Kask kullanımı hakkında

ismail eren

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2013
Mesaj
406
Tepki
593
Şehir
Yalova - Manisa
Bisiklet
Scott
Hala bu devirde kask kullanımı tartışanlar var aklım almıyor bu insanları ne yapma derdindeler acaba? Bunun önüne nasıl geçebiliriz? Avrua Bisiklet Federasyonu'nun kask hakkında yayınladığı bir broşürün tercümesini bir forum sitesinde Ali Nejat kullanıcı adlı kişi tercüme edip yayınlamış. Acaba insanlar kask takmasın, düşüp kafalarını parçalasın ve sonrada zaten pek iyi olmayan bisiklet dünyasının imajı dahada mı kötü olsun diye uğraşıyorlar?

-------------------------------------------------------------------------------------------

Bana niçin kasksız bisiklete bindiğimi sorun!
Merak mı ediyorsunuz?
Bu broşürü okuyun ve kask propagandasını sorgulayın.
Kısa yoldan yardım etmek mi istiyorsunuz ?
Bir rozet takin ve kask tartışmalarına gerçeği taşıyın.
Daha fazla mı yardım etmek istiyorsunuz ?
ECF kask çalışma grubuna katılın.
Kask yasaları ve şok korku promosyonları bisiklet kullanımına çelme takıyor.
Tez: Bisiklet kaskları %85 oranında kafatası yaralanmalarının, %88 oranında da beyin travmalarının yaşanmasını önlüyor.
Yanıt: 1989 yılından gündeme getirilen bu çalışma hiçbir zaman gerçek hayatta ispat edilememiştir. Kask kullanımının artması bisiklet kullanımının azalması ile ilişkilendirilmiş, ancak bisiklet güvenliği ile ilgili gözle görülür bir gelişme gösterememiştir.
Tez: Çocuklar ve ebeveynlerbisiklete binerken kas takmalıdırlar.
Yanıt: Bisikletçiler, şöförlerden ve yayalardan daha az kafatası travmaları yaşıyorlar. Bu savı desteklersek şöfor ve yayalar da sürekli kask takmalıdırlar.
Tez: Kasksız bisiklete binmek intihara teşebbüstür.
Yanıt 1: Kask kazaların olmasını engellemez. Ancak güvenli yollar, şoför ve bisikletçilerin iyi eğitim almaları kazaları önleyebilir.
Yanıt 2: Kask yasaları ve yapılan propagandalar "suçluyu suçla" tepkisi yaratır, ki hükümetler ve sigorta şirketleri de bundan yararlanarakbisikletçiler için desteği keserler.

Bisiklete binmek risklerine rağmen faydalarının ağır bastığı sağlıklı bir faaliyettir.
Avrupada Bisiklete binme ve obezite ilişkisini gösteren tablo
y aksı - kişi başına bir yılda yapılan km./ x aksı - Ülkeler
- Kopenhag'da yapılan bir araştırmada, düzenli bisiklete binenlerin binmeyenlere oranlara yaklaşık %29 daha az yıllık ölüm oranına sahip olduğu tespit etilmiştir.
Düzenli bisiklete binen bir ergenin kendisinden ortalama 10 yaş daha genç bir insanın sağlığına sahip olduğu, ve yaş ortalamasının da ortalamadan 2 yıl fazla olduğu tespit edilmiştir.
Bisiklete binmenin sağlık yönünden getirdiği faydalar 20:1 oranında risklerin önüne geçmektedir, İlave yıllar sayesinde...
2003'te İngiltere'de Bir Departmanın yaptığı çalışmada, 114 bisikletçi ölümüne karşılık obeziteden 30.000 kişinin, kalp rahatsızlıklarından da 42.000
kişinin öldüğü tespit edilmiştir.
Bisikletle kasklarının Güvenlik önlemelerini arttırıcı etkisi çok azdır. Bisikletçi güvenliği arttırmak için yapılması gereken tek şey "bisiklete binmeyi teşvik etmektir.
Bisiklete binmenin riskleri azdır. ( 33.miyon km pedal çevirme karşılığı 1 ölüm) Bu ortalama bir bisikletçinin 21.000 sene pedal çevirmesine denk düşüyor.
Bisiklet kaskları motosiklet kaskları gibi olmayıp, hafiftirler, ve darbe sonucu kırılırlar ve kullanılmaz hale gelirler. Bisiklet kasklarının bazı çarpmalarda dönüşümlü olarak beyin hasarlarına sebebiyet verdiği tespit edilmiştir. Kask kullanımını artması ( avustralya ve Yeni zelanda Kasksız bisiklet kullanımını yasaklamıştır.) güvenlik önlemelerinin artmasıyla ilişkilendirilememiş, sadeceBisiklet kullanımını azalmasıyla bağlantısı kurulabilmiştir. Bsiklet kullanımı daha çok bisikletçinin bisiklete binmesiyle daha güvenli hale gelir. Bsiklet kullanımı kösteklendiği zaman kask yasaları da "sayılardaki güvenliği"düşürür.
TABLO: Yüzdelere göre kask kullanımıyla , ve bisikletle yapılan km. ile bisikletçi ölümlerinin ilşkisi kurulmakatadır.(kask kullanımı arttıkça bisiklet kullanımı azalıyor, Bisikletçi ölümleri artıyor.

