Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kiralık Hızlı Trenle Olan Maceralarım.

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Baki Berk Kayalar tarafından paylaşıldı.

  1. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Öncelikle bu başlığım için forum yönetiminin affına sığınıyorum. Çünkü açtığım herhangi bir başlık kilitlenecek endişesi taşıyorum. :eek:

    Nisan 2007 sonu gibi ülkemize ilk kez bir hızlı tren seti girmiş oldu. 21 Nisan sabaha karşı İtalya' dan kiralanan ETR-500 tipi hızlı tren seti ilk kez Anadolu' da teker döndürdü ve karanlıkta apar topar Ankara' ya kaçırıldı. Bu son derece ve karanlık videoda hızlı tren seti E 43041 plakalı elektrikli Türk lokomotifiyle çekiliyor. Videoyu çekerken treni gördüğüme yemin ederim ama tren yolu evden biraz uzakta. Sabaha karşı 04.52' nin uykusuzluğunda ve heyecanında ancak bu kadar mümkün olabildi. Tabi trenin o saatlerde geçeceğini biliyordum, çünkü Haydarpaşa' da casuslarım vardı.



    2 Mayıs akşamı hava karardıktan hemen sonra Haydarpaşa' dan telefon aldım: Telefondaki ses "Berk hemen gara in, hızlı set geliyor." dendi ve bir kaç dakikaya kendimi garda buldum. Tren seti beni bekliyordu. Herkesten saklanan tren sonunda önümde beni bekler gibiydi. Hemen bulunduğu perona geçip biraz kokladım, sevdim, fotoğraf ve videoladım. Bu videoyu çektikten sonra sabah gün ışığında biraz daha görüntülemek için ayrıldım ki sabah yaşayacağım muhteşem deneyimden haberim yoktu.



    Güneşli bir sabaha uyandım ve bebişime atladığım gibi kendimi garda buldum. Biraz daha severken, görüntülerken trenin İtalyan ve Türk mühendis ve yetkililerden oluşan personeli geldi. Trenin kapısını açar açmaz kendimi bir-iki yerel gazeteciyle birlikte lokomotifine ve makinist kabine atıverdim. Sürekli çekim yapıp bayağı dikkat çektim. Kafamda kaskım vardı ve tuhaf bir görüntü arz ediyordum. Tren az sonra Haydarpaşa' ya hareket edecekti. Bende şansımı denemek istedim ve bu trenle Haydarpaşa' ya kadar gelip gelemeyeceğimi bir şekilde sordurdum. Türk yetkili, tercüman vasıtasıyla İtalyan yetkililere sordurdu ve trene kabul edildiğimi öğrendim. Eğer demiryollarına bu kadar ilgili olduğumu anlamasalardı bu imkansız olurdu. Onayı alınca bisikletimi hemen, garın güvenlik odasına götürdüm ve oradaki dökme kalorifere bağladım. Güvenlikçi arkadaşımız o trenle gideceğimi öğrenince epey şaşırdı tabi. Kaskımı da çantama koyup trende koltuk beğendim :)

    Trenin kalktığı anı anlayamadım bile.. Harekete o kadar yavaş başladı ki..




    Kendimi bir yolculukta ilk kez bu kadar özel hissettim. Trene Tütünçiftlik çayırlarından el sallayan liseli genç kızlar, cep telefonlarıyla treni görüntüleyen, şaşkın şaşkın bakan çeşitli yaşta insanlar.....

    Hereke' ye yaklaşırken benim makinist kabininde bir kaç dakika çekim yapmama izin verildi. Normal bir trenin kabininde bile yolculuk etmek sıradışı olduğu için daha yolcu bile kabul etmeyen bu trene binmekle kalmayıp kabininde bir kaç dakikacık bile olsun yolculuk etmek bambaşka bir şeyden öte oldu.





    Bu inanılmaz deneyim sürerken Pendik istasyonundan geçiş anımızı bir demiryolu sever yakalamış.



