ozan a. kaya
Üye
- Kayıt
- 27 Mart 2013
- Mesaj
- 14
- Tepki
- 20
- Şehir
- istanbul
- Bisiklet
- Bianchi
Evet arkadaşlar uzun zamandır eşime toplamak isteyipte toplayamadığım bisikleti nihayet tamamladım. Dayıma iki tane hem eşine hem kendisine bisiklet gelince onun eski külüstürü (bianchi XC) ıskartaya çıkmıştı bende fırsat kollayıp aldım ondan. Ancak bisiklet aşağıdaki resimdeki gibiydi. Aslında yürüyordu ama bayağı bir ittire ittire. Neyse hep beraber izleyelim gelişimini.
Resim 1-2-3-4
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Tabi ilk iş bütün parçalarını ayırıp kadronun boyasını sökmek oldu. Ancak boya sökümü çok zahmetli imiş. Zımpara ile başladım banamısın demedi. 3 kat boya sökücü sürdüm arkasından matkap ile tel fırça ucunda giriştim çıkar gibi oldu ama ben terden eriyip bittim. uğraş uğraş olmuyor.
Resim 5-6-7-8-9
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
En sonunda şüphe ile yaklaştığım kum raspa olayına girdim. Çalıştığım yerin raspahanesinde Duran ustaya emanet ettim. Toplam 10 dk sürmeden bana jilet gibi bir kadro verdi. Onun resimlerini çekemedim ama bisiklet yenileyecek boyayacak arkadaşlar hiç uğraşmayın derim. Kum raspası ile kökten çözüm var. Hemde zahmetsiz. İmkanı olan yaptırsın derim. Ancak dikkat edilecek husus kum raspasından sonra kesinlikle su değdirmemek gerekir. Kum raspası ayrıca korozyona karşı dayanımı ve boyanın çok iyi tutunmasını sağlıyor.
Resim 10-11
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Raspadan sonra oto boyası satan bir dükkana girdim (Pendik/kaynarca) oradan bisiklet için uygun gerekli malzemeler olan astar boya vernik ve sertleştirici aldım. detayları vereceğim. Akşam olunca kadro ve maşayı balkona çıkarıp raspanın üzerine zımpara attım. Bu zımpara çok uğraştırmıyor çünkü raspa kumunun sadece kabasını alıyorsunuz. Dolayısıyla 15 dk da bütün hepsini hallettim. Ertesi gün boyalar ve kadro ile doğru Kaynarcanın meşhur oto boyacısı abimiz Rahmi Ustaya götürdüm. İlk önce üzerine önceki gün almış olduğum yaklaşık 400 gr astarı attı. Aşağıda resimleri.
Resim 12-13
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Astardan sonra iş çıkışı malzemeleri aldım eve geldim yine balkonda zımpara yaptım. Zımpara sadece yüzeydeki boya pütürlerini almak içindi yoksa komple oto kaportası gibi bir zımpara yapmadım. Temizlikten sonra boya için hazır ettim. Ertesi gün sabak işe giderken yeniden Rahmi Usta ya bıraktım. Ve o gün boya işine geçilecekti. Hayranı olduğum arabanın rengi olan Kia Sportage Turuncusu kadro boyanacaktı. Maşa ve direksiyon borusu siyah. Ben boyacıdan siyah istemiştim o bana mat siyah vermiş. Ama yine de güzel durdu. Akşam iş dönüşü kadroyu aldım. Boyandıktan sonra işte resimleri...
Resim 14-15-16
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Ertesi gün ben biraz uğraştım malum hafta sonu. Siyah renk sprey boya ile jantlara bant çekip sadece jant halkasını boyadım. Fren yerlerini bantlamıştım. V fren olduğu için fren pabuç tutucuları da temizleyip boyadım. Kendim biraz topladım.
Resim 17-18
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Daha sonra bisiklet tam anlamıyla toplanması için pendik teki Şenol Ustaya götürdüm. O da sağolsun uygun fiyatları ile istediklerimi toparladı. Mekanizmalar dişliler çok profesyonel değil ama eşim için normal kalitede. Shimano tourney vites attırıcıları ve shimano ayna kol yine shimano 7 ruble için vites kolu, fren kollarım orjinal shimano olduğu için onu eskisinden kullandım. Kısaca değişen parçalar vites komple takım. arka 7 sıra ruble. ön ayna kol pedal. elcikler fren ve vites telleri. Suluk benim bisikletimdekini taktım. Selle Royal sele.
işte sonuçlar yorumlarınızı bekliyorum..
