Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

KCNC CB1 & Zero Gravity 0G-Ti

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Güney Tuncer tarafından paylaşıldı.

  1. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar..
    Bu iki frenden birini kullanan var mı acaba ? Yada hafif "ön/arka toplamda 200gr. aşmayacak" başka bir fren öneriniz ? Fiyatından dolayı KCNC'ye gidiyor gibiyim ama frenleme gücü ve esneme konusunda çok ciddi olmasada bazı negatif yorumla var.. Bunların haricinde biraz daha ağır ama güçlü ve hesaplı olan TRP R920 geliyor. Siz ne dersiniz ?

    Zero Gravity 0G-Ti ön/arka toplam 168gr
    [​IMG]

    KCNC CB1 ön/arka toplam 165gr
    [​IMG]
     
    brol ve İlyas ŞANLI bunu beğendi.
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Abi KCNC yi kullanan birkaç yerli arkadaşım var ve prformanlarından pek memnun değiller açıkçası... Hatta 2 tanesi ultegra ve 105 fren ile değiştirdi frenlerini...
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  3. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Güney Hafifletme olayı için istiyorsan bence frenlerden uzak dur derim, kullanıcı ağırlığı önemli olabilir, yok illede birini seçicem dersen gravity görünüş olarak daha iyi.
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Performans olarak da iyiler...
     
  5. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Diğer arkadaşlar değerli görüşlerini dile getirmişler. Katılıyorum.Özellkle Bülent kardeşimin görüşlerine.Çünkü DA 7900 den çok memnununm,ful karbon jantta kullanmama rağmen.Swisstop Flash sarı balataları kullanıyorum. Sevgili dostum A.Akyürek ZG kullanıyor.Gayet memnun. Ama ultra hafiflik ve performans dersen biraz daha para biriktirerek yine Ciamillo nun GRAVİTAS setini al derim. 120 gram.Arkadaşım P4 te kullanıyor ve çok memnun.
     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  6. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkürler. Evet hafiflik için düşünüyordum ama biraz daha düşünmem gerekecek galiba.. Hafiflerken performans kaybı istemiyorum kesinlikle. KCNC lerden vazgeçtim, Gravitas lar ise iyi bir bisiklet parasına. Şu anki bisikletim için değil ama daha ilerde düşünebilirim bunları.. Zero Gravity ler Hasan'ın da dediği gibi performans olarak çok iyilermiş DA lar ayarında oldukları söyleniyor..
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  7. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Değerli arkadaşım,
    Biraz önce yeni bir yol bisikleti toplayan bir dostumla görüştük ve ZG seçeneğinide görüştük. Son yazımdan sonra Gravitas gibi frenleri önerirken bunları mutlak hafiflik peşinde olan arkadaşlara öneriyoruz.Yoksa bir fren setine tonla para harcamanın doğru olduğunu savunmuyorum. Daha önce yazdığım gibi sevgili Bülent in görüşüne çok yakınım.
    Şöyle düşünelim. Pro yarışlarında koşulan 10 -15 km lik bir Alp etap iniş örneğini verelim.Ve "daha iyi performans" gösteren bir fren setinin her viraj öncesi (iniş hızı ve viraj dönüş derecesine göre) 2 ile 4 veya 5 saniye avantaj sağladığını düşünelim (geç fren yaparak).
    Pro takımlarında sponsorlar var ama sporcular "daha iyi" bir malzeme olduğuna inandıkları ürünleri kullanabiliyorlar. L.A. un Lightweight tekerlerini kendi parasıyla kullandığı gibi.
    O zaman şu soru akla geliyor: ZG performans olarak yukarıda yazdığım avantajları sağlıyorsa neden hiçbir pro takımı veya sporcu ZG kullanmıyor?
    Çünkü bu insanlar özellikle fren gibi önemli bir komponentte "denenmiş ve güvenilir" olanı seçtiklerini düşünüyorum.
    Yani Gravitas ı önerebilirim ama Shimano DA ten vazgeçmem.
    Sağlıklı inişler dilerim.
     
  8. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Gördüğüm kadarıyla ZG kullanan var. Hatta forumlardan birinde bir ilan okumuştum. Eleman KCNC cb1 lerini satiyordu, yarıştığı takım komple bu frenleri kullanıyormuş ama sonrasında Sram Red e geçmişler.

