Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon kadro yapımı

Konu, 'Kadrolar' kısmında Erhan1 tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Karbon kadro yapımı,üretim aşamaları ve teknolojisiyle ilgili detaylı inceleme arıyorum,bu konuda elinde belge-döküman-link vb olan varsa foruma ekleyebilir mi ?
    Teşekkür ederim..
     
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Carbon fibre kadrolar günümüzde oldukça revaçta. Birçok marka ve bunların modellerini bilmemize rağmen imalatları hakkında çok şey bilmiyoruz.
    Karbon kadro imalat tekniklerini, aşamalarını, bağlantı elemanlarını ve malzeme detaylarını burada paylaşabiliriz diye düşündüm.
    Aslında ilk olarak bu konuyu "eros3" arkadaşımız, el yapımı kadrolar başlığı altında bir mesaj olarak getirmiş, onun mesajınıda buraya taşımayı uygun buldum.

    İlk katılım benden olsun. Aşağıdaki fotolar hazır carbon-fibre borularla yapılan (rekorsuz) imalat tekniğine bir örnek.
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  3. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim,karbon kadrolu bir bisikletim olmasına rağmen bu konuda bilgi eksiklerim çok ve bunları bilinçlenmek için acilen öğrenmek gerekli.Karbon kadroların yaygınlaşmasıyla da buna epey bir talep olacaktır sanıyorum.
    Bu konuda da Mustafa bey in çok detaylı bilgileri olduğunu görüyorum,bu konuya cannondale in karbon kadrolarla ile ilgili bir kılavuzunu daha sonra (çevirebildiğim kadarıyla) koymak isterim .
    Ayrıca Selçuk Çilek' beyin güzel bir incelemesi var ,bunu ilerde ekleyebilir.
    Bir de karbon kadro yapan bir arkadaş vardı,belki o da deneyimlerini paylaşır, ilk aklıma gelen noktalar bunlar.. teşekkürler..
     
  4. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bugün fazla zamanım yok ama göbeklerin neden titanyum olduğunu burada açıklamak istiyorum
    . 7075 aluminyum,karbon elyaf/reçine arasına girebilecek çok az nemde olsa alüminyumu galvanik korozyona uğratıyor. uçak mühendisliğinden yapılan bir teknoloji transferi burada devreye giriyor.
    7075 aluminyum ve karbon elyaf arasına nem girdiğinde maalesef bu sorun var.galvanik korozyona aracı olan elektrik akım köprüsünü ortadan kaldırmak için Titanyum parçaları bile montaj öncesi çok ince fiberglas malzemeyle kaplıyorlar .
    kaynak: compositesworld.com
    iyi seneler
     
    Gürsel A., ozkantu ve Gökhan.Y bunu beğendi.
  5. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Karbon kadro yapımı konusunu özellikle resimlerle destekleyerek anlatınca anlaşılırlığı artıyor. Bu konuda elimizde olan açıklayıcı resim,belge vd döküman eklenebilir,konuyu tamamlayıcı bilgiler olarak karbon kadronun bakımı,kullanımında dikkat edilecek noktalar eklenebilir.
    Ayrıca kadro yapım aşamalından önceki süreçler ( mesela kadronun ana malzemesi karbon elyafının?(ya da liflerinin) üretimi konusu, kadro haline getirilirken kullanılan kalıplama teknikleri,vakumlama,fırınlama vd konular da eklenirse anlaşılır olur sanıyorum.Dünyada öne çıkan ülkeler ve Türkiyedeki imkanlar nedir ,diğer konu içi başlıklar olabilir.
    Teşekkür ederim katkılar için...
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  6. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Eros 3 e: Değerli bisikletçi arkadaşım. Başka alanlardaki faaliyetlerim bu foruma daha sık uğrayıp, bilgi alış verişinde bulunmamı engelliyor. Detaylarla ilgilenen bir insan olarak şunu belirtmek istiyorum.
    Yüzeysel ve slogan şeklindeki katkılar bizleri önümüzdeki ekranın bir adım ötesine götürmeyeceği için, forumlara yapılan bu tür katkılar yanlış anlaşılmaya, yanıt verilmesine,tekrar yanıt hakkı doğurmasına v.s.,v.s. ve değerli zamanlarımızın diyalog yerine monoloğa heba edilmesini ve bundan da aslında kimsenin hoşlanmayacağını düşündüğüm için ,senin mail adresine ve 6 veya 7 başka arkadaşa gönderdiğim genel anlatımlı incelememi bu konuya biraz katkı yapar düşüncesiyle tüm metin boyutu ile benim yerime yerleştirebilirsen , sevinirim.
    Yani hiçbir sorun yok...benim yerime sen eklemiş olursun.
    Sağlıklı bir 2008 dileklerimle.
    Selamlar
     
