Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karda bisiklet sürmek. Düz lastik mi Dişli lastik mi

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Hakan Can Onrat tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar ve abilerim :D
    Şu an bisikletimde maxxis xenith 1.50 lik lastikler takılı
    Bu lastiği bilen bilir dümdüz lastik üstünde dişi geçin su kanalı bile yok :D

    [​IMG]

    Biz bugün bir arkadaşla zevkine karda biraz turlayacağız
    Kar hakkında bilgi verecek olursam işlek bölgeler bu şekilde

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ve ellenmeyen bazı yerler (çoğunlukla bahçelerde) yer yer 30cm yi geçen kar var

    [​IMG]

    Şimdi benim bu xenith lerin yanında bir tanede dişli maxxis lastik var ama sadece el pompası olduğundan değiştirmeye çok üşeniyorum :D

    Sizce düz lastikle karda sürülür mü? (Buz değil sadece kar)

    2. bir sorum daha kilitli pedalla sürülür mü :D
    Düşersem sıkıntı değil kara düşücem zaten kalabalık bölgelerde fazla sürmeyi düşünmüyoruz
     
  2. Mert Ahmet

    Mert Ahmet Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    437
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Dişli lastik tercih edin çünkü yol tutuşu inanılmaz arttıracaktır silik lastiğe göre
     
  3. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    drift yapmayacaksan bol dişli lastik
     
  4. S. Onur

    S. Onur Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2014
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Onur SÜSLÜ
    Seviye:
    Kişisel görüşüm düz lastikte dişli lastikte aynı tepkiyi verecektir. Dişli lastiğin arasına dolacak olan kar soğuktan etkilenip donma yapabilir veya bir kalıp oluşturabilir. Bu durumda düz lastikten farkı kalmayacağını düşünüyorum ? Dönüşlerde kayma olasılığını arttıracaktır 2 side dişli 1 tık önde olabilir bu konuda denemeden bilemedim :eek:

    2. Sorunun cevabı ise kilitli pedal ile denemeyin yukarıda dediğim gibi keskin dönüşlerde sıkıntı yaşayabilirsiniz dengeyi sağlamak amaçlı kilitli pedal sıkıntı.
    Düştüğünüzde dengesiz bir düşüş olacağı için bir tarafınızı kırmanız kaçınılmaz bir son olacaktır. Öyle bir durum yaşanmaması dileğiyle

    İyi pedallamalar. :rolleyes:
     
    fishman bunu beğendi.
  5. VolkanS

    VolkanS Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Ocak 2014
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    adıyaman
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Otomobillerdeki kışlık lastiklerden yola çıkacak olursak, bol dişli olması hem hareket etmeniz hem de durmanız açısından daha faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
     
  6. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.653
    Beğeniler:
    942
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    En güzeli çivili olur :)
     
  7. LeventK.

    LeventK. Kıdemli Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    23 Ocak 2014
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    tabii ki dişli lastik
     
  8. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  9. Fanonn

    Fanonn düz üye

    Kayıt:
    6 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Sayın Edip Dinçer'in verdiği linkte var ama daha ön plana çıkarmak istedim. Karda en iyi çözüm bu sanırım:

     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  10. U BoRa

    U BoRa Kaptan

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    2 Ekim 2014
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Tekirdağ
    Seviye:
    Dişli lastik tercih edin kesinlikle. Dişli mi yoksa düz mü diye bir tartışmaya girmek dahi abes. Bu arada siz de farkındasınızdır mutlaka ancak Eskişehir'de bazı cins kaldırımcıklar, tümsekler, vs. 1 karış kadar kar olduğu zaman çok sinsi bi şekilde kamufle olabiliyor. İlaveten kuru hava şartlarında dahi tramvay rayları inanılmaz derecede kaygan oluyor ve tekerleği araya düşürürseniz çok sıkıntılı sonuçlar doğurabilecek durumlar yaratabiliyor. Hatırlatmakta fayda var yine de.

    Çok daha fazla dikkat istemekle beraber muhtemelen çok daha zevkli olacaktır karda pedallamak, iyi eğlenceler dilerim :)
     
  11. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çoktan sürüp geldik yaklaşık 1.5 saatlik bir tur oldu çok fazla yol gidemedik tabii :D

    Kendi sorularımı bir de konuya gelen mesajları cevaplayayım hemen

    Öncelikle lastikleri değiştirdim
    İyiki değiştirmişim dişli lastikle bile çok sıkıntı yaşadık ama çok zevkliydi :D

    [​IMG]

    bu iki resim arasında maşanın stickerleri de değişmiş :D

    Ayrıca kilitli pedal kullandım sıkıntı olmadı zaten denge azıcık bile bozulsa hemen çıkardım sol ayağı

    "Dişli lastiğin arasına dolacak olan kar soğuktan etkilenip donma yapabilir veya bir kalıp oluşturabilir. Bu durumda düz lastikten farkı kalmayacağını düşünüyorum"

    Böyle bir şey olmuyor hatta aksine lastikler tertemiz oluyor karda sürünce :D Yani toprak gibi arasına sıkışmıyor.