Kaska karşı değiliz.
Bazı insanlar kask kullanarak bisiklete binerken kendilerini daha rahat hissediyorlar.
Biz aşağıdaki gibi bazı iddialara karşıyız:
- Bisiklet kullanımı olduğundan daha tehlikeli göstermek;
- Kask kullanımının olduğundan fazla koruma sağladığını göstermek .
Bisiklete binmek , kask taksanız da takmasanız da eğlenceli, ve sağlıklı bir faaliyettir.
: ECF - Avrupa Bisiklet Federasyonu
Kask konusunda ECF'nin tutumu
Bisikletçiler genellikle sağlıklı ve daha uzun bir yaşam sürerler; Tehlikeli kafatası yaralanmaları enderdir, ve kask giyerek bisiklete binmek konusundaki kask kullanımı, ve kask yasları lehine bulgular zayıftır. Kask kullanım yasaları bisikletçilerin güvenliğini artırmayı sağlamak bir yana, sağlık ve diğer yararlarını bertaraf edercesine onların bisiklet kullanımına karşı yıldırmıştır.Bu yüzden biz yetkililerin;
- bisiklet kullanımını teşvik edici , bisikletçinin yararını gözeten önlemlere yoğunlaşmalarını
- Bisiklet kullanımının getirdiği faydaların risklerin önünde olduğunu farketmelerini
- Kask kullanımının -diğer önlemlerin üzerinde -gerçek anlamada faydaları konusunda tam bir tespit yapmadan kask kullanımına destek vermemeleri için çağrı yapıyoruz.
Bu broşür Ecf Kask Çalışma grubu tarafından hazırlanmıştır. Ecf'e bağlı tüm üye organizasyonları bu gruba üye olmaları için davet ediyoruz.

http://i496.photobucket.com/albums/rr326/bisikleti/ecfhelmet-1.jpg

http://i496.photobucket.com/albums/rr326/bisikleti/ecfhelmet001.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
Scudo

Ahmet Ayaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2013
Mesaj
1.096
Tepki
2.201
Yaş
50
Şehir
K.Çekmece İstanbul
Bisiklet
Salcano
her kuşu diye başlayan bir laf var da şimdi ortama uymaz. bisikletle ilgili tüm sorunlar bitmiş de bir kask kalmış sanki. türkiye'de bisiklet kullanıyorsan kask şart, imkanın varsa gücün taşımaya yetiyorsa zırh bile kullansan yeridir. her şeyi geçtim bu forumdan öğrendiğim bir şeyi tekrarlayayım. kask taktığınızda sürücüler sizi daha çok dikkate alıyor ve sizi trafiğin bir parçası olarak görüyorlar.
 

