Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

karda frenleme artışı

Konu, 'Frenler' kısmında Sezer İmamoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Sezer İmamoğlu

    Sezer İmamoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    başlıkta bahsettiğim gibi karda bisiklet sürerken frenlemenizi nasıl daha güçlendiriyorsunuz?
     
  2. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    karda fren yapmanızı önermem bunu içinde hızınız tabiki düşük olmalı ve frene küçük dokunuşla durmak istediğinizde rahatlıkla durabilirsiniz.
     
    enes savaş bunu beğendi.
  3. Sezer İmamoğlu

    Sezer İmamoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    karda o zaman ayağımızla mı duralım :D
     
  4. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    temkinli ve yavaş giderseniz az bir frenle kolayca durabilirsiniz :)
     
    enes savaş ve Çağlayan bunu beğendi.
  5. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Paylaşım için teşekkürler

    Kazasız belasız..
     
  6. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    İki freni de aynı anda ve yavaşça sık, güvenli bir yavaşlama olur eğer hidrolik disk fren ise bisikletin.
    Ama iş frenlemede bitmez sağlam dişli bir lastik de gerekir.
     
    Berke bunu beğendi.
  7. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kar lastiği tak ;)
     
  8. fatih selim yakar

    fatih selim yakar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Eylül 2013
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sık bir şekilde basmalisin bence aynı abs sistemi gibi bas çek bas çek
     
  9. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Çözüm sadece o mu?
     
    Berke bunu beğendi.
  10. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Daha iyi tutunma sağlayacaktır. Bu da frenlemeye etki eder.
     
  11. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Fren sağlamlığı ve kullanma şeklide önemli bence mesela arabada en sağlam kar lastiğini tak frene asıldığında jilet gibi kayar.
    1. Lastik 2. Fren 3. Kullanım tarzı
    O zaman güvenlidir karda çıkmak.
     
    Berke ve enes savaş bunu beğendi.
  12. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    buna benzer bir başlık açmıştım. michelin en rasyonel veriye dayalı cevabı vermişti.

    -11 dereceye kadar tam performans devam edebiliyor. yani kar ve buz üstünde değil sadece soğuk ve ıslak asfaltta iseniz lastik tutunabiliyor. yalnız kar ve buz var ise çivile buz lastiği kullanmak en mantıklısı
     
  13. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Son 2 haftadır kar üzerinde kullanıyorum. Gerek turlarda, gerek tek başıma gezdiğim zamanlar. Öncelikle lastiklerimin ne olduğunu söyliyeyim.

    Michelin Country DRY 2 26 x 2.0 kullanıyorum. http://www.erdoganlarbisiklet.com/y...chelin-country-dry-2-26-x-2-0-dis-lastik.html

    Bu lastiklerle karda toplam 173km yol yaptım, ne bir kere düştüm ne bir kere kaydım.

    Ani frende yaptım, ama frenleme yaparken iki freni orantılı sıkıyorum ve bu sayede kaymıyorum.

    Bayır aşağı karlı zeminde (yumuşak kar) inerken gene çift fren sıkarak iniyorum ve lastikler gram kaymıyor. Buzlu zemindede denedim gene kaymadı :)

    26" jantların yarıya kadar hizasını karlı olarak düşünün, ani hızlanmada ayakta ve oturarak hızlanmalarımda da kayma olmadı. İşin aslı lastikte bitiyor...

    Ve krampon ayakkabı kullanıyorum :)
     
  14. Güven Çifçi

    Güven Çifçi Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2012
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Çorlu
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kar lastiği yoktur, kış lastiği vardır. Kış lastikleri, normal lastiklere göre daha yumuşak hamurludur ve bu sayede düşük sıcaklıklarda dahi kemikleşmeden yola tutunmaya devam edebilirler. Ama kış lastiği var diye fren yaptığımda zemine tutunuyor, illa ki durur demek doğru olmaz. Zemine göre, ani manevra ve frenlemeden kaçınmak gerekir...
     
  15. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    804
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    buzsa freni unutun en iyisi
    kardada tekerlekleri kitleyecek kadar frene asılmamak en iyisi
    selenizi indirin ayaklar yere yakın olsun ters bir durum için
    ayrıca tekerlere yapılan plastik kelepçeli sistem frenlemeyi biraz daha iyi yapıyor bu söylediklerim karda buzlu yerde çivili sistemden başka bir çare yok gibi
    lastik havası konusunda herkesin görüşü farklı olabiliyor az olması daha iyi olcaktır gibi frenleme için kar içinde gitme açısında iyi olmayabilir