Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Katlanır Bisiklet - Yol Bisikleti Hakkında Merak Ettiklerim..

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında ÖmeR Frk S tarafından paylaşıldı.

  1. ÖmeR Frk S

    ÖmeR Frk S Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2013
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    IsT.!
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Selamun Aleykum..
    Yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum arzularım şunlar ;
    • Hem kısa mesafede ; 25 km , hem uzun mesafede; 150-200 km kullanabileceğim
    • Hem asfaltta , hem çimenlerin arasında
    • Kaldırımdan(10-15cm yükseklikten) inişlerde sıkıntı çıkartmayacak (bu şık kaldırılabilir :))
    • Arabaya otobüse vb. taşımalarda kolaylık sağlayacak bir alet istiyorum
    Bu amaçlarda kullanabileceğim Katlanır Bisiklet - Yol bisikleti var mıdır?
    Katlanır Bisiklet - Yol Bisikleti Avantajları dezavantajları nelerdir?
     
  2. ÖmeR Frk S

    ÖmeR Frk S Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2013
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    IsT.!
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Güncel .. //
     
  3. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Katlanır bisikletler şehir içi ulaşım konusunda daha rahattır. Katlayıp bir bavul gibi otobüs, tren, metro gibi toplu taşıma araçlarına alabilirsiniz..
    Uzun mesafede kullanım konusunda bir yorum yapamam daha önce kullanmadığım için ama performanslı sürüşler beklememek lazım diye tahmin ediyorum.

    Yol bisikleti hız ve hafiflik konusunda daha iyidir. Arabaya, otobüse, trene almak her zaman sıkıntıdır.
    Uzun mesafelerde (eğer yük taşınmayacaksa) rahattır, hızlıdır, performanslıdır.

    Katlanır bisikletlerin lastikleri ufak olur. Bu yüzden aynı mesafe için daha çok pedal çevirirsiniz ama lastikler ufak olduğu için pedallara, yol bisikletindeki kadar kuvvetle basmanıza gerek kalmaz..

    İkisinin de kendine göre artıları ve eksileri var. Kullanımınız hangi yönde olacaksa (şehir içi ulaşımda mı sıkça kullanacaksınız yoksa performans amaçlı mı) ona göre doğrusunu seçmek size kalmış :).
     
  4. ÖmeR Frk S

    ÖmeR Frk S Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2013
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    IsT.!
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hocam peki katlanır bisiklet vites sayısını arttırmamızda bir sıkıntı olur mu ? mesela orta vitesi ikiye çıkarsak ? 7x2 olsa :)
     
  5. gokhan.gursel

    gokhan.gursel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2012
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    iki hafta önce akyaka da katlanır bisiklet festivali vardı
    adı katlagel di
    iki gün boyunca 30 kişi toplamda 120 km civarı yol yaptık
    çok eğlenceli ve çok öğreticiydi
    öncelikle kafanızdaki ön yargıları atmak gerekiyor
    küçük teker daha fazla pedal demek değildir! (temel fizik kuralı)
    küçük tekerler sizi daha fazla yormaz! (dünya düz yol hız rekoruna sahip bisikletin tekerini inceleyebilirsiniz)
    tur bisikleti için özellkle uluslararası turlar için en ideali katlanır bisikletlerdir (bike friday brompton)
    normal bisikletle fark kullanım tarzları ile alakalıdır
     
    M.A.Y. bunu beğendi.
  6. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    28" tekerli bir bisiklete göre 20" tekerli bir bisiklet için aynı mesafede daha çok pedal çevirmeniz gereklidir..
    Aynı vites oranları ile pedal çevirildiğini düşünelim.. (44-16)

    44/16= 2.75
    Yani pedalı her çevirdiğinizde rubleyi (dolayısıyla tekeri) 2.75 tur çeviriyorsunuz..

    28" tekerin çevresi yaklaşık olarak (23mm.lik dış lastik ile) = 2098mm
    20" tekerin çevresi yaklaşık olarak (23mm.lik dış lastik ile) = 1460mm

    1 km'yi gitmek için teker kaç kere dönmek zorunda:
    28" teker için = 1000m/2,098m= 476 tur
    20" teker için = 1000m/1,460m= 684 tur

    Aynı mesafe için kaç pedal gerektiği;
    28" teker için = 476/2.75 = 173 tur
    20" teker için = 684/2.75 = 248 tur

    Yani 20" tekerli bir bisiklet için aynı mesafede daha çok pedal gerekir..
    Ama 20" için de 28" tekerli bir bisikletteki kadar efor harcamazsınız dönmesi daha kolay olduğu için..
     
