Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Karbon dayanıklılığı?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında ÖzgürÇobanoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Merhaba herkese
    Yaklaşık 3 senedir aktif olarak her gün bisiklete biniyorum. İşe giderken kullanıyorum. İki bisikletim vardı, ikisini de sattım artık çıtayı biraz yükseltmeye karar verdim.
    Piyasaya bakınıyorum, artık her bütçe için oldukça ilginç seçenekler gelmiş. Bu iyi tabi ama insanın aklı karışıyor.
    Karbon bisikletlerle ilgili biraz araştırma yaptım, ve duvara/metale dayama, ufak tefek çarpmalara karşı çok da dayanıklı olmadığı ile ilgili genel bir kanı var. Deneyimli karbon sahiplerinin değerli deneyimlerini paylaşmalarını rica edeceğim. Sonuçta bisikleti her gün kullanıyorum, yeri geliyor bulduğum ağaç, demir ne varsa kilitliyorum ya da elimden kaçırıp düşürüyorum. Sağlamlık konusunda bu kadar övülen bir malzemenin bu kadar kolay hedere olmayacağını düşünmüştüm ama nette ilginç bilgiler buldum.
    Eğer karbon olmazsa(ki seçimim focus cayo 6.0), Giant tcr composite 2 ya da caad 8 arasında kaldım alu kadrolarda.
    Yarın birkaç mağazayı daha gezeceğim ama carbon kadro konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada her hava şartında sürüyorum. Yağmur, çamur veya kar durumunda da nasıl davranıyor bu malzeme meraktayım.
     
  2. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
  3. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hepsi çizilir. Elmas değil sonuçta. Bir de çıtayı yükseltmeyi düşündüğünüz zaman bisikletinize göstereceğiniz özenin çıtasını da yükseltmeniz gerekiyor aynı oranda. Yani öyle elden kaçırmalar, üst borudan ağaca yaslayıp zincirlemeler vs. bunları unutmanız lazım. Mecburen bu şekilde park edeceğim diyorsanız bir tane uzun bir deri parça alır cırt cırt dikersiniz üzerine ve bisikleti bağlamadan önce çizilmesi/çarpması muhtemel yeri sarıp cırtcırtlarsınız olur biter. İsteseniz de çizilmez artık. Sonra onu katlayıp sele altı çantanızda veya uygun bir yerde muhafaza edersiniz. Karbon sağlamdır; öyle yaslamayla, dokunmayla hemen çizilmez. Metal ve sivri bir yüzeye denk gelirse elbette çizilir alüminyum ve çelik kadroların çizildiği gibi. Yeter ki alacağınız bisikleti beğenin ve içinize sinsin. Yağmur, çamur vs. onlardan bahsetmiyorum bile. Demir mi ki paslansın, çürüsün...
     
  4. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon kadro kullanan herkes çok iyi, çok sağlam der. Kullanmayan herkes korkar, hassastır der.
    Aynı şey yol bisikleti için de geçerli.
     
  5. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.374
    Beğeniler:
    6.396
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Lamı cimi yok yol/yarış bisikleti alacaksan karbon olacak o kadar. Alü bir yere kadar. Tamam tur bisikleti alacaksan, dağ bisikleti alacaksan alü olsun ama yol bisikletinin şakası olmaz. 150 km üzeri yol yapacaksan bisikletin esnemez ve konforlu olmalı. Birde karbonu liseden sonra evde koca bekleyen çıtkırıldım mahallenin sulu gözlü hanım kızı kezban ile karıştıranlar var. Her malzemenin belli mukavemeti vardır. Karbonun mukavemeti yüksektir. Çeliktende, alüden de yüksektir. Tabi arabanın arkasına fren yapmadan 30 la toslarsan kusura bakma kırılır. Tabi seninde o durumda kalbin kırılır, kolun kırılır. Şu da bir realiteki karbonda kalite kalite. Uyduruk karbon var, bilmem tunç gibi karbon var. (dikkat edersen lafı uzatmak için demogoji/mugalata boyutuna geçtim artık.) Netekim karbon karbondur, eskinin bisikletçileri peki neden karbon kullanmıyorlardı dersen sana karbon vardıda bizmi kullanmadık diyeceklerdir. Binaaleyh sen karbon al.
     
  6. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    2005 yılına kadar kırılan bisikletler jantlar oldukça fazlaydı, tabiki bunlar yarışan kişiler için söylüyorum. Fakat artık yapılan açıklamalara göre yılda 1-2 kırık anca oluşuyormuş bun kırılmaların çoğu da jant kırılması olarak geçiyor..
     
  7. Hamza Hakkı

    Hamza Hakkı Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Öncelikle alacağınız bisiklet şimdiden hayırlı olsun, fakat karbon bir bisikleti ağaca, demire kilitlemekten mi bahsettiniz yoksa ben mi yanlış anladım? Zira böyle bir durumda böyle bir bisikletin çalınması çok kolay olur.

