Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon Hakkında

Konu, 'Kadrolar' kısmında Fırat Ayanyan tarafından paylaşıldı.

  1. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhabalar selamlar
    Bundan belki 1 yıl önce televizyon başında pineklerken Discovery chanel'in yayınladığı bir uçak kazası programını izliyordum ama programın adını hatırlamıyorum.Herzamanki gibi doğal olarak kazaları araştırıyor müfettişler.Kazadan sonra parça toplama işine geçilir ki bu kazanın neden olduğunu bulmak için.
    Bildiğiniz üzere uçaklarda çok fazla miktarda karbon fiber kulanılır tıpkı bizim bisikletlerimizdeki gibi hafiflik ve muazzam mukavemet için.Müfettişler kazayı araştırdıkça çarpıcı bilgilere ulaşır uçakta kulanılan karbon hayati bir parçanın (gerçekten unuttum ne parçası olduğunu) zaman içinde ne denli güçsüz düştügüdür bunun üzerine müfettişler kolları sıvıyıp lavabatuara girer ve karbon üzerinde çalışmalar başlar bir personel balyoz ile var gücü ile vurur ama karbona hiç bişey olmaz ama mikroskop altında herşey değişir.Mikroskop altında bakıldığında karbonun gücünü dabelerde ne kadar zayıfladığı anlaşılır yani uçaklar da zorlayıcı koşullarda çalışır zamanla karbon parça tüm gücünü yitirir ve acı son uçak ne yazık ki düşer.Yani anlatmak istediğim uçakların ne denli detaylı bakım onarım yapıldığını bilir hemde üretiminin.Bundan sonra seçim sizin kadronuzu ille karbon istiyorsanız mutlaka çok ileri teknolojisi olan bir markadan alın maddi durumunuz uygun ve sürüşünüz bisikletinizi çok zorluyorsa bence 2 senede bir kadronuzu değiştirin derim ama gülü seven dikenine katlanır.

    eğer yazımda hatalarım varsa af ola kusura bakmayın ben bi nevze de olsa sizlere yardımcı olmaya çalıştım zaten programı da tam hatırlayamıyorum aynı programı izleyenler varsa buyrun hep beraber tartışalım.
     
    bicycle16 ve sertacr88 bunu beğendi.
  2. sertacr88

    sertacr88 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    374
    Şehir:
    Pistanbul-Fener
    Seviye:
    discovery channel dedim zaten program adına gerek yok :D dünyada en genel kültür artırıcı ve izlemesi zevkli bir kanalı. bilgi için saol. zaten karbonlarla işimiz olmuyo ama :)
     
    Fırat Ayanyan bunu beğendi.
  3. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    ewet discovery gerçekten tam bizler gibi ansanlara 1 e bir süper bi kanal çok bilimsel aynı zamanda sosyal ve modern bi kanal hiç bizim kanllara benzemiyo. bizimkiler ancak 2 kişiyi karşı karşıya getirip kavga ettiriyolar hele flash tv izlerken utanoyorum bu kadar rezil bi kanal olamaz :D desti izdivaç .... ne denir ya çok saçma
     
  4. jamesjoice

    jamesjoice Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Aralık 2007
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    324
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    fırat ayanyan
    Discovery demiş iyi de bu kadrolar ağırlıklı olarak yarışanlar tarafından kullanılıyor.
    Bir kadronun kullanım biçimlerine göre ömrü konusunda elinizde bir veri, araştırma sonucu var mı?
     
  5. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    geçenlerde kadro seçimi ile ilgili forumda epey araştırmalar içinde görmüştüm sizi ve tecrübelilerden faydalanıyordunuz .hızlı bir ilerleme olmuş. tavsiyelerinize teşekkürler.
     
  6. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    bn teşekür ederim acba karbon kadrolar sanıldığı kadar da cazip bi seçenek değilmi çünkü bu kadrolar bildiğime göre kısa mesafe koşucuları gibi başta yüksek verim sonra gücün bitmesi ama karbon ne şartlarda üretiliyor onu da bilen yok her şirketin kendine has püf noktaları wardır ben nasıl üretilir biliyorum diyenlerde genelde çok kabataslak biliyodur bence alü. süper kadrolar.
     