Resim 19-28
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Resim 1-2-3-4
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Tabi ilk iş bütün parçalarını ayırıp kadronun boyasını sökmek oldu. Ancak boya sökümü çok zahmetli imiş. Zımpara ile başladım banamısın demedi. 3 kat boya sökücü sürdüm arkasından matkap ile tel fırça ucunda giriştim çıkar gibi oldu ama ben terden eriyip bittim. uğraş uğraş olmuyor.
Resim 5-6-7-8-9
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
En sonunda şüphe ile yaklaştığım kum raspa olayına girdim. Çalıştığım yerin raspahanesinde Duran ustaya emanet ettim. Toplam 10 dk sürmeden bana jilet gibi bir kadro verdi. Onun resimlerini çekemedim ama bisiklet yenileyecek boyayacak arkadaşlar hiç uğraşmayın derim. Kum raspası ile kökten çözüm var. Hemde zahmetsiz. İmkanı olan yaptırsın derim. Ancak dikkat edilecek husus kum raspasından sonra kesinlikle su değdirmemek gerekir. Kum raspası ayrıca korozyona karşı dayanımı ve boyanın çok iyi tutunmasını sağlıyor.
Resim 10-11
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Raspadan sonra oto boyası satan bir dükkana girdim (Pendik/kaynarca) oradan bisiklet için uygun gerekli malzemeler olan astar boya vernik ve sertleştirici aldım. detayları vereceğim. Akşam olunca kadro ve maşayı balkona çıkarıp raspanın üzerine zımpara attım. Bu zımpara çok uğraştırmıyor çünkü raspa kumunun sadece kabasını alıyorsunuz. Dolayısıyla 15 dk da bütün hepsini hallettim. Ertesi gün boyalar ve kadro ile doğru Kaynarcanın meşhur oto boyacısı abimiz Rahmi Ustaya götürdüm. İlk önce üzerine önceki gün almış olduğum yaklaşık 400 gr astarı attı. Aşağıda resimleri.
Resim 12-13
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Astardan sonra iş çıkışı malzemeleri aldım eve geldim yine balkonda zımpara yaptım. Zımpara sadece yüzeydeki boya pütürlerini almak içindi yoksa komple oto kaportası gibi bir zımpara yapmadım. Temizlikten sonra boya için hazır ettim. Ertesi gün sabak işe giderken yeniden Rahmi Usta ya bıraktım. Ve o gün boya işine geçilecekti. Hayranı olduğum arabanın rengi olan Kia Sportage Turuncusu kadro boyanacaktı. Maşa ve direksiyon borusu siyah. Ben boyacıdan siyah istemiştim o bana mat siyah vermiş. Ama yine de güzel durdu. Akşam iş dönüşü kadroyu aldım. Boyandıktan sonra işte resimleri...
Resim 14-15-16
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Ertesi gün ben biraz uğraştım malum hafta sonu. Siyah renk sprey boya ile jantlara bant çekip sadece jant halkasını boyadım. Fren yerlerini bantlamıştım. V fren olduğu için fren pabuç tutucuları da temizleyip boyadım. Kendim biraz topladım.
Resim 17-18
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Daha sonra bisiklet tam anlamıyla toplanması için pendik teki Şenol Ustaya götürdüm. O da sağolsun uygun fiyatları ile istediklerimi toparladı. Mekanizmalar dişliler çok profesyonel değil ama eşim için normal kalitede. Shimano tourney vites attırıcıları ve shimano ayna kol yine shimano 7 ruble için vites kolu, fren kollarım orjinal shimano olduğu için onu eskisinden kullandım. Kısaca değişen parçalar vites komple takım. arka 7 sıra ruble. ön ayna kol pedal. elcikler fren ve vites telleri. Suluk benim bisikletimdekini taktım. Selle Royal sele.
işte sonuçlar yorumlarınızı bekliyorum..
Resim 19-28
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.