    Soruna gelince ünlü bisikletçilerin altında bu frenleri göremememizin ilk nedeni bence perfromans değil. Yüksek reklam potansiyelleri olduğu için güzel paralar karşılığında sponsorluk anlaşmaları yapılıyor. Takım kullandığı malzemeleri kendi cebinden ödemediği gibi üstüne bide reklam geliri alıyor. Hal böyle olunca büyük yarışçıların altında büyük markaları görmek çok doğal. Buaran yola çıkarak özel üreticilerin ürünlerinin performansının kötü olduğu söylemek pek mümkün değil kanımca. İkinci bir neden ise onların bu hafifliğe zaten ihtiyaçları yok. Sonuçta bir alt limit var ve hafiflik olayında iş frenlere kalsaydı eminimki çok orjinal şeyler görürdük :)

    Bu arada halen araştırmaya devam ediyorum tanınmış bazı üreticiler haricinde daha önce duymadığım bazı markalara rastladım. Fiyat olarak ZG lerin 3te1'ine ama performansının çok iyi olduğuna dair yorumlar var özellikle Kurve için.

    Kurve CNC Ti set : 199gr

    [​IMG]

    Planet X Ultralight CNC : 205gr (Token üretimi, bkz Token Accura)

    [​IMG]
     
  9. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yeni ürünlere ilgi bitmez.Türkiye de çok az bilinen ve ABD de bile daha çok TT bisikleklerde az da olsa bulunan aero fren seti:
    http://www.simkinsdesigns.com/

    Değerli Güney...yazının orta kısmında anlattığın sponsorlarla ilgili malzeme kullanımı ile ilgili yazdıklarının tam tersine bunun zorunlu olmadığını ve sporcuların bazı şartlarda "inandıkları " malzemeyi kullanmayı takımlar tarafından serbest bırakıldıklarını daha önceki yazımda anlatmaya çalıştım.
    Buna bir örnek: CTT tüm takım olarak Rotor aynakolu kullanırken
    Haussler özellikle Paris-Roubaix te FSA kol ve örümceği ile birlikte Rotor Q dişlileri kullanmıştı.
    Hikayesi burada:http://www.cyclingweekly.co.uk/archive/tech/322359/heinrich-haussler-s-cervelo-s2.html

    Pro takımların hiçbirinde ZG yok. Galiba Pro takım tanımında ayrıldık.Benim Pro takım tanımımda UCI takvimide yarışan ve PRO takım olarak davet edilen takımlar var.

    Temel olarakta anlatmak istediğim şuydu: ZG frenleri sadece hafiflik için bisikletimize monte ediyorsak, para ve zevk işi. Ama ZG frenlerin DA frenlerden daha üstün bir performans sergilemediğini biliyorum.Neden? Çünkü DA kalıbında haddelenerek (dövülerek) elde edilen alu malzeme.
    Sadece üst işlem görerek ürün elde ediliyor.
    ZG ise hadde edilmiş alu bloklardan CNC tezgahında işlenmiş malzeme.Böyle olduğundan dolayıda daha hafif ve daha pahalı. Ama dolaysıyla ZG daha esnek bir malzeme.
    Selamlar

    Token üretimi ile ilgili bir bilgi eklemek istiyorum: Tokenin kendi üretimi yok.
    Piyasada Feather,Token,Kurve olarak değişik adlarla satılan frenler Tayvan da tek bir fabrikadan çıkıyor. Birisi şurasına ek bir Ti malzeme ekliyor diğeri bunu yapmıyor...fiyatlar bu nedenlede değişik olabiliyor.
     
    Hakan Yazman ve Güney Tuncer bunu beğendi.
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bir link daha yazarak iyi geceler dileyeyim.
    DA 7900 frenlerimi ne kadar ballandırarak anlatsam da neticede
    karşılaştırmalı bir test arıyordum.
    Çok frenin bir arada test edildiği bu linki buldum.
    Testte "sadece" DA 7800 var ama inanın arkadaşlar 7900 sadece tasarım olarak değil performans olarakta daha iyi.
    http://www.eecycleworks.com/VNJune BrakeTest.pdf

    Yaş ilerliyor....:) 7900 da teste dahil edilmiş.7800 açıklaması yanılttı beni.
     