ismail eren

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2013
Mesaj
406
Tepki
593
Şehir
Yalova - Manisa
Bisiklet
Scott
Aynen öyle. kask takmayana mahalle arasında gezinen çocuklara yapılan muamele yapıyor. kask takanlara profesyonel sporcuymuş gibi yaklaşılıyor. onu da geçtim; bu insanların korumak istedikleri bir beyinleri yok galiba
 
  • Beğen
Tepkiler: adamjazz

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Normal kullanımda bisiklet binmenin muhakkak kask takılması gereken tehlikeli bir aktivite olmadığı yazılmış. Nasıl her gün arabaya binerken kask takmak gerekmiyorsa kaza ,ölüm , yaralanma istatistiklerinden çıkan sonuç buymuş.
Her hangi bir kişisel tecrübeden daha ciddiye almak gerken bir yazı. Tabi ki kendi kullanım sitiline ya da şartlara göre her binişte kask takmak kişisel tercih olabilir. İllaki takılacak diye bir şey yok. Tercihleri soğukkanlı karşılamak lazım.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Durum şu;
Herkes bisikleti spor amaçlı kullanmıyor. Ulaşım amaçlı kullananlar da var.
Ulaşım amaçlı kullanan adam ne tayt giyiyor, ne forma giyiyor. Giymesi kadar saçma bir şey de yok zaten. Bu adam 190+ nabızlara da çıkmıyor.
Bu adam sakin sakin işine giden adam.

Bu durumda kask takmaya normalde gerek yok. Ulaşım için çıkacaksam ben kask takmıyorum. Ne 20km gibi hızları geçiyorum, ne de uzun mesafe yapıyorum.

Fakat iş idman yapmaya gelişince iş değişiyor. Hem vücudumuzu hem de bisikleti sınırlarında kullanıyoruz. Bu da kaza riskini arttırıyor.
Böyle bir durumda kask takılmaması bana göre aptallıktır.
Şimdiye kadar hiç ciddi kaza atlatmamış olsam bile antrenmana çıkacağım her an kask kafamdadır.
 

Emrah ONAN

Daimi Üye
Kayıt
1 Temmuz 2013
Mesaj
275
Tepki
185
Yaş
44
Şehir
Bursa
Bisiklet
Carraro
broşürdeki savunulan kasksız da kullanın önerisi avrupa için geçerlidir açıkça, yani neredeyse her şehrinde yeterince bisiklet yolu olup en fazla başka bisikletliye çarpma olasılığınızın olduğu bu olasılığında o şehirdeki bisikletlilerin zaten uzun yıllardır bisiklet kullanmasından ve kültür edinmiş olmasından dolayı bu olasılığın çok az olduğu yollar bunlar. Ben bisikletimi öyle yollarda kullansam bende takmam. Ama Türkiyede trafiğin olduğu yerlerde kullanacaksanız takılması gereklidir. Zaten bu şehirlerde insanlar bisikletlerini genelde işe gitmek ve şehir içi kısa ulaşım için kullanıyorlar, hani bizim halkımızın yarım saat 1 saat süre gibi yürüme mesafeleri içinde. O kadar video var imreniyoruz hollanda olsun almanya olsun vesaire ülkeler şehirler kaç kişide kask gördünüz, tabi aynı zamanda kaç motorlu araç gördünüz trafikle beraber bu videolarda:)

not: kask taktığım zaman ve takmadığım zamanlardaki trafikte karşılaştığım saygınlığa gelince, çoğu zaman bana yol veriyor araçlar özellikle kavşaklarda ve park halinden kalkacak dolmuş şoförleri bile kask taktığım zamanlarda...
 