    Gürsel A. bunu beğendi.
  7. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:

    Bisiklette karbon furyası aldı başını gitti. Giysilere bile karbon görünümü veriliyor. Eldivenlere karbon korumalar ekleniyor. Ayakkabı tabanları karbondan ve kasklarda kullanılması da bu süreçte herhalde kaçınılmazdı.
    Aşağıdaki yazımda özel olarak karbon malzeme üretimini ve genel açıdan da kompozit malzeme üretimini değişik açılardan irdeleyeceğim.
    Sorular:
    Karbon komponentlerin "pahalı" olması nereden kaynaklanıyor?
    Her karbon ürününün pahalı olması gerekiyormu?
    Satış bedelinin ne kadarı gerçek imalat maliyetlerinin pahalı olmasına,ne kadarı başka nedenlere dayanıyor?
    Hangi ürünleri almalıyım ve hangi ürünlerden uzak durmalıyım?

    Karbon komponent üretimi.
    Bisiklet sanayi karbon malzeme ar-ge sinde ,imalatında ve kullanımında hiçbir zaman öncü rol oynamamıştır.
    Öncü rol oynayan sektörler.
    a)Havacılık ve Uzay Sanayii ve bunun içinde özellikle Savunma Sanayii.
    b)Otomotiv Sanayii ve bunun içinde özellikle Yarış Araçları Sanayileri dir.

    Bu sektörler arasında a) altında yazılı sanayi firmaları hacim ve ilkler başlıkları atılırsa
    önde geleceklerdir ama örneğin yarış araçları imalatçıları arasında ve özellikle Formula 1 de yaşanan yüksek yoğunluktaki rekabet ,ürünlerin ar-ge ile kullanım arasındaki süreç hızı irdelendiğinde ,çoğu zaman geride kaldıklarını görüyoruz.
    Yarış Araçları sanayileri arasında dünyada en fazla insanın çalıştığı İngilterede ki bazı firmaların yine muhtelif havacılık ve uzay araçları fuarlarına davet edildiklerini ve her iki tarafın Ar-Ge ve üretim bölümlerinin de bu sinerjiden yararlandıkları görüyoruz.

    Gemicilik,Motosiklet ve Bisiklet Sanayileri üstte yazılı sektörlerdeki gelişmeleri takip etmişlerdir.

    Bisiklet sanayinin günümüzdeki gittikçe yükselen yıldızı ve dünya üretim merkezi Tayvan dır Bu kutuplaşma ve diğer ülkelerdeki imalatçıların anılan ülkeye üretim merkezleri açma eğilimi hızla sürmektedir.
    Bu eğilime örnek gösterilebilecek sektör firmaları: Marzocchi,Fox,Specialized,Trek,Giant ve son olarak ta Yeti dir.

    Bunun başlıca nedeni üretim maliyetlerini düşürmek gibi algılansada, başka nedenlerde eşit ağırlıkta rol oynamaktadır.
    Taiwan ın yetişmiş işgücü ve daha önceleri Çin Halk Cumhuriyeti gibi büyük bir pazarın bisiklet tedarikçisi konumunda olmasındaki rolü büyüktür.
    Metal ve Aluminyum işçiliğine, batı , karbon ve komposit teknolojilerini eklemiştir.
    Yıllar önce Taiwan piyasasında üretim yapan firmaların atıl imalat alanlarına yerleşen
    batılı firmalar yerli sanayiinde büyük bir kalite ve üretim patlamasına neden olmuşlardır.
    Bu Taiwan lı firmaların Dünya ya açılmasına neden olmuş ve Taiwan markaları batılı imalatçılar ile rekabet eder konumuna yükselmişlerdir.
    Günümüzde artık Taiwan markası olarak bilinen ve dünya çapında tanınan bisiklet ve bisiklet komponent firmalarını biliyoruz. Örnek olarak KCNC,YBN,KMC,Jerry Bike,Token gibi firmaları sayabiliriz.

