Katlanır Bisiklet - Yol Bisikleti Hakkında Merak Ettiklerim..

Kayıt
9 Şubat 2013
Mesaj
35
Tepki
22
Şehir
IsT.!
Bisiklet
Bianchi
Selamun Aleykum..
Yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum arzularım şunlar ;
  • Hem kısa mesafede ; 25 km , hem uzun mesafede; 150-200 km kullanabileceğim
  • Hem asfaltta , hem çimenlerin arasında
  • Kaldırımdan(10-15cm yükseklikten) inişlerde sıkıntı çıkartmayacak (bu şık kaldırılabilir :))
  • Arabaya otobüse vb. taşımalarda kolaylık sağlayacak bir alet istiyorum
Bu amaçlarda kullanabileceğim Katlanır Bisiklet - Yol bisikleti var mıdır?
Katlanır Bisiklet - Yol Bisikleti Avantajları dezavantajları nelerdir?
 
Scudo

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Katlanır bisikletler şehir içi ulaşım konusunda daha rahattır. Katlayıp bir bavul gibi otobüs, tren, metro gibi toplu taşıma araçlarına alabilirsiniz..
Uzun mesafede kullanım konusunda bir yorum yapamam daha önce kullanmadığım için ama performanslı sürüşler beklememek lazım diye tahmin ediyorum.

Yol bisikleti hız ve hafiflik konusunda daha iyidir. Arabaya, otobüse, trene almak her zaman sıkıntıdır.
Uzun mesafelerde (eğer yük taşınmayacaksa) rahattır, hızlıdır, performanslıdır.

Katlanır bisikletlerin lastikleri ufak olur. Bu yüzden aynı mesafe için daha çok pedal çevirirsiniz ama lastikler ufak olduğu için pedallara, yol bisikletindeki kadar kuvvetle basmanıza gerek kalmaz..

İkisinin de kendine göre artıları ve eksileri var. Kullanımınız hangi yönde olacaksa (şehir içi ulaşımda mı sıkça kullanacaksınız yoksa performans amaçlı mı) ona göre doğrusunu seçmek size kalmış :).
 
Kayıt
9 Şubat 2013
Mesaj
35
Tepki
22
Şehir
IsT.!
Bisiklet
Bianchi
Hocam peki katlanır bisiklet vites sayısını arttırmamızda bir sıkıntı olur mu ? mesela orta vitesi ikiye çıkarsak ? 7x2 olsa :)
 

gokhan.gursel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mart 2012
Mesaj
274
Tepki
198
Şehir
ankara
iki hafta önce akyaka da katlanır bisiklet festivali vardı
adı katlagel di
iki gün boyunca 30 kişi toplamda 120 km civarı yol yaptık
çok eğlenceli ve çok öğreticiydi
öncelikle kafanızdaki ön yargıları atmak gerekiyor
küçük teker daha fazla pedal demek değildir! (temel fizik kuralı)
küçük tekerler sizi daha fazla yormaz! (dünya düz yol hız rekoruna sahip bisikletin tekerini inceleyebilirsiniz)
tur bisikleti için özellkle uluslararası turlar için en ideali katlanır bisikletlerdir (bike friday brompton)
normal bisikletle fark kullanım tarzları ile alakalıdır
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y.

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@gokhan.gursel

28" tekerli bir bisiklete göre 20" tekerli bir bisiklet için aynı mesafede daha çok pedal çevirmeniz gereklidir..
Aynı vites oranları ile pedal çevirildiğini düşünelim.. (44-16)

44/16= 2.75
Yani pedalı her çevirdiğinizde rubleyi (dolayısıyla tekeri) 2.75 tur çeviriyorsunuz..

28" tekerin çevresi yaklaşık olarak (23mm.lik dış lastik ile) = 2098mm
20" tekerin çevresi yaklaşık olarak (23mm.lik dış lastik ile) = 1460mm

1 km'yi gitmek için teker kaç kere dönmek zorunda:
28" teker için = 1000m/2,098m= 476 tur
20" teker için = 1000m/1,460m= 684 tur

Aynı mesafe için kaç pedal gerektiği;
28" teker için = 476/2.75 = 173 tur
20" teker için = 684/2.75 = 248 tur

Yani 20" tekerli bir bisiklet için aynı mesafede daha çok pedal gerekir..
Ama 20" için de 28" tekerli bir bisikletteki kadar efor harcamazsınız dönmesi daha kolay olduğu için..
 