    Karbon Bir çok malzemeden daha sağlamdır fakat denildiği gibi karbonun da çeşitler, kaliteleri var. Mesela kaliteli bir alüminyum kadro çoğu karbon kadrolardan esnemezliği daha iyi olabiliyor. Mesela Giant markası alüminyum kadrolarında uyguladığı Aluxx teknolojisi ile diğer alüminyum kadrolara göre %30 rijit ve %10 hafiflik sağlayabiliyor. Karbondan korkuyorsanız ki bence korkulacak bir durum yok bu tarz kadroları da almayı düşünebilirsiniz. İyi bir karbon kadro ise hem rijitliği çok yüksek hem de kırılma direnci çok yüksektir. Mesela 2000 LBS gibi bir ağırlıkta karbon kadro kırılır fakat o ağırlıktan daha düşük bir seviyede alüminyum kadro çoktan eğilmişti bile.
     
  8. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Cok tesekkurler yorumlar icin. Bikeradar vb bircok forumda cok bahsedilmis oldugu icin merak ettim isin acikcasi.
    Cizilme olacaktir onda problem yok ama micro catlaklarda com bahsedilmesi biraz korkuttu sanirim.
    Yarin gianta da ugrayip kararimi verecegim. Bisikletsiz gecen iki gun bile pek koydu.
    Insanin bi sureden sonra bir parcasi haline geliyor bisiklet.





    Tapatalk
     
  9. burak özgüng

    burak özgüng Kıdemli Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    1 Şubat 2012
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    125
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    yeni nesil karbonlarda dayanıklılık gerçekten çook üst seviyelerde.tabi bu söylediğim sürüş için atlama zıplama vs geometrisinin özelliği.
    ama sizin bahsettiğiniz düşme darbe kaza vs bunu gerçekten bilmek çok zor.
    ama standart bir kullanıcının gerçektende karbon bisiklete ihtiyacının olucağını açıkçası pek düşünmüyorum.tabi kim karbon bisiklet istemezki o da ayrı bir konu.
    şunuda bilmeniz gerekir hor kullanan birisiyseniz bence karbon çok saçma olucaktır malum karbonun tamiri yok..özellikle vurma çarpma sürüşle alakalı olmayan durumlar için..
     
  10. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Son 3 senede yaklasik 25-30bin km yapmis biri olarak pek standart bir kullanici oldugum soylenemez :)
    Saka bir yana kompozit materyalin ne kadar dayanikli oldugunu biliyorum. Ama bircok yabanci forumda okuduklarim biraz kafami karistirdi sadece. Bakalim kismet hangisine olacak yarin.


    Tapatalk
     
  11. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Karbon doğadaki en sağlam ve dayanıklı maddedir pahalı olması sadece hafifliği için değil neden herkes karbon alırken korkar anlamam korkmaya gerek yok.
     
  12. burak özgüng

    burak özgüng Kıdemli Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    1 Şubat 2012
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    125
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    3 senede 30 bin yapsan senede 10 bin civarı düşer.hocam bizim arabayla 10 bin yapıyoruz senede :D dizel almaya gittik vermediler çok az km yapıyorsunuz diye :D
    her neyse bence karbondan çekiniyorsanız üst düzey aliminyum bisiklet alıp gidon sele vs gibi karbon malzemelerle hafifletebilirsiniz.ayrıca paranız cebinizde kalır malum 1avro 3 tl olunca çok saçma fiyatlarla satılıyor ithal ürünlerin hepsi.
    bu arada aynı model karbon bir bisikletle aliminyum bisiklet arasında 1 kilodan az fark var.ama 2 katından fazla fark var
    ortalama bir karbon kadro 1200 gr iyi bir aliminyum kadro 1600 1700 gr ağırlığa sahip.
     
  13. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Oncelikle yanlis bilgiyi duzeltelim. Carbon bisikletler emlasin yapisindaki karbon degil, karbon fiber kompozittir. Yani bir karisim, fiberlerin farkli acilarla yerlestirilmesiyle cok dayanikli bir malzeme elde edilir. Piyasadaki en saglam malzeme olmasa da oldukca dayanikli bir malzeme.
    Carbon bisikletler maliyet acisindan iyi yatirimlar. Bolca yabanci forumlarda gezince ve "kotu" ornekleri de gorunce insan sorgulama istegi duyuyor.
    Ama yurdum kullanicilarindan da duymak istedim yorumlari.



    Tapatalk
     
  14. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    73
    Seviye:
    size şöyle açıklım ;

    richard hammond'ın karbon ve çelik arasındaki dayanıklık farkını açıklamak için bir videosu olmuştu.
    bahsedilen parça arkadan itişli yada 4 çeker bir aracın saftdir.
    şaft ; bu tip arabalarda nerdeyse en çok yük altında olan parçadır.
    videoda 2 maddeninde kaç N/M torka maruz kaldığını görebilirsiniz.

    buyrun ;

    http://www.youtube.com/watch?v=hjErH4_1fks
     
  15. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Bilgi ve tecrübesi olana lafım yok fakat bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan sayfa sayfa yine mühendis beyinler çıkacak.
     