    Muhteşem bir anı yaşamakla kalmayıp TCDD tarihinde ilk sivil hızlı tren yolcusu ünvanını aldım. Aynı zamanda TCDD' nin ilk biletsiz hızlı tren yolcusu ve Türkiye' de bir hızlı tren setinin makinist kabininde yolculuk eden ilk sivili ünvanı (isteyen inanmayabilir). Tren hareket halinde içeride çektiğim videoları YouTube' ye yükleyince TCDD bir duyuru hazırlayıp, bu trenle yolculuk etmek isteyen benim gibi sivillerin genel müdürlükten özel izin almaları gerektiği duyurulmuş.

    Tren Haydarpaşa' ya vardıktan bir kaç dakika sonra dönüş trenim Adapazarı Ekspresi kalkıyordu. Hemen bilet alıp trene bindim ve annemin tabiriyle attan indim eşeğe durumunu yaşadım. Hakikaten rüya gibi bir şeydi.

    Ardından trenin Eskişehir' e dönüş gününü öğrendim ve Haydarpaşa' daki dostlarım bana çok güzel bilgiler verdiler ve treni 5 Mayıs Cumartesi günü İzmit sahilinde beklemeye koyuldum. Tren 11.45' te geçecek diye tahmin ediyordum. Tahminimde yanılmadım ve tam vaktinde trenimiz göründü ve bana korna ve sellektör selamı vererek Eskişehir' e doğru devam etti.



    Sevgili misafirimiz Eskişehir-Ankara hattında testlerini sürdürüyor. İsteyen olursa hızlı tren hattının son durumu hakkında bilgi edinebilirim.

    Selamlarımla..
     
    eniskaratut, Sercan, Bulunmaz ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  2. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Yahu sen neden makinist olmadın ki ?

    "İsteyen olursa hızlı tren hattının son durumu hakkında bilgi edinebilirim." demişsin.
    Peki sana bir uzmanlık sorusu Eskişehir içerisinde hattın yer altına alınması ne zaman başlıyor ve bitiyor ? :) Bak bu soru zor bir zorudur ona göre :D
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Evet hızlı tren ülkemize "ray" bastı. Şimdilik sizin seyir ettiğiniz yer de dahil İstanbul-Ankara demiryolunun bir bölümü standart raylardan oluşuyor. Ancak yarısından fazlasını hızlı trene göre yeni bir hatta kaydırdıkları için (max 260 km/h) İstanbul'dan Ankara'ya ulaşmak 3:30 gibi bir sürede gerçekleşecek. Treno Prova Alta Velocità güzel ve gıcır görünüyor. Umarım kısa bir süre sonra güvenli raylarda 260 km/h ile seyretmenin keyfine varacağız.

    Unutmayın ki Hızlı tren'in hızlandırılmış trenle alakası yoktur, yeni vagonlar, lokomotifler ve yepyeni raylara sahiptir. Bahsedilen yüksek hızlara belirli açıda yükselti ve dönüşlerin altında, güvenle çıkılacaktır.
     
  4. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Evet dostum.. Çok zor bir soru sormuşsun. Maalesef o sorunun cevabını ben ve demiryolcu arkadaşlarım bilmiyor. Hatta hızlı tren hattı inşaatının İnönü-İstanbul kısmının ne zaman başlayacağı ve biteceği bilinmiyor. Dahası var.. Eskişehir-Ankara hattının ne zaman biteceği de muamma.. Yıl sonuna doğru İspanya' dan satın alınan hızlı tren setleri gelecek ama henüz tamamlanmış bir yol olmadığı için bir süre "yatacaklar."

    Makinist olmayı çocukken istemiştim ama inanki çok zor bir meslek. O işten zevk alsanda kullandığın makine ile birini ezersen o kişinin yakınları suçlu sen olmasan bile seni linç etmeye, taşlamaya kalkabiliyor. O yüzden bazı makinistler olay yaşadıkları yerlerden geçerken ödleri kopuyor.
     