    Konumuz gereği karbon imalatına bir göz atalım.
    Bugün merdiven altı imalatı olarak tanımlayacağımız ilkel karbon imalat şekilleri günümüzde Havacılık ve Uzay Mühendisliğinin desteğinde varılan CNT (Carbon Nano Tubes) teknolojisiyle imalat yapan sektöre doğru gitmektedir.

    Bu tip ileri teknoloji gerektiren kompozit imalat tesislerini sektörde az sayıda firma kurabilmiş ve kullanmaktadır.

    Bu tip bir imalat tesisinin ana kompozit parça imalatı eğer uçak sanayi kompozit kalitesi hedef olarak seçilmişse..500m2 den az olmayan 100.000 sınıfı bir Temiz Oda (clean room) dan oluşmaktadır. Bu bölgeye tepeden tırnağa farklı giyselerle girilir . Karbon filtreleli üniteler her türlü toz partikelini emerek , çok önemli olan temiz ortamı yaratırlar.
    Buradaki görüntüler klasik bir imalattan çok bir uzay laboratuarını andırmaktadır.
    Makina parkında mutlaka çok hassas freze tezgahları,Ultrasonik Muayene tezgahları, X-ışınlı muayene tezgahları, kumaş (karbon elyaf) kesme tezgahları,Kenar kesme tezgahları ve
    vakumlama bölümleri bulunacaktır. Kür fırınları yani otoklavlar bu tür üretimin en önemli unsurlarıdır. Ayrıca iki adet farklı derecelerde bulunan soğuk odaya ihtiyaç vardır.

    Kaliteli bir karbon yapıyı gelişigüzel ortamda imal edilmiş bir karbon parçadan ayıran unsurlar bunlardır. Malzeme dinlendirme süresi,vakumlama prosesi,fırınlama ve soğutma
    sanılanın aksine karbon malzemeyi diğer malzemelerle kıyasla daha çok el emeği olarak
    değerlendirmemizi gerektirecek ve doğal olarak maliyetleri artırıcı unsurlardır.

    Dolaysıyla her karbon kalitesi eşit değildir ve büyük fiyat farklılıkları anılan imalat prosesiyle doğrudan orantılıdır.

    Yine doğal olarak eşit imalat prosesi kalitesiyle ortaya çıkan bir ürünün farklı markalar altında piyasaya sürüldüğünü ve çok farklı fiyatlarla alıcı bulduğunu gözlemleyebiliriz.
    Bu da marka için ödenen farktır.

    Günümüzde Tayvan bisiklet sanayiinde batılı markalar yerel markalarla birlikte aynı çatı altında üretilmektedir.
    Bu sinerjiden yerel markalar daha çok yararlanmış ve kalitedeki bu olumlu gelişme yine yerel markaların dünyaya açılmalarına önayak olmuştur.
    Bisiklet firmaları ürünlerini pazarlamak için buldukları FACT,OCVL,FORMULA ONE v.b.
    tanımlar karbon malzeme kalitesini gösteren ve belirleyen unsurlar değildir.
    Belirli bir yetişmiş iş gücü de yaklaşık her karbon üretiminde bulunuyor.
    Belirleyen unsurlar yukarıda anlatılan imalat prosesi kalitesi ile bunu destekleyen imalat prosesleri kalite programları (FEA gibi) ve en önemli olarak tabiiki hammadde kalitesidir.

    Karbon elyaf levhaların dokusundan, balpeteği yapının köşe adedlerine..reçine kalitesinden
    kalıp kalitesine kadar bir sürü dikkat edilmesi gereken nokta mevcuttur.

    Ayrıca iki ,üç firma CNT teknolojisini kullanmaktadır. Easton bu alanda öncü rol oynamaktadır. Zyvex firmasının desteğinide alan Easton , günümüzde bu teknolojiyi BMC firmasına da satmıştır.
    Aluminyum da referans olan Easton bu çalışmalarıyla CNT karbon üretim teknolojisinde de referans olmayı başarmıştır.
    CNT ürünlerin üzerinde klasik karbon yapısı görünmemektedir.İmalat proses maliyetleri gereği tabiiki CNT parçalar diğer matriks karbon parçalarından daha pahalıdır.
    Ancak gelecek CNT dir ve alıştığımız karbon matriks elyaf görüntüsü gittikçe yok olacaktır.

