Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kısa Kısa Bisiklet Hakkında Bilgiler

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Güney Mertkan tarafından paylaşıldı.

  1. Güney Mertkan

    Güney Mertkan Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    • Bisiklet, giysi gibi bedene oturmalıdır. Alacağınız hazır bir bisiklet, sadece belli bir kullanım amacına göre tasarlanmıştır; siz kendi özel koşullarınıza göre bisiklet yapabilirsiniz. Olanaklarınız elveriyorsa, farklı amaçlar için farklı bisikletleriniz olmalıdır.

    • Amacınız spor değilse, bisikleti kullandığınız yöre olağanüstü engebeli değilse ve uzun yolculuklara çıkmıyorsanız, vites fazlalıktır. Yine de vites iki koşulda çok yararlı olur: Şehir içi trafikte bazen motorlu araçlarla aynı hıza ulaşmak, yavaş gitmekten çok daha güvenlidir (örneğin, bağlantı yollarını pas geçerken), her koşulda aralıksız ve tempolu pedal çevirirseniz, kaslarınız soğumaz (uzun yolda). Normal yol koşullarında vitesin kazandırdığı zaman, bisiklete getirdiği yük ve yarattığı karmaşa yanında hiç kalır.

    • Klasik frenler çok basit ve kullanışlıdır ama özel koşullarda (yağmur, çamur) sorun olabilir. Özel geliştirilmiş (disk, kampanalı) frenler pahalı ve özel teknik servis ister. Kontrapedal frenler çok dayanıklı ve güvenlidir, neredeyse hiç bakım istemez, elleri serbest bırakır; bu fren sadece arka tekerlekte olur (öne de başka bir fren takmanız gereklidir) ve geriye serbest dönmeyen pedallı bisiklet kullanmak özel bir alışkanlık ister, kalabalık trafikte, dar yerlerde kullanmak zordur.

    • Ulaşım bisikletinde muhakkak bir port-bagajınız olmalıdır. Eşyanızı sırtınızda, belinizde taşımak en kötü çözümdür. Yükü bisiklet taşıyacağına, siz taşımış olursunuz. Ön port-bagaj ufak tefek şeyler taşımak için çok daha rahattır ama kapasitesi azdır, yüklü olursa bisikleti dengede tutmakta zorlanırsınız.

    • Özel pedallar ve özel ayakkabılar ya da kalpiyeler performansınızı çok arttırır, ayak tabanlarınızı rahatlatır, pedala her zaman doğru basmanızı sağlar, ama trafikte, sık durma ve kalkmalarda sıkıntı verebilir. Normal yaşamınızda, gün boyunca ayağınızda özel ayakkabı ile dolaşmak istemeyebilirsiniz.

    • Kalın lâstikli tekerlekler (dağ bisikleti türü) rahat kullanımlıdır, dişli olduğu için kolay kaymaz, güvenlidir, sert şişirmeyebilirsiniz, böylece hem zor patlar hem de sarsıntıyı azaltır; ama ağırdır, kadro genişler ve kabalaşır, yol yüzeyine sürtünmesi oldukça fazladır, asfalt
    yollarda, cadde ve sokaklarda hantal kalır.

    • Sadece başınızı korumak için değil, özellikle trafikte kolay algılanır olmak için daima kask takın. Ayrıca renkli ve dikkat çekici giysiler kullanın. İnce ama rüzgâr kesen giysileri tercih edin.

    • Trafikte ters yöne girerseniz, soldan (gelen araçların sağından) gidin—hem o tarafta daha çok boşluklar olduğu, hem de sürücüler araçlarının sağında daha çok tolerans bıraktıkları için.

    • Çok rahat görüşü olan dikiz aynası kullanın. Trafikte çoğu zaman önünüzden çok arkanızı denetlemek zorunda kalacaksınız, çünkü motorlu araç trafiğinde—eğer yol tıkalı değilse—en yavaş giden (ama gideceği yere en çabuk ulaşan!) araç siz olacaksınız genellikle.

    • İstediğiniz zaman araç, istediğiniz zaman yaya olabileceğinizi akıldan çıkarmayın. En hızlı gidilebilecek yol değil, en kısa yol sizin için daha çabuk olabilir. Boşlukları değerlendirin. Havası temiz, sakin yolları tercih edin.