  5. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Rayların yer altına alınması çok iyi olacak, bi olsa... Şehir 2 ana caddesinin orta yerinde 3 çift ray geçiyor. İşin kötüsü en yoğun caddelerden biri üzerinde her gün yük trenlerinin manevraları oluyor. Yılların sorunu. Hareket halindeki yük trenlerinin bile üzerinden atlama kabiliyeti kazandık :Skull-175

    Soru damardan oldu kusura bakma :D

    Malum bizim buralar tren ve ray diyarı. Küçükken yük trenlerin manevralarını izlerdik, para ezdirirdik. Bir keresinde makinistin biri trene bindirmişti bizi. Bi daha para koymayın bak ben sizi lokomotife bindirdim demişti :D

    Lise yıllarında okula kestirme yoldan yürümek için istasyon içerisinden geçiyordum. Bir keresinde tam 7 trenin üstünden atlamak zorunda kalmıştım. :rolleyes:

    Şimdilerde o bölgede raylar arasında bisikletle hoppidi yapmak zevkli oluyor. Toprak yol var hafif engebeli :) Uça uça vınnnn...

    Hızlı treni ve özellikle hattın yer altına alınmasını sabırsızlıkla bekliyoruz.
     
  6. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Tren gıcır gıcır görünse de "toplama" bir set. Vagonlarının ve lokomotiflerinin üretim zamanları arasında bir kaç seneye kadar farklar var.

    Trenin modeli: ETR-500
    Bindiğim kabin numarası: 648-1
    ETR-500' ün maksimum hızı 300 km.
    Arkadaki dizel; Piemonte bölgesi lokomotifi. 1985 Fiat üretimi.

    Hızlı tren hattı bir gün tamamlandığında sürekli 250' de seyretmeyecek. Hattın genelinde 200 km/h altında seyretmesi bekleniyor. Bu da sadece kaliteli bir konvaksiyonel hat anlamına daha çok geliyor. Bir hızlı trenin Ankara-İstanbul arasını 3 saatte alması hayal gibi görünüyor. Demiryolcuların görüşlerine göre 4 buçuk saat gibi bir süre tutacak.
     
  7. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Sakın yer altına alınmayı dileme.. Damarıma basarsın.. :( İzmit çarşısından da demiryolu geçiyordu. 1999' da sahiline alınınca dünyam karardı. Sizler trenin zevkini yaşamaya bakın. Hoppidi olayından zevk alın. Trenler yer altına alınınca bu şeylerden keyif almanız zorlaşacak. Eskişehir' de geçit sayısı kadar üst geçit yapılsa daha ucuza gelecek ama tabi çözümler ne kadar maliyetli olursa bir takım insanlar o kadar çok kazanacak.:ci:
     
  8. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Herkes 250 km/h ile gidecek hesabı yaparken senin hesap ciddi sorun olur gibi. Demiryoluna güven pek kalmaz. :(
     
  9. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    :) Onu bunu bilmem, Paris-Lyon 1:50 kadar tutuyor ve Paris-Marsilya (yaklaşık 800 km) arası 3 saat gibi bir sürede katediliyor. İstanbul-Ankara'nın 3:30 gibi bir süreye inmesinden sonra Ankara-İzmir'in hızlı trenle 5 saate, Ankara-Konya'nın da 50 dakikaya ineceği belirtiliyor TCDD'nin sitesinde. Bu yeni ve hızlı trenlerin, avrupadaki kardeşleri gibi, bisiklet kabul edilecek vagonları olması pek bir muhtemel.
     
  10. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    O süre 3 saatti. Şimdi 3 buçuğa çıkarmışlar. Yakında o süreyi dediğim sürelere çıkartırlar merak etmeyin. Hızlı tren denemelerinde 160 km.ye ulaşıldığı TCDD sitesinde belirtiliyor ama bu sadece hurafe.. Çünkü bu hızlı set 150 km/h üzerine çıkmak için özel bir sinyalizasyon sistemi istiyor. Hattın normal sinyalizasyonu bile tamamlanmadığı için şimdilik 150 yukarısı hiç bir hız denemesine inanmayın.

