Kilitli pedalın yokuşlarda faydası ne kadardır? Test

Kilitli pedalın performansa etkisi ne kadardır?

  • %30'dan fazla

    Katılım: 70 14,4%
  • %30 civarı

    Katılım: 69 14,2%
  • %20 civarı

    Katılım: 110 22,7%
  • %10 civarı

    Katılım: 103 21,2%
  • %3 civarı

    Katılım: 56 11,5%
  • Hiç etkisi yoktur.

    Katılım: 41 8,5%
  • %40'tan fazla

    Katılım: 41 8,5%

  • Toplam katılım
    485

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Şehir bisikletimde yarım, yol bisikletimde kayışlı kalpiye kullanıyorum. pedalın kaymaması, homojen kadans yapabilme ( şu var ki sık pedal çevirirken pedallar yumuşadığı için yarım kalpiyenin bile çekme kuvveti iş görüyor ). Amatör biri için pedal çevirmeyi akışkan ve zevkli hale getiriyor. Ekonomik olduğu ve herhangi bir ayakkabıyla uyumlu olduğu için böyle tercih ettim.
 
Scudo
Kayıt
5 Eylül 2012
Mesaj
50
Tepki
21
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
Yavuz
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Street ve DJ
Bir haftalık kullanımdan sonra kilitli pedal hakkında görüşlerimi değiştiriyorum. Eğer benim gibi her gün trafiğin içine dalan biriyseniz kilitli pedal güvenlik zafiyeti oluşturuyor ve pratikliğinizden ödün vermenize yol açıyor. Trafikte yarım saniye bile önemli kazadan kurtulmanız için.

Ayrıca düz yolda bir faydasını görmedim kilitli pedalın, yokuşta da çok az miktarda katkısı olduğunu anladım. Bir de kullanılan maksimal oksijen miktarını arttıyor kilitli pedal. Yani bence avantajdan çok dezavantajı var kilitli pedalın.

Bu yüzden kilitli pedallarımı ve ayakkabılarımı satışa sunacağım. Olumsuz yorum yapıp da satışa sunmak dürüst pazarlamadır :)

İlgilenen varsa iletişime geçsin. Pedal: M520 - Ayakkabı: M065(41 Numara)
 

Bora Kıraç

Aktif Üye
Kayıt
5 Nisan 2013
Mesaj
195
Tepki
418
Yaş
35
Şehir
İstanbul
İsim
Bora Kıraç
Bisiklet
Scott
@yavuzselimsebik Günde 3,5 saat İstanbul gibi trafiğin insanlık dışı olduğu bir yerde kilitli pedal kullanıyorum henüz hiç bir güvenlik zaafiyetini görmedim :) Pedala alıştıktan sonra zaten farkında bile olmadan refleks olarak çıkarıyorsunuz ayağınızı.

Hatta şöyle diyebilirim, ekstra güvenli sürüş sağlıyor kilitli pedal. Bisiklete olan hakimiyetiniz x2 hale geliyor, en ufak bir kayma / dengesizlik anında sadece pedallara uyguladığınız kuvvetle kontra yapıp gidon vs. uğraşmıyorsunuz. SPD-SL pedallara alıştıktan sonra normal pedalla sürdüğümde bisiklete tam olarak hakim olamadığımı net şekilde hissediyorum.
 

canerland

Üye
Kayıt
24 Haziran 2016
Mesaj
50
Tepki
43
Şehir
izmir
Bisiklet
Carraro
Bende kilitli pedale karşı çok kararsızdım. Ama kullanmaya başladım. Düz yolda hızda +1-2 km hız farketti. Dikkatli olunca bence güvenlik zafiyet yok.
Mesela ışıklara gelmeden zaten ayağımın birini çıkıyorum, kaldırımda sürmek zorundaysam hız yapmayacağım için ayağımın tekini çıkarıyorum normal pedal gibi sürüyorum. O yüzden bence dikkatli olunca ve ayakkabı çıkarmak 1 sn gibi bir süre olduğunu için bir sıkıntısı yok. Ama dalgınlık var ise tehlikeli olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Kayıt
5 Eylül 2012
Mesaj
50
Tepki
21
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
Yavuz
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Street ve DJ
@Bora Kıraç Benim için denge, durduktan sonra önemli onun için de ayağımı anlık olarak çıkarmam gerekir. Trafikte dur kalklarda, arabaların sıkıştırmalarında falan kilitli pedal hep sıkıntı benim için. Kilitli pedala alıştım fakat pratikliğimden ödün vermek istemiyorum.
 

