Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Katlanır bisiklet almak istiyorum.

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında cavo tarafından paylaşıldı.

  1. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Merhaba,

    Forumda yeniyim. Bu konuyla ilgili tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini dinlemek isterim.

    İstanbul Göztepe de oturuyorum. Sahile ,parka gitmek, geri dönecek enerjim kalmazsa ne yaparım diye düşünmeden İstanbul ve gittiğim diğer şehirlerde şehir içi turlar yapmak için katlanır bisiklet almaya karar verdim. 2500 tl ye kadar bütçe ayırmayı uygun gördüm ama çok beğendiğim bir model çıkarsa belki bir tık daha yüksek tutar harcayabilirim.

    Bir ürün alırken en iyisini değil de fiyat performans oranı en iyi olanı tercih etmeye çalışırım. İnce eleyip sık dokuduğum için de çoğu zaman bu karar verme sürecim uzar ve sıkılır almaktan vazgeçerim. Geçen sene bisiklet maceram bu sebepten dolayı başlamadan bitti. Bu sene böyle olmayacak.

    Bisiklet ekipmanı konusunda bilgim oldukça düşük. Bu sebeple bazen iki model arasındaki farkı anlayamıyorum. Bu durumda forum devreye giriyor. Açıp okuyorum. Daha öğrenecek çok şey var ama bir yandan da en kısa sürede bisikletimi alıp sağda solda pedallamak istiyorum :)

    Marka
    Epey marka ve model inceledim ama henüz karar vermiş değilim. Marka olarak Dahon tercih edeceğim gibi görünüyor. Çok güzel modelleri var ama beğendiklerim hep dudak uçuklatan cinsten fiyatlara sahip.

    Tekerlek çapı
    20 inç modeller oldukça yaygın. Bu sebeple 20 inç modellere yoğunlaştım. Boyum 185 ve kilom 95. 20 inç olan modeller altımda biraz küçük durabilir ama bunu pek önemsemiyorum. Önemli olan başkalarının ne gördüğü değil de üzerindeyken benim ne hissettiğim diye düşünüyorum.

    Yokuşlar
    Çoğu kişi kondisyona bağlı olmak üzere katlanır bisikletler ile yokuş çıkmanın zor olduğunu söylüyor. İstanbul da düz bir şehir olmadığı için bu zorluğu aşmak için vites sayısı yüksek olan modellere bakıyorum.

    Yeni Sezon Modelleri
    Dahon un 2015 modelleri henüz ülkemize gelmemiş. Dahon Türkiye ye mail atıp ne zaman geleceğini sorduğumda Mayıs ayı itibariyle bayilerde satışa sunulacağı yönünde bilgi aldım. Bu benim kafamı iyice karıştırdı. Sizce 1 2 ay bisikletsiz kalıp bu güzel uğraştan mahrum kalıp mayıs ayını mı beklesem yoksa 2014 modellerinden birini seçip pedallamaya mı başlasam karar veremedim. Diğer bir şüphem de mayıs deyip bunu hazirana kadar uzatmaları. Güzel havayı kaçırmak istemiyorum açıkçası.

    Yeni sezon ürünleri geldiğinde eski sezon fiyatları düşüyor mu bilmiyorum. Eğer düşüyorsa mayısı bekleyip eski sezona ait daha üst modellere bakmak bir alternatif. Bir de yeni sezon modellerinde beklemeye değecek kadar bir değişime uğramış modelin var olup olmadığını bilmiyorum.