  7. Serdar TEBER

    Serdar TEBER Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.215
    Beğeniler:
    1.366
    Şehir:
    Ankara, Antalya
    Seviye:
    Uçaklarda malzemelerin karşılaştıkları yükler ile bisiklettekileri karşılaştırabilmek için çok detaylı test verilerine ve bunları yorumlayabilmek için çok iyi malzeme bilgisine sahip olmak gerekir diye düşünüyorum. Karbon kadroyu üreten firmalar, kadronun sağlamlık ve dayanıklılık testlerini yapıyorlardır. Ben bu güne kadar normal kullanımda ortadan kırılan karbon kadro duymadım. Tanınmış üreticilerin karbon kadrosu kullanılmalı tepitinize katılıyorum.
     
  8. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    anlatmak istediğim sadece karbonda darbe aldığında gözle görülmeyen zararlar oluştuğu ve ciddi anlamda sağlamlığının yitirdiği
     
    Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  9. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Tabiki doğrudur. Unutmamamız gereken, aluminyum da aldığı benzer darbeler ve kaldığı yükler altında, gözle farkedilmeyecek esnemelere ve deformelere maruz kaldığını ve hatta zaman içince metal yorulması sebebi ile taşıma gücünün azalacağını ve bu noktadan çatlayarak kırılacağıdır.

    Uzun bir cümle oldu ama anlatmak istediğim her güzelin bir dikeni olabilir.

    Emin olmamız gereken ise her iki malzemeden de uygun şartlarla üretim yapılırsa yeterince sağlam ve uzun ömürlü kadrolar üretildiğidir.
     
    Fırat Ayanyan bunu beğendi.
  10. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Aynı darbeyi bir aluminyuma birde carbona verelim (ki yükler oldukça yüksek olacak) aluminyumda darbe sonucu oluşan çatlak, çatlak ilerleme mekanizmasının aluminyumda çok hızlı ilerlemesi nedeniyle daha düşük bir yükün bir kaç çevrimi sonrası kırılacaktır.

    Karbonda ise çatlak ilerleme mekanizması çok yavaştır. Çatlak oluşmaz demiyorum ancak oluşan çatlağın ilerlemesi zordur. Bunu sağlayan en önemli etken ise fiber ve örgü yapısıdır. Çatlak oluştuğu zaman diğer fiberlere geçiş olmaz. Bu yüzden fiber destekli kompozitlerin darbe dayanımları çok yüksektir.
     
    günay bunu beğendi.
  11. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    sevgili rıfat kardeş karbon kadrolar çok ama çok uzun zamandır bisikletlerde kullanılıyor. yaşın kaç bilmiyorum ama belkide senden yaşlı karbon kadrolar görmüşümdür .hepside eski teknoloji bile olsa taş gibi sağlamdı onun için sen kafanı yorma karbonlara bişey olmaz.
     
  12. gültekin

    gültekin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ocak 2008
    Mesajlar:
    454
    Beğeniler:
    283
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Ahmet Gültekin Gültepe
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Benimde bildiğim kadarıyla elması oluşturan karbon atomudur ve moleküller arası bağların en güçlü olduğu maddede budur. Yani dünyanın en sağlam maddesi diyebiliriz.
     
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Hatta dünya karbon üzerine bile dönüyor diyebiliriz, hemen herşeyde var sanırım karbon elementi...
     
  14. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    arkadaşlar amobea carbon suluk aldım 3 kere suluk koyup çıkarmakla kırıldı 40 ytl paramda çöpe gitti :mad: siz ne derseniz deyin carbon bana güven vermiyor saygılar
     
  15. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bende Scud Cabon sulu kafesimi 3 senedir kullanıyorum hiçde bişey olmadı... Seninki talihsizlik biraz... Birde kadron biraz ufak ise mesela 15 gibi o zaman üçgen daraldığı için matarayı takıp çıkartmak zorlaşıyor ve kırılma ihtimali artıyor tabi...

