Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kısa gidon - uzun gidon farklılığı?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Sefa tarafından paylaşıldı.

  1. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Carraro Sportive 225 kullanıyorum ve bisiklete taktığım barendli elcikle beraber gidonumun uzunluğu 63-64 cm civarında. Yetersiz alt yapı nedeniyle kimi zaman sürüşlerimi trafiğin içerisinde yapmak durumundayım ki trafik içerisindeyken dip dibe yanaşan araçların arasına girdiğimde (ışıklarda vs) bu gidon uzunluğu ciddi bir sıkıntı oluşturuyor. Bu nedenle daha kısa bir gidona yönelmeyi düşünüyorum.

    Ancak aklımda da bir takım kuşkular oluştu. Ne bileyim, kısa gidona geçtikten sonra kontrol sorunu/güçlüğü yaşar mıyım? Rampa tırmanışlarında kısa gidonun negatif bir etkisi olur mu? vs vs...

    Kısacası uzun gidon ile kısa gidonun ne gibi farklılıkları vardır, birbirlerine göre üstün/zayıf oldukları noktalar nelerdir, hangi koşullar altında hangisini kullanmak avantaj sağlar gibi konularda deneyimlerinizi ve bilgilerinizi benimle paylaşabilir misiniz?
     
    hogutmen, kadir doğan ve aertan bunu beğendi.
  2. ihsangencer

    ihsangencer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    701
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    merhaba benzer sorunlarla birlikte ben de gidonu kestim şu an 55 cm, kısa gidon almak yerine demir testeresiyle sağdan soldan kesebilirsiniz

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=122461

    bisikletinizle downhill yapmıyorsanız, daha da kısaltabilirsiniz
     
  3. CevdetBilge

    CevdetBilge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    752
    Beğeniler:
    571
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    selam
    sırf bu sebepten dolayı barendleri çıkardım .sağdan soldan kesmek de bir çözüm tabi ki şehir içindeki kullanımlarda aralardan geçişlerde büyük sıkıntı doğurabiliyor uzun seyahatllerde konfora katkısı olabilir ama şehir içinde benim işimi zorlaştırdı
     
  4. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Açıkçası ilk etapta bunu da düşünmüştüm ama gidonu kısaltmak gibi bir imkanım pek bulunmuyor. Çünkü gidonum dümdüz bir hatta sahip değil, fazlasıyla açılı bir şekle sahip. Bu yüzden kısaltma işlemi sonrasında fren ve vites kollarını alakasız bir yerlere sabitleyip erişim sıkıntısı yaşayabilirim.

    Bu risk yüzünden, gidonu kırpmak yerine daha kısa yeni bir tane ile değiştirmek benim için daha uygun bir hamle olur.
     
  5. ersin cem emci

    ersin cem emci Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2013
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar,
    Bende bu işin peşindeyim ama düz gidon alırken hangi ölçü ile isteyeceğiz henüz bulamadım. Gidonların kalınlıkları standartmıdır yoksa değişiklik gösteriyor mu? Herhangibir bisikletçiye gidip bana düz gidon ver desem bu bizim bisiklete uyar mı? Carraro nun sitesinde gidonla ilgili ölçüde bulamadım.
     
  6. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    sefa ,selamlar,
    şimdi benim gidon 53 cm uzunluğunda 215 km de bende bel ağrısı olmadı ve bilek ağrısıda tabi daha uzununu denemedim ,önemli olan benim için uzun etaplarda gidonon hangi uzunlukta olduğu 53 cm bana zarar vermedi ve hatta inişlerde büyük zevk verdi,nerede kartepe inişi 16 km boyunca ,
    eğer gidon kısa olsa idi 43 cm olsa idi galba bi korku alırdı içimi,
    şimdi, genelde trafiğe hiç girmiyorum ,sabah erken kaçıyorum ,dönüşte ise trafiğin az olduğu yerlere ,yöneliyorum ,ama ışıklarda kesinlikle araçlar arasına girmiyorum, sağda durmaca yapıyorum,ne olur ne olmaz ,,arada sandviç olabilir insan,,

    [​IMG]

    fabian cancellara,paris -rube etabı tek rampa yok ama 254 km boyunca arnavut kaldırım yol, ve toprak yol ve asfalt karışımı etap ,evet ön gidona bakar iseniz göz kararı çok fazla uzun değil çok fazlada kısa değil ,önemli olan uzun etaplarda doğru gidonun uzunluğu,,
     
    Emre Ekinci ve Sefa bunu beğendi.
  7. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Geniş gidon herzaman daha iyi, kontrol açısından ve viraj güvenliği açısından. Gidon eni uzadıkça bisikletin çevikliği kaybolur, fakat kontrolü kolaylaşır. Trafikte kısa gidon bir elzem evet, ama bana sorarsanız gidonunuzun eni bir şehir bisiketi için ideal boyuttadır.
     
