Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kask bizi ne kadar korur ?

Konu, 'Giyim' kısmında msavsa tarafından paylaşıldı.

  1. msavsa

    msavsa Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Sevgili arkadaşlar bisiklet konusunda bilgi sahibi oldukça ne kadarda cahilmişim diye hayıflanıyorum çünkü olay sadece binmek değil, bir iddaanız olduğunu göstermek, kimseye zararınız olmadan 2 tekerli dünyanızda mutlu mesut yaşayıp giderken, belkide motor gücüne meydan okumak... sessizce...

    Okurken rasladığım bir makaleyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Aslında makale motosiklet sürücüleri için kask kullanımının ehemmiyeti hususunda yazılmış...

    Bizi ilgilendiren kısmı ise verilen yüzde oranları. Tam kask denilen ve bizim bisiklet ile ulaştığımız hızlarda pekte gerekli olmayan kasklar.

    Ancak aşağıdaki resmi inceleyecek olursak bizim başımızın çevresini saran kasklarımızın, muhtemel bir düşmede, aslında ne kadar korumasız olduğunu gösteriyor.

    [​IMG]

    Resimdeki tam kaskta alınması muhtemel darbelerin oranları verilmiş...

    Hala kask takmakta tereddüt eden varsa pessss yaaaani... :D

    Yazının orjinal metnini çeviren arkadaşa ayrıca teşekkür ederim tam metin aşağıdaki gibidir...

    .........................................................................................

    Neden TAM KAPALI KASK kullanmalıyız ?

    [​IMG]

    neden TAM KAPALI KASK kullanmalıyız ?



    Bu soruyu motosiklet üzerinde 1.2 milyon mil katetmiş BMW sürücüsü Dave Swisher'a sormalısınız. Yukarıda görülen kask ABD'nin West Virginia eyaletinde geçirdiği kaza sırasında kafasında olan kasktır. Dave -tam kapalı kaskı sayesinde- bu kazadan ucuz kurtuldu. Suratını yeniden yapılandırmak için bir ameliyat geçirmesi gerekmedi. Hatta tam kapalı bir kask giyiyor olduğu için Dave evine motosikletine binerek dönebildi !

    Eğer 3/4 (ön ve çene kısmı açık) veya daha da kötüsü "kısa" (yarım tip, sadece kafa üzerini kapatır) bir kask giyiyor olsa ne olurdu ?

    Yukarıdaki diagram çarpma içeren motosiklet kazalarında sürücülerin kasklarına etki eden dış kuvvetleri göstermektedir. (Kaynak: Dietmar Otte, Medizinische Hochschule Hannover, Abteilung Verkehrsunfallforschung, Almanya)

    Çarpma ile sonuçlanan motosiklet kazalarının yüzde 35'inde çene alanında şiddetli bir tepki gözlemlendiğine dikkat edin. Bu demek oluyor ki eğer yüzü açık bir kaskla motosiklet kullanıyorsanız kafanız için sağlayabileceğiniz korumanın sadece yüzde 65'iyle yetiniyorsunuz.

    Eğer kısa veya yarım bir kask ile motosiklet kullanıyorsanız mümkün olan koruma miktarının sadece yüzde 39'unu kabul etmiş oluyorsunuz. Başka bir deyişle tam kapalı bir kask kullanarak elde edebileceğiniz koruma miktarının yüzde 61'ini çöpe atıyorsunuz.

    Tabii ki eğer süs (novelty) kaskı ile veya kasksız motosiklet kullanıyorsanız tam kapalı bir kaskın sağlayabileceği korumanın tamamından yoksun kalıyorsunuz.

    ÖZGÜN KAYNAK: Jeff Dean,
    http://jeff.dean.home.att.net/swisher.htm
    ÇEVİRİ: Oktay Altunergil
     
  2. atahualpa

    atahualpa Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Izmir
    Seviye:
    Flip-Up denen çeneden açılabilen kasklar. Full Face kaskların sağladığı korumanın tamamını sağlarlar. Elbette kapalı oldukları müddetçe. Bu kask konusunda yaygın bir yanılgıdır. Değinmeden geçemeyeceğim.
     
    ErhanYılmaz bunu beğendi.
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ya ama bu motorsiklet için daha geçerli gibi
    bisiklette daha düşük hızlarda kocaman tam kapalı kasklar mantıklı olmuyor pek...

    Açıkçası çok defa düştüm ve kask kırdım yaralandım MTB kaskları yeterli geldi herzaman... Ama motorsiklet için son derece doğru...
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  4. msavsa

    msavsa Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Gibi değil zaten bu yazı motosiklet kullanıcılarına hitaben yazılmış...

    Ben sadece kaska bakarken bizim kaskı ilgilendiren kısmın yüzdeleri ile ilgilendim...

    Aşağı yukarı üst kısımdaki oranları 2 kat artırsakta düşük hızlarda bile çene ve yüz bölgesi hala risk altında...

    Nebiliim, sadece bu yazıyı paylaşmak istedim hayata 2 teker üzerinden bakan arkadaşlara...
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  5. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Flip-Up kaskınız gerçekten çok ama çok kaliteli bir kask değilse asla full face bir kaskın güvenlik seviyesine ulaşamaz.Kaza yapmış 2 flip-up kask ve 1 full face kask ve duyduklarıma dayanarak söylüyorum.Ve kazanın ne zaman olacağıı gerçekten kestirmek çok zor.Sonuçta kendi güvenliğimiz ve hiçbrşeyden önemli olamaz diye düşünüyorum.

    Bisiklet kaskına gelince ise ,hiç olmamasındansa şimdiki halleri bile yeterince korumalı bence.Birkaç kere düştüm ve kesinlikle kafamı korudu kaskım.İsteyen için DH için yapılan fullface bsiklet kaskları da var tabi ....
     
  6. ErhanYılmaz

    ErhanYılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Aralık 2008
    Mesajlar:
    287
    Beğeniler:
    319
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    evet kaliteli kask olmalı bende 125 cc bir motor var bu kaskı kullanıyorum çok memnunun tavsiye ederim..
    [​IMG]
     
  7. murty

    murty Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.373
    Beğeniler:
    1.227
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Son kazamda farkettim ki bisikletin uzerinden takla atip kafanizin ust tarafini yere vuruyorsaniz diyebilirizki kask kullanmaniz sizi kurtardi
    Ama benim gibi cukur kavisinde suspansiyonu kirip yere paralel firladiginizda yuzunuzun en az %30 surtunmeden dolayi yaralaniyor tecrube ile sabittir uluslararasi gezi bolumunde daha yeni yasadim :(
    Eger on tekeriniz takilde ve bisikletinizin uzerinden ucuyorsaniz bu tahminen buruna dogru olcaktir ve buyuk ihtimalle burun ve ceneniz dagilcaktir.
    Bu yuzdendirki Tepe iniscileri tam kask kullanir .
    Kazadan kazaya degisir ama ben farkettim yeterli degil %100 koruma saglamsi icin standartlara uygun dusmeniz lazim :)