    "Eskişehir'de bazı cins kaldırımcıklar, tümsekler, vs. 1 karış kadar kar olduğu zaman çok sinsi bi şekilde kamufle olabiliyor. İlaveten kuru hava şartlarında dahi tramvay rayları inanılmaz derecede kaygan oluyor ve tekerleği araya düşürürseniz çok sıkıntılı sonuçlar doğurabilecek durumlar yaratabiliyor. Hatırlatmakta fayda var yine de."

    Zaten 1 karıştan fazla kar olan yerlerde bisiklet gitmiyor, sürülmüyor o yüzden o tarz yerlere isteseniz de giremiyorsunuz :D
    Tranvay rayları dediğiniz gibi çok kaygan sıkıştırmaya gerek yok çapraz geçerken bile kaydığı zaman zaman hissediliyor

    Bu arada dediğiniz gibi çok zevkli oldu :D Durup çok fazla fotoğraf çekmek istemedik zaten sürekli düşecek gibi gitmekten durmakta istemedik
    2 tane resim çektik biri çıkmadan bahçede diğeri de öyle güzel bir yerde durup çektik :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Dişleri derin lastikler ve lastikler dar olmalı. Daha fazla yol tutuşu için. İSveç rallisinde ki lastikler metal çivili ve dar olurlardı.
     
    Fanonn bunu beğendi.
  13. BORA34

    BORA34 CUBE ACID

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    BORA
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Karda sürecek iseniz dişli lastik tercih etmelisiniz böylelikle güvenli bir sürüş yaparsınız
     
    Son düzenleme: 6 Ocak 2015
  14. U BoRa

    U BoRa Kaptan

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    2 Ekim 2014
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Tekirdağ
    Seviye:
    Yanlış. Temas alanını düşürüp basıncı artırmak doğru olandır. Kışın lastik havalarını düşüren otomobil sürücülerinin de yaptığı en büyük hatadır bu.
     
  15. Tolga Uşaklı

    Tolga Uşaklı Kıdemli Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    31 Ekim 2009
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Karda sürerken dişli lastik takın, mümkünse diş araları da geniş ve yüksekliği biraz fazla olsun, böylelikle lastiğin dönüş hızından dolayı aralarında kar ve çamur birikme oranı da biraz azalır, hava basıncı düşük olursa arkadaşımızın söylediği gibi sıkıntılı olur.

    Ben geçen gün çıktığımda Michelin Country Mud 2.0 ile dolaştım, kar sizin kadar değildi ama sorun yaşamadım.
    Çamur ve balçık daha büyük sorun, özellikle yumuşak ve geçilmemiş yerlerde sizin ağırlığınız ile birlikte bisiklet kendi kafasına göre çamura batabiliyor veya takip ettiğiniz izin dışına çıkabiliyor.

    Ben sürekli SPD pedal ile dolaşıyorum, eğer zemin bozuksa ve düşme riski varsa o bölgeye gelmeden önce pedalın düz olan diğer tarafına çeviriyorum, karın içinde ne olduğu belli olmadığı için yumuşaklığına güvenip düşmeyi tercih etmemek lazım, boru vb. şeyler zarar verebilir.
     
  16. MTE

    MTE Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2015
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Eğer yavaş hızlarda taşlık arazide tırmanış yapıyorsanız 4X4 kullanıyorsanız lastikleri bir miktar indirmek temas alanını arttıracağı için avantajlıdır. onun dışındaki tüm koşullarda kesinlikle lastiklerde basınç yüksek olmalı bu araba içinde geçerlidir. lastik indirmek arabada lastiğin orta kısmının kullanılamamasına neden olur ve lastik dış kısmı erir sadece..

    bisiklette ise lastik basıncının düşük olması sadece yorar . Sadece hareket bisikleti kullananlar ( durduğu yerde hoplayıp zıplayanlar :) ) lastik indirirler .

    karda lastik indirmek yanlıştır.
     
    gmfaruk bunu beğendi.