Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon kafes yamulursa ...

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Barış BİRLİK tarafından paylaşıldı.

  1. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    SRAM XX - XO , Shimano XTR vb. üst seviye sistemler bilindiği üzere karbon kafes kullanıyorlar , bugün ufak bir kazadan sonra yüreğim ağzıma geldi allahtan kadro kulağı yamulmuştu ama aklımada bir soru getirdi eğer XOımın karbon kafesi yamulsaydı ne yapılabilirdi , neler olurdu ? Tamir olurmuydu ?
     
    ali tekintüre bunu beğendi.
  2. recep mutluer

    recep mutluer Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    107
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    arka arttırıcı kafesi mi?Emin değilim ama pek iyi olmaz gibi düşünüyorum sonuçta karbon , umarım yaşamazssınız böyle bi' kazayı.
     
  3. Semican Baydur

    Semican Baydur Bisikletkolik

    Kayıt:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Antalya Merkez Uğraş: Xc
    Seviye:
    karbon esnek bir malzeme plastik gibi düşünün ama onunda bir kırılma noktası var.
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon esneme konusunda iyi bir malzeme değil. Direk kırılırdı :)
     
  5. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    benimde bildiğim kadarıyla direk kırılırdı
     
  6. serhat toy

    serhat toy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    İzmir-Bandırma
    Seviye:
    Anlık darbe de kırılabilirdi...
    Fakat yavaş yavaş uygulanan basınçları ve cılız sallantı ve darbeleri ise emme özelliğine sahip olduğundan bu gibi durumlarda aluminyum gibi yamulma riskleri olmaz... Yani ya kırılır ya da yamulmaz.
     
    Ali Serdar GÖK bunu beğendi.
  7. Muratcan Gümüş

    Muratcan Gümüş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    benim testlerde izlediğim kadarıyla yamulma olmuyor, ya direk kırılıyor yada esneyip eski haline geri dönüyor..
     
  8. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    Karbon esneme bakımından anlık kuvvetlerde esnemez, bu yüzden birçok yerde kullanılır. mesela pedal çevirme ile oluşan kadro üzerindeki esnemeyi minimuma indirdiği ve hafif olduğu için tercih edilir.

    Bunun yanında bir hayli sağlam ama yamulmak yerine kırılmayı tercih eden bir malzeme ne yazık ki :D
     
    Ali Serdar GÖK bunu beğendi.
  9. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Karbon fiber kompozit bir malzeme olup, elastik deformasyonu (esner fakat eski halini alır=geçici deformasyon) fiberlerin yerleştirilme ve sıklığına bağlı olarak fazla olan fakat çok yüksek yük altında veya aynı şiddeti meydana getirebilcek darbelerle kırılabilen yani plastik deformasyon(kalıcı deformasyon), strain aralığı ufak olan bir malzemedir. Bu aralığın ufak olması plastik deformasyonun kısa süreli olmasıdır yani sınırını aşıtğınızda yamulmaz eğrilmez direk bumlar. :D Fakat Stres değerleri ve elastic modülü oldukça iyi seviyelerdedir. Arkadaşların dediği gibi oldukça esneme kabiliyetine sahiptir ve anlık mukavemeti de devamlı mukavemetide çoook yüksektir. Kolay kolay kıramazsınız yani. :D
     
    M.Cilasun Bayülgen bunu beğendi.
  10. djayo

    djayo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Eylül 2006
    Mesajlar:
    459
    Beğeniler:
    390
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Karbon Kadronuzu bir mengeneye koyup sıkıştırırsanız içeriye doğru 2 taraflı bir esneme ( bükülme) olur. Mengeneyi gevşetirseniz kadronun eski formuna kavuştuğunu göreceksiniz. ( SİZ SAKIN DENEMEYİN )

    Karbon kadroların kırılabilmesi için dışardan darbe aması gerekmektedir. Kayalık bir zemine kadroyu vurma , araç çarpması , kaya fırlaması ve kadroya sert bir şekilde çarpması gibi darbesel tepkilerde kırılma , yada çatlama olasılığı vardır.

    Fakat Alu kadrolardan 3 kat sağlam olduğu deneylerle anlaşılmıştır..
     
    Cyclist999 bunu beğendi.
  11. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    x-o vitesi çok kıran arkadaşım oldu yamulmadan hemen kırılıyor.
     
  12. M.Cilasun Bayülgen

    M.Cilasun Bayülgen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Açıklama süper, ben de bir film ile ekleme yapayım...

    http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNtcPQ
     
    Cyclist999 bunu beğendi.
  13. ali tekintüre

    ali tekintüre Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2010
    Mesajlar:
    331
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yamulursa,fazla tapmıyoruz,hemen yenisine geçiyoruz(tabii kaç vitesi sorunsuz çalıştırabiliyorsa kullanabiliriz.)