Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Keşan DOÇEK Bisiklet Grubu Uygulama Kuralları, İlkeler ve Amaçlar

Konu, 'Şehiriçi Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında Hakan Eşme tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Selamlar Arkadaşlar,

    Keşan DOÇEK Bisiklet Grubunun bisiklet sürüş, kural ve uygulamaları aşağıdaki şekilde yazılı hale getirilmiş ve paylaşıma açılmıştır.

    Etkinlik, ilke ve amaçlarımız ile arazide bisiklet kullanırken uyguladığımız kurallar tamamen deneyimlerimiz sonucu hazırlanmıştır.

    Kurallar, karşılaşılan yeni durumlara uygun eklemelere ve deneyimlere her zaman açıktır.

    Sağlıcakla kalın,
    Hakan EŞME


    KEŞAN DOÇEK BİSİKLET GRUBU UYGULAMA YÖNERGELERİ

    KAVRAMLAR

    “Bisiklet, Bisikletçi, Etkinlik, Kişisel Etkinlik, Rota, Öncü, Artçı, Fotoğrafçı, Teknik Sorumlu, Sağlık Sorumlusu, Etkinlik Sorumlusu, Rota Sorumlusu, Grup Disiplini”

    Bisiklet: Grubun genel etkinlik çizgisine uygun, bakımı yapılmış, insan gücüyle giden tekerlekli araç anlamına gelmektedir.

    Bisikletçi: Kavramlar başlığında, planlanmış bir etkinliğe katılan kişileri ifade eder.

    Bisikletçiler, Öncü’nün önüne geçmezler, Artçı’nın arkasında kalmazlar. Grup disiplinine koşulsuz uyarlar.

    Etkinliğin niteliğine göre gerekli sürüş ekipmanlarını yanlarında taşırlar. (Kask, eldiven, gözlük, ön/arka far, reflektörlü yelek vb.)

    Bisikletçiler, sağlık yönünden, bisiklet için mevsime uygun kıyafet giyerler.

    Bisikletçiler etkinlik sırasında, durumlarını Öncü ya da Artçı’ya iletirler. Şikayet ve eleştirel değerlendirmeler etkinlik sonrasına bırakılır.

    Etkinlik: Birden fazla kişi ile yapılan tur ya da doğa etkinlikleri demektir.

    Kişisel Etkinlik: Sadece bir kişi tarafından gerçekleştirilen etkinliklere denir. Kişisel etkinliğinin amacını ve ithafını belirlemek etkinliği yapanın tasarrufundadır.

    Rota: Etkinlik sırasında izlenecek coğrafi yol. Rota’yı Rota Sorumlusu belirler.

    Öncü: Etkinlik sırasında grubun önünde giden kişiye denir. Grubun hız ve koordinasyonundan Artçı ile birlikte sorumludur. Etkinlik sırasında önüne geçilmez. Rotayı etkinlik ruhuna uygun olabilecek şekilde değiştirme yetkisi vardır ve bu kararı Artçı ve Etkinlik Sorumlusu ile birlikte verir. Etkinliğin lideri konumundadır. Mola yer ve zamanlarını da Artçı ile birlikte belirler.

    Artçı: Etkinlik sırasında grubun en arkasında giden ve grubun genel koordinasyonundan sorumlu kişidir. Etkinlik sırasında Artçı’nın gerisinde kalınmaz. Rota ve genel koordinasyon konularında Öncü ile birlikte hareket eder.

    Fotoğrafçı: Etkinlik öncesinde Öncü ve Artçı’ya fotoğraf çekeceğini söyleyen bisikletçidir. Grup disiplininden fotoğraf amaçlı taşmalara izin verilir. Öncü’nün önüne geçebilir, Artçı’nın arkasında kalabilir. Özel çekim noktalarında Öncü ile koordineli grubu yönlendirme yetkisi vardır.

    Teknik Sorumlu: Etkinliğin olası teknik aksamalarında olaya müdahale eden kişidir. Artçı’nın önünde gitmesi tavsiye edilir. Arızanın giderilmesi için tüm sözleri ve kararları ilk elden yerine getirilir. Bunun dışında her bisikletçi kendi arızasını giderecek patlak tamiri gibi temel bilgileri öğrenmek ve gerekli yedek parçaları yanında taşımak zorundadır.

