Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon Kadroların Değerleri

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Hazar Yiğit Uyulgan tarafından paylaşıldı.

  1. Hazar Yiğit Uyulgan

    Hazar Yiğit Uyulgan Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Herkese merhabalar.Karbon kadrolarda özellikler olarak 1k/3k/12k/13k ve t800 t1000 gibi değerler gözüme çarpıyor.Bunların ne anlama geldiğini sağlamlık ve hafiflik kıyasıyla anlatabilecek bir arkadaş var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim saygılar .)
     
  2. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    3k 12k gibi değerler karbonun lif örüm kalınlığı. Görsel olarak farkedebiliyorsunuz zaten hemen. 3k ince örüm gittikçe örüm kalınlaşıyor.
    Bu 3k örüm
    SAM_9325_526F672C_zps0e4c302e.jpg
    Buda 12k örüm
    SAM_0195.JPG

    T800 T1000 değerleri hakkında çok fazla bilgi sahibi değilim bende. Bildiklerimden de pek emin değilim açıkcası
     
  3. Hazar Yiğit Uyulgan

    Hazar Yiğit Uyulgan Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Çok teşekkürler yine de sağolun.
     
  4. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    CUBE sanıyorum C68 diye bir şey çıkardı. Aslında benzer şeyler başkalarında da varmıştı da CUBE rakamlı yapınca akılda kalıyor.
    Normalde bizim karbon dediğimizde karbon fibriller ve fibriller arasında reçinemsi bir madde var. Normalde karbon fibriller silindirik ve araları reçine ile doluyor. Yaklaşık %60ı karbon fibril, kalanı reçine.
    Fakat CUBE fibrilleri dörtgen şekilli ve geniş yapmayı başarmış bu sebeple aralarda daha az boşluk kalıyor ve daha az reçine giriyor. Bunun %68i fibril kalanı reçine imiş. Böylece kadro daha hafif oluyor.
    Bu da öyle bir bilgi işte..
     
    Hazar Yiğit Uyulgan bunu beğendi.
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Kibriti çakana kadardır (karbon hacu, cayır cayır yanar bunnar).

    ***

    Anında düzeltme: Konu maddi değerleri değilmiş.

    ***

    Bir daha ekleme: Bisiklet teknolojisi konusunda cahil olunca böyle oluyor hep.

    Bisikletim Akmıyor - BisikletForum
     
    Uğur S. ve Edip Dinçer bunu beğendi.