Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Katlanır bisiklet vites sistemleri?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında FireWhiskey tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. FireWhiskey

    FireWhiskey Yeni Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    7 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhabalar,

    İşe gidip gelirken kullanmak üzere bir katlanır bisiklet almayı düşünüyorum, diğer bisikletimi koyacak yer bulmakta sıkıntı yaşıyorum.

    Biraz araştırmaya başladım ve katlanır bisikletlerin vites sisteminin bildiğim sistemlerden çok farklı olduğunu düşünmeye başladım. Kimi 8 vitesli, kimi 21 vitesli, kimi kayışlı. Birbirlerine benzer görünüyorlar ama eminim ki performansları hayli değişiyordur. Aynı fiyat aralığındaki iki bisikletten nasıl birisi 7-8 vitesliyken (mesela Dahon marka bisikletler), biri 21 vitesli (mesela Carraro Flexi) olabiliyor? Katlanır bisikletlerden aldığımız performans vites sayısıyla ilişkili değil mi? Kayışlı tam olarak ne oluyor?

    Beni bu vites sistemleri ile ilgili aydınlatabilecek birileri çıkarsa çok sevinirim.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  2. mywashere

    mywashere Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    295
    Beğeniler:
    578
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Rubleyi 1. dişli büyük olan bir ruble ile değiştirsek olur mu ? Yokuşta daha rahat çıkma açısından değişime gidilecek
     
  3. Mesut DOĞRU

    Mesut DOĞRU Forum Demirbaşı

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    23 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    482
    Beğeniler:
    986
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Mesut DOĞRU
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Sn "FireWhiskey katlanır bisiklet dünyasına hoş geldiniz :)

    Sizin de belirttiğiniz gibi, katlanır bisikletler farklı donanımlarla üretiliyor.
    Kullanıcı, gerek önceki tecrübe, gerekse diğer kullanıcıların tecrübelerine dayanarak tercih üzerine fikir oluşturuyor.

    Göbekten Vitesli Bisikletler; İthal yahut yerli hemen her markanın göbekten vites seçeneği var.
    Artılar
    a) Kolay ve sessiz vites değişimi.
    b) Kolay ayar kaçırmaması.
    c) Kolay arıza yapmaması.
    d) Arka dişli, zincir ve aynakol ömrünün ön/arka aktarıcılı bisikletlere oranla çok daha uzun olması.
    e) 3/8 arası vitese kadar vites seçeneği var. Piyasada genel olarak 3 vitesli olanını görüyoruz.


    Eksiler;
    a) Fiyat olarak göbekten vitesli bisikletin aktarıcılı bisiklete oranla daha pahalı olması.
    b) Arıza durumunda tamir/bakımın pahalı olup, tamir/bakım ve değişiminin ustalık istemesi.
    c) Lastik patladığında, lastik tamirinin aktarıcılı bisiklete göre daha zor olması.
    d) Bisiklet satılmak istendiğinde, göbekten vites farkının satış fiyatına yansıtılması nedeniyle, fiyatının yüksek tutulması ve bu nedenle bisikletin 2. el müşteriler tarafından pek tercih edilmemesi.

    Göbekten vitesli katlanır bisiklet yahut bisiklet kullanmadığım için artı (+) eksi (-) yorumda bulunamayacağım.

    Aktarıcılı Bisikletler. İthal yahut yerli hemen her markanın da aktarıcılı vites seçeneği var.

    Artılar
    a) Fiyat olarak aktarıcılı bisiklete oranla daha uygun fiyatlı olması.
    b) Arıza durumunda tamir/bakımın ucuz olup, tamir/bakım ve değişiminin çok ustalık istememesi.
    c) Lastik patladığında, lastik tamirinin göbekten vitesli bisiklete göre daha kolay olması.
    d) Bisiklet satılmak istendiğinde, göbekten vitesli bisiklete göre daha uygun fiyatı olması nedeniyle daha çabuk satılması.
    e) Daha ucuz ve bol yedek parça seçeneği.

    Eksiler
    a) İyi ayarlandığında kolay, ancak yapısı itibari ile sesli vites değişimi. Yüksek modelde ses olmayabilir.
    b) Kolay ayar kaçırması. Kullanıcı ve yol durum kaynaklı
    c) Kolay arıza yapması. Kullanıcı ve yol durum kaynaklı.
    d) Arka dişli, zincir ve aynakol ömrünün, göbekten vitesli bisikletlere oranla çok daha kısa olması.

    Daha önce 26 inç şehir bisikleti kullandım. Şimdi ise Bianchi'nin 21 vitesli katlanır bisikletini kullanıyorum. Vites oranları gayet tatminkâr. Yokuşlarda yorucu değil.
    Hattâ şunu diyebiliyorum. Henüz aynakolun en küçük dişlisini hiç kullanma ihtiyacı hissetmedim.

    Şu gerçeği de ıskalamamak istiyorum. Bir çok katlanır bisiklet kullanıcısı 6/7 vites grubunun şehir içi kullanımda yeterli olduğunu ifade ediyor.
    Ben, daha sonra sorun/sıkıntı yaşamamak adına katlanır bisikletimi 21 vites olarak almayı tercih ettim.

    Kayışlı model hakkında bir şey söyleyemiyorum. Bildiğim kadarı ile Btwin Tilt 700 göbekten vitesli ve kayışlı bir model.
    Ancak hiç kullanmadığım için fiyat/performans/konfor/bakım/maliyet/yedek parça temini gibi konularda bir şey söyleyemiyorum.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Esen kalın.
     
    mywashere bunu beğendi.