    Sağlık Sorumlusu: Etkinlik sırasındaki istenmeyen kazalarda kazazedeye müdahele edecek kişidir. Kaza olduğu andan itibaren tüm karar yetkisi ondadır. Öncü, Artçı ve diğer tüm Bisikletçiler Sağlık Sorumlusunun kararlarına koşulsuz uymak ve yardımcı olmak zorundadırlar.

    Etkinlik Sorumlusu: Etkinliği rota, gün, lojistik ve amaç olarak belirleyen kişidir. Etkinlik sırasında Öncü ya da Artçı’ya durum bildirme yetkisine sahiptir. Rota sorumlusu ile birlikte çalışır. Etkinlik ve Rota Sorumlusu aynı kişiler olabilir.

    Rota Sorumlusu: Etkinlik rotasını hazırlayan kişidir. Hazırlamış olduğu rotayı önceden duyurur ya da duyurulmasını sağlar. Rota Sorumlusu etkinlik sırasında Öncü’ye rota hakkında bilgi verir, yön gösterir, tarif yapar ve gerektiğinde Öncü’nün önünde pedal çevirir.

    Grup Disiplini: Etkinliğin sağlıklı bir biçimde tamamlanması için bisikletçilerin uyması gereken kurallar bütününe denir. Bunların en başında trafik kuralları gelir. Trafik kurallarından sonra grubun bugüne kadar ki deneyimlerinden yola çıkarak oluşturulmuş ve birlikte hareket etme temeline dayalı kaideler söz konusudur. Bisikletçiler etkinlik sırasında grup disiplinine uymak zorundadırlar. Grup disiplini Öncü, Artçı ve Etkinlik Sorumlusu tarafından izlenir ve uymayanlar uyarılır.

    UYGULAMA KURALLARI:

    Etkinliğe “teker döner” saatinden önce gelinir.

    Mazaretli gecikmeler önceden bildirilir.

    Öncünün önüne geçilmez, artçının ardında kalınmaz.

    Gruptan ayrı ve uzakta pedal çevrilmez.

    Olası bir aksama durumunda bisikletçiler bir araya gelecek bir uzaklıkta seyir halindedirler.

    Yakın sürüşlerde bisikletler arasında güvenlik mesafesi bırakılır.

    Bisikletçi göz ucuyla ardından geleni görmek ve hızını ona göre ayarlamak durumundadır.

    Göz ucuyla ardında kimseyi göremeyen durur.

    Kişinin durmasını gerektiren bir hal olduğunda yana çekilir ve arkadakine yol verir.

    Gece sürüşlerinde en fazla ışığı ve reflektörü olan en arkaya geçer.

    Gruba acemi gelenler varsa tek sıra dizilimlerde grup arasına atlamalı olarak dağıtılırlar.

    Artçı bir araç yaklaştığında öne doğru “araç” diye bağırır ve duyanlar bunu öne doğru iletir.

    Öncü olası bir tehlikeyi “Cam, Diken, Taş, Ağaç, Kum vb” diyerek yüksek sesle bildirir.

    Arkadan yaklaşan bisikletçi “soldayım” ya da ”sağdayım” diyerek öndekini uyarır. Geçişler normal seyir halinde soldan yapılır.

    Öncü gerekli gördüğü hallerde sol elini yukarı kaldırıp “Tek Sıra” diye bağırarak grubun tek sıraya geçmesi gerektiğini belirtir. Sesli ikaz arkaya doğru iletilir ve grup istisnasız tek sıraya geçer.

    İkili sürüşten tekli sürüşe geçerken anayolda bulunan bisikletçi “bende” diyerek hızla atak yapar ve öne geçer. Olası tehlike durumunda olan bisikletçinin emniyete alınması önceliklidir. Bu sırada arkadaki kişi hızını düşürür.

    Öncü ya da artçı, seyir halinde görevlerini geçici olarak “öndesin/arttasın” diyerek devredebilirler.

    Çevreye hiçbir şekilde çöp ve atık bırakılmaz.