    Bisiklet kabul edilir mi şimdiden bilemeyiz ama bilet ücreti fazla olacağı için bisiklet koymak için biraz fazla bagaj parası isteyeceklerdir. Bu da bizim için uygun değil. Bisiklet taşıma çantaları var. Bisikleti ona koyarsın o şekilde normal bagaj gibi sokarsın. Büyükçe bir çizim dosyası büyüklüğünde olmasına rağmen içinde bisiklet olduğu pek belli olmayacaktır ve tabiki bu şekilde olursa ağırlık nedeniyle bagaj parası sorunu ortadan kalkacaktır. Ama hele bir şu hattı bitirsinler.. İzmir hattının inşaatına başlasınlar.. Daha çok uzun yıllar var. Bu gidişle İstanbul hattının tamamlanması 2015' i bile bulabilir.
     
  11. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    baymineral hızlı treni devraldığın bir pazar günü yanında olmak isteyen olursa alabilir misin?
     
  12. emreden

    emreden Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    508
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    Sabancı Üni - İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    niye böyle gereksiz! ve hoş olmayan! bi cümleyle başlamışsınız hikayenize hiç bi anlam vermiş değilim.. sadece yazının geri kalanını okumaya devam etmeme hissi uyandırdı bende, o kadar yani...
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  13. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    O stresi yaşayan bilir. Şimdi o kadar vakit harcayıp bunu hazırlarsam, ondan sonra yönetim çıkıp "lütfen videolarımızı, videolarımız başlığı altına koyalım" diyip konuya kilidi basarsa üzülürüm.
     
    kcuk_ bunu beğendi.
  14. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Ne demek istediğini tam olarak anlayamadım :rolleyes:
     
  15. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Hızlı trende kaçak yolcu var :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175

    Allah akıl fikir versin diyecektim ama ölmüş. Hızlı tren altında ezilmekten değil lösemiden :(

     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  16. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Evet Eyacım o videoyu önceden izlemiştim. Valla buna manyaklık mı denir, gençlik ateşi mi bilemiyorum. Tam dublör olacak adammış ama lösemi olmuş.
     
    kcuk_ bunu beğendi.
  17. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Teşekkürler , bymineral
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  18. tırt kaptan

    tırt kaptan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    591
    Beğeniler:
    672
    Şehir:
    Marmaris/Gökova
    Seviye:
    Baymineral öncelikle cesaretinden dolayı seni tebrik ediyorum. Yakın zamanda yaşadığımız hızlı tren faciasından sonra böylesine bir cesaret ancak bir bisikletforum üyesinde olabilirdi. Tebrikler...
    Umarım otomotiv sektörüyle halkı sömüren büyük şirketler, toplu taşıma sektörüne yönelirde, insanlarımız hem dünyanın parasını verip hemde telef olmaktan kurtulur; sadece telef olur ve parası cebinde kalır.
    Ne diyeyim hızlı tren hayırlı uğurlu olsun...
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  19. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Bindiğim hızlı tren seti normal bir trenden daha yavaş gidiyordu. En yüksek hızı 70-80 di. Daha çok gezinti modunda idi yani. Makinist kabinindeki Türkler, İtalyanlara istasyonları ve geçtikleri yerleri tanıtıyordu daha çok.
     
  20. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Bugün zaman gazetesinin web sitesinde yeralan bir haber :

    270 km hıza bir adım kaldı
    Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin ilk etabını oluşturan Ankara-Eskişehir hattında gerçekleştirilen deneme seferlerinde saatte 226 kilometre hıza ulaşıldı.

    detayı : http://www.zaman.com.tr/webapp-tr/haber.do?haberno=584909
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.