    • Bisiklet selesi oturmak için değildir. Uzun süre bisiklet üzerinde olacaksanız, doğru pozisyon, ağırlığı beş noktaya dağıtır: sele, 2 pedal, 2 elcik (gidon). Başarılı bir performansın birinci koşulu atletik bir bedene ve güçlü bacaklara sahip olmak değil, bisiklet üzerinde doğru pozisyonda ve rahat olmaktır.

    • Yoğun trafikte öndeki aracın önünü, arkadaki aracın arkasını göremiyorsanız kendinizi güvende hissetmeyin.

    • Acil durumlarda frene asılmamayı ilke edinin; eğer dört tekerlekli araç kullanmaya alışıksanız, bu konuda alışkanlıklarınızı değiştirmek için çaba gösterin (refleks haline gelmiş alışkanlıklar tehlikeli olabilir); yolda giderken, önünüzde daima geçeceğiniz bir aralık olsun.

    • Bir yolculukta yol süresini belirleyen, yaptığınız ortalama hızdır. Normal koşullarda ise bu ortalama hız, en uzun süre gidebildiğiniz ya da ona çok yakın bir hızdır. Bu hızın çok üstüne çıktığınız anların yol süresini kısaltmaya katkısı az, buna karşılık verdiği zahmet ve yarattığı risk çoktur. Normal hızlarda ve tempolu gitmeye çalışın.

    • Bisiklette yol uzunluğunu kilometre olarak değil pedal sayısı (ya da adım, yani yarım pedal) olarak düşünün. Sizin için en kısa yol, en az pedal çevirdiğiniz yoldur.

    • Eğer dağ bisikleti ile patikalarda yarışmıyorsanız, yamaç inişler yapmıyorsanız, normal koşullarda bisiklet amortisörünün bir işlevi yoktur. Bisiklet üzerindeki pozisyonunuz doğru ise (ağırlığınız sele üzerine binmemişse), seleden hafifçe yükselerek, dizleriniz ve elleriniz üzerinde yaylanarak, bütün kasisleri ve bozuk zeminleri rahatlıkla geçersiniz.

    • Günlük şehir içi ulaşım amacıyla bisiklet kullanırken, bisikleti sık sık elinize alıp taşımak, bir yerlere sokup çıkarmak, indirmek, kaldırmak zorunda kalmıyorsanız, çok hafif bisiklet edinmenin size pek bir yararı olmayacaktır. Yolda giderken, bisikletin ağırlığı sizin ağırlığınıza oranla az olduğu için, hafif bisikletin performansınıza katkısı
    ihmal edilebilecek düzeydedir. Buna karşılık, hafif bisikletin maliyeti sizin için “ağır” olabilir.

    • Karayolu ulaşımında bisikletin de yaygın olarak kullanılan bir araç olacağı, bu nedenle hemen her yerde bisiklet yollarının yapılacağı günlerin geleceği umudunu yitirmeyin. Ama bu arada, her ne koşulda olursa olsun, bisiklet kullanmaya gayret edin.

    • Olağan dışı iklim koşulları dışında, uzun süreler ara vermeden bisiklet kullanabilecek bir donanım ve teknik geliştirmeye önem verin. Olanaksız sanılan bir durumu gerçek kılan şey mucizeler değil, küçük ayrıntılardır.

    • Trafikte motorlu araçların bisikletlere karşı saygısız olmaları çoğu zaman sürücülerin kasıtlı tavırlarından dolayı değildir. Onların sizi algılamasının güç olduğunu unutmayın ve kızmayın. Sizi kasıtlı olarak saymayanlar ya da tahammülsüzlük gösterenler de çıkabilir. Onlara karşı da siz tahammüllü davranın.

    • Fırsat buldukça, motorlu araçların ulaşamadığı yerlere gidin; bu olanağın elinizin altında olduğunu unutmayın; bunu değerlendirin!

    • Yeşilin, mavinin, henüz kirlenmemiş çevrenin, bakir doğanın tadını çıkarın!
     
  2. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    çok güzel paylaşım
     
    Güney Mertkan bunu beğendi.