    Doğadan sadece fotoğraf alınır ve doğaya sadece tekerlek izi bırakılır.

    Kötü hava yoktur, eksik malzeme vardır.

    ÇÖZÜM İLKELERİ:

    Herhangi bir sorun çıktığında çözümün önceliği turun devam etmesi yönündedir.

    Bisiklet ya da bisikletçi, yalnız dönebilecek konum ve durumdaysa, geriye döner.

    Yalnız dönemeyecek durumlarda en az 1 kişi refakatçi olarak bulunur.

    Sorun ciddi safhadaysa tur Öncü, Artçı ve Etkinlik Sorumlusu tarafından iptal edilir ve tümden geriye dönülür.

    ETKİNLİK İLKELERİ:

    Her durum ve koşulda faaliyet yapılacak zihin, kondisyon ve ekipmana sahip olunmalıdır.

    Durum ve koşullar uygun olmadığında faaliyet başka bir alana kaydırılır.

    Başka bir alana kaydırılma olasılığı bulunmayan etkinlikler iptal edilir.

    Etkinlik sonrası eksiklerimizi görmek için değerlendirmeler yapılır.

    AMAÇLARIMIZ:

    Toplumdaki doğa ve çevre duyarlılığının ve bisiklet sevgisinin artmasına yardımcı olmak.

    Bisikleti her yaş ve kişinin yapması ve bu sporun bölgemizde yaygınlaşması için çaba göstermek.

    Ülkedeki diğer bisiklet kulüp ve gruplarıyla ortak faaliyetler yapmak.

    Bisiklet konusundaki görgü, bilgi ve deneyimlerimizi arttırmak.

    Bilgi, görgü ve deneyimlerimizi bu etkinliklere yeni başlayanlara aktarmak.

    Bisikletin ve genel olarak sporun amaçladığı, olgunluk, sorumluluk ve disiplini bir yaşam biçimi haline getirmek.

    Grubun saygınlığına gölge düşürecek hareketlerden etkinlik öncesi ve sonrası uzak durmak.

    Bisikletçiler arasındaki sosyal birliği, dayanışma ve paylaşımı arttırmak.
     
  2. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    tek kelime ile süper bi uygulama prosedürü tebrikler ....
     
    haluk akalın, faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  3. faruk eker

    faruk eker Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2010
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    EDİRNE/KEŞAN
    Seviye:
    Teşekkürler, umarım tüm bisiklet dostlarına faydalı olur . Emeklerin için ayrıca teşekkürler Hakan.
     
  4. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Kural, ilke ve amaçlar herkesçe uygulanacak, örnek alınacak kadar harika, Keşan DOÇEK Bisiklet Grubu harika, harikasın Hakan ağbi
     
    faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  5. Mhmt_EMR

    Mhmt_EMR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    384
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    istanbul - Pendik
    Bisiklet:
    Tern
    Seviye:
    Hakan bey,
    Şimdiye kadarki gördüklerim, bu yazdıklarınızın yanında çocuk oyuncağı gibi kalmış.
    İnşallah sadece okuyup da çok güzelmiş demekle kalmayız...:in:
    Teşekkürler...
     
    faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Hakan abi döktürmüşsün yine. alıntı yapmak serbesttir umarım Eskişehirdeki etkinlikler için :)
     
    faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  7. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Çok teşekkürler...

    Tüm bisiklet dostlarına faydalı olacaktır umuyorum.

    Çok teşekkürler "akifberkant." Umuyorum ki herkese bir nebze de olsa ışık tutacaktır.

    Yorum ve katkı ve düşünceleriniz için çok teşekkürler. Söylediğiniz gibi umarım ki sadece okumakla kalmayız.

    Teşekkürler Ferhat. Alıntı yapmak, gruba göre uyarlamak elbette ki serbest. Bu kurallar zaten her grubun bir şekilde uyguladığı adı konmayan kurallar, ben sadece bunları kendi deneyimlerimize göre yazılı ve paylaşılabilir bir hale getirdim.
     
