Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kar yağar yine yağar geçmiş zman olur..

Konu, 'Şehiriçi Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında Özgür ARSLAN tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür ARSLAN

    Özgür ARSLAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2010
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    734
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Değerli Yarenler,
    Bir kaç resimde benim gözümden iyi seyirler....

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    KAR KADAR BEYAZ VE YAREN KALINIZ!
     
  2. Eyüp Furkan Gençali

    Eyüp Furkan Gençali Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2013
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Trabzon/Kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Elinize ayağınıza sağlık arkadaşlar. Size sormak istediğim ; lastikleriniz özel mi? Değil ise hangi dişli lastiği kullanıyorsunuz? Lastiklerin tutuşları nasıl?
     
  3. Özgür ARSLAN

    Özgür ARSLAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2010
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    734
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Mtb lastikleri kullanıyoruz tutuş için lastiklerin havasını biraz indiriyoruz...
     
    Eyüp Furkan Gençali bunu beğendi.
  4. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    lastikleri neden indiriyorsunuz?
    araba lastiklerinde tam tersi fazlatdan hava basılır ki lastik daha az esnesin karı yarıp tabana ulaşsın diye
     
  5. Çetin ŞAHİNÖZ

    Çetin ŞAHİNÖZ Bisikletkolik

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    5 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.199
    Beğeniler:
    1.081
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dostlar, harikasınız çok imrendirdiniz beni.

    Nice nice böyle bembeyaz turlar dilerim size..:alkis:

    Evet ama bu az biraz ince ve yumuşak-cıvık kar içindir.

    Yoğun kar için lastiğin kara temas ettiği yüzeyi arttırmak için hafifçe indirmek iyidir.

    Hata edip te araba lastiklerine çok hava basar temas yüzeyini azaltırsanız daha da çok kolay patinaj çeker bir yere gidemezsiniz.


     
    Semih_ÇELİK bunu beğendi.
  6. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.417
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Konyalı bisikletçilerin fanıyım, hayranıyım, hastasıyım. Bu kadar uyum içerisinde bir grup olabilirmi. Buralarda olsa 'şiy herife bak. Dellenmiş, ateşi başına vurmuş' derler. İki şehir arasında bu kadar fark olabilirmi. Birde kış turlarının ayrı bir keyfi ayrı bir lezzeti vardır benim yanımda. Bu keyfi bizlere yaşattıkları için konyalı bisikletçilere benden içten bir teşekkür.
     
  7. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    çok güzel yav orda olmayı çok isterdim :)
     
  8. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    bu bilginiz yanlış bilgi. kışın lastik havası kesinlikle indirilmez. tutuşu kaybedersiniz. lastik tabanı içbükey olur, dişler birbirine yaklaşır ve kar üzerinde daha kaygan hale gelir.
    tam tersi tutunma yüzeyi azaltılır ki wrc arabalarındaki kış lastiklerine baktığınızda bunu görürsünüz. yere basan yüzey daha az olursa cm² ye düşen kg daha fazla olur ve tutunma geniş yüzeye göre daha fazla olur. lastiği 3-4 psi daha fazla şişirmenin mantığı da budur.

    bkz:
    http://www.lassa.com.tr/tavsiyeler
    http://www.bridgestone.com.tr/lastik-rehberi/pratik-bilgiler/

    ayrıca kışın hava soğuk olduğu için de gaz basıncının düşmesi ayrı bir etkendir.

    http://www.lassa.com.tr/pdf/Video_Text_2.pdf
     
    Max Torque bunu beğendi.
  9. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Çok güzel kareler,

    Paylaşım için teşekkürler..
     
  10. Çetin ŞAHİNÖZ

    Çetin ŞAHİNÖZ Bisikletkolik

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    5 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.199
    Beğeniler:
    1.081
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sanırım ilk satıra dikkat etmediniz.

    Lastiğin havasının ne kadar şişirilse şişirilsin karı delip asfalt, toprak yada zemin her neyse ona ulaşamayacağı yerde balon gibi şişmiş lastik ile patinaj çekersiniz..
    Bu bir fizik kuralıdır basınç yüzey ile ters orantılıdır. Aracın toplam ağırlığı ister, indirilmiş lastiklerde daha geniş yüzeye dağılsın, isterse daha az yüzeyde daha fazla basınç uygulasın
    arabanın zemine uyguladığı toplam basınç aynı kalır.

    Tek fark lastiğin yüzeyinin ne kadar fazlası kara değer ise o kadar fazla tutunma şansı vardır.
    Hele de iyice şişirilmiş ve temas yüzeyi bu sebepten azalmış lastik ile olan yol tutuşu ile karşılaştırılmaz.

    Bütün bunlara ek olarak havayı ne kadar indiriyoruz, tabii ki bombe yapacak kadar değil, lastiğin bombe yapmadan maksimum yüzeyinin değeceği kadar.