  • Beğen
Tepkiler: CevdetBilge

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
(link) KONUDA HIZ REKORU İNCELENMİŞ
Onursal üyemize teşekkür ederim
3'lü çark sistemi kullanılmış. 70-13 ve 60-15. Yani bu üçlü kombinasyon ile bir pedal ile 34,8 metre gidebiliyor Normal bir bisikletin 4 katı... Bir de öndeki drag aracının rüzgar tünelini hesaba katarsanız normal bir rekor yani.
Küçük pedal temelde daha fazla pedal cevirmedir zaten Edip bey ifade etmiş. dişli oranları farklılaştırılırsa daha uzun mesafe gidebilirsiniz hız rekorunda kontrolu sağlamak aerodinamik yapıyı sağlamak için lastikler daha ufak fakat temel fizik kuralını tersine çevirmek içim dişli sayısı ile oynanmış ve sürücünün gücü de eklenince öndeki rüzgar tüneli de devreye girince böyle bir sonuç çıkmış.
Hız rekoru mantığı ile bakarsak yol yarış bisikletleri de 20 lik olurdu ama değil her bisiklet tipinin kullanım ihtiyacına göre oranları oluşturulmuş bu bağlamda katlanır bisikletler belli kilo ve boya göre sıkışık şehir trafiğinde taşınması kolay olsun ve belli mesafeleri katetmek isterseniz diye de belli dayanıklılığa sahip bisikletlerdir ve birine sahip olmayı ben de çok isterim ama gördüğüm kadarı ile sadece katlanır bisikletle idare edebileceğimi sanmıyorum bisiklet olarak transport ihtiyacımı karşılar gazımı alır ama yetmez tabi bu benim düşüncelerim ve zevkim yine de istanbulda yaşadığım için birtane edinmek isterim bilgileriniz için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

gokhan.gursel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mart 2012
Mesaj
274
Tepki
198
Şehir
ankara
bisiklet çarklar prensibiyle çalışan basit bir makinedir
a birim enerji verdiğiniz 2 r çapındaki bisikletde tek tur elde edersiniz
a birim enerji verdiğiniz r çapındaki bisikletden iki tur elde edersiniz

enerjinin korunumu gereği verdiğiniz örnekde aradaki enerji farkının nereye gittiğini açıklamanız gerekir
ısıya mı dönüşdü sürtünmede mi yok oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Gökhan Bey enerji konusunda zaten size katılıyorum..
Pedal çevirme konusundan bahsediyorum. Zaten en sonda belirttim;

"Ama 20" için de 28" tekerli bir bisikletteki kadar efor harcamazsınız dönmesi daha kolay olduğu için.."

İki bisikletin sürüş sonrasında güç değerleri büyük ihtimalle ya aynı ya da çok küçük farklarla çıkacaktır.
 

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
Bisikletler arasındaki farklılığı da açıklamak lazım o zaman siz makinalarla karıştırdınız insanı değerlendirirken enerjinin bu şekilde sabit şartlarda verilebileceğini düşünemezsiniz sonuçta hesapta olmayan yorgunluk ve pedal sayısı var dizlerdeki yük ve yıpranma mevcut bunlar hesaba katılmadan enerji sabitliği ile düşünmek olmaz buradan yol yarışçılarında aynı enerji ile küçük tekerle aynı mesafeyi alabilecekleri ve yarışı kazanabilecekleri ortaya çıkıyor bu arada rüzgarı yokuşları çevrilen pedal sayısını dizlere bileklere biriken yükü yıpranmayı bir kenara bırakmamız lazım bu değişkenler olmadan yapılan hesaplar sizin düşündüğünüz gibi ama şartlar değişince herşey değişir .bu arada enerji pedala ne kadar aksettirilebilinirse o kadar güce dönüşür bisikleti sürenin yapısı eklemleri bisikletin dişlisi rijiditesi rüzgar gibi faktörlerde ve sıs olarak da kayıp olabilir
 

Bilal Demir

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Haziran 2011
Mesaj
438
Tepki
214
Şehir
İstanbul Esenkent
Bisiklet
Scott
Merhaba,

Vites oranlarını düşürüp yüselterek yol bisikletiyle aynı kadansta kullanmanız mümkün. Hatta katlanır bisikletlerde jant küçük olduğu için ayna dişlisi daha büyük oluyor.

Tabi düşük viteste kullanırsanız daha çok pedal çevirmek gerekecektir.

Yol bisikletine de küçük çaplı bir ayna dişlisi takarsanız onunla da daha çok pedal çevirmek gerekir. Yani ne kadar kadans yapacağınız sadece teker çapıyla ilgili değil, dişli oranlarıyla da ilgili.

Baştaki asıl konuya gelecek olursak, diğer maddeleri es geçelim, arabada otobüste rahat taşınacak birşey isterseniz tabi ki katlanır gerekir. Burada önceliklerinizi iyi belirlemeniz gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.