    CevdetBilge bunu beğendi.
  7. CevdetBilge

    CevdetBilge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    752
    Beğeniler:
    571
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=16086 KONUDA HIZ REKORU İNCELENMİŞ
    Onursal üyemize teşekkür ederim
    3'lü çark sistemi kullanılmış. 70-13 ve 60-15. Yani bu üçlü kombinasyon ile bir pedal ile 34,8 metre gidebiliyor Normal bir bisikletin 4 katı... Bir de öndeki drag aracının rüzgar tünelini hesaba katarsanız normal bir rekor yani.
    Küçük pedal temelde daha fazla pedal cevirmedir zaten Edip bey ifade etmiş. dişli oranları farklılaştırılırsa daha uzun mesafe gidebilirsiniz hız rekorunda kontrolu sağlamak aerodinamik yapıyı sağlamak için lastikler daha ufak fakat temel fizik kuralını tersine çevirmek içim dişli sayısı ile oynanmış ve sürücünün gücü de eklenince öndeki rüzgar tüneli de devreye girince böyle bir sonuç çıkmış.
    Hız rekoru mantığı ile bakarsak yol yarış bisikletleri de 20 lik olurdu ama değil her bisiklet tipinin kullanım ihtiyacına göre oranları oluşturulmuş bu bağlamda katlanır bisikletler belli kilo ve boya göre sıkışık şehir trafiğinde taşınması kolay olsun ve belli mesafeleri katetmek isterseniz diye de belli dayanıklılığa sahip bisikletlerdir ve birine sahip olmayı ben de çok isterim ama gördüğüm kadarı ile sadece katlanır bisikletle idare edebileceğimi sanmıyorum bisiklet olarak transport ihtiyacımı karşılar gazımı alır ama yetmez tabi bu benim düşüncelerim ve zevkim yine de istanbulda yaşadığım için birtane edinmek isterim bilgileriniz için teşekkür ederim
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  8. gokhan.gursel

    gokhan.gursel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2012
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    bisiklet çarklar prensibiyle çalışan basit bir makinedir
    a birim enerji verdiğiniz 2 r çapındaki bisikletde tek tur elde edersiniz
    a birim enerji verdiğiniz r çapındaki bisikletden iki tur elde edersiniz

    enerjinin korunumu gereği verdiğiniz örnekde aradaki enerji farkının nereye gittiğini açıklamanız gerekir
    ısıya mı dönüşdü sürtünmede mi yok oldu
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  9. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Gökhan Bey enerji konusunda zaten size katılıyorum..
    Pedal çevirme konusundan bahsediyorum. Zaten en sonda belirttim;

    "Ama 20" için de 28" tekerli bir bisikletteki kadar efor harcamazsınız dönmesi daha kolay olduğu için.."

    İki bisikletin sürüş sonrasında güç değerleri büyük ihtimalle ya aynı ya da çok küçük farklarla çıkacaktır.
     
  10. CevdetBilge

    CevdetBilge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    752
    Beğeniler:
    571
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Bisikletler arasındaki farklılığı da açıklamak lazım o zaman siz makinalarla karıştırdınız insanı değerlendirirken enerjinin bu şekilde sabit şartlarda verilebileceğini düşünemezsiniz sonuçta hesapta olmayan yorgunluk ve pedal sayısı var dizlerdeki yük ve yıpranma mevcut bunlar hesaba katılmadan enerji sabitliği ile düşünmek olmaz buradan yol yarışçılarında aynı enerji ile küçük tekerle aynı mesafeyi alabilecekleri ve yarışı kazanabilecekleri ortaya çıkıyor bu arada rüzgarı yokuşları çevrilen pedal sayısını dizlere bileklere biriken yükü yıpranmayı bir kenara bırakmamız lazım bu değişkenler olmadan yapılan hesaplar sizin düşündüğünüz gibi ama şartlar değişince herşey değişir .bu arada enerji pedala ne kadar aksettirilebilinirse o kadar güce dönüşür bisikleti sürenin yapısı eklemleri bisikletin dişlisi rijiditesi rüzgar gibi faktörlerde ve sıs olarak da kayıp olabilir
     
  11. Bilal Demir

    Bilal Demir Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    233
    Şehir:
    İstanbul Esenkent
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba,

    Vites oranlarını düşürüp yüselterek yol bisikletiyle aynı kadansta kullanmanız mümkün. Hatta katlanır bisikletlerde jant küçük olduğu için ayna dişlisi daha büyük oluyor.

    Tabi düşük viteste kullanırsanız daha çok pedal çevirmek gerekecektir.

    Yol bisikletine de küçük çaplı bir ayna dişlisi takarsanız onunla da daha çok pedal çevirmek gerekir. Yani ne kadar kadans yapacağınız sadece teker çapıyla ilgili değil, dişli oranlarıyla da ilgili.

    Baştaki asıl konuya gelecek olursak, diğer maddeleri es geçelim, arabada otobüste rahat taşınacak birşey isterseniz tabi ki katlanır gerekir. Burada önceliklerinizi iyi belirlemeniz gerekir.
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.