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kask takmayı sadece hız ve kullanım amacıyla ilişkilendirerek;şunlar için şart,şunlar için değil,demek,pek de doğru değil.Hangi amaçla olursa olsun o bisikletle 15-20 km/s hızlara ulaşılıyorsa-ki mahalle aralarındaki çocuklar bile daha fazlasını yapıyor-herkes bir düşme anı simülasyonu yapmalı."Çarpma"'nın mantığı şudur:Sabit bir nesneye X hızla çaptıysanız,altınızdaki araç durur ancak siz X hızda ilerlemeye devam edersiniz.Bu 20 km/s gibi düşük bir hız gibi gözükse de kendi ağırlığınız ve hızınız biraraya geldiğinde,uçuşunuz yerdeki ya da etraftaki bir başka nesneye çarpıncaya kadar sürer.

70 kg lık bir ağırlığın 20 km/s hızla ulaşacağı kütlesel gücü sayısalcılara bırakıyorum.Ancak ben sözelci olarak bu uçuşun çok dramatik sonuçlanacağını belirteyim.Daha da ileri giderek,ışıklarda durup dururken SPD pedalı çıkaramayarak,kavak gibi devrilen bir arkadaşımız vardı;gözünü hastanede açtığında yaşadığı şaşkınlık,en azından kask'ı pek de gerekli bulmayan arkadaşlarımızca görülseydi iyi olurdu.

Kafatası çok önemli bir parçayı koruyor arkadaşlar ve onun da çok kuvvetli ve zayıf bölgeleri var.Her düşüş tehlikelidir.Özellikle de Türkiye'de.MP3 ünden şarkı seçerken,aniden açıverir denyö'nün biri kapıyı,uçar gidersin o son şarkıyı dinleyemeden.Kask kurtarabileceği bir hayatı kurtarır.Kask yoksa sizi kurtarabilecek hiç bir şey yoktur.Mucizeden başka.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.779
Tepki
19.390
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Emrah ONAN

Ben sahsen almanya da bisikletcilerin %95 de kask gördüm, ne amacla kullanirsa kullansinlar. Sabah firindan ekmek almaya giden kisi bile kask takiyor ve 100m firin yolunu öyle kullanyor. Insanlar almanya da cocuklarini kask takmadan eveden disariya, bisiklet sürmeye cikartmiyor. Videolar da göründügü gibi degil hersey. Almanya da trafikte bisiklet kulanirken yine de arabalara dikat etmek gerekiyor, orada da bisikleti sevmeyen kisiler hala var. Hollandayi bilemem hic orada bulunmadim.

Son sözüm kask en iyi hayatsikortasidir ve kullanmak sarttir bence.
 

Emrah ONAN

Daimi Üye
Kayıt
1 Temmuz 2013
Mesaj
275
Tepki
185
Yaş
44
Şehir
Bursa
Bisiklet
Carraro
denk geldikçe sürekli görsel medya olarak takip ediyorum şehir içi kullanımlarda görmüyorum ben kask, o zaman kasksız kişileri çekiyolardır oralarda yaşayan gezen gören daha iyi bilir tabi. Kask trafik olan her yerde kullanılmalı, sadece bisikletlilerin kullandığı bir yolda hız da yapılmayacaksa kullanılmayabilirde, tabi ki kullanılması taraftarıyım ve zaten kullanıyorum motorlu taşıtların olmadığı ve sadece gezme dolaşma amaçlı park ve bahçe gibi yerler haricinde
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Kask takmamak için insanları cesaretlendirme garip bir davranış olur. Tehlikeyi objektif değerlendirmeye çalışmak
 

Emrah ONAN

Daimi Üye
Kayıt
1 Temmuz 2013
Mesaj
275
Tepki
185
Yaş
44
Şehir
Bursa
Bisiklet
Carraro
Kask, emniyet kemeri gibidir, ne zaman ne olacağı belli olmaz, insan kendine güvense bile(ki güvenmemelidir) karşısındakilere güvenemez o yüzden kask her daim takılmalıdır diyorum benden son söz:)
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze ve S26

