Karbon disk fren mi geliyor? :o

Hurol Yoney

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
280
Tepki
307
Şehir
Çanakkale
İsim
Hürol
Bisiklet
Diğer
Karbon diskler motor sporları dünyasının teknolojik olarak en üst seviyesi olan F1 de kullanılmakta. Lakin burada bahsedilmeyen bir durum var. F1 araçları frenlerini verimli bir şekilde kullanması için optimum ısıya ulşmalı. Malum, formasyon turunda pilotlarla yapılan telsiz konuşmalarının ana konusu fren ısısı olmakta. Hatta 2008 Kanada GP'sinde güvenli aracını takiben gelen peşi sıra lastik değişimlerin liderliği kaybeden Hamilton pit çıkışında soğuk frenlerinin etkisiyle daha 1. viteste duramayıp Raikonen'e arkadan çarpmıştı

Tabi buradaki Karbon disklerin içeriği F1 ve Motorlardaki gibi mi ? bilemiyorum. Diskin verimli çalışması için tavsiye edilen bir aralık var mı ?
 
Scudo

Aerocycle

Eski sporcu, Yeni performanscı
Kayıt
24 Ağustos 2016
Mesaj
132
Tepki
127
Yaş
42
Şehir
Ankara
İsim
Murat
Bisiklet
Corratec
Sonuçta yarışlarda bisikletiniz belli bir ağırlığın altında olamaz. Zaten standart ağırlıklarada firmalar ulşamış durumda. Ne gerek varki daha da hafifletmeye. Yarın 4 kiloluk bisiklet yapıp tour de france a katılsam kabul etcekler mi acaba.
Birde carbon fren vites teline gerek yok çünkü zaten kablosuz vites fren setleri çıkıyor artıık. :)
 

ilkercom

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Mayıs 2010
Mesaj
509
Tepki
533
Şehir
Çanakkale - Biga
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Hurol Yoney karbona gerek yok. motor sporlarında ve de bisiklette bile üst seviye malzemelerin tamamı ısındıkça performansı artar. deore xt frenler ısındıkça iyi tutuyor. bu yüzden önlere yarı organik balata taktım. araba için de aynısı söz konusu. yarış frenleri soğukken tutmaz. karbon filan değil. kevlar veya seramik lifleri ile üretilmiş balata takınca hemen fark oluyor.
 

gokhankoc

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2015
Mesaj
193
Tepki
469
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Gökhan Koç
Bisiklet
Specialized
@Aerocycle

Kablosuz fren dediğiniz hidrolik mi?
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
karbon liflerini birlikte tutacak matrisin sıcaklık dayanımı önemli burada. camlaşma sıcaklığı deniyordu galiba. gidip 50 derece olanı kullanırlarsa tabi çalışmaz. 250 derecelere kadar çıkabiliyor diye biliyorum, daha fazla oluyor mu bilmiyorum.
karbonun dayanımından ziyade, tasarlanmayan yüklere maruz kalması dert. düzleminde, örüm doğrultusunda karbonun eksenel dayanımı çok yüksek. düzlem dışı yükleme (darbeden dolayı olur muhtemelen) nedeniyle disk hasar aldı diye ağlanmasının alemi yok, çünkü o durum için tasarlanmıyor karbon.

bugün çok zayıf binaların kolon ve kirişlerini, üzerinizdeki tişört kalınlığındaki karbon kumaşlarla sararak 10 kat fazla sünekliğe sahip hale getirebiliyor. kolonları sararak, kesme kuvveti taşımayı sağlayabiliyor.
ama mesela depremde moment sürekli yön değiştiriyor ve karbon lifler çekme kuvvetine karşı çok sağlam olsa da basınca karşı dayanıksız çünkü çok narin ve hemen burkulur. saçınızı düşünün, çekebilirsiniz ve buna dayanır. ama bastırmanıza karşı eksenel direnci yoktur. durum buyken karbon kumaşlar neden moment kapasitesini artırmıyor diye ağlamak saçma olur.
 

dodurgalı_06

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2016
Mesaj
701
Tepki
1.170
Şehir
ANGARA
İsim
Mustafa Erdoğan
Bisiklet
Kron
Zaten karbon fiberi kullanışlı yapan da hem dayanıklı, hem burkulabilir olması değil mi? Bu özelliği onu çok iyi bir kaplama malzemesi yapıyor.