  11. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Yol bisikletim ve tecrübem daha işin başında malesef.. Sizin gibi üstadların yorumları bizler için çok kıymetli vakit bulup yazdığın için teşekkür ederim ve ayrıca son mesajındaki detaylı karşılaştırma linki için..

    Feather,Token,Kurve ve hatta Planet X lerin Token tarafından üretildiği yabancı forumlarda tanımadığım bazı kişilerin yorumlarıydı.. İşin aslı böyle değil demekki.. Aslında aynen dediğiniz gibi bu frenlerden kimse DA performansı beklemiyor hatta böyle olduğuna dair yorumlara pek rastlamadım. Fakat iyi bir pad kullanarak mesela "Swiss Stop" yeterli performans verdikleri söyleniyor.

    Son olarak bir sorum daha var; DA 7900 kaliperleri hangi kollar ile kullanıyorsunuz ? Shimano DA7900 ve Ultegra 6700 serilerindeki STI kollara servo sistem eklemiş ve fren kaliperlerini de buna uygun olarak yeniden tasarlamış. Maksimum performans için yeni kaliperlerin yeni STI kollar ile kullanılması öneriliyor. Ne diyorsunuz buna ?
     
    Selçuk Çilek ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  12. linguist2010

    linguist2010 Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    babaeski
    Seviye:
    Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler.
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  13. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Valla Selçuk abinin yazdıklarını ve test yazısını okuyunca bilmediğim bir çok şeyi öğreniyorum bende...

    Bu arada bende mekanik olarak bir bilgi ekleyeyim. Dağ bisikletindeki servo sisteminin modülasyona ve fren gücüne etkisi %15 civarında olarak belirtiliyordu. Yol bisikletinen taşınan sistem ve yorumlar biraz pazarlama taktiği olsa dahi eminim ki güce olmasa bile modülasyona etkisi kesinlikle olacaktır.
     
    Selçuk Çilek ve Güney Tuncer bunu beğendi.
  14. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Güney...burada bisikletin yaklaşık son şekli var...
    Kollar DA ST 7900 STI Dual Control.
    Fazla değişmedi...linkteki resimlerden farkı 3T sele borusu&kelepçe artık mat değil..kadroya uysun diye parlak vernik attım.
    Yol bilgisayarı beyaz oldu.
    Ayrıca DA frenlerde artık sarı Swisstop Flash pabuçları kullanıyorum.
    Furş taki spacerleri değiştirdim.Gidon şimdi kadroya daha yakın...
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=41328&page=13
     
  15. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Selçuk abi,
    çok gittim geldim güç mü hafiflik mi diye ve en nihayetinde Ultegra 6700 lerin siparişini verdim. Neden DA olmadı dersen şu anki bisikletimin üstündeki malzemelere biraz abes kaçardı :) Aslında frenleri değiştirme nedenlerim arasında hafiflik kadar daha fazla güç istemem de vardı..

    Ultegra 6700'ün tasarım olarak yeni DA 7900 ile aynı olması, yay sertliği ayarı, eski modellere göre daha hafif olması ve en önemlisi yeni tip servo sistem kollara göre tasarlanmış olması ilgimi çekti.. BR-6700'ün kullanıcı kitapçığında sadece 6700 ve 7900 STI kollar ile kullanılması öneriliyor. Eski kollarla "aşırı güç" üreteceği eklenmiş.. Bu aşırı güç fikri çok hoşuma gitti :D :D

    Farkındayım biraz lastik toleransı azalacak ve biraz daha fren kollarının hareket menzili artacak, "bununla ilgili araştırmadığım kaynak kalmadı bilgi yok henüz" ama frenleme gücü konusunda BR-6700 lerin hiç bir şüpheye yer vermeyeceğinden eminim :D Forumda deneyen ilk ben olacağım galiba yorumları eklerim..
     
  16. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Hayırlı olsun.Güle ,güle kullan.Neden DA almadın diye bir soru sormam çünkü aldığın set çok kaliteli bir ürün.