  16. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Guzel bir video olmus :) celigin 4 katindan fazla
    Carbon fiberin saglamligi bilinen bir gercek tabiki ama benim merak ettigim gunluk kullanimdaki aluminyuma gore avantaj-dezavantajlari. Bisiklet kullanirken istanbul yollarinda basimiza bin turlu olay geliyor. Bunlari karbon mu yoksa alu mu daha az hasarli kurtarir biraz karisik. Sonucta alu kadroda gocuk dusme acisina gore karbon kadroda tamiri olmayan sonuclar dogurabilir mi bunu merak ediyorum aslinda.




    Tapatalk
     
  17. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yilda her gun kullaniyorum derken her gunu kastediyorum:) 25-30bin km cok ulasilamayacak bir rakam degil tabi ama ben de biraz abartmis olabilirim :)
    Ust duzey alu kadrolarda onu farkettim ben de. Artik oyle hatrisayilir agirlik farklari olmuyor ve o fiyat farkina deger mi bakacagim yarin.

    Cayo evo 6.0 icin guzel bir fiyat yakaladim, yarin da giantin ust bir alusuyla karsilastiracagim. Burdaki yazilanlari baz alinca da carbon korkularim cok daha azaldi diyebilirim ama :)





    Tapatalk
     
  18. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    73
    Seviye:
    benim görüşüm günlük kullanım için karbon kadro pek elverişli değil.
    evet karbon daha kadro daha dayanıklı ama olası bir hatada yaptırımları daha büyük mali açıdan...

    kişisel fikrime göre karbon kadroda değilde diğer çevre birimlerde daha mantıklı.(gidon,boğaz,sele borusu maşa vs)
    çünkü her daim karbonun kullanım alanı ; içerde olan alüminyum (yada başka bir materyalden olan) iskelete gelecek olan zararını emmek.

    bisikleti bilmem ama otomotiv sektöründe karbon zararı minimuma indirmek içindir.
    amaç karbonun hasarı emmesi ve iletmemesidir.
     
  19. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Berke, bu dedigin cok dogru degil. Karbon bir element, dunyadaki en saglam madde degil. Malzemenin saglamligini olusturan karbon dizilimi. En sert malzemelerden biri olan Elmas da aslinda karbonlarin kafes yapida dizilmesiyle o sertlige erisiyor, ama cok dayaniksiz bir malzeme olan komur de karbon aslinda. Keza kalem uclari diyebilecegimiz grafitler de karbonlarin farkli dizilimiyle olusuyorlar. Karbona oksijen ve hidrojen baglayip dizersen plastik elde edersin, farkli sekilde dizersen margarin olur.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=129708&p=1612907&highlight=#post1612907

    Suada Karbon kompozit teknolojisini cevirmistim bir dergiden. Belki isinizi gorur.

    Yabanci forumlarda karbon kompozitlerle ilgili cekince, bir anda kirilmalari. Yani aluminyum veya celik gibi bel vermiyorlar zayif noktalarindan, eger bir darbe esnasi olusmus mikro catlak var ise hemen tespit edilemiyor, gozle gorulemiyor ve bir anda kirilabiliyor. Ancak modern karbon kompozitlerde bunun olmasi ancak cok sert darbelere maruz kalirlarsa mumkun.
     
    MehmetAliB., Berke ve BFOkuru bunu beğendi.
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Günlük kullanım için elverişli değil, değil aslında. Çok da güzel kullanılır günlük olarak.
    Fakat durum şu;
    Karbon kadroyu kırdığınız zaman yerine yenisini alabilecek misiniz?

    Ciddi bir kaza yaptığınızda karbon kadro da aluminyum kadro da hasar görecek. Değişmesi gerekecek.
    En üst seviye aluminyum kadro 1000 dolar civarına yenilenebilirken, iyi marka bir karbon kadro 2500 dolara kadar çıkacak.

    Bu da, şu konuya getiriyor bizi;
    Kırdığında yenisini alamayacağın ekipman kullanma.

    Bu yönden baktığımız zaman karbon kadro belki günlük kullanıma elverişli olmayabilir, fakat onun dışında hiç bir dezavantajı yok.

    Ha aynı şey pahalı grupset, çok hafif jant seti falan filan için de geçerli.
    3000 lira paramız var, tamam gittik çok deli bi jant seti aldık.
    Ama bi kaza yaptıktan sonra yenisini alamayıp 5 ay bisikletsiz kalmanın hiç bir mantıklı açıklaması yok.
     
    Murat Cömez ve Uğur S. bunu beğendi.