    Bisikletseverlerin gittikçe daha yoğun rağbet gösterdikleri karbon malzemeyle üretilmiş ürünlerin tercihinde ,üretim kalitesini değerlendirmeleri, CNT karbonun daha pahalı olabileceğini ,ama piyasadaki diğer ürünlerden farklı bir şekilde daha ucuza satılan ürünleri de tercih etmemeleri gerekmektedir.
    Karbon kaplanmış metal bir yapı karbon olarak adlandırılamaz. Dolaysıyla nihai alıcı gerekirse ürünlerin imalat kalitesini bağımsız web sitelerinden, akademik ortamlarda sonuçlandırılan bilimsel test çalışmalarından ve son olarakta tüketici deneyimlerini içeren sitelerden araştırarak tercihini bunlara göre yapmak zorundadır.
    Ve her zaman en hafif komponentin en iyi ürün olmadığı bilincinde hareket edilmelidir.

    Selçuk Çilek
     
    ahmet a, ozkantu, İdris ACA ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  8. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Arkadaşlar karbon kadro üretimi hakkında bir dosya hazırlıyorum fakat şu anda yoğun olduğumdan üzerinde fazla çalışamıyorum. Bitirdiğim zaman sizlerle paylaşacağım.
     
    ozkantu ve Erhan1 bunu beğendi.
  9. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Monocoque karbon kadro imalatı ile ilgili fotoğraflar içeren dökümanlar bulabilirseniz çok faydalı olur. ( 3D veya CAD çizimlerini kastetmiyorum).
    Ben henüz bu tarz kadroların imalat aşamasına yönelik hiç bir foto-döküman bulamadım.
     
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mustafa Bey,
    En zor olanı da bu zaten. Fotoğraf makinalarımızı ve cep telefonlarımızı dışarda bırakmak zorunda kaldık . Tüm çalışanlara aynı kısıtlamaları uyguluyorlar ayrıca GIANT ta karbon bölümünde çalışanların giysileri portakal renginde idi, diğerleri mavi.
    Böylece karbon bölümünün dışına çıksalar bile tüm firma çalışanın hangi bölümde görevli olduğunu biliyor.
    Ama mutlaka nette biryerde bazı üretim fotoları vardır diye düşünüyorum.

    Sizin fotoğraflarınızdaki üretim (de Rosa?) normal üretim sahası mı,yoksa görüntüler protip üretiminden mi acaba?
     
  11. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bu fotolar De Rosa' nın üretim aşamasından alınmış, prototip olduğuna dağir hiç bir ifade yoktu yazılarında.
     
    ozkantu bunu beğendi.
  12. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Giant ta imalatın üst kısmında yer alan ve imalatı yukarıdan görebilen idari personelin bölümleri vardı ve bu bölümlerin önünden geçen bir galeri(balkonlu yol). Bizi imalatın içine almadılar ama yukarıdan galeri üzerinden imalatı izleme şansımız oldu.
    De Rosa dan gelen fotoğraflarda üretim sahası fazla görünmese de, Giant la
    kıyaslanamayacak kadar ilkel görünüyor. Bunu söylerken De Rosa nın boyutlarını biliyorum .
    Benim burada yazdığım önceki yazılarımda da anlatmak istediğim aslında buydu.

    Karbon kadro ve komponent seçimini bu konuda yatırım yapabilen ve merdivenaltı üretime benzemeyen ve sanki bir uçak üretim tesisinde üretim yapılıyormuş güvenini veren büyük firmalardan yapmak gerekiyor.

    Veya sadece karbon üretimi için yüksek teknoloji transferi yapabilen ve bu konuda ülkesindeki Üniversitelerle yoğun bir işbirliği içinde olan ve üretimin bir bölümünü havacılık sektörü için imalat yapan firmalarda yaptıran Alman Lightweight firması gibi niş bir firmadan.


    Ayrıca kadro yapımında karbon boruların üretim aşamaları çok önemli. Bu konuda zamanım elverdikçe görsel malzeme bulmaya çalışacağım.
    Slm
     
    Gürsel A. bunu beğendi.
  13. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Selçuk bey, gezmiş olduğunuz Giant fabrikası neredeydi?
     
    ozkantu bunu beğendi.
  14. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Taichung
    Tayvan
     
  15. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mustafa Bey,
    De Rosa dan üretimle ilgili bilgileri firmadan mı aldınız yoksa netten mi buldunuz?
    Sormamın nedeni. Özellikle karbon üretimi ile ilgili firmalar üretimde bazı pratik çözümler üretiyor ve bunları paylaşmak istemiyorlar.
    Bu firmanın Giant olması gerekmiyor. Daha küçük çapta gezdiğim firmanın üretimi Jerrybike oldu. Aynı gizlilik burada da sözkonusuydu.
    Ayrıca firmadan görsel malzeme aldıysanız,acaba üretim sahasının daha fazla görüntüleri varmı elinizde?
     