  8. Özgür ARSLAN

    Özgür ARSLAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2010
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    734
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    [​IMG]


    Bilgi birikiminiz tüm bisikletçiler için faydalı olacağına eminim... Elinize, fikrinize sağlık.
     
    faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  9. Kamil Tabak

    Kamil Tabak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    556
    Beğeniler:
    1.810
    Şehir:
    Keşan, Edirne
    Seviye:
    ÇÖZÜM İLKELERİ:

    Herhangi bir sorun çıktığında çözümün önceliği turun devam etmesi yönündedir.

    Bisiklet ya da bisikletçi, yalnız dönebilecek konum ve durumdaysa, geriye döner.

    Yalnız dönemeyecek durumlarda en az 1 kişi refakatçi olarak bulunur.

    Sorun ciddi safhadaysa tur Öncü, Artçı ve Etkinlik Sorumlusu tarafından iptal edilir ve tümden geriye dönülür.


    Sorunun ciddi olduğuna ve devam etmemesi gerekliliğine hangi kıstaslarla karar verilecek.
    Diğer bir deyişle kime göre önemli olacak o sorun.
    Tek bir kural vardır, o da İNSAN ve GÜVENLİĞİDİR.
     
    Hakan Eşme bunu beğendi.
  10. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:

    Selamlar,

    Son madde oldukça açık, "sorunun ciddi olduğuna ve devam etmemesi gerekliliğine" Öncü, Artçı ve Etkinlik Sorumlusu karar veriyor ve tur iptal ediliyor. İnsan ve güvenlik konusunu sadece bisiklet sporu ile uğraşan değil, her konumda hiç kimse zaten göz ardı edemez.
     
    Ahmet Salih Özenir bunu beğendi.
  11. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Çok teşekkürler, sağolun. Eminim benzer çalışma ve uyarlamalar da bir çok yerden
    gelecektir. Malum; bilgi ve belgeleri yazma, kayda alma konusunda eksikler yapılıyor, umarım bunu da gidermiş oluruz.
    Yoksa her grupta benzer -yazılı olmayan- kurallar var ve bir şekilde uygulanıyor.
     
  12. mete ışık

    mete ışık Üye

    Kayıt:
    20 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    BİLECİK
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Çok faydalanacağımızdan eminim
     
    faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  13. Kamil Tabak

    Kamil Tabak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    556
    Beğeniler:
    1.810
    Şehir:
    Keşan, Edirne
    Seviye:
    Öyle diyorsanız öyledir
     
    Hakan Eşme bunu beğendi.
  14. -Paşa-

    -Paşa- askssy

    Kayıt:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeniler:
    613
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Güzel bir terimler broşürü olur başlangıç yazılarınız. kurallara gelince zaten bunların hemen hepsini hepimiz uyguluyoruz makul ve sadece haliyle belirtmek iyi ancak ben hala radikal ve sert yaptırımlar içeren kurallara karşıyım sonuçta bu bir doğa sporu ve özgürlüğünü seven insanlar bu sporu hobi olarak yapıyor kişilerin biraz daha özgür bırakılmaları taraftarıyım. aksi halde bando takımı gibi izci grubu gibi olur bence bu da pek hoş değil. tabi bunlar benim görüşüm. amaçlarınız çok güzel umarım hepsini başarırsınız. zaten sizin turlarınızı yıllar oldu takip ediyoruz. keyfli maceralar ve turlar dilerim :)
     
    faruk eker ve Hakan Eşme bunu beğendi.
  15. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Yorum ve katkılarınız için çok teşekkürler. Kurallar gözünüzü korkutmasın, hepsi bir arada durduğu için sanki dört bir yan kuralmış ve insan kıpırdayamıyormuş hissi uyanıyor.

    Elbette ki hepimiz doğa ile soluk alan insanlarız özgürlüğü ve "taşınabilir riski" seven bir yapıya sahibiz ama kalabalık gruplarda bu ve benzeri kurallar olmadan bir faaliyet düzenlemek takdir edersiniz ki kolay değil. Yine de dediğim gibi kuralların çokluğu sadece yazılı olarak bir arada bulunmalarından kaynaklanıyor.

    Yoksa hiçbirimiz bando takımı ya da izci grubu gibi "bir düdük dur, bir düdük kalk" hareket eden kişiler değiliz.

    İçtenlikli yorumunuz için tekrar teşekkür ediyorum.
     