    Sefa bunu beğendi.
  8. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kudret Abi ve Haşim Bey, yanıt ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. :)

    @Kudret abi; açıkçası trafiğin içerisine girme meraklısı değilim ama Bostancı iskelenin orayı düşün. Yolun sağ tarafında taksiler sıra sıra park ediyor, taksi durağının 10m. ötesi ise otobüs durağı. Bu yüzden de yolun sağına yapışarak gitmek gibi imkan pek olmuyor. Hele bir de kırmızı ışık yanmışsa, bir anda iki aracın arasında buluyor insan kendini ve bu tür durumlarda da benim gidon ciddi bir sıkıntı yaratıyor "şunun aynasına çarpmayayım, bunun kaportasını çizmeyeyim" diye uğraşırken. İstanbul'da bu tür durumlarla sık sık karşılaşıyoruz ve bunun çaresi de yok (aslında var ama başka bir konu bu). Geriye tek alternatif bisikletin enine genişliğini düşürmek kalıyor maalesef.
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  9. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    o noktayı biliyorum oraya girmeden kaldırıma çıkarak devam etmecede o da olmaz tabi, geldik gene dayandık nereye çevre ve şehirçilik bakanlığına bunların hiç biri iş yapma derdinde değil ne bakanlık ne de büyük şehir belediyesi ne bisikletliler derneği bizim başımıza adam gibi adam lazım ,istanbul büyük şehrin planmacılarının bisiklet yolları hakkında tek bi görüşü ve fikri ,vizyonu ,ve de bilgisi olduğunu zannetmiyorum ,olsa idi bize gelipte garip garip soru sormaz idiler, koşu yolu ile bisiklet yolunu aynı yere yapma zihniyetinden bi cacık olmaz , şile yolunu hatırla ve dudullu yolunu ve göçbeyliyi, gördünmü bisiklet yolu ,hayır görmedik değilmi ,büyük şehire gidelim ve karayollarına gidelim ,biz diyelim o şile yollarında antreman yapıyoruz diyelim bize yol lazım diyelim bakalım ne diyecekler ne diyeceklerini ben çok iyi biliyorum gitmeyin kardeşim oraya diyecekler 3-5 kişi için bisiklet yolu yapmayız diyecekler ,tabi neden masrafa girsinlerki,şimdi bostancı kaynarca ve sabiha arasında her hafta sonları millet orada yol bisikletleri ile antreman yapıyor büyük şehir ve çevre ve şehirçilik bakanlığı ne yapıyor haberi bile yoktur, bu iki kurumun orada bi antremana 50 kişinin katıldığından haberi varmı ,, çünki başka işleri var, kafalarını kaldırıpta bakmazlar ayrıca topbaş ne demişti ta 2004 de söz vermiş idi istanbula en kısa zamanda bisiklet yolları yapacağız hani nerede sen gördünmü sefa,, bu iş parti işi değil bu iş devlet politikası yani devletin politikası olacak aynı hollanda devleti gibi ve danimarka devleti gibi ,bu gün hollanda başbakanı bizim cumhurbaşkanını bisiklet ile karşılamaya gidiyorsa o memleketin başkentinde 1 milyon insan bisiklet kullanıyor demektir bu kafalar ile bi yere varılamayacağını ben artık çoktan anladım ,,
     
  10. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kudret abi dedim zaten "çözümü var ama başka bir mevzu" diye. "Sen bisiklet yolu gördün mü?" diye sormuşsun, eğer mangalcıların, koşu yapanların, puseti ile bebeğini gezdirenlerin, köpeğini dolaştıranların cirit attığı hatta birilerinin araba park ettiği o kahverengi zeminli yerler bisiklet yolu ise evet! Numunelik bir şeyler gördüm ama bu saydıklarım yüzünden orada bisiklet ya da bisikletli göremedim pek. Hayır bir şey yapılıyor da tamamen göstermelik, "verdiğimiz söz tuttuk, gerisi bizi ilgilendirmez" mantığı ile yapılan işten ne hayır gelir ki? Devlet, çeşitli kurumlar/kuruluşlar bu olaya el atmayınca bisiklet tutkunları da ister istemez kendi bireysel çarelerini üretmeye çalışıyor, benim gidon olayında olduğu gibi. Her neyse, bu konuda sen oldukça dolusun (keza ben ve diğer bisiklet severlerde öyle), bu konuya bir girersek ulaştığımız noktadan kimse bizi çıkaramaz. O yüzden kendimiz çalıp kendimiz söylemektense burada kapatalım bu mevzuyu. :)
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  11. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    1-2 güne ben gidonu sağlı sollu 5'er cm. Kestirmeyi düşünüyorum. Ankara trafiğinde şehir bisikleti kullanıyorum. Gidonumun genişliğini sormayın bilmiyorum ölçmedim. Yorumu olan rica ederim yazsın yada sonsuza kadar sussun. :)
     
  12. metalikfb

    metalikfb Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    27 Mart 2015
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    furkan A.
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Kısa gidon bence çok daha avantajlı şehir içinde .aralara girerken ve aerodinamik açıdan farklılıklar var.uzun gidon ise dağda bayırda avantajlı
     
    hogutmen bunu beğendi.
  13. Candan Biberci

    Candan Biberci GökBörü

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    1 Kasım 2015
    Mesajlar:
    2.157
    Beğeniler:
    9.674
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Candan Biberci
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İki kez gidondan kısaltma işlemi yapan biri olarak 1 cm bile çok etki eder diyorum.Tur bisikleti şehir içi kullanım için için uygun ölçü 58 cm dir.56 cm olsa bile fark eder.55 cm agresif sürüş ve manevra için iyi gibi gözüksede konfor ve omuz açısından sorun çıkartır.Birde ön profilden kötü görünüm ortaya çıkıyor.3cm fark deyip geçmeyin.Uzun tur yaptığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız
     
    hogutmen bunu beğendi.
  14. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Peki bu dahonların falan gidon uzunluğu kaç cmdir acaba? Onlardan biraz daha uuzun olmalı asgari olarak tahminim.
     
  15. boşgezeninboşkalfası

    boşgezeninboşkalfası Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    772
    Şehir:
    Ordu
    Adı:
    Mustafa Önder ATİK
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yarış koşan birisi değilseniz fazla tekniğe ihtiyacınız yoktur o zaman. 580 MM lik bir gidon fazlasıyla işinizi görür. Ama teknik inişler vs. bir mtb ciyseniz en azından 660 mm olmalı gidon.
     
    hogutmen bunu beğendi.