Alüminyum vs. Karbon kadro

Bora Kıraç

Aktif Üye
Kayıt
5 Nisan 2013
Mesaj
195
Tepki
418
Yaş
36
Şehir
İstanbul
İsim
Bora Kıraç
Bisiklet
Scott
Amacım tartışma yaratmak değil fakat tak diye "Karbon" "Mutlaka Karbon" "Karbon bambaşka" diyen arkadaşlar nasıl ortalamalarla sürüyor bisikletlerini, rampalarda kaç watt basıyorlar çok merak ediyorum :)

Şahsi düşüncem, 32-33 üstü ortalamalarla sürmediğiniz, rampalarda 600-700 watt ve üzeri basmadığınız sürece ortalama bir Karbon bisikletle iyi bir aliminyum bisikletin farkını anlayamazsınız. Almanya'da çoğu yarı pro / yarışçı arkadaşlarımın bisiklet grubunda antrenman bisikletlerinin çoğu aliminyum örneğin. (CAAD, TCR vs.) Sadece yarışlarda Karbon bisikletlerini kullanıyorlar.
 
Scudo

sedir90

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
58
Tepki
23
Şehir
denizli
İsim
Kürşat ERKAN
kesinlikle karbon ancak karbon konusunda karbon un mm içindeki liflerin sayısı olan k göstergesine dikkat etmek gerekiyor.1 k dan 12 k ya kadar sağlık boyutu var.Dogma think replika kadrolar genelde hafif olması için 1 k dan tayvanda yapılıyor ancak malum olduğu üzere çok fazlada esner . Bu k değeri aynı zamanda kadro kırılması noktasında en büyük etkenlerden.Piyasadaki bir çok marka ya çift kat 3 k yada 7 k karbondan kadro yapar ve bu kadrolar bayada sağlamdır. Dolayısıyla alacağınız karbon konusunda k ölçüsünü mutlaka isteyin. Ağır sanayide hem sağlamlık hemde çift kat kullanım gereği olmadığı için genelde 12 k kullanılır ancak şekil vermek kolay olmadığı için 12 k bisiklet bulmak zor olur. Benim şu anda kullandığım ciöcc marka bisiklet 12 k karbon el yapımı . Karbon kalitesi anlamında aradaki farkı anlamak mümkün. Ama tabiki trek yada diğer markalardaki gibi göz alıcı ufak detay kıvrımları bükülmesi zor olduğundan görmekte mümkün değildir. Umarım fikir edinmenize yardımcı olmuşumdur. Diğer bir konu ise ister raplika ister marka bir kadro alacağınızda mutlaka k kalitesini araştırmanızı tavsiye ederim. Aksi halde yol bisikleti gibi hız üzerine kurulu bu sporda kadronun ani kırılması ciddi sıkıntılar doğurur.
 

Alizee

Daimi Üye
Kayıt
26 Aralık 2015
Mesaj
300
Tepki
296
Şehir
Istanbul
İsim
Ali
@sedir90 hocam bu k ibaresi urunlerin kendi sitesinde yazar mi yoksa iletisim kurup istememiz mi gerek?
 

Hastateker

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
801
Tepki
772
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Çelik.
Elinize kalbinize koyup der misiniz kaç kisi yarışçı da yarış anında 50 gram bile önemli?
Alüminyumu kıranda var karbonu kıranda çelik kırılmaz mı kırılır da çelik abi çelik sonuçta.
Bu işi bu forum üyelerinin yarısı hobi olarak yapıyor.
Benim de bir çok hobim var ama bisiklet hobimi karbon kadro olsun dura ace olsun dt swiss jant olsun aero olsun diye uğraşmam.
Ha diyorsunuz ki param çok güle güle harcayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: 7haiku ve sedir90

Orhan Akarkut

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
1.388
Tepki
1.092
Yaş
65
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
Forumun en BABA konusu!

Ben bir süre 105 setli Cube Peloton kullandım. Şimdi karbon EMX-1 kullanıyorum, 6800 setli, 6800 jantlı. EMX-1'le rampaları daha iyi çıkıyorum, düzde daha iyi gidiyorum, basıyorum vs. Ama bu farkta kadronun mu etkisi var, lastik-jantın mı, ben mi kuvvetlendim, yoksa bunların hepsi de etkili, bilmiyorum.
 

sedir90

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
58
Tepki
23
Şehir
denizli
İsim
Kürşat ERKAN
@Alizee orasını çok bilmiyorum kardeş.Sanırım mail atarak filan öğrenilir diye düşünüyorum.

@Hastateker kardeş karbonun keyfide başka ama o kadar hor görme
 
  • Beğen
Tepkiler: Hastateker

sedir90

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2012
Mesaj
58
Tepki
23
Şehir
denizli
İsim
Kürşat ERKAN
İnşaAllah seninde en güzelinden olur kardeşim[emoji106]


 

KUTAY67

Daimi Üye
Kayıt
19 Temmuz 2015
Mesaj
221
Tepki
250
Şehir
DENİZLİ-ZONGULDAK
İsim
Independent
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Ghost
Bisiklet türü
Diğer
Alu yol bisikleti mi sattım, karbon düşünüyorum ve yorumları okudukca okuyorum, yakında çay biskevit ile zenginlestirecegim. Kafalar karışık
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Hangi karbon, hangi alüminyum? Piyasada kullamım amaçlarına göre birçok çeşit karbon elyafı var, aynı şekilde birçok çeşit farklı kompozisyonlarda alüminyum alaşımı var. Karbonfiber kadro üretiminde basınç, sıcaklık ve elyaf yerleştirilme yönleri, elyafın en kalınlığı önemliyken, alüminyum ve diğer metal kadrolarda, metalin içindeki alaşım elementleri ve metale uygulanan ısıl işlem çok önemlidir. Karbon'un anizotropik bir malzeme olması rijit olması istenen bölgelerin mukavim ve rijit olmasını sağlarken, aynı zamanda yanal kuvvetlere karşı bir zayıflık oluşturur. Yani karbonfiber çekme dayanımı olarak alüminyum alaşımlarına göre üstün olsa da, farklı eksenlerde oluşan kuvvetlere karşı savunmasız duruma düşebiliyor. Fakat bu her zaman olacak bir durum değil...