    Diğer bir yandan araştırmalarıma göre dahon yeni bir katlama şekli ile geliyor bu sene. Qix dedikleri katlama şekli benim epey hoşuma gitti. Sadece Qix D8 dedikleri bir modelde kullanmışlar bu yeniliği ve bisiklet daha derli toplu katlanıyor gibi geldi bana. Muhtemelen önümüzdeki sezon daha çok modelde göreceğimiz bir katlama şekli olacak bu qix dedikleri.

    http://www.pedalla.com.tr/ sitesinde 2015 dahon modelleri için satış yapıldığını gördüm ve ürün açıklamasında teslimatın şubat mart aylarında yapılacağı belirtilmiş. Dahon Türkiye mayıs derken bu site mart ayında teslimat yapacağını ifade ediyor. Bana çelişkili geldi. Bu sebeple siteye mesaj yazdım. Cevabı bekliyorum. Cevabı alınca burada paylaşırım.
    Örnek : Dahon Visc D18 Katlanır Bisiklet

    İlgilendiğim modeller

    Dahon Visc P18 (2014) ve bu modelin 2015 versiyonu olan Dahon Visc D18. Bu iki bisiklet arasındaki fark beklemeye değer midir ? Bu modeller kadro şekli olarak en çok beğendiğim ve oldukça spor duran bir model. Önceliğimi bunlara verebilirim ama 2014 ün turuncu olması beni soğutuyor. Daha sade renkler tercihim. 2015 siyah mavi detaylarıyla harika duruyor.
    2014 - Visc P18 | DAHON
    2015 - DAHON Bikes: Visc D18


    Dahon MU P27 modeli sanırım türkiye de bulunan bir model değil. Bu model biraz pahalı olsa da ilgimi çekti ve bulursam almak için bütçemi zorlayabilirim. Bu model hakkında görüşü olan var mı ? Bu kadar fiyat farkına değer mi ?
    MU P27 | DAHON

    Dahon Mu P24 modeli ise görsel olarak daha sade duruyor. Vites sayısının fazla olması sebebiyle listemde bu model de var. Yeni sezon modellerinde bu modeli göremedim. 24 vites pek başarılı mı değildi ya da çok tutmadı mı anlamadım. Fikri olan ?
    Mu P24 | DAHON

    Dahon Mu P8 Dahon Mu D8
    2014 Mu P8 | DAHON
    2015 DAHON Bikes: Mu D8 - Bunun görüntüsü epey hoşuma gitti açıkçası.

    Dahon Vitesse D8
    2014 - Vitesse D8 | DAHON
    2015- DAHON Bikes: Vitesse D8

    Biraz uzun oldu ama gerçekten yardım ve yorumlarınıza ihtiyacım var.

    Teşekkürler.
     
    Mesut DOĞRU ve Burcuu bunu beğendi.
    Son düzenleme: 30 Mart 2015
  2. cashsta

    cashsta Tilt..700!

    Kayıt:
    27 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Mustafa Kemal KILIÇOĞLU
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Dostum merhaba. B'Twin kullanıcısı olarak, üstelik deli gibi severek kullanan biri olarak gel gör ki (üzülerek) sana tavsiye edemiyorum. Gördüğüm kadarıyla kafanda Dahon var. Dahon'un mu p8 modeli de dahil toplamda 3 farklı bisikletiyle tanışıklığımız olduğundan özellikle yokuşlarda sorun yaşamayacağını söyleyebilirim (Çok vites, iyi vites). Kilondan kaynaklı şüphelerim var zira 100-110 kilo gibi maks. ağırlık üzerine tasarlanıyor katlanırlar ama rahatlıkla işini görecektir. Modeller arasında da genelde öyle dağlar kadar fark olmuyor zaten. Karar verirken üzerlerindeki aksesuarlarını da göz önünde bulundur. (Far var mı, dinamolu mu, portbagaj var mı, çamurluk var mı gibi) Kullanacağın aksesuarların hazır olması seni ekstra masraftan kurtaracaktır. Kimsenin ne gördüğünün de hiç önemi yok, katlanırın keyfini yaşadıktan sonra zaten bir parçan haline gelecek onu da söyleyim. Şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsın inşallah.
     
  3. wenom

    wenom Forum Bağımlısı

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    15 Ocak 2015
    Mesajlar:
    697
    Beğeniler:
    873
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    rafet
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hangi modeli olursa olsun bence dahon olsun
     
  4. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Kilo sorun ama o kilolar verilecek :) Sporu bıraktığım için son 3 ayda 88 kilodan 95 e çıktım ama geri vermesini bilirim.

