Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon ekipmanları ne şekilde korumalıyız?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında emrah9700 tarafından paylaşıldı.

  1. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletimin şu anda gidon ve sele borusu karbon, ama zannediyorumki karbon alüminyum'a göre daha az dayanıklı veya sert bir maden, yanlışım varsa düzeltin.

    Gelelim bu konuda aldığım duyumlardan bazlarına;

    Ben gidonumun boyun kısmınıda carbona çevirmeyi düşündüğümde, deneyimli arkadaşlardan birisi full carbon boyun almakdansa, boyun kısmının ortası karbon vida yeri yani uç kısımları alüminyum olan yarı carbon modelleri tercih etmemi önerdi, sebebide full karbon olanların vida yerleri bir kaç sıkıp gevşetmeyle alüminyuma göre daha çabuk diş atacacağını söyledi.

    İlerde full Carbon sele almayıda düşünüyordum bunun hakkında, yine yarışlara katılan 65kg civarı bir arkadaşımda az bi zorlamada carbon sele kırdığını ve artık kullanmayacağını söyledi.

    Başka bir arkadaşımda carbon gidonuma taktığım barendlerin, gidonun kenarını çatlatabilir veya kırabilir olduğunu söyledi. Hatda bir kaç iz gösterdi, bak zarar vermeye başlamış diye, ve carbon gidonlara barend takmak için ucuna alüminyum boru şeklinde sağlamlığını sağlamak için bir aparat olduğundan bahsetdi.

    Bu gibi; Karbon; kadro, sele, sele borusu,gidon ve boğaz vb. maddeleri kullanmış, bilgi, duyum veya deneyemleri olan arkadaşlardan açıklama bekliyorum..
     
    Son düzenleme: 27 Ocak 2015
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon malzeme olarak sıkıştırılmayı pek sevmez. Kelepçeler bunun ilk örneği.
    O nedenle, bütün karbon parça üreticileri malzemelerinin hangi torkla sıkılması gerektiğini gösterirler.

    Buna uyarsanız eğer, gidon boğazı da, gidon da, barend'leriniz de karbon parçalarınıza zarar vermez.
    Öyle elime anahtarı aldım, allah ne verdiyse sıktım yapamazsınız karbonda.

    Sele kırılır. Çakma sele kullanıyordur arkadaşınız. Adam gibi sele alırsa bir şey olmaz :)
     
    emrah9700 ve Murat B. bunu beğendi.
  3. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bilgiler için sağolun @Gökhan Toros bey

    Pekala gidon ucuna konulan o aparat varsa nerde bulabilirim?

    Malum gidonumun uç kısmında çatlak oluşmuş ve zaten kısa olan gidonumu keserek dahada kısaltmak, yada barendelere yüklenerek bi güç alma durumunda o bölümün kırılıp beni düşürmesini istemem..
     
    Son düzenleme: 27 Ocak 2015
  4. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aslında arkadaş sorunun barendlerin vidalarının pek sıkıldığından değilde, barendlere çok asılmakdan ortaya çıkdığını anlatmak istiyor, hatda carbon gidona barend takılmaz falan dedi, varmıdır ki öyle bir ihtimal
    Şimdi psikolojik olarak eskisi gibi barend den güçde alamam hadi kırılırsa diye :D