Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon kadro yorulması

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında I am the Uptown R. tarafından paylaşıldı.

  1. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba :hhhhhh: Karbon kadrolar'ın sağlamlığı ile ilgili konulara baktım ancak böyle bir şeye denk gelmedim.Bu karbon yorulması ne anlama geliyor acaba? Mesela bir bisiklet gördüm 2007 model Scott marka yol bisikleti.İlan detayında kadro yorulması gibi bir şey söz konusu değildir diyordu, bu tam olarak ne anlama geliyor? Muhtelemen karbon kadro bir süre sonra ömrünü dolduruyor çünkü yorulmuş oluyor değildir ancak öğrenmek isterim yine de.Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum :srnsml:
     
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  3. Onur Kuzik

    Onur Kuzik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    422
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Yorulma meselesi sadece karbona ait bir mevzu değil. Tüm malzemelerin maruz kaldıkları yüke göre bir yorulma (yıpranma) süresi vardır.
    Düzgün imal edilmiş ve bakılmış bir karbon kadro veya bileşen çok uzun yıllar hiç bit yorulmaya maruz kalmadan çalışmaya devam ederler. ÖZellikle metal'e göre karbon'un yorulma süresi çok ama çok daha uzundur.
     
    Murat B. ve I am the Uptown R. bunu beğendi.
  4. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @chnkrmz Aslında hor kullanmadan olsa mantıklı diye düşündüm ben de ama çoğu zaman kadro yorulmamıştır yazısını yol bisikletlerinde görüyorum yabancı sitelerde

    @Onur Kuzik Anladım şimdi.Durduğu yerde yıllarca bekleyen bir karbon bisiklete bir şey olmaz yani?
     
    Onur Kuzik bunu beğendi.
  5. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    yol bisikletinde yorulma pek olmaz prof sürücü değilse. öyle olsa bile gene fazla yük binmiyor diye düşünüyorum.
     
  6. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kullanımdan ziyade uzunca süre beklemekten falan diye düşündüm biraz da.Bu konuda hiçbir bilgim yok.8 yaşında karbon bir bisiklet ne bileyim kimsayal bir şeyler oluyordur falan kadro'nun yapısında belki beklemeye dayalı olarak falan diye düşündüm çok cahilim anlamıyorum :D
     
  7. Ahmet.KOÇ

    Ahmet.KOÇ KOM

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    29 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    Bilkent/Polatlı
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Yorulma (fatigue), malzeme biliminde bir eşyanın sürekli kullanımına bağlı olarak o eşyada var olan mikro hatta nano ölçekteki kusurların yük ve stres uygulanmasıyla daha belirgin hale gelmesi (büyümesi) ve buna bağlı olarak eşyanın rijitlik, dayanıklılık gibi parametrelerinde düşüş yaşanmasıdır. Tabii, bu her eşya türü ve her hammadde (metal, polimer, kompozit, seramik vs.) için farklılık gösterir. Bence söylediğiniz ilanda bu terimin kullanılması biraz ilanın havalı olmasına yönelik bir düşünceyle yapılmış. Zira, kadronun ne ölçüde yorulup yorulmadığını bilebilmek için o kadroyu gerekli mekanik testlerden geçirmek ve elde edilen değerleri ham değerlerle karşılaştırmak gerekir.
     
  8. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Ahmet.KOÇ Detaylı cevap için teşekkür ediyorum:hhhhhh: Elbette her eşya'da mümkün ancak dediğim gibi acaba Karbon'da özel bir durum mu var.Sonuçta diğer kadrolar gibi değil.Daha komplike.Şey vardır ya hani, komponentler ne kadar hafifse ömürleri o kadar kısa olur gerçi doğru mu bilmiyorum duydum sadece, karbon'da belki öyle şeyler vardır diye düşündüm.Ekstra bir şey değilse zaten sorun yok.Teşekkür ediyorum herkese cevaplar için
     
  9. Ahmet.KOÇ

    Ahmet.KOÇ KOM

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    29 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    Bilkent/Polatlı
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    @Uptown Cyclist Hiç dert etmeyin. Materyal testlerinden geçmiş bir karbon fiber kompozit kadronun yorulma limiti alüminyum kadrodan da yüksektir ayrıca. Karbon kadrolardaki sorunlar genellikle anlık şiddetli darbelerle alakalıdır. Aynı koşullarda kullanılmış bir alüminyum kadro ile bir karbon kadronun, örneğin, 5 sene sonraki yorulma oranlarını karşılaştırdığımızda karbon kadro için bu oranın daha düşük olduğunu görürüz. Karbon fiber, şu anda dayanıklılık, hafiflik ve fiyat parametrelerini beraber dikkate aldığımızda, bir bisiklet kadrosunda kullanılabilecek optimum maddedir kim ne derse desin.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  10. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    5-6 sene önceki karbon kadrolarda noodling diye bir sorun vardı gelişen reçine teknolojisi ile insanın bisikletle geçirdiği zamandan kısa olmayacak şekilde tasarlandı. Artık pek noodling olayı kalmadı ama Şahsi olarak cadde kullanımında karbon tavsiye etmiyorum ve kullanmıyorum.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  11. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.457
    Beğeniler:
    40.867
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    [​IMG]