    Dahon beni yanıltmayacak sanırım. Peki 7 ve 8 vitesli modeller yetersiz gelebilir mi ? Aradaki farkı ödeyip 18 veya 24 vitesli modellere yönelmek mantıklı mıdır ? İstanbul düz bir şehir değil ve fazla vites bir avantaj olacak sanırım. Visc P18 veya Visc D18 ile ilgili düşüncesi olan var mı ? Bu modelin kadrosu hoşuma gitti çok. Bir de her modele bağaj bağlanabiliyor mu ? Bu modelleri bağajlı görmedim hiç. Spor görüntüsünü bozmasın diye kullanıcılar mı takmıyor yoksa takma şansı mı yok ?
     
  5. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    erencaner bunu beğendi.
  6. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @Barış TURAN teşekkür ederim. 1 haftadır forumun altını üstüne getirdim. Paylaştığınız başlığı da okudum. Ben biraz takıntılı biri olduğum için daha adı sanı bilinir ve çok kişi tarafından kabul edilmiş markalara daha sıcak bakıyorum. Hem teknik destek hem de ikinci elde dahon un bana sorun çıkarmayacağını düşünüyorum.
     
  7. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @cavo İsim hiçbirşeydir,geniş vites aralığı herşey. :) Özellikle kilo surunu varsa.Kolay gelsin.
     
    soneryen ve erencaner bunu beğendi.
  8. erencaner

    erencaner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Şubat 2007
    Mesajlar:
    403
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    İstanbul / Beykoz
    Adı:
    Eren Caner
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    carraro özellikle tur bisikletinde oldukca tercih edilen bi marka (224 ve 225 modelleri). tamam katlanırda bir dahon değil ama 21 vites ile bence decathlon'daki katlanırların da önüne geçiyor.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  9. fbyram

    fbyram Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    27 Mart 2015
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Adı:
    B.Emeksiz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İleride bende bu bisikletten almayı düşünüyorum. Butce problemi yoksa incelemeye değer. 'Dahon Jetstream P8'...
     
  10. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @fbyram dediğiniz modeli ben de inceliyorum. Daha konforlu bir sürüş vadediyor diye düşünüyorum. Bu modeli kullananlar varsa onların da yorumlarını duymak isterim.
     
  11. bora62

    bora62 Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Bora T.
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Merhabalar benimde Dahon Visc P18 ilk düşündüğüm modeldi ama eşim bende bisiklet istiyorum diye istekte bulunca 2 tane Dahon Vybe C7A model bisiklet aldım. Aslında ayarlanabilir gidondan dolayı Vitesse D8 almayı düşünürken biraz aceleci bir tavırla anlık olarak stokta bulamadığım için bu modelden yana tercihimi kullandım.
    Yaklaşık 40 günden beri Dahon sahibiyim, ilk 300 km'yi aşana kadar bisikleti açıkçası çokta zorlamadan olabildiğince bisiklet yollarında kullanmaya özen gösterdim bunun yanında mecburen minibüs caddesinde, bağdat caddesinde , mecidiyeköy -Taksim güzergahlarında da bisikleti kullandım. 7 vitesli bir bisiklet yokuşlar için çok kolay diyemem elbette ama performansınız arttıkça yokuşlarda o oranda size kolay gelecektir.
    Dün öğleden sonra ise Kadıköy- Kartal arasını sahil yolundan gidip ve dönmeyi denedim. Yaklaşık 40 km'lik bir tur oldu, ortalama hızımı ise 19,6 km olarak bisiklet bilgisayarım gösterdi. Selemin beni rahatsız etmesinden dolayı 10'ar dakikalık iki mola vererek turumu tamamladım açıkcası çok yorulduğumu söyleyemem ki tura başlamadan 2 saat önce de spor salonunda ağırlık antrenmanı yapmıştım. Bu şartlar altında bu bisikleti aldığım andan beri hiç pişman olmadım ama tekrar bir katlanır bisiklet almak istersem bu sefer Dahon' un daha üst modellerini tercih etmeyi düşünürüm. Büyük fark olacağını düşünmüyorum bu bisikletlerin performansları arasında ama sizin de dediğiniz gibi Dahon Visc P18 modeli çok şık ve sportif bir model. Benim gibi çok bilgisi olmayan biri hangi modeli alırsa alsın katlanır bisikletinden memnun olacaktır. Sevgiler Saygılar
     