    Ayrıca Amoebayı alana kadar ve aldıktan sonra kullanıp kırdığım 6-7 tane Al suluk kafesimde mevcut...

    Yani mtb gibi çok düşüp kalkılan bir ortamda yada düşüşerin çok abzürt olabilecği bir tarzda bende karbonu riskli buluyorum neden;

    Çünkü Karbon kompozit malzemeler bir çok açıdan çok mukavemetli ve uzun ömürlü olsalarda mtbdeki bir düşüşte olabilecek noktasal darbeler karşı her kadroda ve malzemede olduğu gibi hassaslar. Alu kadrolarda hassas ama bir alu kadroyu çöpe atması karbona göre daha kolay :D

    Ama karbon kompozit sele borum ve gidonumdan vazgeçemem. Çünkü 350mm de 30.9 a 205ge olabilecek bir Alu sele borusu o kadar sağlam olamaz ayrıca 56cm olup riser olan 140 gr lık hiç bir gidon alu olanlar kadar sağlam olamaz... Çünkü kim ne derse desin esnemeye maruz kalan sele borusu ve gidon gibi malzemelerde Karbon kompozit diğer malzemelerden daha uzun ömürlüdür...
     
    bicycle16 bunu beğendi.
  16. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    benim 4-5 yıldır kullandığım zefal bir karbon suluğum var .okadar memnunumki aynısını bulup ikinci suluk yerine takmak için yapmaddığım kalmadı ama bulamadım.üstelik tüy gibide bişey.burada karbon malzemenin kalitesininde çok önemi var.idrise bi sor ,amoebanın karbon120 gr lık gidonu vardı onda ama yay gibi esniyordu.benim easton ec 90 98 gr lık gidonun esnemezliğini görünce ne kadar hayret ettiyse bende zaferin 66 grlık schmolke(tam yazılışını hatırlayamadım)gidonun esnemezliğini görünce o kadar hayret ettim .zaten amoebanın karbon diye satılan çoğu parçası üzerine karbon sıvama aliminyum.bunlarıda göz önünde bulundurmak lazım.
     
  17. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    adım rıfat değil fırat :D canımızı teslim ettiğimiz ürünleri neden doğru dürüst yapmazlar ki (karbon kadrolara demiyorum )
     
  18. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Karbon kadrolar zamanla mukavemetini kaybediyor diyoruz tamam da aynı sekilde metal yorgunlugu aliminyumda da olusuyor. Hatta carbon'a böre çok daha fazla.

    Hatırladığıma göre havayolu kazaları artmadan önce literatürde metal yorgunluğu diye bir terim yoktu. Böyle birşey olduğunu bilmiyorduk. ( bu olayın orjinal ismi "fatigue" Türkçe'ye metal yorgunluğu diye tercüme edilmiş. Fakat sadece metallerde değil uzun süre aynı tip harekete mağruz kalan herhangi bir maddede olusabilir.) Sonra havayolu muhendisleri acıklayamadıkları her kazayı bu metal yorgunlugunun ustune attılar. Su anki teknoloji ile labaratuvar testlerinde bir maddenin ne kadar sure sonra yorulacagını yaklasık olarak belirliyebiliyoruz. Belki buyuk firmalar bu testleri yapıyordur, belki hiç hesaba katmıyor bile olabilirler. Çünkü bir ucagın sadece bir ucuşda karsılastıgı periyodik hareketle sizin kadronuz ömrü boyunca karsılaşacagını hiç sanmıyorum.

    Sonucta kadroda yorgunluk okucak diye düşünmeyin bile.
     
  19. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    karbon diyip her kadroya binilmez kaliteli olduğundan emin olmalıyız siz hangi markalara güveniyorsunuz karbon hakında ve hangi markaları dayanıksız işçilğiksiz buluyorsunuz.
     
  20. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    kusura bakma bende bazen harfleri ve rakamları yerdeğiştirme huyu var idare et artık