Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kemer yarışı tekrar gündeme gelirmi?

Konu, 'Sporcu Odası' kısmında serciventure tarafından paylaşıldı.

  1. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    Tüm Akdenizli forumdaşlara selamlar öncelikle :)
    Başlıktan da anlaşıldığı gibi Nisan 2006 ' da Kemer'de yapılan MTB yarışının 2. sinin yapılması gündeme gelebilirmi?:rolleyes:
     
  2. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    abicim merhaba bu konuyu bi öğrenmemiz lazım bunu belki belediyeden falan öğrenebiliriz gittiğim zaman belediyeye gidip sorabilirim olursa harika olur bi kemerli olarak kendi memleketimizde yarışırız
     
    ismail issi ve serciventure bunu beğendi.
  3. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    ya bugun videosunu izledim... çok hoşuma gitti... ben yıllar once oralarda bisiklet surerdim :) bir yarışın yapılacagı aklımdan gecmezdı :) ewet dedıgın gibi EMRE belediyeyle gorusmek lazım once. Hiç olmadı bir yerel yariş bari olsun :)
    Kemer doga sporları merkezi zaten. MTB neden olmasınki :)
     
  4. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
  5. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:


    abi video bu... zorbeyonur isimli kişi göndermiş youtube 'a ...
    paylaşım için kendisine teşekkürler eger burda ise...
    çok çekişmeli geçmiş:)
     
    Zeki Dönmez ve Atahan Akıllı bunu beğendi.
  6. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    antalyalı arkadaşlar bu kemer yarışını tekrar gündeme getirmek istemezmisiniz burnumuzun dibinde turizmin başkenti kemer de harika bi organizasyon olur aslında başka yarışlar içinde parkurda antremanlar yapılır
     
    Zeki Dönmez ve Atahan Akıllı bunu beğendi.
  7. mustafa şirin

    mustafa şirin Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    Alanya/ısparta
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum arkadaşa parkur güzeel seneyede yapılırsa gelirim :)
     
    Zeki Dönmez bunu beğendi.
  8. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kemer Stepne gibi birşey :)
    Afet gibi durumlarda parkurların tahrip olması ile yarışılamayacak duruma gelmesi halinde kemer e yönlendirme olacaktır bence...
    Ki geçen sene de o şekilde oldu...

    Yarış anıları ve tecrübeleri başlığına bakın
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17274

    Gürol abinin de dediği gibi o kadar alel acele hazırlanan yarışın sonuçları
    UCI tarafından Racing olarak açıklandı yarış sonuçları birşeyi değiştirmedi...

    Tabiki her sene aynı yerlerde yarışın olmasından sa farklı yerlerde yarışlar düzenlenmesi çok güzel olacaktır bence de....

    Oturmuş bir düzeni değiştirmek çok kolay değil

    Antalya çevresi, özellikle de Kemer, Finike etrafında yarış parkuru olmayı hakedecek çok yer var diye düşünüyorum umarım alternatif olarak yarışlar buralarda da düzenlenir...
     
  9. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    Arkadaşlar özellikle konu başlıgına olan ilginizden dolayı teşekkürler.
    Parkuru devamlı görüyorum ... Bomboş duruyor :D yani bence degerlendirmek lazım diye düşünüyorum.
     
    Zeki Dönmez bunu beğendi.
  10. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Ercan, eğer "birileri" yapsın diye beklersek hep bekleriz. Benim en baştan beri savunduğum, "Türkiye Bisiklet Federasyonunun tüm yarışları organize etmesi ve sahibi olması" düşüncesinin yanlışlığıdır. Yani bir yarış yapılacaksa o bölgedeki/kasabadaki yerellerin ön ayak olması, federasyonun ise teknik yönden yardım cılması gerekir.

    Tüm Dünya'da uygulanan biçimi, bir organizatörün yarışı organize etmesidir. Ülkemizdeki yarış istikrarsızlığının en önemli sebebi, henüz düzgün bir organizatörümüzün olmayışıdır. Yani yapılan yarışlar "çeşitli sebepler" ile yapılıyor. Oysa bir yerde yapılan yarışmanın yerel olarak hedefleri olmalı, yerel organizatörleri olmalı, yerel yönetimlerin yada kulüplerin buna desteği olmalı vs..vs.. vs.. Geçtiğimiz senelerde yapılan, Bolu, Kemer, Kırıkkale gibi yarışlar dışardan gayret ile organize edildiğinden tekrarlanması zayıftır. Zira Bolu her sene yer değiştirdi, Kemer ve Kırıkkale bir daha yapılmadı.