    scott scale 30 karbon large kadro ,bu bisiklet mtb idi.
    çok şey değişti
    slx ayna kol alındı 44-32-22 arka ruble 11-34
    jantlar 250 dolar
    teker 120 dolar continental korumalı ve 28 hacim
    bisiklet aynen hızlandı
    30 mart 2008 senesinde 2530 yuro idi bu mtb ,amortisör fox yüzlük idi ,amortisörü 2.elden 500 liraya sattım ve aliminyum çatal takdım 810 grmdır bu çatal
    amortisör ise 1 kilo 540 gram idi ,arka aktarıcı shimano xt ve sadece iki adet küçük tekerleri değişti,
    ön aktarıcı lx, lx vites sistemleri ,kadro 50.000 km 'yi çoktan geçti,,,,,
    çatlamamı ? yok öyle bi şey bu mtb kadrosu ,,,
     
    Ahmet.KOÇ ve I am the Uptown R. bunu beğendi.
  12. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    50.000 km ne yapmışsınız siz? :eek: Ben kim o kadar km kullanmak kim zaten bi kadroyu.Ben bütçemi arttırıyorum yol bisikleti konusunda biraz da biriktirdim zaten alacakken karbon mu alüminyum mu diye düşünüyorum, o yüzden merak ettim yani.Kadro değiştirebilmek gibi bir lüksüm olmayacak çünkü kolay kolay.Bana en az sıkıntı verecek olanı seçmek istiyorum doğal olarak
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  13. Fourseasonstr

    Fourseasonstr Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Fourseasons TURKEY
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba,

    Karbon kadro yorulması tabir gereği bisikletin tamamını kapsar bir terim.

    Karbon malzeme farklı ağırlıklarda maşze ve reçine kalitesine göre fiyat farklılıkları gösterir.

    Karbonun uygulanma teknolojisi ve şartlarıda kaliteyi etkiler.

    Her markanın karbon kadrosu iyi veya kötü diye birşey olamaz. Burda maliyetler önemlidir.

    Kadronun yorulması kalitesi ve kullanıcısıyla çok alakalı bir durum.

    Kaliteli bir karbon kadroyu zor şartlarda bile zarar görmesi imkansız kadar zor.

    Uygun fiyatlı modellerdeki karbon kadrolar genelde bağlantı noktaları( çelik- aliminyum- titanyum vs) bölgelerden titreşim gereği esner ve boşluklar oluşur yinede uygun fiyatlı olsada hiçbir karbon kadro sorun çıkarmaz. Sadece uygun fiyatlı karbon kadrolar pahalı modellere göre daha ağır olur. Yaklaşık 8 çeşit ağırlıkta karbon malzeme ve reçine vardır.
     
    Mehmet Alay ve I am the Uptown R. bunu beğendi.
  14. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Fourseasonstr O zaman şöyle diyeyim açıkça Supersix evo 105'in kadrosu? Ne diyorsunuz bu kadroya?
     
  15. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.457
    Beğeniler:
    40.867
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    açıkçası 30 mart 2008 senesinde aldığım bu karbon bisiklet hidrolik idi ,ve sert arazilere girdim ,yokuş aşağı inerken amortisörü açıyor idim inanılmaz keyifli idi.aydos artı belgrad artı çekmeköyde çok kullandım ,ayrıca tekirdağa gittim ,o zamanlar 26 jant idi,ve kartepeye gittim ,iznik 'e gittim, izmit'e gittim ,tavşanlı -boyalıca etaplarına daldım ,bir çok 200 km 'ler devrildi hatırı sayılır şile turları yapıldı ve göçbeyli bıçkıdere ,
    3 yıl öncede 28 janta çevirdim ,bu bisiklet yedi yaşına geldi ,6 yıllık garanti süresi bitti ,ama mübarek çok dayandı, asla sürücü hatası yapılmadı, önden sert darbeye maruz kalmadı, dahada gidecek diye düşünüyorum ,yalnız son hali ile artık offroad bitti
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  16. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Kudret Kurtcebe Gerçekten tebrik ederim sizi.Hakkını vermek bu olsa gerek :D
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  17. Fourseasonstr

    Fourseasonstr Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Fourseasons TURKEY
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Her firmanın kullandığı karbon malzeme ve reçine uygulama teknolojisi farklıdır.

    Bahsettiğiniz modelden bu güne kadar uluslar arası platformda kadronun kendisinde sorun yaşayana rastlamadım.

    Kadrodan kesinlikle sorun çıkmaz. Bağlantı noktalarında iddalı değilim.

    Hangi malzeme olursa olsun oynar yerlerde zamanla aşınma olur.

    Burda asıl önemli olan ürünün kullanılacağı
    ülkenin coğrafi yapısı kullanıcı kalitesi ve yapılacak yolun uzunluğu. Kenarda durup ayda 100 kilometre yapacaksanız 100 yıl ömrü olur.
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  18. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Fourseasonstr Gayet açıklayıcı bir cevap oldu benim için.Teşekkür ederim :hhhhhh: