Arkadaşlar karbon maddesini ve üretim işlemlerini bu kadar hafife almayın.
Karbon bir kadroya çekiçle defalarca vurun, yine kıramazsınız.(stratejik bir noktası değilse).
Aynı şekilde karbon gidonlara bütün vücudunuzla yüklenirsiniz, "eğer kaliteli bir marka ise ve sizin fiziğinize uygun bir model seçilmişse" kırılmaz.
Bu durum teker setleri için de geçerlidir.Yalnızca burada diğer parçalara göre zeminden gelen darbe unsuru devreye giriyor.Çünkü gidona sadece üstten baskı uygulanıyor, kadroya ise hem alttan hem üstten fakat lastikler ve jant telleri doğal amortisör görevi görerek darbenin şiddetini azaltıyor.
İşte o vakit ilk darbeyle karşılaşan teker setlerinin sağlamlığı ve binicisine uygunluğu önem kazanıyor.
Bu yüzden eğer 95kg luk bir binici, bol çukurlu zeminde, yüksek süratte uzun mesafe bindiğinde
eğer 2kg luk bir teker seti varsa akordu bile bozulmaz,
eğer 1.5kg luk bir teker seti varsa akordu bozulur,
eğer 1.1kg luk bir teker seti varsa çemberi de eğilir, telleri de .
Fakat aynı koşullarda 75kg luk başka bir biniciye hiçbir teker seti sorun çıkarmayacaktır.Bu durum Mtb'lerdeki ön amortisörler için de geçerlidir.Siz 90kg luk bir binici olun ve en kaliteli 1500ytl lik bir maşaya düşük hava basın, bakın ne kadar verimsiz çalışacaktır.
Binicisine uygun malzeme + malzeme ve binicisine uygun koşullar + doğru kullanım ile uzun ömürlü dayanıklılık mümkündür.