  12. fbyram

    fbyram Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    27 Mart 2015
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Adı:
    B.Emeksiz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Burcuu bunu beğendi.
  13. Burcuu

    Burcuu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mart 2014
    Mesajlar:
    489
    Beğeniler:
    376
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Yokuş performansı dediniz, iki yıl önce yaşlı bir amca Dahon'uyla beni yokuş çıkarken sollamıştı düşünün :koptum: Aşırı zor yokuşlar çıkmayacaksanız belki 8 vites yeterli gelir, keşke bayilerde binip deneme fırsatımız olsa. Yokuş performansınız eğer bisikleti düzenli kullanırsanız artar emin olun. Bütçe sorun değilse 18 vitesli modeller daha iyi olur tabii. Qix çok hoş ve değişik gerçekten. Birde 24 " lik IOS modeli var onu neden elediniz ?

    MU D8 benim en çok beğendiğim model. Tüm teller kadronun içinde gizli ve gidon ayarlanabiliyor. Gidonu ayarlayabilmek bence önemli. Uzun süreli yokuşlarda sırt ağrısı filan olursa gidon ayarıyla üstesinden gelinebilir diye düşünüyorum. Mayıs diyorlar ama Haziran da olabilir güven olmaz dediğiniz gibi. Ama bir kez alınacak bir şey iyi düşünün acele etmeyin bence. Eski modellerin fiyatı düşer mi acaba ben de merak ettim.

    fbayram, Tern'in Türkiye sitesi olduğunu bilmiyordum, teşekkürler :harika:
    Tern modellerinde gidon tekerlekler arasında değil yanda kalıyor, bence daha iyi bir sistem bu N şekilli katlama.
     
  14. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @fbyram öneri için teşekkür ederim. Dün gece gördüm bu modeli. Hatta bir de D16 diye daha fazla vitesli bir alternatif de var ama 24 inçlik bir bisiklet katlandığından toplu taşıma konusunda sıkıntı yarabilir gibi geldi bana. Aranızda 24 inçlik katlanır bisiklet kullananlar varsa tecrübelerini duymak isterim. Forumu araştırdım 24lük katlanırlar pek tercih edilmiyor gördüğüm kadarıyla.

    @Burcuu hanım 24 inç konusu kafamda soru işareti. Dediğim gibi toplu taşımada sıkıntılı olur mu merak ediyorum. Ağırlık konusunda pek fark yok 24 ile 20 inçler arasında. Pek kısa boylu sayılmam o yüzden 24 inçlerde daha rahat ederim gibi geliyor. En güzeli 20 ve 24 lüğün katlanmış hallerini yanyana gözlemleyip karar vermek aslında.

    Yeni modelleri beklemek istiyorum ama hazirana kadar bisikletsiz kalmak da can sıkıcı.

    Gidonun ayarlanabilir olduğunu nasıl anlarım. Modelleri incelerken bu farkı anlayamıyorum. Gidon ayarı dediğiniz gibi konfor açısından işe yarayacaktır.

    Bu arada yukarıda bahsettiğim dahon modellerinin muadili tern modelleri için de önerilere açığım. Birbirlerine çok benzeyen modeller var ve tern biraz daha pahalı gibi geldi bana. Tern in dahon a karşı herhangi bir üstünlüğü var mı ? Fazla genel bir soru oldum farkındayım. Bu konuyu modeller bazında konuşmak daha doğru olur ama belki model önerisinde bulunup tern ve dahon arasındaki farkı paylaşacak arkadaşlar çıkar.