kobalamin

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2015
Mesaj
315
Tepki
446
Yaş
28
Şehir
10 ay Ankara 2 ay Kütahya
İsim
H.Onur
Bisiklet
b'Twin
@yavuzselimsebik zamanla duzde de faydasini gorursun.1 seneyi askindir spd kullaniyorum,duz yolda saat 10'dab 12'ye kadar da pedali itiyorum.Bu hareketi yapabildigimi de kalin ucu kirilinca fark ettim.Demem o ki zaman gectikce artisi daha fazla oluyor.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Pedal çevirirken üstten itme, ayağı geri çekme, yukarı çekme ve ileri itme şeklinde kullandığınız zaman, tabiki mucize bir hız değil
ama daha stabil bir hız/güç dengesi, kaslara daha iyi paylaştırılmış bir iş yükü sağlar kilitli pedal.
Misal benim tam evimin önünde %18'e falan denk bir yokuş var. Her tur dönüşü tırmanmam gerekiyor. Kilitli pedal yokken ne yaparsam yapayım yola paralel bir kalkış yapamıyorum o rampada.
Kilitli pedal varsa bir ayağımla pedala basıp diğerini hızla çektiğim için sanki hiç durmamışım gibi devam edebiliyorum.
Kısaca kilitli pedal düz yolda da, rampalarda da, yol dışı arazilerde de çok faydalı derim ben.
(Exustar kullanıyorum bu arada. F/P olarak gayet memnunum.)
 
B

BF Okuru

Misafir
Arkadaşlar merhaba. Ben de yeni gectim kilitli pedala. Lakin ben cift tarafli mtb kilitli pedal kullaniyorum. Yani bir tarafi normal pedal diger tarafi mtb kilitli pedal. Sehir icinde (trafikte) pedalin duz tarafini kullanirken Bos ve hiz gerektiren asfalt yolda ve e-5 gibi yollarda kilitli pedal kullaniyorum. Gercekten surus keyfini arttiriyor. Ayrica, bisikletinizle butunlesmenizi sagliyor. Diger yandan, sag diz kapagimin altinda daki kikirdaklarda asinma var (kondromalazi patella deniyor tip dilinde). Bu pedallari kullanmaya basladigimdan beri bacaklarimin arka bolgesi de calismaya basladigi icin dizimin on bolgesindeki sikayetlerim azaldi. Lakin bu sefer de bacaklarimin kalf bolgesinde agri oluyor bu herhalde alisma surecinde kaynaklaniyor. Son olarak mtb spd pedalla yol spd (keolu) pedal arasinda cok fark var midir? Tecrubelerinizi paylasabilir misiniz? Bir de yeni spdye gececek olan arkadaslarin benim gibi cift tarafli pedal almasini oneririm. Delta bisikletten 100 Tl ye alabilirler m-wave marka. Bir de decathlonda btwin'in var o da 120-130 arasi olmasi gerekiyor. Nihayetinde diz saglagi icin kilitli pedal diyorum...Herkese selamlar...
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@btaskazan aynı tıbbi sorun, aynı yaş aralığı, aynı kullanım şekli, aynı pedal modeli :)
Ağrısız sürüşler diliyorum
 
B

BF Okuru

Misafir
@BerkEvren Hocam, blogunuzda kondramalazi patella adli konuyu okudum da bu hastaligi atlattiginizi soylemissiniz. Ben de oyle saniyordum ki gecen hafta bisikletle toplam 100 km yaptim. Aslinda onemli bir mesafe degil. Pazar gunku 30 kmlik surusten sonra germe ve doktorun verdigi egzersizleri yapmama ragmen yine dizin on bolgesinde agri olustu. Ustune dun yuzmeye gittim belki rahatlatir diye 1 saat 15 dk yuzdum. Maalesef bugun yine agrim devam ediyor. Buz ve glukozamin tedavisi uyguluyorum. Ama bu sakatliktan biktim gercekten. Tam gecti diyorum tekrar hortluyor bisiklete binince. Hafif olsun diye yol bisikletine ve kilitli pedala gectim ama sakatlik tekrarliyor habire. Siz mtb kullanmaniza ragmen nasil 80-100 km yapabiliyorsunuz? Acaba hafif ince tekerli sehir bisikleti (giant escape veya triban 500-520 falt bar) daha dik surus saglayacagi icin hem bel, boyun ve dizlere daha az yuk bindireceginden benim icin daha mi saglikli olur? Zira belimde fitik var. Boynumda da oldugundan kuskulaniyorum...
 

mtbrhnkc

Daimi Üye
Kayıt
27 Ocak 2015
Mesaj
331
Tepki
355
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Burhan Küçükoğlu
Bisiklet
Merida
Bu testin çok anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Powermetre kullanmadan yorum yapmak doğru olmaz. Mesela normal pedal kullanırken iki kere mola verip 2.5 dakika dinlenmişsiniz. Bu bile performansı etkiler. Bence bu testi yapmak @Bahadır Gürel beyin boynunun borcudur. Gerçi o da bildiğim kadarıyla Vector 2S kullanıyor, ama çözümü de onun boynunun borcudur. Bize power metre nedir o öğretti sonuçta. :rolleyes:
 

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.098
Tepki
6.024
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
kilitli pedal olmadan bisiklet kullanmıyorum ben. osmanbeyde beşiktaşda ortaköyde sürüyor rutin sürüşlerimi bu zamana kadar bir sıkıntı yaşamadım. bora da yazmış , bana da daha güvensiz geliyor. kilitli pedal olunca bisiklet ile daha bir bütün oluyorsunuz ve kontrol her türlü sizde oluyor.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.188
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@btaskazan özel mesajla cevaplıyorum. Konuyu dağıtmayalım burda :)
 