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Kask takmamak için insanları cesaretlendirme garip bir davranış olur. Tehlikeyi objektif değerlendirmeye yönelik bir yazı . Bağlayıcılığı yok ama değerlendirmek lazım. Türkiye için geçerli olmadığı . Yurtdışında çok yüksek oranda kask takıldığı kaynak göstermek gerekiyor. Almanya, Fransa , italya gibi nüfusu fazla yerlerde ben kask kullanımının yoğun olduğunu görmedim. Ama gerçekte terside olabilir bilmiyorum.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
size ayrı bir istatistiki bilgi vereyim:
araç yaya kazalarında boyun ve başta alınan darbeler için;

- saatte 30km / s hızla yapılan çarpışmalarda ölüm ihtimali %50
- saatte 50km / s hızla yapılan çarpışmalarda ölüm ihtimali %80
- saatte 80km / s hızla yapılan çarpışmalarda ölüm ihtimali %100

araçlar ile denk tutan arkadaşlar var da; araçlarda emniyet kemeri ve hava yastığı gibi bir sürü teknolojinin yanı sıra kaporta ve cam gibi engeller de var. bisiklette ne var?
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.779
Tepki
19.390
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Bilgi icin tesekkürler, bu tür bilgiler TV'de yayinlanmasi gerekiyor ki tüm türkiye görsün kaskin ne kadar önemli oldugunu. Sizi güzel bilginiz icin tebrik ederim.
 

Ahmet Ayaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Nisan 2013
Mesaj
1.096
Tepki
2.201
Yaş
50
Şehir
K.Çekmece İstanbul
Bisiklet
Salcano
Almanya'da ya da başka gelişmiş bir Avrupa ülkesinde kask takmıyor olmaları benim için geçerli bir referans değil. Selenin üzerine çıktıysam kask da başımda olacak. İki pedal basmayla 25-30 km/s hıza çıkabiliyorsam hayati tehlike her zaman vardır. İki kere iki dört.
 

enes savaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2013
Mesaj
1.569
Tepki
300
Şehir
İzmir
Bisiklet
Salcano
Siz en son KASKonuzu ne zaman yaptırdınız ? Ben bu gün itibarıyla yaptırdım ve rahatlıkla biniyorum bisikletime.

Ne olursa olsun bu işin şakası yok yüksek dişli oranında yüksek devirde giderken düşmek fren ile takla atmak en kötüsü olur ki , bizim kullandığımız hidrolik
frenin şakası yok.

Bence en önemli şeydir kask ve dikkatli fren kullanımı...
 

Enes Gürel

Aktif Üye
Kayıt
19 Ağustos 2013
Mesaj
189
Tepki
69
Şehir
istanbul
Bisiklet
Bianchi
Şırnak Gabarda askerlik yaparken
dağlarda gezerken arazide,nöbette çelik kaskı çıkarmak azrailin elinden tutmak gibiydi benim için.
düşünüyorumda İstanbuldada aynı şey geçerli :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Spormuş ulaşımmış yüksek kadansmış falan hiçbiri önemli değil. 2 hafta geçti geçirdiğim kazanın üzerinden ve sırf kask takmadığım için kafamı betona çarparak kafatasımı kırdım. Yol kenarında çocuğunu bekleyen bir hemşirenin müdahalesi olmasaydı orda o an ölmüştüm; açık ve net yazıyorum bunu. O kadar da eminim çünkü kamera kayıtlarına ulaşıp izleme fırsatı buldum ve doktorların açıklamalarını hala duyuyorum.

Kask taksaydım 2-3 kırıkla atlatacakken kafatasım kırıldığı için beyin kanaması geçirdim ve komadan 3. gün çıkabildim. Arabanın nasıl çarptığını bile hatırlamıyorum. Hala da tedavim sürüyor. Spor yaparken geçirmedim bu kazayı, kargo vermeye giderken arabanın biri geldi ve çarptı sadece. Kendi hızımın bile önemi yok yani.

Bakın siz siz olun, burda canlı örnek olarak söylüyorum: kasksız yola çıkmayın!!!

Not: 15 seneye yakın süredir kask takıyorum ve bir tek bu kazayı yaptığım gün takmamıştım. Millet zaten inanmadı kasksız çıkmaz o yola demişler hep.