  16. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Selamlar Kamil ağbi,

    Öncelikle yorum ve katkılarından; hazırlanmış olan çalışmanın emeğine göstermiş olduğun saygıdan dolayı teşekkür ediyorum.

    "Çözüm İlkeleri" başlığında yazılmış olanların daha kapsamlı anlaşılması için bunları örneklemenin doğru olacağına inanıyorum.

    Çünkü tüm bu yazılanlar yaşanmış olan deneyimlerden süzülmüş yazılardır.

    "Herhangi bir sorun çıktığında çözümün önceliği turun devamıdır" denmiş ve eklenmiş "bisiklet ve bisikletçi yalnız dönebilecek konumdaysa, geriye döner"

    Burada, "herşeyi bir kenara itelim, güvenliği yok sayalım, katılımcıları mağdur edelim, sadece tur vardır başka da hiçbirşey önemli değildir" gibi bir mantık yürütümü söz konusu değil.

    Bu ilk elden doğa sporları ile uğraşan kimsenin kabul edemeyeceği ve hatta genel etik kurallarının bile ötesinde bir yaklaşım olur ki değil yazmak, savunulamaz bile.

    Herhangi bir sorundan kasıt; ekipce toplu çıkış yapıldıktan kısa bir süre sonra ekip üyelerinden bir ya da birkaçının karşılaşabileceği aksamalardır.

    Bu bir telefon olabilir, bir çağrı olabilir, o anda yapılması mümkün olamayan teknik bir aksama, arıza olabilir.

    Yola çıktıktan kısa bir süre sonra telefon çalıp "misafir geldi, hadi gel" diye mesaj alan birisini eğer yalnız dönecek bir durumdaysa geriye döndürmek yalnız dönemeyecek durumdaysa en az bir kişi ile geriye döndürmek "turun devamı" ilkesidir.

    Bu durumda bizim de onunla geriye dönüp "misafiri karşılamamız" sözkonusu değildir.

    Karşılaşılan bu durumu “insanı ve güvenliği ötelemek, hiçe saymak, her durumda turun önceliği” diye nitelemek haksız bir niteleme olur.


    Örneklemek gerekirse, senin de katılmış olduğun 09 Ocak 2011 tarihinde yapılmış Korucuköy turunun, Beğendik çıkışında Mustafa arkadaşımızın dış lastiği yarılmıştı ve o noktada turun geri kalanını tamamlaması mümkün değildi.

    Dış lastiği geçici bir şekilde Keşan'a gidecek kadar onarıp geri göndermiştik.

    İşte bu durum yukarıdaki ilkenin uygulamaya yansımasıdır.

    (http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=77718)

    Ve yine 02 Ocak 2011 tarihinde yapmış olduğumuz Yaylagöne-Danişment turunda henüz Küçük Doğanca köprüsünde Mert arkadaşımızın arka aktarıcısı dağılmıştı. Orada onarım yapılmayacağını anladıktan sonra ilk gelen minibüsle Mert arkadaşımızı ve bisikleti Keşan'a geri göndermiş ve tura devam etmiştik. İşte bu durum da yukarıdaki ilkenin yansımasıdır.


    "Yalnız dönemeyecek durumlarda en az 1 kişi refakatçi olarak bulunur"

    Buradaki ilke de, yukarıdaki durumun devamı ve tek başına geriye dönüşün zorlaştığı bir konumu içeriyor.

    Yine örneklemek gerekirse; ve yine senin de katıldığın 02 Mayıs 2010 tarihindeki Dişbudak-Çeltik-Korudağ turunun Gökçetepe yol ayrımında gruptan bazı arkadaşlar yorulduklarını ve daha fazla gidemeyeceklerini söylemişler ve biz de 10 kişilik grubun 6 kişisini birlikte geriye göndermiş ve planladığımız tura devam etmiştik.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=62174

    İşte bu durum da yukarıdaki çözüm ilkesinin yansımasıdır.

    En son maddede açıklanan “sorunun ciddiyeti” safhası ile toptan geriye dönüşler sadece bir kez yaşanmış; bu konudaki tek örnek 14 Mayıs 2011 tarihinde senin de katılmış olduğun Sarıpolat turundaki aşırı yağmur nedeniyle geriye dönüştür.