    Artık sabırsızlanıyorum. Sanırım mayıs/haziran a kadar bekleyemeyeceğim :)

    Bu arada güzel bir forummuş burası. Bu kadar kısa sürede bu kadar çok cevap almayı beklemiyordum :)
     
    Son düzenleme: 30 Mart 2015
  15. fbyram

    fbyram Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    27 Mart 2015
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Adı:
    B.Emeksiz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Burcuu önemli değil, bende dün google vasıtasıyla öğrenmiş oldum. :)

    Jifo | DAHON modeli şehir içi kullanımına çok uygun 16 jant görüntüsü size rahatsızlık vermeyecekse eğer 'bence' katlanır mantığına şuan en uygun olanı o.
    Visc P18 | DAHON 20 jant olarakta bu ideal olabilir.
    Yetkili satıcısına gidip ikisini deneyin bence birini almaya karar vereceksinizdir...
     
  16. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Tern modellerine baktım da dahon a göre fiyarlar daha yüksek. Verge P20 modeli güzelmiş ama epey tuzlu. Visc 18 yerine bu modeli almak mantıklı mı ? Aradaki fiyat farkına değer mi ? tern 1300 dolar dahon 830 euro . Yaklaşık bin tl fark var.

    Verge P20 | TERN Türkiye
     
  17. Caner Kaya

    Caner Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2013
    Mesajlar:
    229
    Beğeniler:
    259
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @cavo Katlanır bisikletten hiç anlamıyorum bu konuda yardımcı olamam ama sorduğunuz soru için teşekkür etmek istedim. Ne kadar açıklayıcı ve düzenli. Forumda "Arkadaşlar bisiklet alıcam ne önerirsiniz?" diye konu açanlar var. Ne istediğinizi, yaptığınız araştırmaları yazmışsınız, bravo.

    Yönetim ilk mesajı şablon olarak kaydetsin bence, soracak olanlar buna göre sorsun :D
     
    pedalsor koray bunu beğendi.
  18. Fırat İler

    Fırat İler Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Eğer çok çılgın yokuşlar çıkmayacaksınız 7-8 vites yeterli olur 20 inç çok seri bir kullanım sunuyor. Ben düz yolda araç sollarken hızımı arttırmak istediğimde problem yaşıyordum (bu sebeten işe normal bisikletle gitmeye başladım.) Araba sollamak istediğinizde 7 vites yetersiz kalıyor ve çırpınıyorsunuz. Bu nedenle daha yüksek vitesli modelleri tercih edebilirsiniz.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  19. Uykusuz007

    Uykusuz007 Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    20 Nisan 2014
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Lemi Öztürk
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  20. cavo

    cavo Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Teşekkür ederim :)

    Ben kendimi tanıyorum. 7 8 vitesli alıp yetersiz kaldığını görünce kafaya takarım ve bisikletten aldığım keyif azalır. Bu bisikletler oldukça sağlam görünüyor. Daha sonra modifikasyonla uğraşacak bir yapım da olmadığından almışken bir kere almaktan yanayım. Gelen yorumları da değerlendirdiğimde 8 üzeri vistesli modellere bakmakta fayda görüyorum.

    Aşağıdaki modeller arasından bir seçim yapacağım sanırım. Tern biraz pahalı olmasa verge p20 modelini alabilirdim ama az para da değil aradaki fark. Yine de tern markası ile ilgili önerilere açığım.

    Dahon Visc P18 (2014)
    Dahon Visc D18 (2015)
    Dahon MU P27 modeli sanırım türkiye de bulunan bir model değil.
    Dahon Mu P24

    @Lemi Öztürk bisikletiniz incelediğim modeller arasındaydı aslında ama daha yüksek vitesin getireceği avantajları düşününce daha üst tern modellerine bakmaya başladım. Daha sonra fiyatlar yüksek gelince dahon a döndüm. Aklım iyice karışmış durumda aslında. Bütçemi biraz daha arttırabilirim ama buna değer mi diye düşünüyorum. Bu arada bisikletinizi iyi günlerde kullanın :)
     
    Uykusuz007 bunu beğendi.
    Son düzenleme: 30 Mart 2015