Drronk

Üye
Kayıt
6 Kasım 2016
Mesaj
40
Tepki
46
Yaş
40
Şehir
Mersin
İsim
Tolga Ş.
Bisiklet
Giant
Youtube daki GCN videosunu izledim bende çok minimal farklılıkla normal pedal avantajlı bulunmuş. Öncelikle şunu söyleyeyim en az 20 kişi üzerinde ve yarısını düz pedala alışmış , diğer yarısını ise kilitli pedala alışmış olan kişilerden seçmekte fayda var, bu şartlar altında bilimsel çalışma olur ancak videodaki bilgiden hangisiyle rahat ediyorsanız onu kullanın demektir "bence"
Teorik olarak nekadar çok kas grubu olaya katılıyorsa o anda yapılan iş kolaylaşır, Kilitli pedalda psoas kasları ve hamstring grubu ve tibia ant. devreye giriyor, tabii olarak bu kilit olayında bacaklarınızın doğal olmayan bu harekete adapte olması lazım , yoksa sadece kendi bacak ağırlığınızın dışında 100gr ağırlık çekersiniz ve bu da performansa yansımaz
Düşük kadans değerinde bunu daha rahat çalışırsınız,çekmeyi öğrenmek lazım , yoksa yüksek kadans değerlerinde sadece ayağın pedaldan çıkmasını engeller.
Ben ne yapıyorum? :D
Şehir içinde çok sık kullanıyorum ve yarışlara katılmıyorum, şehir ve trafik diyince ÖNCE GÜVENLİK , PANİK FREN YAPARKEN HİÇBİRZAMAN BİLİNÇLİ HAREKET ETMEZ VÜCUD VE EN DOĞAL TEPKİYİ VERİR DOLAYISIYLA ŞEHİRDE KİLİTLİ PEDAL ÖENRMEM VE KULLANMAM , teşekkürler.
 

SerkanEriş

Bisiklet Meraklısı :)
Kayıt
14 Eylül 2004
Mesaj
321
Tepki
170
Yaş
45
Şehir
Ankara
İsim
Serkan Eriş
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ilk dag bisikletim bianchi meta pro demir bir bisikletti. 97 98 yillarinda ekip arkadaslarimla bisiklete binerken yokuslarda ya sonuncu yada bir onceki oluyordum. bisikleti degistirmeden once shimano fiber tabanli mtb ayakkabisi ve pedal alma sansim oldu. eger yokusta pedali yukari cekme hareketini yaparsaniz gercekten ciddi bir perfonmans farki cikiyor. onun disinda yokus asagida daha guvenli iniyorsunuz. duz yolda cok buyuk bir fark yarattigini gormedim. pedaldan sonra grupta yokusu birinci veya ikinci olarak cikmaya basladim. farkini hemen hissettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs3625

avare

Aktif Üye
Kayıt
16 Kasım 2015
Mesaj
110
Tepki
127
Yaş
42
Şehir
İzmir
Bisiklet
Salcano
İster düz ayakkabı veya terlikle, isterseniz SPD li kullanacağınız pedal türü. Tehlike ile alakalı olarak kurşun kalem ile gösterdiğim vidayı gevşettiğinizde en ufak yatay eksenel harekette kolaylıkla çıkacak duruma geliyor. SPD ye alıştığınızda bir kerede 20 km. Rahat dahat sürüyorum, düz ayakkabı ile 10 km. Ölüm geliyor. Sizler için ölçü olmayabilir. %100 yada performans arttırıyor yada düz ayakkabı %50 kayıt yaşattırıyor diyemem, tek söyleyebileceğim alışınca düz ayakkabı ızdırap. Herşeyden önce ayakkabının taban sertliği ayağın ağrımasını engelliyor. Dikey dairesel hareketi tam olarak (arada çekerekte kullanıyorum) güç olarak yansıtıyor. Arkadaşların yazdığı gibi ayak pedaldan kaydı etti gibi durumlar söz konusu olmuyor. İlk dönemlerde o göstermiş olduğum vidayı gevşetmediğimiz için yürüme hızından daha yavaş hallerde bile yerden toz aldığımız, durduğumuzda yanlış ayak çıkartıp ters istikamete yattığımızda oldu. Şahsi görüşüm sürüşünüze ciddi manada etki eden bir parça.
 

Dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: yusufgs3625

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.276
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@FERDİ İKİZ
35 rakamina nasil ulastiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

kobalamin

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2015
Mesaj
315
Tepki
446
Yaş
28
Şehir
10 ay Ankara 2 ay Kütahya
İsim
H.Onur
Bisiklet
b'Twin
@btaskazan yol pedali ile dag pedali arasinda performans olarak bence cok bariz bir fark yoktur.Az bir miktarda yol pedalinda guc kaybiniz daha az olur.Esas fark bence ayakkabida bitiyor.Yol ayakkabisi iyice ayakkabiya yapisarak neredeyse hic esneme yapmazken dag ayakkabisi yola gore daha rahat.Bu yuzden tol ayakkabisinda gucunuzu daha iyi bisiklete verebilirsiniz