    Eğer Kemer'de (yada herhangi başka bir kasabada) yarışın düzenli olmasını istiyorsanız;
    - Kemerliler bir araya gelir, aralarında sözü geçecek yaşını almış bisiklete binen insanlar olması önemlidir
    - belediyeye gidilip proje açıklanır ve belediyenin desteği alınır
    - varsa ilçe spor müdürlüğüne yoksa il müdürlüğüne gidilerek resmi başvuru yapılır
    - ilçe spor müdürü bunu programına koyar (sene sonunda yapılması gerekir)

    Böylelikle yarış resmileşir. Yeni başlayan bir organizasyon olacağından Antalya ili mücadelesi olarak takvime yansır. Tabi dışardan gelen sporculara da açık bir yarış olması daha iyi olur. Bir sene sonra ulusal takvim için aynı dönemde federasyona başvuru yapılır (tabi ki ilk sene de yapılabilir). Bir sene de ulusal takvimde yapılıp organizasyonun eksikleri giderilir.

    Eğer ilk başta biraraya gelenler hala birarada ve belediyenin varsa sponsorların desteği sürüyorsa UCI takvimi için başvurusu yapılır. Ve bir sene sonra uluslararası olarak organize edilir.

    Eğer ulusal yarış yapılacaksa 500YTL-3000YTL arasında bir bütçe ile halledilebilir.

    Eğer UCI takvimine kayıt olunacaksa yukardaki hesaba ek olarak, tam hatırlamamakla birlikte 300-500 euro takvim parası, 2000-5000 euro civarı ödül parası nakit olarak harcanacaktır.

    Ben kişisel olarak yarışlarda harcırah sistemine karşı olduğumdan bu masrafların içinde harcırah yok. Bir yarışın federsyona maliyeti harcırah işin içine girince katılıma göre 10-30bin YTL olarak artmaktadır.

    Buraya kadar yazmışken, GSGM'nin federasyonlara ayırabildiği paranın hemen hiç bir disiplinde yeterli olmadığını da belirteyim.
     
  11. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    İlk yapılan kemer parkuru yarışçılarca fazla beğenilmemişti, bunun nedenlerinden parkurun oldukça kısa olması, çıkışların düzgün olmaması, fazla inişli çıkışlı olmaması genelde tek bir ana iniş ve çıkış içermesindendi, tabii çok acele yetiştirilmiş bir parkurdu. Eminim gelecek ulusal yarış için Kemerli arkadaşlar bir araya gelerek çok daha iyi parkurlar hazırlanmasında katkıda bulunacaklardır.
     
  12. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    Bundan emin olun arkadaşlar... Aslen Konyalıyım ama kemerli gibi oldum artık. Yıllardır buradayım... Eger bana eşlik edecek arkadaş bulabilirsem severek koşarak orda çalışmaya hazırım... Arazıde bir çok engebeli yer var tabi. pist sadece eskisi gibi degil daha cok (( ekşın )):D dayapılabılır:)
     
    Zeki Dönmez ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  13. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    buna benimde bi kemer in yerlisi olarak katkım olur işallah ama bu belediye başkanıyla bi konuşmam lazım işallah bana yardımcı olur gerekirse ulusal yarışlar düzenlenmesi yapılabilir çünkü kemerde ulusal slalom yarışı yapılıyor tosfed tarafından oradada görev almıştım bi lisanslı hakem olarak
     
  14. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    Merhaba arkadaslar... Bugun Ögrendigim bir habere göre KEMERde bulunan motocross pistinin uzunlugu 14 km 'imiş :rolleyes: pistin bir bölümünde sürüş yaptım bisikletimle... Eminim birçok arkadaşımız bu Atlama zıplama dolu pistte eglenecektir...

    Bilgilerinize :D:D:D
     
  15. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    bu pist kesme boğazının orada heralde dimi
     
  16. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    Emre pist kuzderede [​IMG]
    cok güzel bir yer. gel artıkta bir keşif yapalım... hazır iş güç yokken :D:D
     
    Zeki Dönmez ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  17. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Mtb XC için ekmek çıkar gibi görünüyor ;) , daha çok foto bekliyoruz :in:
     
  18. serciventure

    serciventure Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    antalya / kemer
    Seviye:
    bende daha çok foto var ama sadece motocrosslu arkadaşların fotografları...
    oraya bisikletle tekrar girdigimde daha iyi fotolar alıp sizlerle paylaşırım...
     
  19. emre arıkan

    emre arıkan Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.626
    Beğeniler:
    1.008
    Şehir:
    antalya-kemer
    Seviye:
    paylaşım için teşekkürler sercan bey bu hafta gelmeyi düşünüyodum ama bu hafta dükkanda temizlik yapmamız gerekiyo ondan dolayı belki yine söz vermiyeyim diğer hafta arkadaşlarla toplanıp süpriz bi tur yapabiliriz ama söz vermiim yanlız şu kurban bayramı bi gelse kemeri altüst edecem her gün bi yere tırmancam bu kuzderedeki yeri biliyom ama cross cular için yapılan bu mekanı görmedim baya değişiklikler yapılmış en kısa zamanda görüşmek dileği ile
     
    Atahan Akıllı bunu beğendi.
  20. bikerspoint

    bikerspoint Misafir

    Gideceğiniz günden haberim olursa ben önceden Minibüsle gidip yolun yarısından hareket edeyim. :)
    Bisikletle Kemere gitmek bir türlü nasip olmadı.