Az önce de söylediğim gibi, karbonfiber'de ar-ge çok önemli. Karbon kadrolardaki her noktanın rijitliği ve elastikliği farklı olmalıdır. Arge'si iyi çalışılmış Yüksek modüllü karbon elyaflarıyla üretilmiş bir karbon kadroyu tercih ederim...

Fakat triple butted 7005 T6 alüminyum kadro da asla pişman etmez, alüminyum'dan beklenmeyecek düzeyde (yaklaşık 360-380 MPa) civarlarında bir çekme dayanımına sahiptir...

Sözün özü mühendisliği iyi yapılmış bir kadro asla pişman etmez. İster alüminyum, ister karbon, isterse de çelik olsun. Kötü malzeme yoktur, yanlış kullanılan malzeme vardır...
 

Cemil Dada

para todos todo nada para nosotros
Kayıt
22 Nisan 2016
Mesaj
424
Tepki
694
Şehir
Ankara
İsim
Cemil Dada
Bisiklet
Cube
@Dogukanersoz Şaka maka öyle bişey gerçekten var. Adı karbonminyum olmasa da var, uçak motorlarında anladığım kadarıyla motor bloğu olarak kullanılıyor. Bkz. Viki
 
  • Beğen
Tepkiler: Dogukanersoz

berktx

Aktif Üye
Kayıt
18 Ekim 2015
Mesaj
180
Tepki
200
Şehir
Çanakkale
İsim
Berk
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Iyi günler forumu biraz inceledim fakat 2010 2011den beri karbon alüminyum hakkında bir kaç bilgiyi eksik gördüm. Hem kendi merakımı gidermiş olurum, hem de diğer arkadaşlara rehber niteliğinde konu olmasını istiyorum.

Öncelikle yol bisikleti olarak karbon çok uzun zamandır yaygın değil sektörün bu bölümünde. Hayır yaygın derseniz demek istediğim mesela 6 7 yıllık karbon kadrolar ortalıkta dolaşmıyor. 30 40 yıllık çelik kadrolar, 15 yıllık alüminyum kadrolar görebilirken (büyük ve köklü markalarınkini) şu an karbon kadroların seri üretim tarihinin günümüze yakın olmasından dolayı yaşlı karbon kadrolar göremiyoruz.

Başta sorularim uzun süre bisiklet kullanmış kişilere ya da bu işin ehli olan abilerime.

Karbon kadroların zamanla örgüyü bıraktığını bir yerde okumuştum. Eğer kadromuza çok güzel bakarsak her tur ve antrenman sonrası çok güzel temizlesek hiç aksatmasak bir alüminyum ve karbon kadronun ömrü ne kadar gider ?

*bir de lütfen karbon alüminyum tartışmasına dönmesin sadece bilgilendirme amaçlı olmalı konu, herkesin karbon mu alüminyum mu konuşmalarından bıktığına adım gibi eminim*
 

ilker

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2011
Mesaj
640
Tepki
987
Yaş
50
Şehir
Zonguldak
İsim
İlker
Bisiklet
b'Twin
Son dönemde tanıdıklstımdan bir tanesi kırdı, diğeri nasıl olduğunu kendisi de bilmiyor çatladı, 2 tane karbon kadro çöp oldu.
İki bisiklet de KTM bu arada.
 

Hastateker

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
801
Tepki
772
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Karbonun kullanım alanı çok geniş.
Karbon arabalar da var artık. Jantlar kapılar...
Ama bisiklet sektöründe o kadar kaliteli olduğunu düşünmüyorum.
Izlediğim bir vidyo da karbonun kurşun geçirmezliği çelikle aynıydı neredeyse, ama o karbon parçaya yüzeysel bi baskı yapınca paramparça oluyordu.
Demek istediğim şu:
Karbonu kullanım amacına göre binlerce farklı şekilde işleyebiliyorlar.
Ama kullanım amacından başka bir şeyde karbon kağıt oluyor
Bisikletlerde karbon kullanımı hafiflik değil mi? Hafif olması gereken bir şeyden sağlam olmasını beklemek zordur yanlıştır
Burdan çıkarmak istediğim fikir şu
Bisikletlerde kullanılacak karbon kadronun amacına uygun kullanımında "bence" işlevsel olur. Ama kullanımın dışında 1 saniyeliktir karbon.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

berktx

Aktif Üye
Kayıt
18 Ekim 2015
Mesaj
180
Tepki
200
Şehir
Çanakkale
İsim
Berk
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
@Hastateker karbonun esnemezliği de düşünülüyor bisiklet sektöründe o da var.
Alüminyum bana göre daha dayanıklı fakat karbon kadro kırmak çok mu kolay yani. Yolda giderken küçük bi çukur kadroyu gerçekten haşat edebiliyor mu, kullanılamaz hale geliyor mu bu karbon denilen şey. Yok mu bunu 4 yıldır süren biri
 
  • Beğen
Tepkiler: kutsaruzgar