Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karda Bisiklet Nasıl mı Kullanılır? Cevabı İçeride...

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında atta tarafından paylaşıldı.

  1. atta

    atta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    775
    Beğeniler:
    407
    Şehir:
    -
    Seviye:
    Merhaba sevgili bisiklet forum üyeleri, "Seninki Kaç Vites" oluşumunun başındaki abiye çeşitli yabacı kaynaklardan yararlı teknikleri bulup, gönderiyorum ve o da, çevirip bloğunda paylaşıyor bende burada konusunu açıyorum (önce ki konumuz "Engebeli Arazide Sürüş" idi) Bygün de Malum Karların yağmasıyla ve herkesin aklını kurcalayan soruya cevap için "Karda Bisiklet Kullanımını" çevirdik, neyse lafı fazla uzatmıyorum ve konuya geçiyorum:


    Düz hatta hız

    Kar yağışı yeni başladıysa, ön tekerlek üzerinde sorunsuz ilerleyebilirsiniz. Yolunuz üzerinde çukur veya başka engebe olmadığına da dikkat etmelisiniz.
    Hafif eğimlerde bile normalden daha düşük yatış gerçekleştirilmelidir. Pratikte bu işi yapmak için biraz kalçanızı seleden biraz daha arkaya (bu aynı zamanda ön tekerdeki ağırlığı azaltacaktır) ve topuklarınız pedala biraz daha yakın olmalı. Böylece rahat bir pozisyon sağlanabilir. Bu esnada ön teker hafif bir gömülme ile karşı karşıya kalırsa ayaklarınız asansör diye tabir edilen (güç vermek istenen pedal yavaşça itilir) hafif pedallama ile göbekten ileriye doğru itilebilir.
    Yine söylediğimiz gibi karlı-buzlu yollarda gitmek ekstra dikkat gerektirmekte, daha önceden sürdüyseniz yine bu yolları takip etmek (daha önceden açtığınız bisiklet yolunuzu-teker yolunuzu) sizin için daha yararlı olacaktır.


    İvmelenirken dönüş gerçekleştirmek

    Tam da ikisi bir arada bir meziyet gibi değil mi ? :D Kar-hız ve bir dönüş gerçekleştirmek. Çok agresif bir dönüş gerçekleştirmek tabi ki akıllıca bir iş değil, fazla abartmayalım tabi bunu profesyonellere bırakalım.
    Viraj dönüşlerinin altın kuralı hatta motosikletçiler için hayat kurtarıcı ve yeni başlayanlar için. Virajı almaya başlarken gideceğiniz yöne bakmaya gayret edin, eğer farklı tarafa baktığınızda viraj almak çok zorlaşacak hatta kötü bir kaza ile de sonuçlanabilir. Kısaca dönüş istikametine odaklanma diyelim buna.
    Yine önceki yazıda olduğu gibi gelen darbeleri absorbe etmek için dizleri-kolları esnek tutmalısınız.


    Patinaj ve Tek hamlede dönüş gerçekleştirmek

    Dönüşlerde ani bir kavrama istemiyoruz. Dar köşelere geliyor ve çok çekiş yapılamayacaksa, arka frene hafif dokunuşlarla ve kalçanızı da dışarıya doğru iterek arka lastiği dışarı atmalısınız. Aslında bu tecrübenin aynısı yazın yaptığınız ( yaptığınızı farz ederek ) downhill sürüşlerde de farkına varabilirsiniz.
    Tek hamlede dar dönüşlere hızlı giriyorsanız , ayakta durmanız dışında fazla zamanız olmayacaktır. Çünkü hızlı olduğunuzda hemen yani saniyelik bir geçiş yaptığınız için ayakları aynakol seviyesinde tutmak, topukları geriye doğru pedal üzerinde tutmak ve dizlerinizi geniş açıda tutmak en önemli kurallardan birisidir.


    Bunların dışında ... Karda gezintide

    Yazıların amacı sizleri bilgilendirmek ve ilk deneyimleriniz için başarılı bir tecrübe sağlamak. Diğer eklemek istediklerimiz ise, rüzgar ve korunma. Bütün bu işleri yaparken rüzgar (yönü ve gücü) en önemli faktör olacaktır. Buna göre bazı denge işlerinde vücut ağırlığınıza göre ufak ayarlar yapacaksınız. Giyim konusunda ise biraz daha dikkatli olmanız gerekmektedir. Vücut sıcaklığınızı dengede tutmak boyunluklarınızı (buff) ve bere takmayı ihmal etmeyin.


    Yazı dizilerimiz ve çevirmelerimiz tüm hızıyla devam ediyor. Bizden ayrılmayın, bisikletle kalın. Gülümseyin :)


    Blog Sayfası: http://seninkikacvites.blogspot.com/2013/12/karda-bisiklete-nasl-binilir.html


    Çeviri: www.bikeradar.com
     
  2. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Nemi yapıcaksın bisikletin altına alıp ölümüne gidiceksin artık ne olursa :D:D işin şakası bu karda bisiklet kullandığım süreç içinde hızım 10-15 kmh aşmadı virajlara gireceğim zaman ve duracağım zaman ön-arka frene yavaşça asılarak duruyorum okadar kasılarak sürdünmü zaten olanlar oluyor :)
     
  3. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    805
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    büyük viteste daha çok sağa sola savruluyor gibi
    klipsli yöntemi deniyenecek arkadaşlar önede arkayada taksın sadece arkaya takınca önden savruluyor :D
    dört teker sürücüleri durursam tıkanırım yada fren yaparsam kayarım diye ne yapacakları belli olmuyor dikkatli olmak lazım yaz lastikleriyle cirit atıyorlar
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    [​IMG]
     
  5. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Karda fixed deneyımlemek ıstıyorum ölmezsem deneyımlerımı paylasırım :D:D
     
    atta bunu beğendi.