tam ekranlı video bulamadım eskiden izlemiştim forum da da paylaşan olmamış merak eden vardır diye paylaştım sanırım karbonun pahalılığı kadroya çevrilirken geçtiği işlemler çünkü adamın kalıba koyduğu karbonfiberin metresi 10-15 lira gibi bişey
Paylaşım için teşekkürler. Karbon fiber tek başına bir şey değildir.asıl sıkıntı mühendislik çalışmasındadır. Hem hafif, hem sağlam vs,vs,vs,. Yapıştırıcısı fiberden pahalıdır. artı el emeği ile üretilmesi.
@m.klcts
Karbon kadrolar diğerlerine göre daha mı sağlam oluyor ? Bisiklet alma arifesindeyim boyum 1.96 kilo da var az biraz yani biraz standartların dışındayım korbon modeller mi tercih etmeliyim acaba ?
Her gün karbon ve cam elyaflarının arasında çalışan biri olarak, derim ki kesinlikle çalışmak istemezdiniz. Özellikle ölene kadar. Zira Türkiye şartlarında kimyasal koklamamaktan erken öleceğiniz kesin.
Bence yarış koşmayacaksanız kaliteli hafif aliminyumlar daha mantıklı. İçiniz cız etmez. Kadrom çatladı diye fazla üzülmezsiniz. İlk karbon bisikletimi kullandığımda gönlüm istediğimce değil hep temkinlice sürerdim.
Karbon kadrolarda 80 kilo sınırı var diye biliyorum. Almayı düşünenlere dipnot.
O sınır 80kg falan değil. Öyle olsa satış yapamazlardı. Ayrıca dünyada 80kg altı için seri üretim bisiklet yapmak pek de mantıklı olmayacaktır. diye düşünüyorum. Her markanın kendi deklarasyonu var. Genelde 125-150kg arası sürücü ve ekipmanı dahil.
@Hakangim Türkiyede işçilik vasat zaten işverenler sadece kar düşünüyor işçi emeğinin karşılığını kesinlikle almıyor düşüncesindeyim ancak carbon elyaf işinde çalışmak isterdim yinede
Karbon elyaf kumaştır örüm teknikleri vardır 3k 12 k ud gibi aramid gibi.... vs torayca t 1000 t 800 t 600 diyede bir sınıflandırma var diye biliyorum detaylı bilgi
@MustafaOnderATiK Mustafa Bey sanırım karbon kadro deneyimim olup olmadığını merak etmişsiniz. Merakınızı dindireyim. Hiç Karbon kadrom olmadı. Olsun diye de uğraşmadım. Çünkü ne yarışıyorum ne de arkadaşlarıma hava atacak bir durumum var. Fakat genelde işkembeden atmadan önce araştırmayı severim. Aşağıda Specialized ın kendi sitesinden owner manualinin linkini veriyorum. Eğer ingilizceniz varsa modellere göre max izin verilen sürücü ve ekipman ağırlığını çok rahat anlayabilirsiniz. Ben koskoca listede 80kg hiç görmedim karbon kadrolar dahil. Diğer firmaları tek tek araştırmadım. Araştırmaya da niyetim yok. 80kg nerden çıktı bilmiyorum ama üreticiler bu konuda sizden daha çok kilolulara önem vermişler gibi görünüyor.
(link)