Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

...Kas sistemi...

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Hakim Arslan tarafından paylaşıldı.

  1. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kas sistemiyle ilgili bir harita paylaşmak istedim.
    Genelde bisikletçi arkadaşları ilgilendiren kısım olarak;
    Numaralandırılmış yerlerin gelişime ihtiyacı vardır.
    Hızlı bir şekilde kas kütlesine sahip olmak istiyorsanız, günlük gıda alımını %10 veya %15 arttırmanız gerekmektedir. Bunun yanı sıra mutlaka doğru bir antrenman programı uygulamanız gerekmektedir. Burada en önemli şey öğünlerin arttırılması ve beslenme maddelerinin çeşitliliğine önem verilmesidir. Nasıl yavaş bir şekilde kilo vermek doğru ise kilo almada yavaş olmalıdır.
    Yapılan bilimsel çalışmalara göre spor yapan bir kişinin haftada 250-500 gr civarında kilo alması doğrudur. Bunun fazlası vücudumuzda yağlanmaya neden olur. Burada en önemli olan hayvansal proteinlerdir (et süt yumurta vs) çünkü içinde yüksek değerde aminoasitler bulundurduğu için hızlı kas yapımında önemli yer tutar ve bunun için kilo başına ortalama 2 gr protein almamız çok önemlidir. Buna yardımcı olarak vücudumuza karbonhidratta almamız gerekmektedir. Özellikle antrenmandan önce alınan karbonhidrat alımı bize enerji verir ve bu enerjide çok iyi antrenman yapmamızı sağlar. Eğer yeterli karbonhidrat almazsanız vücudunuz enerji ihtiyacını proteinleri çözüp, ayrılan aminoasitlerden kullanır, bu da hızlı kas yapımını engeller. Antrenman sonrası kaslar insüline karşı daha hassastır ve insülin kasın büyümesi ve onarımı için vücudun ihtiyacı olan karbonhidrat ve proteinlerin çabuk geçişini sağlayan anabolik bir salgıdır. et tavuk balık gibi protein açısından zengin gıdaları tüketmemizde fayda vardır. Besinlerin protein değerlerine Besin değer Tablosundan ulaşmanız mümkündür.
    Karbonhitratlar: Makarna, patates, pirinç, yulaf ezmesi, v.b..
    Proteinler: Et, tavuk(göğüs en çok olanıdır), süt, peynir, Lor(en çok proteine sahip gıdalardandır), yumurta akı(%98 i enerjiye %2 si suya dönüşür anne sütünden sonra gelir soğuk suda 17 dk da tam kıvamında pişer) kuru baklagiller; nohut, fasulye, mercimek, soya fasulyesi, v.b..
    [​IMG]
    [​IMG]