni birseyler ogrenmenin kimseye zarari dokunmaz. Aksine forumlarda kullanilan cumle yapilarina, anlatim bozukluklarina, noktalama isaretlerine ozen gosterelim.

    Herkesden ozur diliyorum, bu konuda bir daha yorumda bulunmayacagim.
     
    Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  17. herbil

    herbil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2009
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    Adana
    Seviye:


    Bu inadın sebebi nedir hala anlamış değilim, siz inadınızda devam edin. Forumdaki arkadaşlardan konu dağıldığı için özür dilerim.

    Ulu önderimizin Türk Dili hakkındaki görüşlerini yazmak isterim.

    "Türk milletinin dili Türkçedir. Türk dili dünyada en güzel, en zengin ve en kolay olabilecek bir dildir.Onun için her Türk, dilini çok sever ve onu yüceltmek için çalışır... Türk dili Türk milleti için kutsal bir hazinedir. Çünkü Türk milleti geçirdiği sayısız felaketler içinde ahlakının, geleneklerinin, hatıralarının, çıkarlarının, kısaca bugün kendi milliyetini yapan her şeyin dili sayesinde korunduğunu görüyor. Türk dili Türk milletinin, kalbidir, zihnidir." 1929

    "Türk dili zengin, geniş bir dildir. Her kavramı ifade kabiliyeti vardır. Yalnız onun bütün varlıklarını aramak, bulmak, toplamak, onlar üzerinde çalışmak lazımdır." 1930

    "Milli duygu ile dil arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Dilin milli ve zengin olması, milli duygusunun gelişmesinde başlıca etkendir. Türk dili, dillerin en zenginlerindendir, yeter ki bu dil bilinçle işlensin. Ülkesini yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır." 1930

    "Türk dilinin kendi benliğine, aslında güzellik ve zenginliğe kavuşması için, bütün devlet teşkilatımızın dikkatli, ilgili olmasını isteriz." 1932

    "Türk dilinin sadeleştirilmesi, zenginleştirilmesi ve kamuoyuna bunların benimsetilmesi içn her yayın vasıtasından faydalanmalıyız. Her aydın hangi konuda olursa olsun yazarken buna dikkat edebilmeli, konuşma dilimizi ise ahenkli, güzel bir hale getirmeliyiz." 1938

    "Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri de dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz." 1931

    "Milli bilincin ayakta kalabilmesi ve uyanık bulunması için dil ve tarih uğrunda çalışmaya mecburuz.
    Türk milletinin milli dili ve milli benliği bütün hayatında egemen ve esas kalacaktır."
    1933



    [​IMG]
     
    Efrahim ÖZCAN ve FatihDokmeci bunu beğendi.