    Tüm bu ilkeler grubun yaşamış olduğu deneyimlerden süzülerek yazıya dökülmüştür.

    Takdir edersin ki hiç bir doğa sporcusu insan ve güvenliği hesaba katmadan hareket etmez bu doğa sporlarının vazgeçilmez hükmü niteliğinde bir kural, ilke ve adeta olmazsa olmaz kanundur.

    Sağlık konusunda yaşanabilecek istenmeyen durumlarda ise ne Öncü ne Artçı ne de başka birisi değil, sadece ve sadece Sağlık Sorumlusu herşeyin tek yetkilisidir.

    Bu durumda onun söylemiş olduğu herşey zaten öncel olarak kabul edilen bir söylemdir.

    Sanıyor ve umuyorum ki yukarıdaki ilkelerin anlamı ve uygulamadaki karşılığı daha iyi anlaşılmıştır.

    Olumlu yaklaşım, değerlendirme ve katkılarına saygımla…
     
  17. Emrah Bozkurt

    Emrah Bozkurt Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hakan Bey Ülkemiz hepimizin bildiği gibi Deprem kuşağında bulunmaktadır.

    Dünyanın her yerinde ve ülkemizde çeşitli büyüklükte Depremler olmaktadır.

    Büyük Depremlerden sonra Artçı Depremlerde meydana gelmektedir.

    Bisiklet her zaman bizim için bir ulaşım aracıdır.

    Olası bir Deprem sonrasında Artçı arkadaşa nasıl ulaşabiliriz.

    İlk yardım ekibi Deprem sonrası gerekli malzemeyle Deprem mahalline hemen ulaşabilirmi?

    Bu konuda bize bilgi verebilirmisiniz.
     
    Hakan Eşme bunu beğendi.
  18. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Elbette ulaşır...
     
  19. MUSTAFA EKİCİ

    MUSTAFA EKİCİ Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    MALATYA
    Seviye:
    sayın hakan bey yazmış olduğunuz kurallar dünyanın her yerinde bisiklet ve doğa severler tarafından uygulanan uzun tecrübeler sonrasında oluşan ihtiyaç duyulan kurallardır sizinde bu konuyu gündeme getirmeniz çok güzel.bütün illerde konuşulması yayılması teşvik edilmesi gerekir.bizlerde malatya bisiklet topluluğu adına bunları uyguluyor ve yaymaya çalışıyoruz. yüksek duyarlılığınızı kutluyorum.toplulukların ve gurupların olduğu yerde kurallarda vardır olmalıdır.özgürlük pedalı çevirdiğim yönde,sağlılklı olabildiğim kadar özgürümdür.
     
  20. Hakan Eşme

    Hakan Eşme Bu muydu Yaşam? Hadi Öyleyse Bir Kez Daha!!!

    Yaş:
    50
    Kayıt:
    27 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1.771
    Beğeniler:
    6.162
    Şehir:
    Keşan
    Adı:
    Hakan EŞME
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Çok teşekkürler. Elbette kalabalık sürüş yapan her grubun bu ve buna benzer kuralları olması gerekir ve vardır da; yoksa grup kısa sürede karmaşa ve kaza yaşar.

    Benim yapmış olduğum, bizdeki deneyimlerden yola çıkarak hazırlamış olduğum ve yazılı hale getirdiğim bir çalışma. Umarım diğer gruplara da bir taslak olur ve belki de bizim göremediğimiz ama onların deneyimlediği örneklerle bu çalışmaları yeni gelen arkadaşlarla paylaşırız.

    Önemli olan bilgi ve deneyimlerin yazıya dökülerek kalıcı ve kurumsal hale gelmeleri.

    Tabi tüm bunlar yine de insanları kurallara boğmak ve nefes aldırmamak anlamına gelmemeli, bu dengelerin çok iyi ayarlanması gerekiyor işte bu da grup öncülerinin elinde.

    Malatya Bisiklet Topluluğuna Keşan'dan sevgi ve selamlar...
     
    Genç Osman Bircan ve Kadir Koç bunu beğendi.