Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

kaset dişli çapları

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Fırat Y. tarafından paylaşıldı.

  1. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    gördüğüm kadarıyla şehir bisikletlerinde kaset dişlileri çapı 11-32 aralığında oluyor ama merida speeder t1 modelinde çap aralığı 12-25 yapmışlar,bu yokuşları çıkarken daha fazla zorlanacağım anlamına mı gelir acaba neden merida böyle farklı bir kaset kullanmayı tercih etmiş bunun avantaj ve dezavantajları nelerdir
     
  2. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    12-25 daha zorlanıcağınız anlamına gelir, bahsettiğiniz bisiklet fitness bisikleti tipi olduğu için o oranlar kullanılmış. Avantajı tabiiki kondüsyonunuz varsa daha hızlı giderseniz. Dezavantajı kondüsyon yoksa yokuşta kalma riski (yorgunluktan) var bence tabi :)
     
  3. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Avantajı düz yolda daha fazla hız sağlamasıdır.
    Bahsettiğiniz modelin ön vitesi 3'lü olduğundan yokuşlarda pek fazla problem yaşatacağını sanmıyorum.
     
  4. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    benim arka kaset 10-36.
    genel olarak 1. vitesi hiç kullanmıyorum. kullandığımda boşlukta gidiyormuşum gibi oluyor.
    yokuşlar zorlu olmadıktan sonra "ön 2" arka 2 - 3 " falan kullanıyorum o bile yetiyor.
     
  5. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu arada daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi açıklar, şimdi bu verdiğiniz bisikleti inceliyorum. Karman çorman bir şey olmuş aynakol shimano tourney, arka vites yol vitesi bu ne şimdi, frenler ise mekanık disk alakasız şekilde, genel olarak ben bu tip bisikletlerin amacının ne olduğunu anlıyamıyorum. Sırf bu marka için değil bütün markalar genelde aynı şeyi yapıyorlar. Sanırım en iyisi imkan varsa eğer, kendi amacımız doğrultusunda toplamak
     
  6. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ama bu bisiklet diğer hibrid sınıfı olan kendi markasının Crosswaylerine göre 2 kg kadar daha hafif , CWler dağ kadrolu ilen speeder hız kadrolu , CWler 40 mm lik dişli offroad lastikleri ile geliyorken speeder 32lik detonator ile geliyor. Bunlar dezavantajını biraz giderir.
    Ayrıca T1 25, T2 28 , T3 ve T5 26 lı kaset ruble. T3 ve T5 de ayrıca 2li aynakol var.
    Zaten speederler flatbarlı yarış bisikleti gibi bir şey. Belli oranda kondüsyonu olan ve yokuşu daha hızlı çıkabilecekler için tasarlanmış galiba.

    En mantıklısı T2 V fren bence :)
     
  7. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    evet bir anlamadığım nokta da bu bisiklette arka viteste uzun bacaklı attırıcı kullanılmış,çapı küçültmüşler ama arttırıcı boyunu uzatmışlar tam tersi olması gerekmez mi
     
  8. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    11-32 ruble, düz yolda en küçük dişlide eşik kadans sayısında 12-25'ten %10 kadar daha yüksek hız verir. :D

    Yol rublelerinde çok vites sayısı ama bunun yanında az artan dişli sayısının amacı vites geçişlerinde kadans farkını aza indirerek ani farklar yaratmamasıdır.

    Bu araba şanzumanlarına benzer; yarış arabalarında çok vites ama kısa oranlar, kişisel kullanımdaki araçlarda daha az vites ve daha uzun oranlar kullanılır.
     
  9. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.927
    Beğeniler:
    5.341
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Eğer aynakol 3lü ise uzun bacak gerekiyor. Son dönem aktarıcılar kısa bacak bile olsa neredeyse 32 rubleye kadar kaldırabiliyor. Ama aynakol 3lü olunca illa uzun bacak kullanmak gerekiyor.
     
  10. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    11-25 genelde yol bisikletlerinde kullanılan orandır. 32 ile yokuşlarda daha rahat edersin ama 25 ile de aynı yokuşları çıkarsın endişelenme. 32 zamanla çok sıkıcı hale geliyor çünkü pedal boşa dönüyor gibi oluyor.
     
  11. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Benim bisikletimde aynakolda 3 yaprak, rublede (arkada) 7 yaprak var. Arkadaki en büyük yaprakta 34 diş var. 34 diş ilk başlarda çok rahat geliyordu fakat artık hiç kullanmıyorum. Hatta öyle ki Kartepe tırmanışının en dik yerlerinde bile 24 dişli olan ikinci yaprağı kullandım. :)
     
  12. Hasan Tunalı

    Hasan Tunalı Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sanırım cevaplara göre dişli değil kondüsyon önemli bende de aynı durum var %7-8 ortalamalı bir eğimde çabuk yoruluyorum.