  16. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Selçuk bey;

    Giant' ın Taiwan dışında Çin'dede 2 fabrikası var ( Shanghai ve Jiangsu), hangisi olduğunu merak etmiştim, fakat zaten siz belirtiniz.

    De Rosa üretimi ile ilgili fotoları aşağıdaki sitelerden bulabilirsiniz.
    http://www.cyclingnews.com/sponsors/italia/2007/de_rosa_02.php
    http://www.cyclingnews.com/sponsors/italia/2007/de_rosa.php

    Pinarello karbon kadro yapımı ile ilgili video: Bu çekimi youtube' e koyan şahıs
    "made in china" olarak başlık atmış, fakat izlediğinizde yanlış olduğunu anlayacaksınız. Japon TV' sine yapılan çekim Pinarello'nun İtalya'daki fabrikası.
    http://www.youtube.com/watch?v=dmwOHELPp0A

    Firmaların bu üretim bilgilerini paylaşmamalarının başka nedenleride var.
    Karbon kadro yapan büyük isimler arasında ilginç numaralar dönüyor, birçok
    ünlü marka üretimlerini uzakdoğuda Çin ve Taiwan'da yaptırıyorlar, fakat
    sitelerine girdiğinizde bir yığın teknoljik edebiyat dışında üretimin nerede ve hangi fabrika tarafından yapıldığına dağir bilgi yok, üretim aşamasına dağir hiç bir detaylı foto verilmiyor. Tek gördüğümüz prototip aşamaları, bir yığın 3D ve CAD çizimleri, kiralanmış rüzgar tüneli test fotoları vs..
    Daha ileriside var birçok avrupa ve amerika bazlı firmalar " Made in, Built in: USA, Canada, Italy, Spain vs." gibi damgalar vursalarda gerçek üretimlerini Çin'de ve birçok zaman Taiwan' da Giant, Hodaka, Acetrikes, Dahon vs.gibi uzakdoğu firmalarına yaptırıyorlar. Ve bunu uluslararası hukuk diline sığınarak
    tüketiciden saklıyorlar.
    Cervelo (Kanada) kadrolarıyla ilgili bir yazı hazırlıyordum, nerede yapıldıklarına dağir bilgi bulamayınca 3 tane e-mail attım ve sordum geriye dönen olmadı.
    Cervelo' nun amerikadaki en büyük satıcılarından olan " Bikesport Michigan" a yazdım ve geriye ilginç bir cevap geldi: " Karbon olanların hepsi ÇİN' de yapılıyor- imza: Kim Ross - satış ve tech. support".
    Ayrıca " wikipedia" da bunu doğruluyor.http://en.wikipedia.org/wiki/Cervelo
    Fakat Cervelo Çindeki üreticisini gizli tutuyor.( onuda buluruz;) )..

    Bütün bunların dışında Giant gayet net: Taiwan bazlı bir şirket ve üretimlerini nerede yapıyorsa onun damgasını basmaktan kaçınmıyor. Eğer siz fabrikasını gezdim demeseydiniz ben bu araştırmaları yapmış olmazdım. Giant ismi ben karıştırdıkça büyüdü, neye elimi atsam altından üretimci olarak Giant çıktı.
    Kişisel olarak kadrolarını beğenmesemde (sadece estetik beğeni olarak) Giant
    gerek fabrikaları gerek üretim metodları gerek ar-ge'si olarak şu anda dünyada
    en ileri karbon kadro üretim teknolojisine sahip firmalardan biri. Adamlar avrupalı
    ve amerikalı rakiplerinin bile üretimlerini fason olarak yapıyorlar.

    "Hangi marka nerede ve kime yaptırtılıyor! " la ilgili ayrı bir yazıda bunları detaylandıracağım.

    De Rosa' ya gelince; De Rosa tüm karbon kadrolarını İtalyada kendi atölyelerinde üretiyor ve tamamlıyor, yani gerçekten "made-in Italy". Bağımsız tüketici raporlarıda bunu destekliyor. Fabrikalarını gezme şansım olmadı dolayısıyla ne düzeyde olduklarını bilemem fakat isteyenlere fabrikalarını gezdirecek kadarda açıklar ve üretimlerinin arkasında duracak kadar iddalılar.
     
  17. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Cervelo ve onun dışında Scott markasınında üretimini yapan çinli firma TENTECH dir.
     
    Ozan Güven, ozkantu ve Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  18. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Scott konusunda bir ekleme yapayım. Scott hardtail ve suspension kadro diye ayırıyor. Bir kısmıda Topkey Composites ta üretiliyor.
    Ten Tech Composites Dongguan da, TopKey Composites Xiamen de üretim yapıyorlar.İkiside ÇHC de.
     
    ozkantu bunu beğendi.
  19. ozkantu

    ozkantu Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2006
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    bostancı
    Seviye:
    selçuk bey ve mustafa bey ;

    sayenizde harika bilgiler ediniyoruz...

    gerçekten , ikinize çok teşekkürler
     
    Selçuk Çilek ve Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  20. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba,konu karbon kadro yapımı olarak açılsa da katkı yapmak amacıyla cannondale in karbon yol modelleriyle ilgili kılavuzundan bölümler eklemek istiyorum.
    Bazı bölümlere kendi not ya da yorumlarımı da ekledim(daha iyi anlayabilmek için)eksik ya da hatalı gördüğünüz kısımlar çeviri ile ilgili olabilir..bu noktalara bilgisi olanlar katkı yaparak düzeltirlerse iyi olacaktır.

    1.Bölüm

    Kompozit malzemeleri tanımak:
    Karbon malzemelerin temel gerçekliği;Tüm sürücüler kompozitlerin gerçeklerini iyi bilmeli.Kompozitler karbon fiberden oluşturulur,hafif ve güçlüdürler.
    Düşmek ya da aşırı yüklenme nedeniyle kırılabilirler.(not,ilerde bu noktayı daha ayrıntılı açıklıyor)

    Kompozit nedir?:
    Kompozit terimi farklı donanım ya da maddelerden yapılmış parça ya da parçalara gönderme yapar.Karbon fiber bisiklet terimini duymuşsunuzdur,şimdi onlardan birine sahipsiniz.Gerçekte bunun anlamı,yapımında öncelikle "carbon fiber"in kullanıldığı composite bir bisiklete sahip olmanızdır.
    Kompozitler belirgin bir biçimde güçlüdür.Hafif fiber plastik bir yatak içinde şekil alması için kalıplanmıştır.
    Kompozitler en iyi dayanıklılık-hafiflik oranına sahiptir.Epoksi plastik yapıştırıcıyla kaplanmış karbon fiber diğer parçalarla birleştirilerek kaynaştırılır ,böylece pürüzsüz dış yüzey oluşur.
    Karbon fiber yükü taşıyan bir iskelet gibidir.

    Neden kompozit kullanıyoruz? :
    Metallerden farklı olarak karbon fiberler her yönden kararli özelliktedirler. Mühendisler buna " isotropic " diyor.Ve ayrıca karbon fiberler yapısal yüklenmeleri iyi leştirmek için kendine özgü özellikler taşır.Mühendisler diğer amaçları doğrultusunda fiberleri rahat sürüş ve titreşimi emmek için yönlendirebilirler.Karbon fiberin seçilmesi mühendislere dayanıklılı ve hafif bisikletler yaratmak için güçlü araçlar verir.Kompozitler bir çok diğer metale göre aşınmaya karşı daha dirençlidir.Fiberglas botları düşünün.!
    Kompozitlerin sınırları nedir? :
    İyi dizayn edilmiş kompozit veya karbon fiber bisikletler ve donanımlar metal olanlara göre genellikle daha uzun yorgunluk yaşamına sahiptir.
    Yorgunluk süresi karbon fiber açısından bir avantaj olmasına rağmen cannondale hala ısrarla düzenli olarak kadro,maşa veya donanımları gözden geçirmenizi tavsiye ediyor.Karbon fiber kompozitler yumuşak başlı değildir.Aşırı yüklenmeye maruz kaldığında eğilmez, kırılır.Kırılmanın yanı sıra,pürüzlü bir görünüm,keskin kenarlar ve karbon fiber kumaş katmanların(delamination?) ayrılması da görülebilir.
     
    Selçuk Çilek ve ozkantu bunu beğendi.